Translate

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πέμπτη, 24 Δεκεμβρίου 2020

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΝΟΥΝΗΣ, Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΚΥΚΚΟΥ κ. ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ




ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΚΥΚΚΟΥ κ. ΝΙΚΗΦΟΡΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΑΚΑΝΘΩΔΕΣ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ

Εγκάρδιες ευχαριστίες οφείλω πρός την Ιερά Βασιλική και Σταυροπηγιακή Μονή του Κύκκου καθώς και στον μητροπολίτη Κύκκου και Τηλλυρίας κ. Νικηφόρον για την προσωπική αποστολή και ευλογία του πολύ ενδιαφέροντος πονήματος του με τίτλον:
«Το Σύγχρονο Ουκρανικό Ζήτημα και η κατά τους Θείους και Ιερούς Κανόνες επίλυσή του»
Ήδη μελετώντας σήμερα τις πρώτες 70 σελίδες θεωρώ ότι ο σεβασμιώτατος άγιος Κύκκου διατηρεί μία ενδιαφέρουσα και ρωμαλέα αντιρρητική, εκκλησιολογική και ομολογιακή προσέγγιση κατά του Οικουμενικού Πατριαρχείου μας για την αντικανονική και άστοχη απόφαση του να αναγνωρίσει τους Σχισματικούς της Ουκρανίας ως «Αυτοκέφαλη Εκκλησία».
Ο εγκλεισμός εν τέλει και εν όψει του κορωναϊού φαίνεται να προβλημάτισε βαθέως τους αγαπητούς Κυκκώτες και να ενεργοποιήθησαν υπέρ των συμφερόντων της Πίστεως.
Ο εγκλεισμός του Κύκκου, τον βοήθησε να μελετήσει τα συγγράμματα των κορυφαίων μελετητών που αντιτάχθησαν εξ αρχής για το Ουκρανικό Ζήτημα.
Ο άγιος Κύκκου παραπέμπει -και χρησιμοποιεί ως πολεμικό δόρυ του- μάλιστα στο πολύτιμο εγχειρίδιο του ομοτίμου καθηγητού Πατρολογίας και ιερώς αποτειχισθέντα π. Θεοδώρου Ζήση καθώς και στον Κανονολόγο π. Αναστάσιο Γκοτσόπουλο οι οποίοι συνέγγραψαν για το ίδιο ζήτημα αρκετά σημαντικά και ωφέλιμα.
Ο άγιος Κύκκου επισημαίνει πολύ εύστοχα ότι η χορήγηση Αυτοκεφαλίας θα πρέπει να γίνει σύμφωνα με την έγκριση και αποδοχή και συναίνεση ΑΠΑΝΤΩΝ, επαναλαμβάνω, ΑΠΑΝΤΩΝ των κατά Τόπους Αυτοκεφάλων Εκκλησιών.
Ο Μητροπολίτης Κύκκου, επισημαίνει εμμέσως πλήν σαφώς ότι η αυθαίρετη και μονομερής απόδοση της Αυτοκεφαλίας υπό του οικουμενικού Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίου στους Σχισματικούς της Ουκρανίας, συνιστά:
1. Αλλοίωση της ορθοδόξου Εκκλησιολογίας.
2. Κατάργηση του Συνοδικού συστήματος της ορθοδόξου Καθολικής Εκκλησίας.
3. Εισαγωγή της «Μοναρχίας» του οικουμενικού Πατριάρχη.
4. Μετατροπή του οικουμενικού Πατριάρχη ως Πάπας της Ανατολής.
5. Απαξίωση της γνώμης των υπολοίπων Προκαθημένων των κατά Τόπους ορθοδόξων Εκκλησιών.
Τονίζει με έμφαση ο μητροπολίτης Κύκκου κ. Νικοφόρος, ότι η ενέργεια του οικουμενικού Πατριάρχη αλλοιώνει την κανονική Παράδοση της Εκκλησίας καθότι δημιουργεί εσωτερικά εκκλησιολογικά και κανονικά προβλήματα που οδηγούν σε Κανονικό Σχίσμα την Εκκλησία μας.
Μέχρι στιγμής από της δεκατέσσερις Αυτοκέφαλες Εκκλησίες και νεοπαγή ή παλαίφατα Πατριαρχεία, ΜΟΝΟΝ 2-3 Τοπικές Εκκλησίες έχουν αναγνωρίσει την «Αυτοκεφαλία» των Σχισματικών.
Το θράσος των εθνοφυλετιστών καλαμαράδων και οικουμενιστών του Οικουμενικού Πατριαρχείου, της Εκκλησίας της Ελλάδος και του Πατριαρχείου της Αλεξανδρείας -με τις γνωστές κολοτούμπες του Πατριάρχη της- ήταν μια αδυσώπητη εκκλησιαστική προπαγάνδα και μία όζουσα αυτοκεφαλομανία όπου πάση θυσία προσπαθούσαν να επιβάλλουν στην Ορθόδοξη Καθολική Εκκλησία τους αυτοκεφαλαρχιστές Σχισματικούς της Ουκρανίας ως «Αυτοκέφαλη Εκκλησία».
Στην Εκκλησία της Ελλάδος τον συντονιστικό ρόλο του Γκέμπελ υπέρ των συμφερόντων του πρωτειομανούς Επισκόπου της Κωνσταντινουπόλεως και του Αρχιεπισκόπου Αθηνών ανέλαβε ως αποκλειστική αντιπροσωπεία της εκκλησιαστικής προπαγάνδας καθώς και υπέρ των συμφερόντων της Εξωτερικής Πολιτικής των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής ο αναξιόπιστος πλέον μητροπολίτης Ναυπάκτου κ. Ιερόθεος μπαινοβγαίνοντας για το ίδιο ζήτημα στην ιερά μονή Βαλτοπεδίου, έχοντας μυστικές συσκέψεις μετά του Εφραίμ Βατοπεδίου και μετά του Αμερικανού Πρέσβεως των Αθηνών.
Ο μητροπολίτης Λαγκαδά κυρός Ιωάννης, έσυρε και αυτός τον χορό της εκκλησιαστικής προπαγάνδας και πίεζε τα πράγματα να φανεί ως πρωταγωνιστής της επιβολής και αναγνωρίσεως των Σχισματικών ως «αυτοκέφαλους». Ο ίδιος μητροπολίτης εδίωξε ποταπώς τον π. Φώτιο Βεζύνια ο οποίος εφήρμωσε την ιερά αποτείχιση μέσω της διακοπής του λειτουργικού μνημοσύνου, πίεσε Μοναχούς και Κληρικούς να πειθαρχίσουν στα άνομα διατάγματα του, έστειλε τον π.Φ. σε εξορία σε ένα μακρινό χωριουδάκι.
Ας είναι βέβαια η μνήμη του αιώνια, ο Θεός ας τον συγχωρέσει, αλλά το πλήρωμα της Εκκλησίας δεν μπορεί να ξεχάσει τη ζημιά που προκάλεσε στην Εκκλησία για ιδιοτελή κίνητρα. Όλες οι προσπάθειες του κατέπεσαν στο κενό, αφού ως γνωστόν εν τέλει ασθένησε και πέθανε από τον κορωναϊό, και έτσι έχασε την ευκαιρία να μνηστευθεί την ερωμένη του ιερά Μητρόπολη της Θεσσαλονίκης.
Ο οικουμενικός Πατριάρχης, ο ηγούμενος Εφραίμ Βατοπεδίου και ο μητροπολίτης Ιερόθεος Ναυπάκτου, η εν λόγω πονηρά Τριανδρία της συμφοράς, συντόνισαν μεθοδικά και κακόδοξα την εκκλησιαστική επιχείρηση «δώστε σανό στους χάνους», δηλ. στα άλογα προβατάκια για να καταπιούν αμάσητη την αναγνώριση των Αυτοκεφαλαρχιστών της Ουκρανίας.
Σημειώστε και την επόμενη σημαντική λεπτομέρεια, για όσους θεωρούν ως ομολογητές της πίστεως τους νεοΒαλτοπεδινούς, ότι την επόμενη ακριβώς ημέρα της μεθοδευμένης και διαβόητης κακογνωμούσας και αντισυνοδικής αναγνώρισης της «αυτοκεφαλίας» των Σχισματικών της Ουκρανίας από 33 μόνον καλαμαράδες Ιεράρχες (στο σύνολο των 80) ο άγιος Ναυπάκτου βρέθηκε στην ιερά μητρόπολη Λεμεσού για να διδάξει και να ομιλήσει στους κληρικούς της μητροπόλεως μας.
Μετά ενεφανίσθει ως απο μηχανής θεός, ο ιός της Κορώνας, και αναχαίτησε σημαντικά τα κοινά συλλείτουργα και τις συμπροσευχές ορθοδόξων -όχι μόνο μετά των ετεροδόξων και ετεροθρήσκων- αλλά και μετά των Αυτοκεφαλαρχιστών Σχισματικών της Ουκρανίας.
Αυτό και μόνον είναι ένα σημαίνον θεϊκό σημείο παρεμβάσεως του Θεού, ώστε να μη μολυνθεί η ορθόδοξη Καθολική Εκκλησία μετά των Σχισματικών και ετεροδόξων.
Εμείς έχουμε ασχοληθεί το 2019 εκτενώς για το Ουκρανικό Ζήτημα, συνεπώς με μία έρευνα σε αναρτήσεις και δημοσιεύσεις είτε στο εν λόγω προφίλ μας στο φέιζμπουκ είτε στο ιστολόγιο «ΑΠΟΛΟΓΗΤΙΚΑ» θα βρείτε μερικά κείμενα μας.
Να υπενθυμίσω απλά, σε διάφορους φίλους και πολέμιους θεολογούντες και δή πρός εκλεκτό και αγαπητό Θεολόγο κ. Παναγιώτη Τελεβάντο που επιμένει και εμμένει στα αθεολόγητα γραφθέντα του, ότι ο μακαριστός Γέρων Κανονολόγος π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος, σημειώνει, τα επόμενα σημαντικά:
Α΄. «Μία απόφασις, συναντώσα την αντίδρασιν της συντριπτικής πλειονοψηφίας των Επισκόπων, και αν ακόμη δεν είναι εξ εαυτής άκυρος, ποιόν κύρος δύναται να έχει δια την Εκκλησίαν; ΟΥΔΕΝ! Καταργείται de facto και καθίσταται ανύπαρκτος, έστω και αν εκτελείται δια της κρατικής βίας» («ΤΑ ΔΥΟ ΑΚΡΑ», σελ. 256).
Τι ακριβώς μας διδάσκει, περί του Ουκρανικού Ζητήματος, ο Γέρων Επιφάνιος;
Θεωρούμεν, κατά την γνώμη μας, ότι ο Γέρων Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος, διδάσκει για το Ουκρανικόν Ζήτημα, θεολογεί απλανώς και ορθοδόξως, τα αμέσως επόμενα:
1. Κατ΄αρχήν, ο ίδιος φαίνεται, να ταυτίζει, το μη έγκυρον (=«άκυρος απόφασις» ή «ουδέν κύρος») με το ανυπόστατον (=«καθίσταται ανύπαρκτος» ή «καταργείται ντέ φάκτο») μίας αποφάσεως τινάς ληστρικής Συνόδου.
2. Η μονομερής και αντικανονική απόφασις υπό της Τοπικής Εκκλησίας της Κων/Πόλεως, να επαναφέρει τους Σχισματικούς της Ουκρανίας στην Εκκλησία, επειδή συναντά την πανορθόδοξη αντίδρασιν της συντριπτικής πλειοψηφίας των Επισκόπων της Καθολικής Ορθοδόξου Εκκλησίας είναι άκυρη, καθίσταται ανύπαρκτη, δηλ. είναι ανυπόστατη, ακόμη και αν εκτελείται δια της κρατικής βίας των Ουκρανικών αστυνομικών αρχών.
Ο Γέρων Επιφάνιος εκ της Βασιλείας των Ουρανών κραυγάζει σε οικουμενιστές και αντι-οικουμενιστές (εθνοφυλετιστές!) μιαν απαραβίαστον Κανονικήν Αρχήν του Εκκλησιαστικού Δικαίου:
Β΄. «ΜΟΝΟΝ Οικουμενική Σύνοδος, ως υπερτάτη Αρχή, δύναται να παρέμβει εις τα εσωτερικά Τοπικής Ορθοδόξου Εκκλησίας και να ρυθμίσει αυτά κατά την κρίσιν αυτής» («ΤΑ ΔΥΟ ΑΚΡΑ», έκδοση Γ΄, 2008, σελ. 111).
Δηλαδή, τι ακριβώς μας διδάσκει ο Γέρων Κανονολόγος; Μας διδάσκει καθαρά και ξάστερα, ότι, μόνον μια Οικουμενική Σύνοδος –και όχι μια Τοπική Σύνοδος όπως του οικουμενικού Πατριαρχείου Κων/Πόλεως- έχει το Κανονικόν δικαίωμα να παρεμβαίνει στα εσωτερικά ζητήματα μιας Τοπικής Ορθοδόξου Εκκλησίας (όπως π.χ.: της Κανονικής Εκκλησίας της Ουκρανίας και της Εκκλησίας της Ρωσσίας).
Είναι Οικουμενική Σύνοδος, η Τοπική Σύνοδος του Πατριαρχείου Κων/Πόλεως;
Προσέξτε παρακαλώ μια ειδοποιόν διαφορά: Δεν συνιστά καθόλου, ο όσιος Γέρων Κανονολόγος, στην Τοπική Σύνοδο του οικουμενικού Πατριαρχείου της Κων/Πόλεως, να παρεμβαίνει υπερορίως, στις κατά Τόπους Ορθόδοξες Εκκλησίες.
Αυτή η παρανομία, είναι μια σύγχρονη οικουμενιστική Νέο-εκκλησιολογική αίρεσις και αλαζωνική τάσις των Νεοφαναριωτών και Νεοελλαδιτών («Νεοχωριτών»).
Αλλά όμως, μας ξεκαθαρίζει, ότι σύμφωνα με το Κανονικόν Δίκαιον, ότι παρεμβάσεις σε εσωτερικά εκκλησιαστικά ζητήματα των κατά Τόπους Εκκλησιών, δύναται να διενεργεί ΜΟΝΟΝ μία Αγία Οικουμενική ή και Πανορθόδοξη Σύνοδος, και όχι μια τοπική Σύνοδος λ.χ. όπως του οικουμενικού Πατριαρχείου.
Συνεπώς, σύμφωνα με την διδασκαλία του πατρός Επιφανίου: η ενέργεια του οικουμενικού Πατριαρχείου, να παρέμβει μονομερώς και αυτόβουλα, ώστε να επιλύσει ή να ρυθμίσει δήθεν τα εσωτερικά ζητήματα της Εκκλησίας της Ουκρανίας, είναι αντικανονική και αφιλάδελφη επιθετική εκκλησιαστική ενέργεια, η οποία είναι καθόλα ΑΚΥΡΗ και ΑΝΥΠΟΣΤΑΤΗ.
Διότι, η Εκκλησία της Κων/Πόλεως, διενεργεί αντιποίησιν Κανονικής Αρχής, αλλά και αντιποίησιν Ανωτέρας Εκκλησιαστικής Αρχής, και υφαρπάζει δολίως και με πανουργία ως μία απλή Τοπική Εκκλησία, με ληστρικώ τω τρόπω, την Κανονικήν αρχηγεσίαν μιας άλλης Τοπικής Εκκλησίας αλλά και υποκλέπτει από σφοδρήν πλεονεξία-φιλαρχίαν και Πρωτειομανία εκείνην της Αγίας Οικουμενικής Συνόδου, για τον εαυτό της.
Ολα αυτά τα συγγράψαμε ξανά σε προηγούμενες δημοσιεύσεις μας και επαναφέρουμε τα θεολογικά μας επιχειρήματα σκόπιμα εξ αιτίας της ευχάριστης εκπλήξεως που ελάβαμε ως ευλογία και για όσα μελετήσαμε μέχρι στιγμής στο πράγματι πολύ ενδιαφέρον βιβλίο του σεβασμιωτάτου μητροπολίτη Κύκκου κ. Νικηφόρου.
Θα μελετήσουμε όμως προσεκτικά το βιβλίο του, μέχρι στιγμής μόνον θετικά πράγματα εντοπίσαμε και ίσως επανέλθουμε προσεχώς και πάλιν για το ίδιο θέμα...

Του Παναγιώτη Νούνη
† Θεολόγος – Θρησκειολόγος – Φιλόλογος
@: panagiotisnounis@gmail.com


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου