Translate

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τετάρτη, 24 Ιουνίου 2020

ΔΕΥΤΕΡΟΣ (Β΄) ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΚΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΥ ΑΦΟΡΙΣΜΟΥ ΠΟΥ ΙΕΡΟΥΡΓΗΣΕ Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ κ. ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ



ΔΕΥΤΕΡΟΣ (Β΄) ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΚΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΥ ΑΦΟΡΙΣΜΟΥ 
ΠΟΥ ΙΕΡΟΥΡΓΗΣΕ Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ κ. ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ


Giannis Savva: Τί είναι καλύτερο, να σε αφορίσει υπερήλικας Ορθόδοξος Επίσκοπος, για πρώτη φορά στη ζωή του, ή να κρεμάσεις, μυλόπετρα στο λαιμό σου και να βουλιάξεις στην θάλασσα;

Παναγιώτης Νούνης: Χίλιες φορές μας συμφέρει το δεύτερο διότι η πνευματική εξουσία ενός αρχιερέα του Θεού δεν είναι αστεία πράγματα.

Σπύρος Μπαζίνας: Ο Κύριος, που το είπε αυτό για αυτούς που σκανδαλίζουν, δεν είπε «να βάλει», αλλά «τον συμφέρει να βάλει», για να δείξει ότι ο σκανδαλισμός είναι χειρότερος και από την αυτοκτονία. Τώρα, ότι επίσκοπος και πνευματικός μπορεί να βάλει το πνευματικό επιτίμιο του μικρού αφορισμού για κανονικό παράπτωμα που κατά την κρίση του κάποιοι ετέλεσαν είναι μάλλον δεδομένο (έχω μια αμφιβολία αν, στην συγκεκριμένη περίπτωση, είχε δικαιοδοσία). Ουσιαστικά, όμως, το επιτίμιο αυτό σημαίνει ότι τα πρόσωπα αυτά δεν μπορούν να κοινωνούν (αν κοινωνούσαν) και να παριστάνουν τους ευσεβείς προς άγραν ψήφων. Βεβαίως και μπορούν να απαλλαγούν εύκολα αν αποσύρουν τις βλάσφημες για την Θ. Κοινωνία δηλώσεις τους. Ας ελπίσουμε ότι θα το κάνουν, για το καλό τους. Και υποχρεούνται να το κάνουν, ακόμη κι αν διαφωνούν με την απόφαση του πνευματικού. Και ο πνευματικός θα δώσει λόγο στον Θεό. Αν δεν συμμορφωθούν και σκληρυνθεί η καρδία τους όπως του Φαραώ, εφαρμόζεται ο πνευματικός νόμος. Και, αν συνεχίσουν να κατηγορούν τον πνευματικό ως πρόσωπο, διαπράττουν και το βαρύ παράπτωμα της ιεροκατηγορίας.

Giannis Savva: Καλημέρα κύριε καθηγητά, ευχαριστούμε για το πιο εύστοχο μέχρι στιγμής σχόλιο, που δύναται να μας ωφελέσει όλους και σε ευχαριστούμε γι'αυτό. Οπως έγραψα πιο πάνω και αντιγράφω (διορθώστε με αν κάνω λάθος): "Αλλωστε αυτό είναι και το νόημα του αφορισμού από την Εκκλησία, να εξυγιάνει και να εξυγιανθεί από το δηλητήριο της κακοδοξίας. Είναι λοιπόν ποιμαντικό και "σωτήριο" κατα κάποιον τρόπο μέσο της Εκκλησίας παρά καταδικαστικό. Ισως τους βοηθήσει εν τέλει και στρέψει τουλάχιστον ένα είς μετάνοια.". Καλό υπόλοιπο!

Σπύρος Μπαζίνας: Καλημέρα, κ. Σάββα. Βεβαίως και συμφωνώ. Είναι πολύ σημαντικό αυτό. Το πνευματικό επιτίμιο είναι φιλάνθρωπο φάρμακο για την θεραπεία της ψυχής και σωτήριο μέτρο πνευματικής αγάπης, για όλους μας, όσο και αν αυτό μας παραξενοφαίνεται η μας πονάει σαν το νυστέρι του χειρούργου.

Giannis Savva: Spyridon V. Bazinas Ακριβώς αγαπητέ μου! Δυστυχώς σε μία εποχή μετριότητας όπου κυριαρχεί και βασιλεύει η άγνοια, η ημιμάθεια, η έπαρση των πτυχιούχων μα μη κατεγνώντων, η εμπάθεια και ένα σωρό άλλα δεινά που δικαιολογούν επάξια τον χαρακτηρισμό "αιών της μετριότητας", ούτε τα απλά πια δεν μπορούν να καταλάβουν οι άνθρωποι. Καμιά φορά διερωτώμαι αν είναι τω όντι υπνωτισμένοι οι άνθρωποι (χόρτο, Νετφλιξ,, gamıng, στολίδια του σαρκίου και ένα σωρό βιωτικές μέριμνες κ.ο.κ), όπως πολύ σωστά το έθεσε ο αείμνηστος Ψυχίατρος-ακαδημαικός της Αριστεράς Γιάννης Γαλανός. Δουλεία όμως του Ορθόδοξου Επίσκοπου δεν είναι να γίνεται συμπαθής, να τον προμοτάρουν τα ΜΜΕ ή να τον καλούν σε δείπνα και "φιλανθρωπικά" τσάγια αλλά μάλλον ακριβώς αυτό που εσείς ευστόχως περιγράψατε. Είναι χειρούργος. Να στε πάντα καλά, η Παναγιά μαζί μας αμήν.

Christos Christou: εχω χεσμενους οσους αφοριζουν οποταν υπαρχει μια ισορροπια......χαχαχαχαχα

Giannis Savva: Ωραία Χρίστο μου, οι κυριολεκτικά χεσμένοι με τους μεταφορικά χεσμένους δεν μου ακούγεται και άσχημη ως ειδοποιός κατάταξη. Να ευχηθούμε κι εμείς με τη σειρά μας, και όσο επιτρέπει η δύναμη και η πνευματική μας κατάσταση, η ισορροπία αυτή που κατέχεις και πρεσβεύεις να παραμείνει εν ειρήνη απαρασάλευτη, νύν και αεί. Καλημέρα, καλή συνέχεια!

Παναγιώτης Νούνης: Christos Christou Σε έχουν και εσένα, άρα κοιμήσου ήσυχα...

Alexandros Antoniou: Γιατί αποκλειστικά μυλόπετρα; Έχετε δοκιμάσει να την κουνησετε;

Giannis Savva: Αποκλειστικά μυλόπετρα κύριε Γυμνασιάρχα επειδή η δευτέρα παραβολική πρόταση που ακολουθεί το διαζευκτικό ή είναι πιστή αντιγραφή (copy-paste δηλαδή) εκ του αγίου Ευαγγελίου (Κατά Ματθαίον 18,6). Εύχομαι να σαι καλά σε χαιρετώ, εύχομαι να περάσει η αστική αυτή πανδημία σύντομα και να βρεθούμε να πιούμε το φραπέ μας εν Αλεξανδρούπολει. Θα ήταν εξαίσια, καλό υπόλοιπο

Alexandros Antoniou: Giannis Savva Ανέφερα τη μυλόπετρα γιατί πρόσφατα προσπαθήσαμε 5 άτομα να τη μετακινήσουμε στο μύλο του χωριού μου και μείναμε στην προσπάθεια..λίγο άκυρο το σχόλιο μου σχετικά με την ανάρτηση.

Giannis Savva: Alexandros Antoniou Οχι δεν το θεωρώ άκυρο, σοφώς έπραξες. Αν μή τι άλλο έχουμε πρακτική εμπειρία από κάποιον που όχι μόνο έχει δει μυλόπετρα αλλά προσπάθησε και να την σηκώσει! Πόσω μάλλον που πολλοί νέοι στο προφίλ μας δεν ξέρουν ή δεν έχουν δει ποτέ τους μυλόπετρα. Ετσι η πληροφορία αποβαίνει καρπώδης και χρήσιμη.

Kyriaki Gregoriou: Χριστός ανέστη! 'Ενα μικρό σχόλιο/ερώτηση, αν μου επιτρέπετε, σχετικό και άσχετο συνάμα με την αρχική ανάρτηση. Το αμάρτημα της αυτοχειρίας είναι ασυγχώρητο στον έχων σώας τας φρένας (εξ όσων γνωρίζω) οπόταν η μυλόπετρα ας μείνει στον μύλο και μακρυά από τον λαιμό μου.

Ερχόμενη τώρα στο θέμα του αφορισμού, ειδικά όταν υπάρχει διχογνωμία κατά πόσον ήταν "έγκυρη" αφού δεν την είχε εγκρίνει η Ιερά σύνοδος, παρακαλώ όπως μου διευκρινιστεί κάτι καθώς τελώ υπό καθεστώς σύγχυσης! Στην εξόδιο ακολουθία αναφέρεται ρητά: "...Ναί, Κύριε ὁ Θεὸς ἡμῶν, νικησάτω σου τὸ ἄμετρον ἔλεος, καὶ ἡ φιλανθρωπία ἡ ἀνείκαστος· καὶ εἴτε ὑπὸ κατάραν πατρὸς ἢ μητρός, εἴτε τῷ ἰδίῳ ἀναθέματι ὑπέπεσεν ὁ δοῦλός σου οὗτος, εἴτε τινὰ τῶν ἱερωμένων παρεπίκρανε, καὶ παρ᾿ αὐτοῦ δεσμὸν ἄλυτον ἐδέξατο, εἴτε ὑπὸ Ἀρχιερέως βαρυτάτῳ ἀφορισμῷ περιέπεσε, καὶ ἀμελείᾳ καὶ ῥαθυμίᾳ χρησάμενος, οὐκ ἔτυχε συγχωρήσεως, συγχώρησον αὐτῷ δι᾿ ἐμοῦ τοῦ ἁμαρτωλοῦ καὶ ἀναξίου δούλου σου· καὶ τὸ μὲν σῶμα αὐτοῦ εἰς τὰ ἐξ ὧν συνετέθη διάλυσον, τὴν δὲ ψυχὴν αὐτοῦ ἐν σκηναῖς Ἁγίων κατάταξον...". Δεν αναφέρει κάπου "υπό ιεράς συνόδου". Γιατί ο συγκεκριμένος αφορισμός να είναι "άκυρος" όπως αρκετοί, ιερωμένοι και μη, διατείνονται; Γνωρίζω ότι έχει χαρακτήρα παιδαγωγικό, αλλά γιατί να είναι άκυρος; Συγχωρήστε την αμάθεια μου...

Giannis Savva: Χαίρε Κυριακή μου, Χριστός Ανέστη, ευχαριστώ για την παρέμβαση. Μπορώ να σε βοηθήσω παραπέμποντάς σε στον ίδιο τον Κύριο (ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ 18:6) και στον πιο κάτω σύνδεσμο...

Kyriaki Gregoriou: Giannis Savva συνεπώς χρειαζόμαστε αρκετές μυλόπετρες και πίσω στα θρανία οι ιεράρχες, αν τα έχω ερμηνεύσει ορθά...

Παναγιώτης Νούνης: Αρκετά οξυνούστατο το ερώτημά σας και ο θεολογικός συσχετισμός σας κυρία Κυριακή Γρηγορίου γι΄αυτό τον λόγο εξαιρέτως δια εσάς γράψαμε εκτενές ερωταποκρίσεις στο προφίλ μας ώστε να λάβατε μίαν πρόγευση απαντήσεων και συζητήσεως του εν λόγω ζητήματος περί του εκλησιαστικού αφορισμού. Η προσέγγισή σας είναι αρκετά καλή και ευχαριστούμεν για την έμπνευση.

Fotini Makri: Και τα δύο άσχημα είναι γιαυτό έβαλα το χα. Αλλά πιστεύω ο αφορισμός χειρότερος. Δεμένος ως την αιωνιότητα. Θα ήθελα την άποψη σου Giannis Savva; Οι αναρτήσεις σου δεν είναι τυχαίες.

Giannis Savva: Γεια σου Φωτεινούλα μου, πρώτα πρώτα να σε συγχαρώ για την πρόταση γάμου, το πληροφορήθηκα προ ολίγου. Εύχομαι όταν με το καλό παντρευτείς να με καλέσεις και υπόσχομαι να έρθω αεροπορικώς! Θα ήταν μεγάλη μου χαρά! Όσο γι'αυτό που ρώτησες δεν είναι θέμα γνώμης για ένα πιστό Χριστιανό αλλά μάλλον θέμα του Ευαγγελίου. Ο ίδιος ο Χριστός μας έδωσε την απάντηση, σε παραπέμπω στο ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ 18:6 (για να μην βλέπουν οι χοίροι). Απλά ένα σχόλιο από μένα θα ήταν το εξής: "Και για να διαλευκάνουνε το θέμα του αφορισμού άπαξ διαπαντός: ορθώς η Σύνοδος διαχώρισε τη θέση της απο την πράξη του Σεβ. Αμβροσίου αφού δεν είχε αποφασιστεί κάτι τέτοιο εν Συνόδω. Αλλά ο αφορισμός αυτός καθ´εαυτός ως πνευματικό επιτίμιο ενός Αρχιερέως υφίσταται! Έχει δικαίωμα να καταραστεί όποιον θεωρεί εχθρό της πίστεως ένας Αρχιερεύς. Δεν είναι απαραίτητο να έχει την έγκριση της Συνόδου. Βαραίνει τον ίδιο η πράξη του και θα απολογηθεί ο ίδιος στον Θεό. Και το δελτίο τύπου που εξέδωσε η Σύνοδος για να εξηγήσει τη θέση της για να ήταν πλήρες έπρεπε να το πει αυτό." Από άρθρο του δημοσιογράφου κ. Σωτήρη Μ. Τζούμα. Σε χαιρετώ, χαιρετισμούς σε όλους, καλό βράδυ!

Giorgos Triantopoulos: Ο αφοριστης προσφατα δηλωνε ανερυθριαστα οτι αν δεν υπηρχαν νομοι θα πυροβολουσε τους ομοφιλοφιλους, φωτογραφιζονταν διπλα σε νεοναζι δηλωνοντας φιλος τους και ψηφοφορος. Εχω την εντυπωση οτι αυτα αρκουν για να αφ ορισει εαυτον εκ του σωματος της εκκλησιας. Και ως πνευματικος θεσμος η εκκλησια δεν χρειαζεται γραφειοκρατικες διαδικασιες για να επικυρωσει την εκπτωση του ανδρος. Ετσι καμια ισχυ δεν εχει αυτος ο "αφορισμος". Προσωπικα δεν θα με ενοχλουσε καθολου.

Παναγιώτης Νούνης: Αυτές τις μαλακίες που γράφεις τις πιστεύεις; Εμείς πάντως όχι!


(ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ)


Επιμέλεια του Παναγιώτη Νούνη
Θεο-Λογικός και Θρησκευτικός Στοχαστής

Διαχειριστής του Ιστολογίου «ΑΠΟΛΟΓΗΤΙΚΑ»


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου