Translate

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τρίτη, 21 Ιουλίου 2020

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΑΒΒΑ (ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ/ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ), Ο ΣΑΤΑΝΑΣ ΚΑΙ Η ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ ΤΩΝ ΜΗΔΕΝΙΣΤΙΚΩΝ ΦΘΟΡΟΠΟΙΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ


Του κ. Ιωάννη Σάββα, Ιστορικού/Αρχαιολόγου
Αποκλειστικά για katanixi.gr

Είναι αφελής όποιος νομίζει ότι δεν θα βρει εμπόδια, παλινδρομήσεις και διαβρωτικές δυνάμεις στην πορεία του προς την τελείωση, προς το καθ’ομοίωσιν και την ένωση με τον μόνο άκτιστο και ζωντανό Θεό…

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr
Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2WldGra

Ο ΣΑΤΑΝΑΣ ΚΑΙ Η ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ ΤΩΝ ΜΗΔΕΝΙΣΤΙΚΩΝ ΦΘΟΡΟΠΟΙΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ

Του κ. Ιωάννη Σάββα, Ιστορικού/Αρχαιολόγου
Αγαπητοί φίλοι και φίλες,
ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΝΙΚΑ
Η Παναγιά μαζί μας αμήν

Μέσα στον κυκεώνα παραπληροφόρησης και παραχάραξης της ορθής και ανόθευτης πατροπαράδοτης χριστιανικής διδασκαλίας, της Ορθοδοξίας δηλαδή, θεωρήσαμε καλό να υπενθυμίσουμε στους εαυτούς μας και σε σας φίλοι μας καλοί, βασικές και στοιχειώδεις αρχές της Ορθοδόξου Πίστεως της Μίας, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησία, για να αποφεύγονται παρερμηνείες που θα μπορούσαν να ονομαστούν “σατανικές” από μόνες τους.
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή: H Αγία Γραφή και το σύνολο των Αγίων Πατέρων μιλούν για έναν άκτιστο Θεό Ποιητή των πάντων, εντελώς διαφορετικόν με τη κτίση και εντελώς απών ως προς την ουσία Του και πανταχού παρών κατά τις αϊδιες άκτιστες επίσης ενέργειες Του, καθώς και για δημιουργία, νοητού μα και αισθητού κόσμου, “εκ του μή όντος”. Ύλη και Πνεύμα, αισθητά και νοητά υπάρχουν μαζί σε μια ενιαία πραγματικότητα χάριτι της βουλήσεως του Θεού. Δεν υπάρχει καμιά δυαρχία και καμία πλατωνική σύγχυση αισθητού και νοήτου. Η ορθόδοξη διδασκαλία της “εκ του μή όντος δημιουργίας” και η σχέση ετερότητας κτιστού (κόσμου εν συνόλω) και ακτίστου (Τριαδικός Θεός) που επισημαίνουν αδιαλείπτως οι Άγιοι Πατέρες αποτελούν τα δύο βασικά ερμηνευτικά κλειδιά για να κατανοήσουμε το νόημα του κακού αλλά και της αμαρτίας.
Το κακό, όπως και άλλες φορές τονίσαμε σε ώτα μή ακουόντων, δεν είναι υπόσταση αλλά παρυπόσταση, δεν είναι ενυπόστατο αλλά ανυπόστατο. Δηλαδή, κλέβει την υπόσταση του από το αγαθόν, το μοναδικό όν και ενυπόστατο, που και αυτό βέβαια υπάρχει μόνο και μόνο γιατί το συντηρούν και το αγιάζουν οι άκτιστες ενεργειες του Θεού. Με τον ίδιο τρόπο που το σκοτάδι “κλέβει” το φως, παίρνοντας υπόσταση.
Λόγω της δημιουργίας εκ του μή όντος, όντως δηλαδή ανύπαρκτοι πριν τη θέληση του Θεού, του μοναδικού κατά φύσιν Υπαρκτού (ο ΩΝ), με την βούληση Αυτού γίναμε υπαρκτοί και μαζί με αυτό αποκτήσαμε και το καθ’ ομοίωσιν την ατελεύτητη δηλαδή φορά προς την πηγή της Ζωής και του Αγαθού, το Ζωοδότη Θεό. Αυτός ο δρόμος βέβαια τελούται και πραγματοποιείται μέσα στον κτιστό κόσμο της δημιουργίας και στην κακοήθεια της Ιστορίας.
Είναι αφελής όποιος νομίζει ότι δεν θα βρει εμπόδια, παλινδρομήσεις και διαβρωτικές δυνάμεις στην πορεία του προς την τελείωση, προς το καθ’ ομοίωσιν και την ένωση με τον μόνο άκτιστο και ζωντανό Θεό. Έχουμε αναπόφευκτα συνεχώς ροπή και κλίση προς το μηδέν από το οποίον προήλθαμε, την κοιτίδα της δημιουργίας, εξού και η επιρροή που ασκούν πάνω μας λογιών λογιών μηδενιστικές δυνάμεις και πάθη που προσπαθούν να μας εκμηδενίσουν ως πρόσωπα, ως εικόνες Θεού και να μας πλανέψουν κυριολεκτικά μέσω φθοροποιών παθών στον δρόμο για το Γολγοθά, στην δραματική και δυναμική δηλαδή πορεία μας προς την τελείωση.
Κάθε παλινδρόμηση, κάθε αποτυχία σε αυτή τη πορεία μας αποτελεί αυτομάτως ένα βήμα πίσω προς την αντίθετη φορά, προς την φορά του μή όντος εκ του οποίου προήλθαμε. Πιο απλά η Ιστορία της Δημιουργίας είναι μια ευθεία γραμμή με δύο αντίστροφες δυναμικές φορές. Την φορα προς τη Πηγή της Ζωής, το Είναι, την ολοκλήρωση της υπαρξιακής μας ενότητας κατά Χάριν βέβαια και όχι κατά φύσιν και η αντίθετη και αντίστροφη φορά προς τον μηδενισμό, εκεί όπου ελλοχεύουν οι μηδενιστικές δαιμονικές και φθοροποιές δυνάμεις. Και η λέξη αμαρτία άλλωστε αυτή ακριβώς την αποτυχία επισημαίνει και όχι νομικίστικους ηθικισμούς όπως ψευδώς ασπάζονται ένθεοι και άθεοι αδαείς.
Ιωάννης Σάββα, Αρχαιολόγος – Ιστορικός Ερευνητής,

Ioannis Savva Archaeologist – Research Historian,




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου