Translate

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τετάρτη, 24 Ιουνίου 2020

ΠΡΩΤΟΣ (Α΄) ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΚΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΥ ΑΦΟΡΙΣΜΟΥ ΠΟΥ ΙΕΡΟΥΡΓΗΣΕ Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ κ. ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ



ΠΡΩΤΟΣ (Α΄) ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΚΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΥ ΑΦΟΡΙΣΜΟΥ 
ΠΟΥ ΙΕΡΟΥΡΓΗΣΕ Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ κ. ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ


Giannis Savva: Τί είναι καλύτερο, να σε αφορίσει υπερήλικας Ορθόδοξος Επίσκοπος, για πρώτη φορά στη ζωή του, ή να κρεμάσεις, μυλόπετρα στο λαιμό σου και να βουλιάξεις στην θάλασσα;

Vasilis Kyriakis: Ο Φίλης είναι άθεος! Είναι σαν να διαγραφεί κάποιος έναν οπαδό του Παναθηναϊκού από σύλλογο του Ολυμπιακού! Όλοι οι υπόλοιποι εκτός του συγγραφέα του αριθμημένου πονήματος δεν ξεχνούμε ότι ο Αμβρόσιος ανήκει στον πολιτικό χώρο του νεοναζισμού.

Giannis Savva: Γεια σου Βασίλη. Το ανήκει μου ακούγεται πολύ γενικευμένο. Έχει δείξει προσωπικές πολιτικές πεποιθήσεις κτλπ που μας έχουν βρει αντίθετους και τον ελέγξαμε εν καιρώ περί αυτών αφού εκφράσαμε τη διαφωνία μας. Μάλιστα, αν θυμάμαι καλά το ίδιο είχε πράξει και ο "συγγραφέας του αριθμημένου πονήματος". Πέραν όμως τούτου, εκκλησιολογικά μιλώντας (εύστοχο πολύ το παράδειγμα που έθεσες) αλλά και Θεολογικά δεν ακυρώνεται η επισκοπική πράξη του από τις "αμαρτίες", αστοχίες του κτλπ. Επίσης, ίσως ακριβώς το γεγονός αυτό, το ότι δηλαδή ας πούμε στιγματίστηκε από μέρος της κοινωνίας, να τον έκανε και να μην φοβάται τον κρατικό και "εκκλησιαστικό" Καιάδα πλέον. Οίδωμεν. Να σαι καλά αδελφέ, καλή συνέχεια σε ότι κάνεις.

Παναγιώτης Νούνης: Μόνο που το σχόλιό σου αντίκειται στις Αρχές της Λογικής, καθότι συγκρίνει ανόμοια πράγματα. Διότι αγαπητέ φίλε κ. Βασίλη άλλου είδους οργανισμός, αποστολή και οπαδούς έχει η Εκκλησία του Χριστού, και άλλου είδους οργανισμό, αποστολή και οπαδούς έχουν τα ποδοσφαιρικά σωματεία. Δεν με απασχολεί η ανόητη πολιτικολογία που πασχίζουν να ετικετοποιούν πολιτικά το κάθε ανθρώπινο ον. Το ζήτημα του εκκλησιαστικού αφορισμού δεν είναι πολιτικό ούτε καν αθλητικό. Ελπίζω τα απλά και λογικά πράγματα που σημειώνω να τα αντιλαμβάνεσαι. Αν όχι, δεν πειράζει. Θα τα αντιληφθούν οι αναγνώστες μας.

Yiannos Ioannou: Εμένα προσωπικά δεν μου καίγεται καρφί διότι δεν αναγνωρίζω τους ιεράρχες ως νομικά πρόσωπα αλλά ως μέρος της παράδοσης, του φολκλόρ οπότε το να αφορίσει καποιον είναι όπως το να ρίχνεις ξεροτήανα στη στέγη για να φύγουν οι καλικάντζαροι!!!

Giannis Savva: Σύ είπας... Και κατά την λογική σου ενδεχομένως και ορθώς... Εμείς πάντως Γιάννη μου δεν έχουμε δει ακόμα καλικάντζαρους (τελώνια δηλαδή) και ευχόμαστε από καρδιάς να μη συναντήσεις ούτε κι εσυ. Καλό υπόλοιπο!

Παναγιώτης Νούνης: Άρα, για να φεύγουν οι καλικάτζαροι με τα ξεροτήανα, σημαίνει ότι τα ξεροτήανα κάμνουν καλήν δουλειά, δεν νομίζεις;

Νικόλαος Τσιάπος: ΔΕΝ ΤΙΘΕΤΑΙ ΤΕΤΟΙΟ ΘΕΜΑ.
ΕΛΕΟΣ..
Ο ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ ΣΑΝ ΙΕΡΕΑΣ ΕΚΡΙΝΕ ΟΤΙ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΤΡΙΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΦΟΡΙΣΤΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΦΟΡΙΣΕ.
ΤΕΛΕΙΩΣΕ..

Παναγιώτης Νούνης: Έτσι ακριβώς! Τα πράγματα είναι τόσο απλά και οι πονηροί σκόπιμα τα περιπλέκουν. Πρόκειται καθαρά για αμιγώς εκκλησιαστικήν και πνευματικήν πράξη.

Αλέξανδρος Καραβάς: Πάντως αν σε αφορίσει ο συγκεκριμένος, λες ότι είναι και τιμή σου. Και σίγουρα ο Μητσοτάκης είναι ότι χειρότερο υπάρχει για μένα.

Giannis Savva: Γεια σου Αλέξανδρε μου. Δεν μας απάντησες όμως, στο ρητορικό μάλλον ερώτημά μου. Επίσης, πιάνει ο αφορισμός στο Μητσοτάκη με τόση γρουσουζιά?

Αλέξανδρος Καραβάς: Giannis Savva προφανώς δεν πιάνει. Δεν πιστεύω στους αφορισμούς, ιδίως από τέτοιους ανθρώπους που αν υπάρχει Θεός, σίγουρα θα πάνε στην κόλαση, το θεωρώ κοροϊδία. Γενικά πάντως καλύτερα να σε αφορισουν πιστεύω.

Αγάπη Πολυμένη: Ούτε το ένα, ούτε τ'άλλο.... και τα δυο μακριά από μας! 🤣🤣🤣
Αν και, στη θάλασσα πνίγεσαι και .. . τελειώνεις.
Ενώ με τον αφορισμό,αν δε μετανοήσεις, μια ζωή θα "καίγεσαι" και στο τέλος, ούτε θα "λιώνεις"!!!

Δημήτριος Χατζηνικολάου: Δὲν μποροῦμε νὰ ξέρουμε. Θεωρητικῶς, ὁ ἀφορισμὸς μᾶλλον εἶναι λιγώτερο βαρύς, διότι ὀ ἀφορισθεὶς ἔχει περισσότερο χρόνο γιὰ μετάνοια. Ὅμως γιὰ νὰ ἔφθασε ἕνας ἄγιος ἄνθρωπος ὅπως ὁ Μητροπολίτης Ἀμβρόσιος ν' ἀφορίσῃ ἄνθρωπο, πάει νὰ πῇ πὼς πρόκειται γιὰ ἀμετανοήτους ἐγωϊστάς/σατανιστάς. Ὁ αὐτόχειρ μπορεῖ καὶ νὰ συγχωρηθῇ ἂν προλάβῃ νὰ 'πῇ ἐν μετανοίᾳ ἕνα «Κύριε, ἐλέησον» προτοῦ πνιγῇ. Οἱ #σατανιστές, τοὺς ὁποίους ὀρθῶς ἀφώρισε ἐγκυρώτατα ὁ Μητροπολίτης Ἀμβρόσιος (πρῴην Καλαβρύτων) μᾶλλον ἀπίθανο νὰ μετανοήσουν καίτοι τούς τὸ εὔχομαι.

Giannis Savva: Ευχαριστώ κύριε Χατζηνικολάου για το εύλογο και πάντα καλογραμμένο σχόλιό σας που σέβεται την ελληνική γλώσσα. Για όλους υπάρχει το ενδεχόμενο της Μετανοίας, τουλάχιστον μέχρι την ενδεκάτη. 'Αλλωστε αυτό είναι και το νόημα του αφορισμού από την Εκκλησία, να εξυγιάνει και να εξυγιανθεί από το δηλητήριο της κακοδοξίας. Είναι λοιπόν ποιμαντικό και "σωτήριο" κατα κάποιον τρόπο μέσο της Εκκλησίας παρά καταδικαστικό. Ισως τους βοηθήσει εν τέλει και στρέψει τουλάχιστον ένα είς μετάνοια. Δεν το γνωρίζουμε, απομένει να δούμε.

Marina Panagiotou-mavratsa: Με ποιο δικαιωμα να με αφορισει( λεμε τωρα) ποιος του δινει αυτη την εξουσια

Giannis Savva: Marina Panagiotou-mavratsa Καλημέρα Μαρίνα. Ποιος δίνει το δικαίωμα στον εργοδότη να σε απολύσει όταν δεν τηρείς το καταστατικό της Εταιρείας ή δεν αποδέχεσαι τους Όρους και Προϋποθέσεις;

Παναγιώτης Νούνης: Marina Panagiotou-mavratsa Ο Θεός της Αγίας Γραφής! Η Εκκλησία! Η Ουράνια και επίγεια Ιεραρχία!

Ξένια Παππά: Είχα μια ιδέα εντελώς διαφορετική για σένα αγαπητέ μου!
Είναι προβληματισμός μιας διανόησης όπως της δικής σου αυτή η ερώτηση?

Giannis Savva: Ξένια Παππά Καλημέρα καλή μου Ξένια! Δεν πιστεύω στη διανόηση, πιστεύω στο Πνεύμα, το οποίο πάσχισα πολύ μελετώντας για να το ορίσω. Αν κάποιος με καθαρό μυαλό διαβάσει με χρονολογική ακρίβεια τα άρθρα μου στην ΑΥΓΗ, μπορεί αυταπόδεικτα να το αντιληφθεί χωρίς περιθώρια αποριών. Τέλος, ως εκπαιδευτικοί και φίλοι του Πλάτωνος, θεωρούμε ανέκαθεν, από κτίσεως κόσμου δηλαδή, τις ερωτήσεις μακράν σπουδαιότερες των απαντήσεων. Με αυτό στο μυαλό θα περίμενα να βοηθούσες λυσιτελώς προς διερεύνηση/εξέταση της ερώτησης και όχι να μας επιβαρύνεις με επιπρόσθετο σχόλιο, άσχετο προς τη κατεύθυνση αυτή. Μάλιστα ενίοτε δεν προβληματίζονται μόνο όσοι έχουν "διανόηση" (έννοια εντελώς παρεξηγημένη απέναντι στην οποία η Εκκλησία προβάλλει πολύ ορθά την λέξη Πνεύμα) αλλά και οι απλοί άνθρωποι, ο λαός μας, στο όνομα του οποίου τάχα κάποιοι αγωνίζονται, αγνοώντας παντελώς την υπόσταση και ψυχοσύνθεση του (δες Χέγκελς). Καλή συνέχεια

Παναγιώτης Νούνης: Ξένια Παππά Έπεσες από τα σύννεφα και εσύ; Αυτός ο Νούνης τον παρέσυρε!

Δημόπουλος Ιωάννης: Απορία ,,,αν καποιος αφοριστεί ,,,μπορει να αλλάξει μετα,,,Να γινει παλι όπως ηταν πριν ,,,η θα εχει επιπτώσεις αυτό???

Giannis Savva: Γεια σου Ιωάννη μου, χαίρομαι που εμφανίστηκες. Μπορεί η Εκκλησία να άρει τα επιτίμια και τον αφορισμό, αν υπάρξει Μετάνοια κατά τον ορισμό που δίνει η Εκκλησία, και να επιστρέψουν οι αφορισμένοι ξανά στο πλήρωμα της Εκκλησίας τελώντας το Μυστήριο του Αγίου Ευχελαίου, με τον ίδιο τρόπο δηλαδή που "επανερχονται" όσοι βαπτισμένοι πλανήθηκαν (μάγοι, ταρωρίχτρες,δωδεκαθειστές, Μάρτυρες του Ιεχωβά κτλπ.) Ελπίζω να σε κάλυψα, καλημέρα

Παναγιώτης Νούνης: Giannis Savva Το Μυστήριο του Ευχελαίου; Μήπως εννοείς του Χρίσματος;

Giannis Savva: Παναγιώτης Νούνης Καλημέρα αδελφέ μου, Χριστός Ανέστη! όχι δεν εννοώ το Χρίσμα αφού αναφέρομαι σε ήδη βαπτισμένους Χριστιανούς και το Χρίσμα είναι μή επαναλαμβανόμενο Μυστήριο. Οι πλανεμένοι Ορθόδοξοι επαν-ερχονται (κυριολεκτικά) με το άγιον Ευχέλαιο. Πίστεψε με έχω βιωματική και από-δεικτική εμπειρία επί του εν λόγω θέματος

Παναγιώτης Νούνης: Giannis Savva Δεν αμφισβητώ αγαπητέ μου Ιωάννη την εμπειρία σου με το Ευχέλαιο. Δεν γνωρίζω αν ισχύει αυτό που γράφεις. Πρώτη φορά το ακούω. Απλά προβληματίζομαι με αυτά που έγραψες περί αιρετικών και αλλοθρήσκων και ότι το Χρίσμα είναι μη επαναλαμβανόμενο Μυστήριο. Όντως έχουν έτσι τα πράγματα; Μάλλον εννοείς, ότι το Μυστήριο του Βαπτίσματος είναι μη επαναλαμβανόμενο Μυστήριο, αφού η κατ' οικονομία τάξη της Εκκλησίας, για τους αποστάτες προνοεί λίβελλο, με εξομολόγησιν και με Χρίσμα, για ετεροδόξους και αιρετικούς προνοεί να δέχεται αυτούς μετά από αποκήρυξη της αίρεσης, με το Άγιο Χρίσμα και τους ετεροθρήσκους με κανονική βάπτιση και χρίσμα. Το Ευχέλαιο είναι για όλα τα μέλη της Εκκλησίας εις ίαση ψυχής τε και σώματος.

Giannis Savva: Παναγιώτης Νούνης Δεν γνωρίζω αν ισχύει αυτό που λες. Αν βέβαια κατάλαβες τι έγραψα πιο πάνω και δεν υπάρχει σύγχυση. Δεν αναφέρθηκα πουθενά σε ετερόθρησκους. Παράδειγμα: Βαπτισμένο και κεχρισμένο μέλος της Εκκλησίας, σε κάποια φάση μπλέκει με τη Μαγεία ή τα μέντιουμ, οποιασδήποτε απόχρωσης, γίνεται ξερωγω γιόγκι ή δωδεκαθεϊστής, τότε στον δρόμο της επιστροφής και της Μετάνοιας (εννοείται αυτονόητα η Εξομολογηση) τότε η Εκκλησία τους κάνει ξανά Χρίσμα;; Πρώτη φορά ακούω κάτι τέτοιο κι εγώ... Άσε που έχω την εντύπωση ότι το Χρίσμα όπως και το Βάπτισμα δεν δύναται να επαναληφθεί. Παρακαλώ διορθωσε με αν κάνω λάθος

Παναγιώτης Νούνης: Giannis Savva Μια χαρά αναφέρθηκες αλλά το ξέχασες μάλλον αγαπητέ Ιωάννη. Ξαναδιάβασε τα σχόλιά σου σε παρακαλώ. Οι Νεοειδωλολάτρες αδελφέ μου είναι ή δεν είναι ετερόθρησκοι; Οι Γιεχωβίτες είναι ή δεν είναι ετερόδοξοι και αιρετικοί;

Giannis Savva: Παναγιώτης Νούνης Επίσης αν όπως μας γράψατε εύλογα κ. Νούνη, το άγιον Ευχέλαιο τελείται προς ίασιν σώματος και ψυχής, τότε το ερώτημα είναι δύναται ή δεν δύναται το Μυστήριο του αγίου Ευχελαίου να ιάσει την ψυχή που έγινε κατοικητήριο δαιμόνων άρα αυτομάτως και φθοροποιών, νοσηρών και εκμηδενιστικών δυνάμεων; Την καλημέρα μου

Παναγιώτης Νούνης: Giannis Savva Σωστά εμίλησες Ιωάννη περί Χρίσματος και περί Ευχελαίου.

Παναγιώτης Νούνης: Giannis Savva Το Μυστήριο του Βαπτίσματος και του Χρίσματος με Άγιο Μύρο, σε όσους το έλαβαν κανονικά από την Ορθόδοξη Καθολική Εκκλησία, δεν επαναλαμβάνεται αγαπητέ. Οι εκ γενετής ετερόδοξοι και ετερόθρησκοι όμως έχουν την υποχρέωση να αποκηρύξουν τις πλάνες τους και να βαπτισθούν αλλά και να χρισθούν με Άγιο Μύρο κανονικά. Π.χ.: Οι «Ρωμαιοκαθολικοί» ή οι Παπικοί «βαπτίζονται» διά ραντισμού και χρίζονται με τα δικά τους θέσμια και τελετουργικά, αλλά αν μετανοήσουν και θέλουν να επιστρέψουν στην Ορθόδοξη Καθολική Εκκλησία, η ακρίβεια της πίστεως ορίζει να βαπτίζονται διά της τριπλής βυθίσεως στο νερό και να λαμβάνουν το Χρίσμα με το Άγιο Μύρο. Ενώ η κατ΄οικονομία μαζική αποδοχή αιρετικών παπικών, ορίζει να τους δεχόμαστε μόνο με το άγιο Χρίσμα.

(ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ)

Επιμέλεια του Παναγιώτη Νούνη

Θεο-Λογικός και Θρησκευτικός Στοχαστής

Διαχειριστής του Ιστολογίου «ΑΠΟΛΟΓΗΤΙΚΑ»


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου