Translate

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σάββατο, 22 Αυγούστου 2020

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΝΟΥΝΗΣ, Η ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΟΛΗΨΙΑΣ & Η ΘΡΗΣΚΟΛΗΨΙΑ ΤΟΥ «ΘΕΟΥΣΟΥ» ΚΑΙ ΤΗΣ «ΘΕΟΥΣΑΣ»



Η ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΟΛΗΨΙΑΣ & Η ΘΡΗΣΚΟΛΗΨΙΑ 
ΤΟΥ «ΘΕΟΥΣΟΥ» ΚΑΙ ΤΗΣ «ΘΕΟΥΣΑΣ»

Του Παναγιώτη Νούνη

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ «ΑΠΟΛΟΓΗΤΙΚΑ»

Εξ αρχής να αναφέρω στο φιλότιμο αναγνωστικό κοινό μας, ότι υπάρχει ειδικός επιστημονικός κλάδος περί της Ψυχολογίας της Θρησκείας είτε περί της Φιλοσοφίας της Θρησκείας, αλλά δεν πρόκειται να υπεισέλθω σε αυτά τα επί μέρους ακαδημαϊκά και σύνθετα ζητήματα.

Ούτε εννοώ την ορθή και καλή θρησκευτική συνείδηση που κρατεί σε εσωτερική και εξωτερική ισορροπία τον άνθρωπο του Θεού. Ούτε μέμφομαι όσους έχουν αναπτύξει ιδιαίτερη θρησκευτική ή θεολογική συνείδηση, ή αμιγώς θρησκευτικό και θεολογικό νουν. Υπάρχει μια άλλη τρίτη κατηγορία.

Θα δούμε σκόπιμα το θέμα πιο απλά, σύντομα και βατά και σύμφωνα κατά την κοινή λογική, ιδιαζόντως για τους απλοϊκούς και απλούς αναγνώστες μας.

Θρησκόληπτος/η πιστός/ή, θεωρείται κατά κόρον από την λαϊκήν (ενίοτε με αρνητικό φορτίο η λέξη, ειρωνικήν ή κυνική ή εμπαθή τάση) έκφραση τινών σοφών ή ασόφων ανθρώπων καθότι είναι εκείνος ο εκκεντρικός «Θεούσος» ή και η υστερική «Θεούσα» οι οποίοι αμφότεροι, από ψυχολογικής απόψεως, πάσχουν από την ιδεοψυχαναγκαστική ψυχοπαθολογία της θρησκοληψίας, ενώ από θεολογικής άποψης πάσχουν από την νευροβιολογική νόσο της ιδεολογικής Θρησκείας.

Οι οποίες ιδεολογικές θρησκείες και εμμονικές ή υστερικές θρησκοληψίες αδυνατούν κατ΄ουσίαν να θεραπεύσουν οντολογικά-ολιστικά-υπαρξιακά την τραυματισμένη και πονεμένη προσωπικότητα του ανθρώπου, αφού βρίσκεται ή οδηγείται στην ψυχοπαθολογία της θρησκευτικής υστερίας ή μανίας, δηλαδή στον ανόσιο θρησκευτικό φανατισμό και ανίερο φονταμενταλισμό.

Η Ψυχολογία της Θεούσας και του Θεούσου, θεμελιώνεται, κυρίως επάνω στην ψυχολογία της ημιμάθειας, στην ψυχολογία της νεοελληνικής αλλοτρίωσης, στην ψυχοπαθολογία του ξερόλα και του ανόητου καλαμαρά, στην ψυχολογία του ευσεβισμού, του πουριτανισμού, καθώς στην ψυχολογία του νομικισμού και του ηθικισμού.

(Δείτε παρακαλώ την εμπεριστατωμένη θρησκειοψυχολογική μελέτη: «Η ΨΥΧΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΗΜΙΜΑΘΕΙΑΣ», υπό του Σπυρίδωνος Τσιτσίγκου, αναπληρωτή καθηγητή ποιμαντικής Ψυχολογίας και Ψυχολογίας της Θρησκείας του Πανεπιστημίου Αθηνών)

Η/ο Θεούσα/ος δεν είναι εκείνοι οι χαριτωμένοι και νόρμαλ πιστοί, οι φωτισμένοι άνθρωποι, οι διακριτικοί και χαρούμενοι Χριστιανοί, που έχουν καθαρθεί ή αν μη τι άλλο είναι ή παλεύουν να βρίσκονται στον δρόμο της πνευματικής κάθαρσης-φώτισης ώστε να μεταμορφωθούν εσωτερικά από τις άκτιστες καθαρτικές και φωτινές ενέργειες του Θεού.

Ποιοι είναι τότε οι Θεούσοι;

Κατά την (ψυχο)λογική γνώμη μας, είναι εκείνοι οι φανατικοί, οι μισαλλόδοξοι, οι φαρισαίοι και οι υποκριτές, οι οποίοι πιστεύουν σε μια υποκειμενική ιδέα περί Θεού, σε ένα είδωλο του αληθινού Θεού, πιστεύουν με τον δικό τους εκκεντρικό και ψυχωσικό τρόπο, ανάλογα με τα θρησκευτικά, ψυχολογικά, γνωστικά και άλλα τους συμπλέγματα, αφού τούτη η ψυχολογική ιδιοσυγκρασία φανερούται στο σημείο ότι έχουν «λογική» ή «θεολογική» άποψη επί παντώς επιστητού, κυρίως για θεολογικά ή πολιτικά ζητήματα επειδή διάβασαν μια φορά και έναν καιρό 3 βιβλία θεολογικά ή ένα (την Αγία Γραφή), έκαναν λίγα ψευδο-θρησκευτικά στο σχολείο, πήγαν 5 φορές μικροί στο κατηχητικό της γειτονιάς τους, είδαν 3 πολιτικές εκπομπές, άκουσαν 15 ομιλίες του Γκουρού Κονάνου, και 69 ομιλίες του ακτιστοφωτιστή «Γέροντα» της Λεμεσού, ενώ μελετούν 15 αμφιλεγόμενα άρθρα την ημέρα στο διαδίκτυο, από μή έγκυρες και αντικειμενικά αξιόπιστες πηγές, όπως π.χ. τα άρθα του κ. Νούνη, του κ. Τελεβάντου, κ.ά.

Ο Θεούσος και η Θεούσα, είναι φανατικός οπαδός του Γεροντισμού, του Γκουρουϊσμού, της «Χριστιανικής Ηθικής», της «τυφλής υπακοής», έχει τύψεις και α-νοησία για το παραμικρόν και θέλει να ερωτά (γράφε να τον βασανίζει εμμονικώς επτάκις της ημέρας) τον πνευματικό που τον/την ανέχεται ακόμη και για το πόσες φορές την ημέρα θα πάει στην τουαλέτα για φυσική ανάγκη, ή στο μπάνιο για ντους, ή να ερωτήσει πότε και ποιες στάσεις του σεξ να κάνει με την γυναίκα του, με τον εραστή της, με τον σύντροφό του κ.ο.κ. και ευνουχίζουν το λογικό και την βούλησή τους αφού κακοποιούν και παρερμηνεύουν ιδιαζόντως 2-3 κλασικά ρηθέντα του ιερού Ευαγγελίου. «μή κρίνεις για να μη κριθείς» κ.λπ.

Με αυτά πάνω-κάτω τα προηγούμενα τραγελαφικά και παράλογα και αυθαίρετα κριτήρια, που προσβάλλουν την κοινή λογική της κοινωνίας των ανθρώπων, αποκαλύπτονται εν τέλει ο Θεούσος μαζί και η Θεούσα στο κορυφαίο τους ρεσιτάλ, στο λεγόμενο θρησκευτικό (δημόσιο ή κατ΄ιδίαν) ψυχωτικό παραλήρημα.

Όταν μάλιστα, ιδιαζόντως αποπειρώνται να ταπεινολογήσουν -δημόσια! ή τα λένε στον εαυτό τους και τα πιστεύουν- με διάθεση μάλιστα εξόφθαλμης ταπεινοσχημίας, λόγου χάριν με λεξιλογικές θρησκόληπτες εκφράσεις και υποκριτικές δηλώσεις που εξάπαντος απάδουν του ευαγγελικού ήθους του Χριστιανού, όπως π.χ.: «εγώ ο ταπεινός Χριστιανός», «αφού ΕΣΥ δεν νηστεύεις», «ΕΓΩ προσεύχομαι και νηστεύω... ενώ εσύ...», λέει συχνάκις «η ταπεινή γνώμη ΜΟΥ» ενώ υπονοεί ότι του άλλου δεν εμπεριέχει ταπείνωση η γνώμη του αφού δεν ευλογήθηκε μαγικώς από το λεξίδιο της ταπεινολογίας, «εγώ ο ελεϊνός», «αφού εσύ δεν κοινωνείς τακτικά όπως εμένα», «εγώ έλιωσα μέσα στο ράσο και την άσκηση» κραυγάζουν ή δηλώνουν «αυτοδικαίως» οι κληρικοί και μοναχοί, «εγώ γεννήθηκα μέσα στην Εκκλησία... άρα θαυματουργεί και η σκιά μου πλέον»,

«εγώ είμαι μεγάλος αμαρτωλός» και υποννοεί εμμέσως πλην σαφώς να δοξολογήσουν οι πάντες την ανιεροκρύφια και «αυτόφωτη» αγιότητα του, «να με συμπαθάτε αν κατακρίνω...», «εγώ δεν είμαι σαν τον κύριο τάδε», «διακρίνω σοβαρά αμαρτήματα στον Άλλο», «επιτρέψτε μου με αγάπη...» και αρχίζει να προσβάλλει αδιακρίτως και να αποκαλύπτει τις ατομικές αμαρτίες του πλησίον του κ.ο.κ., ώστε κατ΄ουσίαν να (αυτο)δικαιώσουν κυρίως τους θρησκόληπτους εαυτούς τους προς το αναγνωστικό ή άλλο κοινό τους, μα ιδιαίτερα η πρόβα έγινε προμελετημένα με τον Εγώ και τον εαυτό τους.


Η Θεούσα ή ο Θεούσος, δυστυχώς, συνήθως κρύβονται πίσω από ένα πλαστό προφίλ, ή συνήθως αν είναι ένα σύνηθες αληθινό προφίλ τους ντρέπονται ή από άλλου είδους ψυχολογικά συμπλέγματα δεν φανερώνουν το πρόσωπό τους με μια φυσική φωτογραφία που να τους αντιπροσωπεύει (αφού τους βολεύει μάλιστα να γράφουν ανώνυμα (διότι χωρίς πρόσωπο και χωρίς φωτογραφία γράφουν εκ του ασφαλούς και επιπόλαια ό,τι τους καπνίζει) ανάλογα με την ημερήσια θρησκευτική τους ψυχοπαθολογία.

Επισυνάπτω το αμέσως επόμενο αρνητικό κριτικό σχόλιο εναντίον μας το οποίο μας ενέπνευσε για τα προηγούμενα που συγγράφτηκε στο ιστολόγιο «ΚΑΤΑΝΥΞΗ» κάτω από αποκλειστική δημοσίευση κειμένου μας.

Παράλληλα, φωτογραφίζω και δημοσιεύω όσα άλλα αρνητικά κριτικά σχόλια γράφτηκαν εναντίον του υποφαινόμενου αρθρογράφου, καθώς και μερικά θετικά κριτικά σχόλια, ώστε οι αναγνώστες μας να έχουν μια καλή ή διευρυμένη αντίληψη και αντικειμενική γνώση των πραγμάτων.

Του Παναγιώτη Νούνη
Σύμβουλος Ψυχικής & Πνευματικής Υγείας – Life Coach
† Θεολόγος – Θρησκειολόγος – Φιλόλογος



Tηλέφωνο επικοινωνίας00357+96897711


(ΚΑΤΑ)ΚΡΙΤΙΚΟΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΕΠΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ 
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΝΟΥΝΗ

Άλεξ @Vasileios Jesusslave • 20 ώρες πριν • edited:

Μα αφού λέει "Εγώ πάντως λατρεύω τις μασκούλες". Κοιτάξτε παιδιά, το ότι έχει ο κ. Νούνης κάποια ευχέρια λόγου, του το αναγνωρίζω αυτό, δέν πάει να πεί ότι είναι ατόφιος ο λόγος του. Έχει εξυπνάδα άλλα πως την διαχειρίζεται είναι το θέμα. Στὀν κ. Νούνη, εγώ ο τελευταίος, διακρίνω σοβαρά ίχνη υπερηφάνειας. Παίρνω το μικρότερο παράδειγμα. Δίνει like στον εαυτό του και περνάει σε ειρωνείες άλλων για να περισώσει την υπόληψή του. Απ'όσους αρθρογράφους διαβάζω στην μαχητική αυτή ιστοσελίδα δέν έχω δεί κανέναν να δίνει τόσα στοιχεία για τον εαυτό τού. Αυτἀ τα λέγω απο ειλικρινά ελατήρια. Μάρτυς μου ο Θεός. Αλλοίμονο μου εάν κατακρίνω. Να προσέχουμε τι πρεσβεύουμε ο καθένας. Τα τάλαντα δέν είναι δικά μας άλλα του δωρεοδότου Χριστού και πρέπει να αξιοποιούνται για το γενικό όφελος ώς μέλη Χριστού που είμαστε. Ούτε για να παραπλανούμε (έστω και άπο απροσεξία η για κάποια δοκιμασία), ούτε για να τραβάμε τα βλέμματα απάνω μας. Ας προσβλέπουμε όλοι προς τον νοητό Ήλιο και κέντρο του παντός στόν Κύριο ημών Ιησού Χριστό πρός δόξαν Του και σωτηρία τών συνανθρώπων μάς. Να με συμπαθάτε γιατί αυτά τα λέει ένας μεγάλος αμαρτωλός. Εύχεστε να βρώ έλεως ύπο τον φυλάνθρωπο Κύριο και ο κ.Νούνης να με συγχωρέσει άν τον λύπησα. Κινούμενος αδελφικώς, ο ανάξιος Αλέξιος.


Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΜΑΣ ΣΤΟ ΚΑΛΟΠΡΟΑΙΡΕΤΟ ΚΑΙ ΑΡΝΗΤΙΚΟ ΚΡΙΤΙΚΟ ΣΧΟΛΙΟ 
ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΜΑΙΝΕΙ ΤΗΝ ΚΡΥΦΗ ΑΛΑΖΟΝΕΙΑ ΜΑΣ

Παναγιώτης Νούνης: @ Άλεξ • 38 λεπτά πριν
Επιβεβαίωση: Συμφωνώ με τον προλαλήσαντα αδελφό μας, για όσα εκφράζει για τον κ. Νούνη. Δηλαδή ο κ. Νούνης, επιβεβαιώνω και  το υπογράφω ότι πάσχει σοβαρά από την νόσο της υπερηφάνειας. Αλλά φαντάζομαι ότι το γνωρίζει αρκετά καλά. Σε ευχαριστώ αγαπητέ αδελφέ που μου επεσήμανες δημόσια την αμαρτία μου με αληθεύουσα αγάπη και συμπάθεια ώστε να διορθωθώ.

Από Θεολογικής και Πνευματικής απόψεως: Γράφεις όμως αδελφέ μου, «Αλλοίμονο μου εάν κατακρίνω», πράγμα που το διενεργείς απρόσκοπτα εις βάρος του τάδε ή δείνα κ. Νούνη, αλλά ελπίζω να το περιορίσεις σε παρακαλώ πολύ ΜΟΝΟΝ στο κ. Νούνη και σε κανέναν άλλο άνθρωπο επί γής, καθότι κατακρίνεις (αναντίρρητα!) επί προσωπικού, για προσωπικά εσωτερικά πνευματικά αμαρτήματα του αδελφού σου, αυτοδικαιώνεις συνάμα τον εαυτό σου, ότι προβαίνεις στην κατάκριση από εν Χριστώ ταπείνωση, ίνα μη σε θίξει κανένας, και με κάποια «πνευματική» και «απαθή» άνεση ελέγχεις επί προσωπικού τον αδελφό σου και όχι περί των λεχθέντων του, χωρίς να λαμβάνεις προσωπικά υπόψιν σου ποσώς τους όρους και τις προϋποθέσεις που θέτει το ιερό Ευαγγέλιον λ.χ. στον εξ αρχής διακριτικό και μυστικό έλεγχο των αδελφών μας περί προσωπικών ανομιών, πράγματι, αλοίμονό μας όταν κατακρίνουμε επί προσωπικών σφαλμάτων τους αδελφούς μας, και δη δημόσια, τον οποίο μάλιστα δεν γνωρίζουμε κατ΄όψιν, αγνοούμε παντελώς το πρόσωπό του ή και την διακονία του στην Εκκλησία. Αυτή είναι μια πνευματική πλάνη "εκ δεξιών", νομίζω, εξ αιτίας της τάσης μας περί της αυτοδικαιώσεως.

Άρα λοιπόν το ερώτημα που πρέπει να τεθεί είναι, κρίνεις την δικαίαν ή την άδικο κρίση έναντι του αρθρογράφου;

Προσωπικά, έχω την απλανή γνώμη και υποστηρίζω, παρ΄ όλα αυτά και δι αυτά που θίγεις ότι δίκαια και καλά πράττεις που κατακρίνεις με δυναμικό τρόπο δημόσια και αδιάκριτα τον κ. Νούνη. Τέτοιος που είναι τέτοια του αξίζουν!...

Από Λογικής και Φιλοσοφικής άποψης: Πρόκειται συνάμα για παραβίαση ουσιωδών Αρχών της Λογικής η «λογική» κατάκριση και κρίση επί προσωπικού και κατά πρόσωπον του αρθρογράφου.

Το ad hominem επιχείρημα, είναι γνωστό στους Λογικούς και Φιλοσόφους και ως argumentum ad hominem, αφού αποτελεί σοφιστικό επιχείρημα «ενάντια στο άτομο» και κατεγνωσμένη Λογική πλάνη, η οποία συνίσταται στην ανταπάντηση και σχολιασμό σε κάποιο επιχείρημα ή κείμενο τινός αρθρογράφου, μέσω της άμεσης προσβολής προς το πρόσωπο που το διετύπωσε σαν αυτό να αποτελούσε έγκυρη βάση για την απόρριψη του επιχειρήματος ως εσφαλμένου και δίχως ουσιαστική κατάδειξη των ελαττωμάτων του επιχειρήματος.

«Το επιχείρημα ad hominem αποτελεί μία από τις πιο διαδεδομένες λογικές πλάνες και βρίσκει τη θέση του στα συγγράμματα εισαγωγής στη λογική και στην κριτική σκέψη. Τόσο η ίδια η πλάνη όσο και οι κατηγορίες περί εφαρμογής της καταδικάζονται στην διαλεκτική. Είναι αποτελεσματική ρητορική τεχνική και χρησιμοποιείται συχνά παρά το ότι είναι εγγενώς εσφαλμένη και επιπλέον στερείται λεπτότητας». (Πηγή: https://el.wikipedia.org/wiki/Ad_hominem)

Του Παναγιώτη Νούνη
Σύμβουλος Ψυχικής & Πνευματικής Υγείας – Life Coach
† Θεολόγος – Θρησκειολόγος – Φιλόλογος



Tηλέφωνο επικοινωνίας00357+96897711


*Θερμές ευχαριστίες σε όσους έσπευσαν να κρίνουν, να επικρίνουν, να κατακρίνουν τα λεχθέντα και γραφθέντα μας, είτε καλοπροαίρετα είτε κακοπροαίρετα, πολλώ δε μάλλον όσοι μας κατέκριναν με πάθος επί προσωπικού τους ευγνωμονούμε εγκάρδια και για τα δύο, διότι έχουν δίκαιο, και ευχόμαστε σε όλους καλή φώτιση και συμπροβληματισμό.

Πηγή σχολιασμών: 



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου