Translate

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Κυριακή, 3 Μαΐου 2020

Η ΑΥΤΑΠΑΤΗ ΤΟΥ ΝΕΟ-ΑΘΕΪΣΜΟΥ



Η ΑΥΤΑΠΑΤΗ ΤΟΥ ΝΕΟ-ΑΘΕΪΣΜΟΥ

Του Παναγιώτη Νούνη

Ακολουθεί η αντιρρητική φιλοσοφική απάντησή μας προς τον «Όμιλο Άθεων, Άθρησκων και Ελεύθερα Διανοουμένων (κριτικά σκεπτόμενων ανθρώπων)».

Οι επόμενες λέξεις στην μεγαλογράμματη γραφή έχουν τεθεί σκόπιμα έτσι και είναι δικές μας επισημάνσεις και υπογραμμίσεις.

Καταγράφουν οι φίλοι άθεοι τα αμέσως επόμενα διακηρυχθέντα τους τα οποία πρόκειται να αποδομηθούν ριζηδόν και να ξεθεμελιωθούν εκ βάθρων:

«Ως κριτικά και ελεύθερα σκεπτόμενοι άνθρωποι διακηρύττουμε ότι απορρίπτουμε τα άκαμπτα δόγματα και πιστεύω των θρησκειών και αποσκοπούμε στην εκμάθηση της αλήθειας για κάθε θέμα που τίθεται μπροστά μας ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ, πειστήρια και μαρτυρίες. Τα ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ αποτελούν τον ΑΚΡΟΓΩΝΙΑΙΟ ΛΙΘΟ της ορθολογικής μας σκέψης και νόησης. Πάνω Σ΄ΑΥΤΑ  ΚΤΙΖΟΥΜΕ το περιεχόμενο των βασικών μορφών της κοινωνικής και ατομικής μας συνείδησης».

Άρα λοιπόν: αν, και μόνο αν, αποδομηθεί εκ ρίζας ο «ακρογωνιαίος λίθος» της «ορθολογικής σκέψης και νόησης» του Νεοαθεϊσμού, τότε, και μόνο τότε, καταπίπτει ο Πύργος της Βαβέλ του Αθεϊσμού (δηλαδή: «το περιεχόμενο των βασικών μορφών της κοινωνικής και ατομικής συνείδησης» των αθέων και αγνωστικιστών) ως χάρτινος πύργος.

1. Θα επικαλεσθώ σκόπιμα να μας απαντήσει στην νεο-αθεϊστική προσέγγιση και το αθεϊστικό παραλήρημά τους ο κορυφαίος μάλλον Αυστριακός Φιλόσοφος της Αναλυτικής Φιλοσοφίας και της σύγχρονης Λογικής ο Λούντβιχ Ιωσήφ Βιττγκενστάιν (Ludwig Josef Johann Wittgenstein, 26 Απριλίου 1889 - 29 Απριλίου 1951). [https://plato.stanford.edu/entries/wittgenstein/]

1.1. Ο φιλόσοφος Λούντβιχ Ιωσήφ Βιττγκενστάιν, αν και ο κορυφαίος της σύγχρονης Λογικής, ήταν καθόλα συνειδητός Χριστιανός με βαθιές θεολογικές επιρροές τόσον εκ του χριστιανού Ρώσου Λογοτέχνου Λέοντος Τολστόι όσον και εκ του Δανού φιλοσόφου Σόρεν Κίρκεγκωρ, φιλοσοφικές επιρροές από τον Κάντ και τον Σοπενχάουερ, ενώ ήταν παράλληλα ο κορυφαίος εκ των μαθητών του πατέρα της Λογικής Γκόττλομπ Φρέγκε και του αθεϊστού φιλοσόφου Μπέρτραντ Ράσσελ.

2. Σημειώνει, πολύ εύστοχα ο κύπριος ερευνητής, ερμηνευτής, σχολιαστής και μεταφραστής του έργου του Βιττγκενστάιν ο κ. Ανδρέας Γεωργαλλίδης:
«ότι ο Wittgenstein ΑΠΟΡΡΙΠΤΕΙ τον ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΤΡΟΠΟ σκέψης σε σχέση με τα ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ, ηθικά και αισθητικά ΘΕΜΑΤΑ».
[ΠΗΓΗ: ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΣΤΟ ΜΥΣΤΙΚΙΣΜΟ (Η ΑΣΑΦΕΙΑ ΤΗΣ ΕΝΝΟΙΑΣ «ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ» ΣΤΟ TRACTATUS ΤΟΥ WITTGENSTEIN), εκδόσεις: ΙΑΜΒΟΣ, σελ. 148]

2.1. Η Επιστήμη είναι άκρως περιορισμένη με σαφή και διακριτά όρια από άλλα επιστητά αντικείμενα καθότι διερευνά και εξερευνά μόνον τον χωρόχρονο της κτιστής πραγματικότητας, ενώ η Ορθόδοξη Καθολική Εκκλησία και η Πατερική Θεολογία της ασχολείται ουσιωδώς με την οντολογική και εμπειρική σχέση και σύνδεση του κτιστού με το άκτιστο.

3. Συνεχίζει να μας πληροφορεί στην ίδια σημαίνουσα διδακτορική διατριβή του -περί του Tractatus- ο κ. Α. Γεωργαλλίδης:
"Τόσο ο πιστός όσο και ο άθεος, για να θέσουν οποιεσδήποτε αποδείξεις για την ύπαρξη ή την ανυπαρξία του Θεού, «έχουν πέσει ΘΥΜΑΤΑ του 'αλλου' - [θύματα] της ΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΙΑΣ του ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΥ ΤΡΟΠΟΥ σκέψης» (Monk 1991 σ. 410)".

3.1. Η απολυτοποίηση του επιστημονικού τρόπου σκέψης καλλιεργεί την ψιλή ειδωλολατρία, εξίσου δημιουργεί άκαμπτα επιστημονικά δόγματα καθώς και επιστημονικό δογματισμό.

3.2. Ο Α. Γεωργαλλίδης στο προηγούμενο πολύτιμο σημείο και ρηξικέλευθο στοιχείο μας παραπέμπει στην συναρπαστική και πολύ αξιολόγη βιογραφία, ο βίος και η πολιτεία περί του Βιττγκενστάιν, η οποία μεταφράστηκε μάλιστα και στα ελληνικά όμως πλέον το εν λόγω βιβλίο είναι υπό εξάντληση.
[RAY MONK, «Ludwig Wittgenstein: The Duty of Genius» (Ray Monk, «Λούντβιχ Βιτγκενστάιν: Το Χρέος της Μεγαλοφυΐας», μετάφραση: Γρηγόρης Ν. Κονδύλης, επιμέλεια: Κωστής Μ. Κωβαίος, εκδόσεις: Scripta, 1998.]

4. Συνεχίζει ο Α.Γ. να μας παραθέτει επιπρόσθετα στοιχεία:
"Αργότερα, ο Wittgenstein γράφει: «Συνεχώς οι φιλόσοφοι βλέπουν ΤΗΝ ΜΕΘΟΔΟ της ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ μπροστά στα μάτια τους και ακαταμάχητα δελεάζονται να ρωτήσουν και να απαντήσουν ερωτήματα με ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ που το κάνει Η ΕΠΙΣΤΗΜΗ. Αυτή η τάση είναι η πραγματική ΠΗΓΗ της ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΗΣ και οδηγεί τον φιλόσοφο σε ένα ΑΠΟΛΥΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ» ( The Blue and Brown Books, p. 18)."

4.1. Ο γράφων, σημειώνει για τα προηγούμενα μάλιστα, ότι στον εν λόγω πειρασμό όμως, δεν πέφτουν μόνο οι Φιλόσοφοι αλλά παράλληλα πέφτουν και οι πάσης φύσεως άθεοι και αγνωστικιστές επιστήμονες και μη οι οποίοι κατά τα άλλα απορρίπτουν ΑΔΙΑΚΡΙΤΩΣ και κυρίως εξ ημιμαθείας και αμαθείας τόσον την Μεταφυσική όσο και την Θεολογία.

4.2. Η «μέθοδος της Επιστήμης», ο «τρόπος της Επιστήμης», ο πειρασμός της «Επιστημονικής σκέψης», ο «Λογικός Θετικισμός», ο «σύγχρονος Εμπειρισμός» παρ΄ όλο που καλλιεργούν ανάλογα «επιστημονικά δόγματα» (κατ΄εικόνα και καθ΄ομοίωσιν των Θρησκειών) και το εύλογο της απόρριψης της Μεταφυσικής και της Δυτικής Θεολογίας, η νεοεποχήτικη «επιστημονική τάση» και σύγχρονη «επιστημονική κοσμοαντίληψη» φαίνεται ενώ βγάζει από την κύρια πόρτα την Μεταφυσική και την Δυτική Θεολογία, την ξαναβάζουν δόλια και πονηρά από την πίσω πόρτα.

4.3. Πράγμα που σηματοδοτεί, ότι τόσον η σύγχρονη Επιστήμη ή αν θέλετε ο Επιστημονισμός όσον και η σύγχρονη Φιλοσοφία (και ειδικά οι όμιλοι και οι οργανώσεις αθέων και αγνωστικιστών) οδηγούνται -κατά τον Βιττγκενστάιν- σε βαθύτατο πυκνό σκοτάδι της λογικής ενέργειας, τουτέστιν εκ θεολογικής απόψεως υπαρξιακή βάσανος και οντολογική κόλαση.

5. Συνεπώς, σύμφωνα με τα προειρημένα φιλοσοφικά στοιχεία και τους στοχασμούς του λογικού Βιττγκενστάιν που παραθέτουμε με ανάλογες παραπομπές για την δική σας αντικειμενική έρευνα, οι άθεοι επιστήμονες είτε και οι άθεοι φιλόσοφοι και μη ΔΕΝ είναι καλοπροαίρετοι πολλώ μάλλον βραχυκυκλώνουν την λογική τους ενέργεια, -και άρα ανοητεύουν πολλάκις σε πολλά ζητήματα- καθότι ΔΕΝ «αποσκοπούν στην εκμάθηση της αλήθειας για κάθε θέμα που τίθεται μπροστά» τους.

6. Για αυτό τον λόγο, ο τίτλος του παρόντος αντιρρητικού σχολιασμού μας φέρει την καθόλα Λογική ονομασία: «η αυταπάτη του νεο-Αθεϊσμού».

7. Σύμφωνα με όλα αμέσως τα προηγούμενα, ακόμη διαθέτουμε κάπως έντονα εκείνην την Λογική αμφιβολία αν ο νεο-Αθεϊσμός αποτελεί πράγματι εκείνην την απελευθερωτική δύναμη ή την προαιώνια αιχμαλωσία του ανθρώπου στο απόλυτο σκοτάδι της βλακείας.

Διαλέγετε και παίρνετε!...

Του Παναγιώτη Νούνη
Θεο-Λογικός και Θρησκευτικός Στοχαστής

Διαχειριστής του Ιστολογίου «ΑΠΟΛΟΓΗΤΙΚΑ»


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου