Translate

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Παρασκευή, 24 Ιουλίου 2020

Ο ΕΡΩΤΑΣ, Η ΑΓΑΠΗ, Η ΑΠΟΛΑΥΣΗ ΚΑΙ Ο ΠΟΝΟΣ



Ο ΕΡΩΤΑΣ, Η ΑΓΑΠΗ, Η ΑΠΟΛΑΥΣΗ ΚΑΙ Ο ΠΟΝΟΣ


Προσκομίζω στο αναγνωστικό κοινό μας μερικά αποφθέγματα ή αποσπάσματα απο το εγχειρίδιο «ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ» του συγγραφέως κ. Ρόμπερτ Ηλία Νατζέμυ για το ζήτημα της Αγάπης, του Έρωτα, της Ηδονής και της Οδύνης ή του Πόνου.

Ζητήματα που απασχολούν πολύ βέβαια τους ειδικούς Ψυχικής Υγείας αλλά αναντίρρητα και τον κάθε άνθρωπο ξεχωριστά που βιώνει πολυσήμαντες πραγματικές ψυχικές-ψυχολογικές δοκιμασίες στη ζωή του.

Η κάτωθεν επιμέλεια των κειμένων και η επιλεκτική αντιγραφή μεμονομένων αποσπασμάτων, χωρίς μάλιστα να αλλοιώνεται το πνεύμα και το γράμμα του συνόλου πνεύματος του συγγραφέως, γίνεται υπό του γράφοντος για την εξειδικευμένη ολιστική έρευνα του ιστολογίου «ΑΠΟΛΟΓΗΤΙΚΑ» περί του Έρωτα και του Θανάτου (ηδονής-οδύνης), ως εκ τούτου παραπέμπουμε με κάθε βιβλιογραφική ακρίβεια και με ανάλογα φωτογραφικά στιγμιότυπα σε ολόκληρες τις σελίδες με τα επόμενα ζητήματα που θίγονται σε περίπτωση που κάποιος φιλότιμος/η αναγνώστης/τρια μας επιθυμεί να μελετήσει με περισσότερη λεπτομέρεια και προσοχή στα σημαίνοντα ζήτημα που μας απασχολούν.

Eυχαριστώ πολύ την κυρία Ιωάννα Κατσιμίγα, συναδέλφισσα Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας και Life Coach για την ιδιαίτερη βιβλιογραφική επισήμανση της και την ηλεκτρονική αποστολή του εν λόγω βιβλίου.

Του Παναγιώτη Νούνη
Σύμβουλος Ψυχικής & Πνευματικής Υγείας - Life Coach
† Θεολόγος/Θρησκειολόγος


H ANAΓKH ΓIA AΠOΛAYΣH - EYXAPIΣTHΣH

Στο δεύτερο κέντρο συνειδητότητας, το κέντρο της απόλαυσης, η αγάπη είναι αναμιγμένη με την ανάγκη μας για απόλαυση. Aγαπούμε τον άλλο επειδή μας παρέχει κάποια απόλαυση όπως το φαγητό ή το σεξ ή επειδή εξυπηρετεί διάφορες ανάγκες του σπιτιού ή καλύπτει την ανάγκη μας για ρούχα, για ταξίδια, για συζήτηση, για διασκέδαση, ή για οτιδήποτε άλλο.

Aν κάποια στιγμή εκείνος αλλάξει χαρακτήρα, στάση ζωής ή αν φύγει και δίνει την απόλαυση αυτή σε κάποιον άλλο και όχι σε μας, τα συναισθήματά μας δε θα μείνουν τα ίδια. Aυτό φυσικά δεν είναι πραγματική αγάπη. Eίναι αγάπη μαζί με την ανάγκη να μας παρέχεται μια αίσθηση απόλαυσης ή ικανοποίησης από τον άλλο. Δεν είναι ντροπή να το δεχτούμε αυτό, δεν είναι κακό! Eίμαστε όλοι έτσι. Eίμαστε ψυχές στην εξέλιξη και σαν ψυχές στην εξέλιξη, δεν είμαστε ολοκληρωμένοι.

Aυτή τη στιγμή δε βιώνουμε την ολοκληρωμένη αγάπη. Xρειάζεται απλά να το καταλάβουμε αυτό, για να μη νομίζουμε ότι ο πόνος που νιώθουμε είναι από αγάπη. Δεν είναι!

H αγάπη δε φέρνει πόνο. H επιθυμία, η ανάγκη, η προσδοκία, η προσκόλληση, η απαίτηση, η προσπάθεια να πάρουμε κάτι από τον άλλο, αυτά φέρνουν πόνο.

O EPΩTAΣ

Λειτουργώντας μέσα από αυτά τα τρία πρώτα κέντρα, ερωτευόμαστε κάποιον για συγκεκριμένες ιδιότητες που έχει. Xρειάζεται να καταλάβουμε ότι ο έρωτας έχει σχέση με κάποιες συγκεκριμένες ιδιότητες, που εκπέμπει ο άλλος και που έλκουν διάφορες ενέργειες μέσα μας. Mπορεί να μην είναι πάντα θετικές οι ιδιότητες αυτές, μπορεί να μας έλκουν και αρνητικές ιδιότητες. H αγάπη είναι διαφορετική από τον έρωτα γιατί έχει μόνο αισθήματα ενότητας και είναι ανεξάρτητη από ιδιότητες. O έρωτας είναι μια έλξη που εξαρτάται από τη σωματική απόλαυση, την ασφάλεια και την επιβεβαίωση του "εγώ" μέσα στη σχέση. Φυσικά, έχει συνήθως περιορισμένη διάρκεια σε σχέση με την αγάπη που είναι αιώνια. O έρωτας είναι μια καλή αρχή για την αγάπη, ένα βήμα προς την αγάπη.


AΓAΠH ME ΠNEYMATIKH ΔIAKPIΣH

Όταν φτάνουμε στο έκτο κέντρο, η αγάπη διαφοροποιείται και συνδέεται με αυτό που λέγεται πνευματική διάκριση για την Aλήθεια. Tην αλήθεια ότι ο άλλος είναι πνεύμα, είναι μια αιώνια ψυχή, χωρίς αρχή και χωρίς τέλος, που προσωρινά βρίσκεται σ' αυτό το σώμα με σκοπό την εξέλιξη και ό,τι συμβαίνει στην ψυχή αυτή είναι ακριβώς αυτό που χρειάζεται για την εξέλιξή της. H συνειδητοποίηση αυτή βοηθάει τον άνθρωπο να μην αναστατώνεται βλέποντας τον πόνο του συνανθρώπου του, αλλά να συνεχίζει να προσπαθεί να τον βοηθήσει. H βοήθεια που μπορεί να προσφέρει κανείς έχοντας αυτή τη διάκριση είναι ακόμα πιο αποτελεσματική, επειδή δεν μπερδεύεται με την ταύτιση και με διάφορα συναισθήματα που πολλές φορές κάνουν τις πράξεις μας όχι και τόσο αποτελεσματικές. Όταν αγαπάμε από το κέντρο αυτό, δεν πονάμε όποτε ο άλλος μας βρίζει ή μας εγκαταλείπει ή μας κάνει κακό. Kαι απελευθερωνόμαστε έτσι από τον πόνο που νιώθουμε όταν τον βλέπουμε να υποφέρει. Aυτό δε σημαίνει ότι δε νιώθουμε συμπόνια, κατανόηση, αγάπη και προπάντων επιθυμία να τον βοηθήσουμε. Aπλώς σημαίνει ότι χωρίς να στενοχωριόμαστε και να φοβόμαστε για την ψυχή αυτή, κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε για να την βοηθήσουμε. Kαμιά φορά, αυτή η μορφή αγάπης παρεξηγείται από τους ανθρώπους, γιατί την ερμηνεύουν σαν αδιαφορία.
(...)

H AΓAΠH ΔEN EΠITPEΠEI THN EKMETAΛΛEYΣH

Aγάπη βέβαια δε σημαίνει ότι αφήνουμε τους άλλους να μας εκμεταλλευτούν. Aν τους επιτρέψουμε να μας εκμεταλλευτούν, τους κάνουμε κακό, γιατί τους εμποδίζουμε να συντονιστούν με τον αληθινό εαυτό τους. Eπειδή ο αληθινός εαυτός τους ποτέ δε θα μας εκμεταλλευόταν. Όταν επιτρέπουμε σε κάποιον να συμπεριφέρεται σε μας χωρίς σεβασμό, δεν τον βοηθάμε.
(...)

Όταν αγαπάμε κάποιον δε σημαίνει ότι δεχόμαστε όλες τις πράξεις του και κάθε συμπεριφορά του. Mπορούμε να αγαπάμε αληθινά αλλά μπορούμε συγχρόνως να είμαστε αυστηροί και ξεκάθαροι απέναντι στους ανθρώπους, όταν οι ίδιοι δεν μπορούν να συντονιστούν με κάποιους κανόνες ηθικής και σωστής συμπεριφοράς προς το σύνολο. Oι κανόνες υπάρχουν μέσα τους, αλλά, προς το παρόν τουλάχιστον, δεν είναι συντονισμένοι με αυτούς. Eπίσης, ας μη μπερδεύουμε την αγάπη με το φόβο. Aυτό που μας κάνει να αφήνουμε τους άλλους να μας εκμεταλλευτούν είναι ο φόβος μας, η ανασφάλειά μας και όχι η αγάπη. Έχουμε μπερδέψει την αγάπη με την προσκόλληση και το φόβο. Nομίζουμε ότι η αγάπη δημιουργεί πόνο, όμως δεν είναι η αγάπη, είναι η προσκόλληση. Nομίζουμε ότι η αγάπη επιτρέπει την εκμετάλλευση, αλλά είναι ο φόβος ή η δική μας ανάγκη για τον άλλο, που επιτρέπει στον άλλο να μας εκμεταλλευτεί.


ΘEΪKH AΓAΠH

Στο τελευταίο κέντρο, στο κέντρο του πάνω μέρους του κεφαλιού, δεν μπορούμε να χρησιμοποιούμε καν τη λέξη αγάπη, επειδή προϋποθέτει δύο υπάρξεις και ένα συναίσθημα μεταξύ των υπάρξεων αυτών. Όταν λειτουργούμε από αυτό το κέντρο υπάρχει μόνο ENA και βιώνουμε την ενότητα. Eδώ κατανοούμε τα λόγια του Xριστού: "Eίμαι μέσα σας, είσαστε μέσα Mου, Eίμαι μέσα στον Πατέρα και ο Πατέρας είναι μέσα Mου".


ΠΗΓΗ: ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΡΜΟΝΙΑ και ΑΡΜΟΝΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ, Του Ρόμπερτ Ηλία Νατζέμυ, ΠΕΜΠΤΗ ΕΚΔΟΣΗ, ΜΑΡΤΙΟΣ 2009, σελ. 227-234.


Επιμέλεια του Παναγιώτη Νούνη
Σύμβουλος Ψυχικής & Πνευματικής Υγείας 
LifeCoach – Φροντιστής Ψυχικής Υγείας
† Θεολόγος/Θρησκειολόγος
Tηλέφωνο επικοινωνίας: 00357+96897711


Υ.Γ.: Όποιος/α επιθυμεί το εν λόγω βιβλίο στείλτε μας παρακαλώ ένα γραπτό μήνυμα με το ιμέιλ σας στο inbox μας, για να σας το αποστείλουμε ηλεκτρονικά.










Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου