Translate

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Παρασκευή, 28 Αυγούστου 2020

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΝΟΥΝΗΣ, ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΒΙΟΓΡΑΦΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΠΑΤΕΡΑ ΤΗΣ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ CARL JUNG


ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΒΙΟΓΡΑΦΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΠΑΤΕΡΑ ΤΗΣ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ CARL JUNG

Του Παναγιώτη Νούνη

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ «ΑΠΟΛΟΓΗΤΙΚΑ»

Αρκετά ενδιαφέρουσα από θεολογικής απόψεως η επόμενη ομιλία που παραπέμπομεν: ΑΠΟΚΡΥΦΙΣΜΟΣ & ΨΥΧΑΝΑΛΥΣΗ (Η ΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΔΑΙΜΟΝΙΚΗΣ ΕΞΑΠΑΤΗΣΕΩΣ), της κ. Λυγερής Μελά, Ψυχολόγου και Θεολόγου.

Αλλά ας κάνουμε προς στιγμήν για χάριν του διαλόγου και για χάριν της αντικειμενικής αλήθειας, τον «δικηγόρο του διαβόλου» και ας επαναλάβουμε ακριβώς τις εξαιρετικά ενδιαφέρουσες και παράδοξες βιογραφικές δηλώσεις που επισημαίνονται στο εν λόγω οπτικοακουστικό ντοκουμέντο, δηλώσεις κατά του πατέρα της Ψυχαναλύσεως Σίγκμουντ Φρόυντ αλλά και κατά του πατέρα της Αναλυτικής Ψυχολογίας και του εμπνευστού της Θεωρίας των Αρχετύπων Ψυχιάτρου Καρλ Γιουνγκ.

Δεν θα ασχοληθούμε προς το παρόν με τον Φρόυντ.

Ως ολιστικός ερευνητής και Σύμβουλος Ψυχικής & Πνευματικής Υγείας, μελετώ με αρκετή επιφυλακτικότητα (δηλαδή δεν δέχομαι και δεν απορρίπτω αν δεν μελετήσω προσεκτικά, σφαιρικά και συνολικά, το έργο κάποιου), συνάμα διευρευνώ με σχολαστικό ενδιαφέρον και ιδιαίτερη προσοχή την Ψυχανάλυση του Φρόυντ αλλά παράλληλα εξετάζω και την Αναλυτική Ψυχολογία με τα διάφορα εγχειρίδια του Καρλ Γιουνγκ.

Από θεολογικής, ψυχολογικής, μυθολογικής και θρησκειολογικής απόψεως βρίσκω ιδιαίτερα ενδιαφέροντα τα βιβλία και τις επιστημονικές μελέτες του Καρλ Γιουνγκ.

Αριθμώ σκόπιμα από το 1-7 μόνο τις πρώτες κύριες εφτά προτάσεις-δηλώσεις που φαίνεται να άκουσα από την ομιλήτρια στην εν λόγω διάλεξη.

Οι υπο-προτάσεις 1.1., 2.1. 2.2., 3.1., 3.2., 4.1., 4.2., 4.3., 5.1., 5.2., 5.3., 5.4., 5.5., 7.1., είναι δικοί μας λογικοί κριτικοί σχολιασμοί επί των 7 κύριων προτάσεων.

1. Λέτε, ότι ο Κάρλ Γιούνγκ είχε έναν παππού Μασόνο.

1.1. Αυτό βέβαια δεν συνεπάγεται, ότι επειδή ο Γιουνγκ είχε παππού Μασόνο ότι και ο ίδιος ήτο Μασόνος και δαιμονισμένος.

2. Λέτε, ότι ο Καρλ Γιουνγκ είχε έναν άλλο παππού Σιωνιστή, ο οποίος ήθελε οι Εβραίοι να επιστρέψουν στο Ισραήλ και ότι καθημερινά επικοινωνούσε με πνεύματα.

2.1. Αυτό δεν συνεπάγεται ότι επειδή ο Γιουνγκ είχε ένα παππού Σιωνιστή ότι και ο ίδιος ήτο Σιωνιστής που επικοινωνούσε καθημερινά με πνεύματα.

2.2. Βέβαια, αν πράγματι αυτοί ήτο οι παππούδες του, αφιερωμένοι σε έργα του σκότους με σκοτεινούς Μυστικισμούς, εωσφορικούς Αποκρυφισμούς και σατανικές Μαγείες, τούτο δεν σημαίνει ποσώς ότι σώνει και καλά, αδιακρίτως, πρέπει να δαιμονοποιηθεί η προσωπικότητα και να μηδενιστεί το ψυχολογικό έργο του Καρλ Γιουνγκ.

3. Λέτε, ότι ο Καρλ Γιουνγκ είχε μητέρα με δύο προσωπικότητες, μία η καλή μαμά και μία άλλη (κακιά;), και συμπεραίνετε απ΄αυτό (μήπως αυθαίρετα και αδιάκριτα;) ότι ήτο δαιμονισμένη, διότι καθώς λέτε, ο Γιούνγκ τρόμαζε πολύ που έβλεπε την άλλη της όψη.

3.1. Και ποιος δεν τρομάζει όμως όταν αντικρύζει όχι απλά την σκοτεινή και θυμωμένη όψη της μαμάς του, αλλά και την όψη ενός θυμωμένου ανθρώπου; Όσοι θυμώνουν και οργίζονται είναι δαιμονισμένοι;

3.2. Έχετε δίκιο όμως, όσον αφορά τις δύο προσωπικότητες της μαμάς, τούτο ισχύει αφού το αποκαλύπτει ο ίδιος στην βιογραφία του.

4. Λέτε μάλιστα, ότι ο Καρλ Γιουνγκ είχε και αυτός δύο προσωπικότητες, και συμπεραίνετε πάλι έτσι απλώς, ότι ήτο δαιμονισμένος. Υπάρχει άραγε, κάποια σύγχρονη επιβεβαίωση από κάποιον θεόπτη και φωτισμένο διακριτικό άγιο Γέροντα και πατέρα που μπορεί να μας επιβεβαιώση του λόγου το αληθές;

4.1. Έχετε δίκιο, τούτο ισχύει (η διχασμένη προσωπικότητα) αφού μας το αποκαλύπτει ο ίδιος στην βιογραφία του.

4.2. Θα ήθελα να ξέρω, όμως, βάσει ποιας θεολογικής, ποιμαντικής και πνευματολογικής τεκμηρίωσης μια διχασμένη προσωπικότητα, αποδεικνύεται, «ντε φάκτο» ως δαιμονισμένη; Μήπως επειδή ήτο ετερόδοξος Χριστιανός, και άρα ως «ορθόδοξοι» έχουμε εύλογες αμφιβολίες για όσες θεοπτικές ή πνευματικές εμπειρίες είχε, και απόλυτες βεβαιότητες για τις αποκρυφιστικές-μυστικιστικές-μαγικές ενέργειές του με τα πονηρά πνεύματα;

4.3. Δηλαδή, όλοι όσοι πάσχουν από ψυχικές διαταραχές προσωπικότητας και δη διχασμό στην προσωπικότητά τους, τούτο οφείλεται, αδιακρίτως, σε «ντε φάκτο» δαιμονισμό ή και δαιμονοκατοχή;

5. Λέτε με ιδιαίτερη έμφαση, και εδώ έγκειται μάλλον η δική μου ένσταση, ότι ο ίδιος ο Καρλ Γιουνγκ «από πολύ μικρός ασχολείτο με τον Μυστικισμό» και τον Αποκρυφισμό.

5.1. Πού ακριβώς το στηρίζετε αυτό, αφού η αυτο-βιογραφία καταγράφει έναν καλόδοξο και «ορθόδοξο» εκ πρώτης όψεως πνευματικό Μυστικισμό, δηλ. εμπειρίες αγαθές με τον Θεό και γλυκές με την Θεία Χάρη, και όχι με τον απόκρυφο και σκοτεινό Μυστικισμό ή Πνευματισμό των πονηρών πνευμάτων.

5.2. Μάλλον δεν έχετε δίκιο, αφού ο ίδιος στην βιογραφία του μας αποκαλύπτει ότι στα παιδικά, εφηβικά και νεανικά του χρόνια ως την φοιτητική ζωή του σχεδόν, ασχολείτο ιδιαζόντως με Θεολογικά ζητήματα και παράδοξα, ασχολείτο ιδιαίτερα με τον Θεό, είχε θείες εμπειρίες και επισκέψεις θείας Χάριτος, αφού ο πατέρας του ήτο μάλιστα Χριστιανός κληρικός.

5.3. Δηλαδή, δεν μας λέτε ότι ο Καρλ Γιουνγκ από μικρός είχε για πατέρα του έναν Χριστιανό κληρικό.

5.4. Δηλαδή, δεν μας λέτε ότι ο Κάρλ Γιούνγκ από μικρός είχε αρκετές εμπειρίες και ανησυχίες όσον αφορά την χριστιανική Πίστη και θεολογικά ζητήματα.

5.5. Δεν μας λέτε συνάμα κορυφαία στοιχεία της βιογραφία του, ότι είχε παιδικά πνευματικά βιώματα ΚΑΙ με τον Θεό και την Θεία Χάρη, που ο πατέρας του ως κληρικός του Δυτικού Χριστιανισμού δεν τα γνώριζε καν.

6. Λέτε, ότι ο Καρλ Γιουνγκ μαζί με το μέντιουμ την ξαδέλφη του ασχολήθησαν με τον Πνευματισμό, για επιστημονικούς λόγους (άρα δεν θα ήτο και τόσο «πολύ μικρός» αφού μάλλον τω όντι ως φοιτητής και νέος με ανησυχίες έκανε τέτοια λογής επιστημονικά πειράματα για την διατριβή του, ώστε καλώς ή κακώς μέσω του επικίνδυνου παραψυχολογικού και αποκρυφιστικού πειράματος να βγάλει τα δικά του εμπειρικά ψυχολογικά και πνευματολογικά συμπεράσματα.

7. Λέτε, επαναλαμβάνω σκόπιμα, ότι ο Καρλ Γιουνγκ, «από πολύ μικρή ηλικία» ασχολείτο με τον Μυστικισμό και Αποκρυφισμό και με «επαφές» με τα «πονηρά πνεύματα».

7.1. Ακόμη και αυτό να ισχύει, τούτο δεν σημαίνει ότι δυνάμεθα να δαιμονοποιήσουμε αδιακρίτως την προσωπικότητα του Γιουνγκ και να μηδενίσουμε ή να δαιμονοποιήσουμε αδιακρίτως το πολυσήμαντο επιστημονικό έργο του.

Σε ετεροχρονισμένο διάστημα θα καταγράψουμε σκόπιμα ίσως τα παιδικά πνευματικά και μυστικιστικά θεοπτικά βιώματα του Γιουνγκ τα οποία δεν αναφέρονται από την θεολόγο και ψυχολόγο κ. Λυγερή Μελά. Γιατί άραγε δεν αναφέρονται;

Η αδιάκριτη, ή αν θέλετε η «διακριτική» προσπάθεια δαιμονοποίησης ιστορικών προσωπικοτήτων, ο μηδενισμός σημαντικού και δημιουργικού επιστημονικού έργου τινών επιστημόνων, από θεολόγους και ιστορικούς δεν μας αναπαύει διόλου.

Όπως δεν μας αναπαύει η μανιώδης τάση και υπερβάλλουσα καχυποψία πολλών Χριστιανών που θεωρούν ότι ο Διάβολος και οι λεγεώνες του ή ο Αντίχριστος με τους οπαδούς του είναι «πανταχού παρών» και «τα πάντα πληρών».

Η «πανταχού-παρουσία» και «παντοδυναμία» των δαιμονικών δυνάμεων μήπως προσβάλλει τω όντι το δόγμα της ακτίστου ενεργειακής πανταχού παρουσίας του Θεού στην κτίση;

Δεν δεχόμαστε τα πάντα από τους θεολόγους ή ψυχολόγους αλλά ούτε και απορρίπτουμε αδιακρίτως παν ό,τι έγραψαν και είπαν οι επιστήμονες κ.ά. Οι θεοφόροι Πατέρες της Εκκλησίας μας συμβουλεύουν, νομίζω, να είμαστε όπως τις μέλισσες, και όχι όπως τις μέλισσες με μεταμόσχευση εγκεφάλου κατσαρίδας ή μύγας, όσον αφορά τα συγγράμματα φιλοσόφων και ψυχολόγων.

Κάποιο θετικό ίχνος, άραγε, δεν υφίσταται στην Ψυχολογία του Φρόυντ και του Γιουνγκ; Από την εν λόγω ομιλία αντιλήφθηκα κυρίως την απολυτοποίηση του μεγάλου κινδύνου από τα συγγράμματα και τις θεωρίες του Φρόυντ και του Γιουνγκ, αλλά και την απόλυτη δαιμονοποίηση της προσωπικότητας και του έργου τους, πράγμα που διαφωνώ. Η θεολογική μας διάκριση εν τέλει που έγκειται αλλά και που κείται; Κείται στο μνήμα και στο φέρετρο ή στην θεολογική και ιδεολογική φαρέτρα του τάδε ή δείνα Γκουρού μας;

Βέβαια, δεν αντιλέγω διόλου, ότι τα σπουδαία ψυχολογικά έργα τους χρήζουν ιδιαίτερης μελέτης, προσοχής και πνευματικής διακρίσεως από ειδικούς ερευνητές, διότι, εξάπαντος δύνανται να παραπλανήσουν ακόμη και τους εκλεκτούς μελετητές ή σπουδαστές τους.

Ούτως ή άλλως, για όσους αδελφούς/ές μας από υπερβάλλοντα ζήλο ανησυχούσι, το εσχατολογικό σχέδιο της Θείας Οικονομίας επιφυλάσσει «κατά τας αποκαλυπτικάς Γραφάς» την πλήρη Σατανοκτονία, την απόλυτη πάταξη και εκμηδένιση του μυστηρίου του Κακού, δηλ. την απόλυτη ήττα των μηδενιστικών και δαιμονικών δυνάμεων και την αποκατάσταση των πάντων (ανθρώπων και πνευμάτων) μέσω της θεανθρωπίνης αγαθοτοπίας της ακτίστου ενεργειακής δόξης του τριλαμπούς Φωτός, αποκατάστασιν όπως ακριβώς την ορίζει θεολογικώς, απλανώς και ορθοδόξως, ο άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής.

Παρ΄ όλα αυτά και δι΄αυτά, η θεολογική διάλεξη της κ. Λυγερής Μελά, είναι άκρως ενδιαφέρουσα.

Του Παναγιώτη Νούνη
Σύμβουλος Ψυχικής & Πνευματικής Υγείας – Life Coach
† Θεολόγος – Θρησκειολόγος – Φιλόλογος


Tηλέφωνο επικοινωνίας00357+96897711





2 σχόλια: