Translate

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Κυριακή, 13 Δεκεμβρίου 2020

ΓΙΩΤΗΣ ΘΑΣΙΟΣ (ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ), ΠΕΡΙ ΠΛΑΤΩΝΙΚΗΣ ΔΑΙΜΟΝΟΛΟΓΙΑΣ - Β΄ ΜΕΡΟΣ


 


ΠΕΡΙ ΠΛΑΤΩΝΙΚΗΣ ΔΑΙΜΟΝΟΛΟΓΙΑΣ

Β΄ ΜΕΡΟΣ
Γράφει ο κ. Γιώτης Θάσιος
Η επόμενη κατά γράμμα απομαγνητοφώνιση από 2ο βίντεο τηλεδιάσκεψης 16 Οκτωβρίου 2020 αναπτύσσει ένα ενδιαφέρον ζήτημα περί ‘Πλατωνικής Φιλοσοφίας’ ή ‘Πλατωνικής Θεολογίας’. Είναι μία μόλις πρόσφατη διάλεξη στο Πανεπιστήμιον Κύπρου με διδάσκουσα την Δρ Αθ. Γ., της Φιλοσοφικής Σχολής, Κύπρου.
Η εν λόγω απομαγνητοφώνιση έγινε από την συνεργάτιδα του Ιστολογίου «ΑΠΟΛΟΓΗΤΙΚΑ» την κ. Αγάπη Π. (Παιδαγωγός).
Το επόμενο απομαγνητοφωνηθέν ντοκουμέντο είναι μία ετεροχρονισμένη διάλεξη μετά το επίμαχο βίντεο με τον διάλογο περί της δαιμονολογίας της κ. Α.Γ. με τον Φοιτητή κ. Παναγιώτη Νούνη.
Η Δρ Αθ.Γ., υποστήριξε και υποστηρίζει κάπως έντονα, επιθετικά και διδάσκει επίμονα τα παιδιά και τους φοιτητές/τριες μας, στον προηγούμενο δημόσιο διάλογο με τον Φοιτητή της κ. Παναγιώτη Νούνη, ότι:
1. Οι δαίμονες των αρχαίων παγανιστικών Μυστηρίων της Κυβέλης είναι «αγαθές οντότητες».
2. Οι δαιμονισμένοι λάτρεις και πιστοί της θεάς Κυβέλης, δηλ. οι Κορύβαντες, οι Λυρικοί Ποιητές και Ραψωδοί, δαιμονίζονται από «αγαθές οντόητες», δηλ. αγαθά και καλά δαιμόνια.
3. Η θεοπνευστία ταυτίζεται με την δαιμονοπνευστία στην σκέψη του Πλάτωνα αλλά και στην σκέψη της κ. Αθ. Γ.
4. Υφίσταται οντολογική/φιλοσοφική/θεολογική διάκριση μεταξύ δαιμόνων/δαιμονισμών των αρχαίων παγανιστικών μυστηρίων της θεάς Κυβέλης με εκείνους τους μοχθηρούς δαίμονες του Χριστιανισμού.
5. Ο παρεμβαίνων Φοιτητής της «εισάγει καινά δαιμόνια» στο μάθημα της και στην Φιλοσοφική Σχολή καθότι ο ίδιος Φοιτητής φαίνεται να υπερασπίζει την οντολογική/φιλοσοφική θέση ότι οι δαίμονες του παγανισμού ομοιάζουν (και η διάκριση της κ. Αθ. Γ. είναι άστοχη και άτοπη) με τους δαίμονες του Χριστιανισμού.
6. Η ίδια θεωρεί ότι ο πιο κάτω διάλογος και η επί της ουσίας παρέμβαση του Φοιτητού είναι άκρως επικίνδυνος διάλογος για την σκέψη των νέων συμφοιτητών/τριών (αφού «διαφθείρει την σκέψιν των νέων» και νεοσσών διδασκουσών), γι αυτό και ενθάρρυνε Φοιτητές/τριες να διενεργήσουν επίσημη καταγγελία στην Αστυνομία της Κύπρου.
7. Ο ίδιος διάλογος θεωρεί ότι είναι «ανάρμοστη», «νοσηρή» και «απειλητική συμπεριφορά» του Φοιτητή έναντι της ιδίας και των συμφοιτητών/τριών του, γι΄ αυτό και ενθάρρυνε Φοιτητές/τριες να μαζέψουν υπογραφές και να διενεργήσουν επίσημη καταγγελία έναντι του επί πτυχίω Φοιτητού προς τις ακαδημαϊκές και πρυτανικές αρχές του Π.Κ. για να καταδιωχθεί σε ακαδημαϊκό δικαστήριο.
8. Οι δαίμονες, το δωδεκάθεο, οι μαντείες, οι χρησμοί, είναι αγαθές και καλές οντότητες γι΄αυτό και τα διδάσκει στα παιδάκια του κόσμου με τόση βεβαιότητα.
Εν τω μεταξύ, σημειώστε, ότι η Πλατωνική Φιλοσοφία μας διδάσκει την επιστήμη της Διαλεκτικής, τον Αναστοχασμό, την βάσανο και αποσαφήνιση των λέξεων-όρων και εννοιών και άρα η αδήμων διδάσκουσα κ. Αθ. Γ. θεωρεί (μαζί με μια μερίδα συμφοιτητών/τριών του Φοιτητή) ότι ακολουθεί με ανδρεία, πιστά και τίμια, αλλά και κατά γράμμα και κατά πνεύμα τα χνάρια της διαλεκτικής Πλατωνικής τέχνης καθώς και την οδό της Αρετής και του Αγαθού που εδίδασκε ο Σωκράτης.
Το μόνον σίγουρο είναι, ότι μετά τον προηγούμενο τραγελαφικό διάλογο και τα ‘μετά-διαλεκτικά’ γεγονότα (επιθετικές οργανωμένες-συνωμοτικές-μυστικές πράξεις και ενέργειες έναντι του φιλοσόφου Φοιτητού εξ αιτίας του εν λόγω διαλόγου), καθώς και με τον εν λόγω ΜΟ-ΝΟ-ΛΟ-ΓΟ της κ.Αθ.Γ. θα τρέμουν τα λείψανα τόσον του Πλάτωνος όσο και του διδασκάλου αυτού πατέρα της Φιλοσοφίας Σωκράτη, μη πώ θα τρέμουν τα λειψανάκια απάντων των αρχαίων Φιλοσόφων.
Το χειρώτερο όλων δεν είναι τα προηγούμενα, τα παρόντα ή τα επόμενα του εν λόγω περίφημου διαλόγου ή μονολόγου. Αλλά είναι ότι η εν λόγω νεοσσός και αδαής νεοφερμένη διδάσκουσα βρήκε συμπαραστάτες στην σκευωρία της τόσον τον Πρύτανη Μαθηματικό κ. Τ.Χ. όσο και τον πρόεδρο της Φιλοσοφικής Σχολής κ. Δ.Π.
Μήπως προκύπτει ζήτημα προσηλυτισμού απο εκπαιδευτικό μέσω ακαδημαϊκού μαθήματος σε ιδιότυπες φιλοσοφικές ή αποκρυφιστικές ιδέες και μύηση στην ετεροθρησκεία του Παγανισμού;
ΕΡΩΤΗΜΑ ΚΡΙΣΕΩΣ: Οι διδάσκοντες/ουσες είναι έτοιμοι/ες και ανδρείοι/ες ώστε να απαλλαγούν από ψευδείς πεποιθήσεις και πλανεμένες γνώμες ή απόψεις που τις θεωρούν ως αληθείς;

Γιώτης Θάσιος (Giotis Thasios)
DPhil in Philosophy/MSt in Ancient Philosophy

Υγ.: Ποιό κάτω θα παρατηρήσει κανείς με τον επόμενο τραγικό μονόλογο της «διαλεκτικής» και αδαούς διδάσκουσας ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΤΑΙ μέσα από τις δημόσιες δηλώσεις της ότι έχουν γίνει όλες εκείνες οι αρμόζουσες (;!) ηθικές και μη ηθικές ενεργείες (μετά την απόπειρα διαλεκτικής σε προηγούμενη διάλεξη περί της δαιμονολογίας) ώστε ο επί πτυχίω Φοιτητής Παναιγώτης Νούνης να οδηγηθεί άρδην σε ακαδημαϊκό πειθαρχικό καταδικαστήριο και εν τέλει να δικασθεί με Κατηγόρους και Ψευδομάρτυρες και να εξοστρακισθεί με την εσχάτην των ποινών, με αποβολή για τα επόμενα 2 χρόνια (μέχρι το 2022μ.Χ.) από το Πανεπιστήμιον Κύπρου.
Και όλα αυτά, διότι, ο Φοιτητής τόλμησε να διαλεχθεί με την διδάσκουσα και να επισημαίνει ότι οι δαίμονες των μυστηρίων της θεάς Κυβέλης ομοιάζουν με τους δαίμονες του Χριστιανισμού. Συνεπώς ο Φοιτητής κατηγορήθηκε, λοιδωρήθηκε και συκοφαντήθηκε εμμέσως πλήν σαφώς ότι «εισάγει καινά δαιμόνια» (εισάγει την Χριστιανική δαιμονολογία) στην Πλατωνική Φιλοσοφία και στο Πανεπιστήμιον Κύπρου, και αυτό ενόχλησε πολύ, ακαδημαϊκούς, συμφοιτητές/τριες, πρύτανη κ.ο.κ.

ΠΛΑΤΩΝΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ: ΠΕΡΙ ΠΛΑΤΩΤΙΚΗΣ ΔΑΙΜΟΝΟΛΟΓΙΑΣ

ΜΟΝΟΛΟΓΟΣ διδασκούσης κ. Αθ. Γιασουμή: απειλές κατά του Φοιτητή κ. Παναγιώτη Νούνη και υπέρ της "αγαθής" δαιμονολογίας του Πλάτωνος.
2ο Βίντεο Τηλεδιάσκεψη
00΄06’’ Αθανασία: Λοιπόν, την περασμένη φορά έλαβε χώρα στο μάθημα ένα περιστατικό, το οποίο μας χάλασε ολονών τη διάθεση. Κι επίσης, αυτό το περιστατικό δείχνει σε μένα κάτι: ότι κάποιοι έχουν χάσει εντελώς την αίσθηση του μέτρου και την αίσθηση της ιεραρχίας εδώ μέσα.
Οπότε, πρέπει να ειπωθούν κάποια πράγματα , ακόμη κι αν κάποιοι είναι απόντες, θα κατεβάσουν το βίντεο και θα το δουν. Οπότε, θα πρέπει να ειπωθούν κάποια πράγματα από μένα, για να τεθούν τα πράγματα στη σωστή τους πρακτική τους βάση και να τερματιστούν κάποιες ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ ΝΟΣΗΡΕΣ προς αυτήν την εκπαιδευτική διαδικασία.
Λοιπόν, αυτά τα πράγματα που θα ειπωθούν σήμερα θα ειπωθούν μόνο μία φορά και ΔΕΝ ΘΑ ΔΕΧΘΩ ΑΝΤΙΛΟΓΙΑ επ’ αυτών από κανέναν.
Πρώτον, επειδή έλαβα πολλά «χαριτωμένα» στο μέιλ μου , δε θα πω από ποιον - θα καταλάβει - , θέλω να διευκρινίσω ότι δεν είμαι εδώ για να μου κάνει κανένας υποδείξεις σχετικά με τη διαλεκτική μου ικανότητα ή τις ακαδημαϊκές μου γνώσεις. Αυτές έχουν κριθεί από εφτά κορυφαίους ακαδημαϊκούς, όταν υποστήριζαν τη διατριβή μου και μου απονεμήθηκε ο τίτλος με «άριστα» . Οπότε, δεν έχω να αποδείξω σε κανέναν εδώ τίποτα .
Δεύτερον, όπως είπα στην αρχή το μάθημα αυτό γίνεται μέσω της διαλεκτικής μεθόδου. Ευκαιρία να κάνουμε και μια επανάληψη και σε κανόνες αυτής της διαλεκτικής μεθόδου.
Ο πρώτος κανόνας της είναι ότι έχει ΕΝΑΝ δάσκαλο, ο οποίος καθοδηγεί τη συζήτηση και μαθητές οι οποίοι καθοδηγούνται από τον δάσκαλο. Τον πρώτο ρόλο τον έχω ΕΓΩ. Τον δεύτερο τον έχετε εσείς. Ξεκάθαρα πράγματα, για να μην υπάρχουν εννοιολογικές συγχύσεις. Ο δεύτερος κανόνας είναι να γίνεται με στοχευμένες και βραχύλογες ερωταπαντήσεις. Αν η συζήτηση βγαίνει εκτός ερευνητικού πλαισίου, το οποίο ερευνητικό πλαίσιο θέτει ο διδάσκων, ο καθοδηγητής σας κι όχι εσείς, τότε η συζήτηση διακόπτεται και πρέπει να διακοπεί από μένα. Από κανέναν άλλο.
Τρίτος κανόνας: η Διαλεκτική απευθύνεται σε ανθρώπους που ελεύθερα ακολουθούν τον καθοδηγητή τους. Δεν σας υποχρεώνω να είστε εδώ. Είναι δική σας η επιθυμία. Αν δεν έχετε ελεύθερα την επιθυμία να μάθετε. Διαφορετικά, δεν έχει νόημα η διαδικασία. Δεν έχει νόημα να είστε εδώ.
Τέταρτος κανόνας που σχετίζεται με τον τρίτο (κανόνα). Πρέπει ο μαθητής να είναι ανδρείος και πρόθυμος να απαλλαχτεί από ψευδείς πεποιθήσεις που έχει ήδη, για να μπορέσει ο καθοδηγητής να του εντυπώσει πρωτόγνωρες δόξες και μετά γνώση. Αν δεν είναι, δεν έχει πάλι νόημα η διαδικασία, δεν έχει νόημα να βρίσκεται ξανά εδώ.
Τέλος, σας ενημερώνω, από μέρους μου και για να προφυλάξω το σύνολο της τάξης – όχι εμένα - , το σύνολο της τάξης, ΕΧΟΥΝ ΛΗΦΘΕΙ ΤΑ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΜΕΤΡΑ κι ΕΧΟΥΝ ΓΙΝΕΙ ΟΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ σε συνεννόηση με τα αρμόδια όργανα.
Οπότε, νιώθετε ασφαλείς!
Επίσης, σε περίπτωση που απαιτηθεί, ΘΑ ΛΗΦΘΟΥΝ ΚΙ ΑΛΛΑ ΜΕΤΡΑ περισσότερο αυστηρά.
Αυτά τα ολίγα, για να μπαίνουν τα πράγματα στη σωστή τους βάση και για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις.
3΄51’’ Και τώρα πρέπει να κάνω κάποιες διευκρινίσεις που άπτονται του περιεχομένου του μαθήματος, πριν προχωρήσω στα σημερινά.
3΄59’’ Ξαναλέω, το μάθημα που κάναμε εδώ λέγεται «Πλατωνική Φιλοσοφία», ούτε Μαθηματικά, ούτε Φυσική, ούτε Γυμναστική, ΟΥΤΕ Χριστιανική Θεολογία. Τούτο πάει να πει ότι εστιάζουμε στις θέσεις του Πλάτωνος. Ούτε τις δικές μου, ούτε τις δικές σας. Είναι σαφές αυτό.
Δε λέω εδώ ό,τι μου κατεβάσει, ό,τι κατέβει στην κούτρα μου. Είναι πράγματα, τα οποία υπάρχουν στα κείμενα. Αν δείτε ότι σας λέω αυτή είναι η άποψη μου, ναι, εκεί διαχωρίζω την άποψή μου απ’ αυτό που ισχύει πραγματικά και το’ χω κάνει αρκετές φορές. Μπορείτε να ανατρέξετε στα βίντεο.
4΄35’’ Αθανασία: Αν χρειαστεί να γίνουν στοχευμένες αναφορές, για να γίνει μια συγκριτική μελέτη με κάποιες άλλες, με κάποια άλλα μαθήματα θα γίνουν από μένα , όπως έγιναν την περασμένη φορά, για παράδειγμα, και ΕΠΙΜΕΝΩ και ΕΜΜΕΝΩ στην διάκριση που σας έκανα την περασμένη φορά μεταξύ χριστιανικών δαιμόνων και δαιμόνων του Πλάτωνος, διότι δεν είναι δική μου άποψη, ΕΙΝΑΙ Η ΑΛΗΘΕΙΑ. Δεν είναι θέμα άποψης καθενός εδώ, είναι θέμα γνώσης, τι να κάνουμε;
Σ’ αυτό ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΜΥΑΛΟ για να το καταλάβει κανείς. Ένα λεξικό να ανοίξει , για παράδειγμα του Κριαρά, του οποίου τον ορισμό σας παραθέτω εγώ, «δαίμων» λέει, σύμφωνα με τις σημερινές θρησκευτικές πεποιθήσεις, πονηρό ή ακάθαρτο πνεύμα, διάβολος – σατανάς.
Εμείς είδαμε στο περασμένο κείμενο του Ίωνα, ότι οι Μούσες θεωρούνται δαίμονες, διότι αυτές είναι που εμπνέουν και κάνουν δαιμονισμένο τον ποιητή. Και τον κάνουν να παράγει ωραία ποιήματα. Και γενικά, σε όλο το μυθολογικό πλαίσιο του Πλάτωνος, κι επιτρέψτε μου είναι το αντικείμενό μου, δε μπορεί να με αμφισβητήσει κανείς επ’ αυτού.
ΌΛΕΣ ΟΙ ΔΑΙΜΟΝΙΚΕΣ ΟΝΤΟΤΗΤΕΣ στον Πλάτωνα ΕΙΝΑΙ ΑΓΑΘΕΣ.
Ξεκινώντας από τις Μούσες που είδαμε, τους θεϊκούς δικαστές στους Εσχατολογικούς Μύθους του ηρώου στην «Πολιτεία» του Φαίδωνος και του Γοργία, τις Μοίρες, την Ανάγκη, τους Ήρωες, όλα αυτά τα όντα είναι θεϊκά όντα. Η πρώτη σημασία του όρου «δαίμων» σήμαινε θεϊκό ον, ό,τι έχει να κάνει με τον Θεό.
Αυτή η έννοια άρχισε να διαστρεβλώνεται από τους τραγικούς ποιητές. Αυτοί άρχισαν να παρουσιάζουν τα θεϊκά και δαιμονικά όντα ως κακόβουλα πνεύματα. Και γι΄αυτό, όπως σας έχω πει εκατό χιλιάδες φορές, τους επιτίθεται ο Πλάτων. Πόσο απλά τα θέματα. Θα τα δείτε και αναλυτικά στα κείμενα που θα κάνουμε σήμερα.
Τώρα, επειδή μου τέθηκε στο μέιλ το ερώτημα, αν θεωρούνται αληθινές οντότητες οι μυθολογικές οντότητες, θεωρώ ότι έχει ήδη απαντηθεί αυτό το ερώτημα, όταν σας είπα ότι δεν είναι επαληθεύσιμες. Όταν κάτι ΔΕΝ είναι επαληθεύσιμο, δεν μπορεί να το χαρακτηρίσουμε ΩΣ ΑΛΗΘΕΣ. Από την άλλη δε μπορούμε και να το διαψεύσουμε. Γιατί δεν έχει, δε μπορεί να το επαληθεύσει ούτε η νόησή μας, ούτε η αίσθησή μας.
Άρα, τοποθετείται, όπως σας έχω ήδη πει μεταξύ αλήθειας και ψεύδους, μεταξύ γνώσης και άγνοιας. Κι αυτό είναι το κομμάτι της Δόξας, το ενδιάμεσο. Είναι αυτό που μας λέει Δόξα στην «Πολιτεία» και ορθή Δόξα, όπως μας περιγράφει τον Έρωτα της Φιλοσοφίας που τον χαρακτηρίζει «Μέγα Δαίμονα» και πάλι, έχουμε ένα βατό ον που μας σπρώχνει ως τη γνώση, κι αυτό χαρακτηρίζεται μέγας δαίμων.
Πώς μπορεί να είναι κάτι κακό που σε σπρώχνει στη γνώση;… Δε γίνεται. Απλά τα πράγματα. Να κλείνεται το θέμα μια κι έξω.
ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΙΤΡΕΨΩ ξανά, σας το λέω.
7΄57’’ Λοιπόν, είναι αντικείμενα λοιπόν δόξας και πίστης οι ενδιάμεσες δαιμονικές οντότητες. Αυτό πάει να πει, αν τις πιστεύεις είναι αληθείς, αν δεν τις πιστεύεις δεν είναι αληθείς. Όπως ακριβώς συμβαίνει με τους δαίμονες και τους θεούς σε κάθε Θεολογία. Αν τους πιστεύεις υπάρχουν, αν δεν τους πιστεύεις δεν υπάρχουν. Τόσο απλό. Κλείνει το ζήτημα εδώ.
Λοιπόν, θα δούμε οι ίδιοι, μόνοι μας σήμερα πώς ο ίδιος ο φιλόσοφος περιγράφει τα θεϊκά και δαιμονικά όντα και πώς ο ίδιος θέτει το περιεχομενικό πλαίσιο των μύθων του.
Είμαστε έτοιμοι να πάμε τώρα στο κείμενο, γιατί έχουμε ξεκαθαρίσει, θεωρώ, ορισμένα πράγματα.
Παναγιώτης: (σηκώνει μέσω τηλεδιάσκεψης χέρι για απορία για όλα τα προηγούμενα που ελέχθησαν εναντίον του, αλλά, και για να αποπειραθεί ξανά για ένα δεύτερο διάλογο όσον αφορά την δαιμονολογία του Πλάτωνος και για την θρασυτάτη επιμονή και εμμονή της διδάσκουσας να μη διαλέγεται επί της ουσίας της δαιμονολογίας).
8΄42’’ Αθανασία: Δεν δέχομαι απορία Παναγιώτη, με συγχωρείς. Είπα εξαρχής, απουσίαζες, ότι ΔΕΝ ΘΑ ΔΕΧΘΩ ΑΝΤΙΛΟΓΙΑ. ΤΕΛΟΣ! Και συνεχίζω στο περιεχόμενο του μαθήματός μου.
8΄55’’ Μπορείς να κατεβάσεις το βίντεο, αν θέλεις . (απευθύνεται στον Παναγιώτη)
Μετά προς το τέλος της διαλέξεως η διδάσκουσα ερωτά αν υπάρχουν απορίες…
Παναγιώτης: (γραπτό μήνυμα) Μπορούμε να κάνουμε απορία για την προηγούμενη διάλεξη σε κείμενο που μας έχετε διαβάσει;
1: 10΄52’’ Αθανασία: Για το κείμενο του προηγούμενου μαθήματος… (σταματάει) Τι εννοείς Παναγιώτη;
Παναγιώτης: Μας έχετε μιλήσει για τους δαίμονες και δαιμονισμένους πιστούς των μυστηρίων της θεάς Κυβέλης, μπορείτε να μας ορίσετε ή προσδιορίσετε το είδος (αγαθό ή μη αγαθό) για τους δαίμονες/δαιμονισμούς κ.ο.κ. των μυστηρίων της θεάς Κυβέλης;
Αθανασία: Δεν με απασχολεί να ορίσω τους δαίμονες των μυστηρίων της Κυβέλης. Ξεφεύγει από το μάθημα. Εγώ ανέλυσα τους Πλατωνικούς Δαίμονες. Από κει και πέρα, αν θέλετε να κάνετε έρευνα από μόνοι σας, είστε ελεύθεροι.
Και κλείνω το μάθημα. Λοιπόν, καλή συνέχεια.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου