Translate

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τετάρτη, 20 Μαΐου 2020

ΑΝΟΗΤΕΣ ΑΝΤΙΡΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΜΟΝΑΣΤΙΚΟΥ ΑΒΑΤΟΥ ΤΗΣ ΕΝ ΚΥΠΡΩ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΣΤΑΥΡΟΒΟΥΝΙΟΥ



ΑΝΟΗΤΕΣ ΑΝΤΙΡΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΜΟΝΑΣΤΙΚΟΥ ΑΒΑΤΟΥ 
ΤΗΣ ΕΝ ΚΥΠΡΩ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΣΤΑΥΡΟΒΟΥΝΙΟΥ

(Ο διάλογος είναι μεταξύ της κ. Ελένης Τσόλια και του Γιώτη Θάσιου)

"ΆΒΑΤΟΝ-μοναστικός θεσμός που απαγορεύει την είσοδο γυναικών σε ανδρικά μοναστήρια.

Σύμφωνα με την παράδοση η Αγία Ελένη ίδρυσε εδώ ναό στο όνομα του Τιμίου και Ζωοδόχου Σταύρου.

Άβατον, σχήμα οξύμωρο για το ναό αυτό. Οι πόρτες του είναι κλείστες για τις γυναίκες, παρόλο που τον ίδρυσε γυναίκα.

Στην φωτογραφία ο υπέροχος, αγέρωχος αυτός ναός πίσω από τα κάγκελα για τις γυναίκες.

Σήμερα υμνείται η γυναίκα - μάνα όπως ήταν και η Αγία Ελένη".

ΓΙΩΤΗΣ ΘΑΣΙΟΣ: Και για την είσοδο των αντρών σε γυναικεία Μοναστήρια ισχύει το Άβατoν. Ποιος άντρας μπορεί να σεριανίζει αδιακρίτως σε όλους τους χώρους ενός γυναικείου Κοινοβίου; Τα οποία μάλιστα γυναικεία Μοναστήρια άντρες άγιοι ήταν οι κτήτορές τους.

Ο Θεσμός του μοναστικού Αβάτου είναι παράλογος εις την κοινή λογική, όπως ακριβώς είναι παράλογο στην κοινή λογική να εκκλησιάζονται σε ιερό ναό 10 άτομα ενώ την ίδια ώρα εκατοντάδες να βρίσκονται συνωστισμένοι σε υπεραγορές, φούρνους και μόλους, αλλά είναι πολύ θεο-λογικός και εύλογος ο θεσμός του Αβάτου στην Ησυχαστική και Ασκητική Παράδοση.

Το επί πλέον οξύμωρο είναι ότι οι Σταυροβουνιώτες Πνευματικοί Ιερομόναχοι και Μοναχοί τα τελευταία 100 και βάλε χρόνια στηρίζουν πνευματικά τα γυναικεία Κοινόβια της Κύπρου.

Όπως καταλαβαίνει κανείς λογικά το Άβατον δεν έχει να κάνει με την γυναικεία υπόσταση.

Η κάθε μοναστική ή θρησκευτική Κοινότητα έχει δικαίωμα να αυτοπροσδιορίζεται όπως νομίζει.

Ο θεσμός του Αβάτου ισχύει εμμέσως πλην σαφώς και στα σπίτια μας. Ποια σοβαρή οικοδέσποινα ανέχεται να μπαινοβγαίνουν άγνωστες και ξένες γυναίκες εις το σπίτι της;

Και εκείνη η γυναίκα που είναι επιφυλακτική, καλώς ή κακώς, με τις άλλες γυναίκες το κάνει για την γυναικεία υπόσταση διότι ξέρει την φύση της.

Είναι οι ίδιες γυναίκες που διαμαρτύρονται από ιδεοληψία για το μοναστικό Άβατο, λες και τους πέφτει λόγος για το σπίτι των Μοναχών.

Γ. Θάσιoς

Eleni Tsolia: @Giotis Thasios
Σε ευχαριστώ πολύ για αυτο το σχόλιο. Είναι αλήθεια, ότι δυσκολεύομαι πολύ να καταλάβω την λογική αυτή . Αυτό το μοναστήρι έχει τεράστια ιστορική και πολιτιστική σημασία εκτός από την θρησκευτική. Γιατί ο μισός πληθυσμός να μην μπορεί να το επισκεφθεί με μοναδικό κριτήριο το φύλο του;

Giotis Thasios: @Eleni Tsolia Με την ίδια λογική που ΔΕΝ μπορεί ο περισσότερος πληθυσμός αντρών και γυναικών να σεριανίζουν ανεξέλεγκτα και αδιάκριτα στα γυναικεία κοινόβια, και στα στρατόπεδα.

Η Ιερά Μονή Σταυροβουνίου ΔΕΝ είναι μουσειακό απολίθωμα ή αρχαιολογικό έκθεμα για τουριστική "ατραξιόν".

Αλλά είναι ΖΩΣΑ Μοναστική Κοινότητα με Ηγούμενον, Ηγουμενοσυμβούλιο και Μοναχούς που συναποφασίζουν αυτόνομα και αυτοκέφαλα για τα του οίκου τους.

Οι γυναίκες με επιθυμία επισκέψεως μπορούν να το επισκεφτούν ως την πύλη 100 μέτρα απόσταση.

Είναι αστείο να επιθυμούμε να επιβάλλουμεν την κοσμική αντίληψή μας στο σπίτι του άλλου εις το όνομα μάλιστα του φεμινισμού ή άλλων ιδεολογιών.

Eleni Tsolia: @Giotis Thasios
Συμφωνώ ότι ξεκινούμε από διαφορετικές αφετηρίες. Δεν γνωρίζω τα Ασκητικα κείμενα. Όμως πρέπει να απαντηθεί και το ερώτημα περί πολιτιστικής κληρονομιάς που δεν ανήκει μόνο σε μια ομάδα του πληθυσμού.

Giotis Thasios: Έχει να κάνει με τις προτεραιότητες. Όταν γνωρίσεις τα Ασκητικά Κείμενα θα αντιληφθείς την λογική του θεσμού του Μοναστικού Αβάτου. Ο οποίος για μια ζωντανή κοινότητα είναι υπέρτερος από την πολιτισμική κληρονομιά. Η ζωντανή κοινότητα της Εκκλησίας της Κύπρου και η αδελφότητα της Μονής διαφυλάττει αιώνες τώρα την πολιτισμική κληρονομιά της Ιεράς Μονής Σταυροβουνίου.

Για να αντιληφθείς την απάντηση με σαφήνεια θα πρέπει να γνωρίσεις την λογική του άλλου μέσα από την πολιτισμική κληρονομιά των Ασκητικών Κειμένων και έπειτα να μπεις στην θέση του. Ίσως έτσι υποψιαστείς. Και στα μουσεία που πάμε, δεν έχουμε πρόσβαση σε όλους τους χώρους και μάλιστα τα απολαμβάνουμε εξ αποστάσεως.

Άρα, αν ρωτήσεις τις Χριστιανές της Κύπρου που συνδέονται με το μοναστήρι απολαμβάνουν εις διπλούν τόσο την πολιτισμική κληρονομιά όσο και την πνευματική κληρονομιά των Ησυχαστών της Μονής.

Είτε μας αρέσει είτε όχι η Ιερά Μονή Σταυροβουνίου είναι το σπίτι των Χριστιανών και Μοναχών, όπου πρώτιστα απολαμβάνουν την πνευματική παρηγοριά και κατά δεύτερον την πολιτισμική αξία.

Eleni Tsolia: @ Giotis Thasios
Πάρα πολύ κατατοπιστικά όλα όσα γράφεις,για να κατανοήσω πολλά ακατανόητα. Το ερώτημα μου δεν είναι θεολογικό,είναι θέμα ανθρωπίνων δικαιωμάτων (ελεύθερη διακίνηση) και διακρίσεων βάση του φύλου.

Giotis Thasios: @Eleni Tsolia Τα ανθρώπινα δικαιώματα ισχύουν αδιακρίτως σε ολόκληρη την οικουμένη; Προφανώς όχι! Και όμως η απάντηση που αναζητάς πράγματι δεν είναι θεολογική, αυτό είναι αντιληπτό εξ αρχής, αλλά η απάντηση που ψάχνεις είναι κοσμική, ιδεολογική και νομικίστικη και αφορά κατ΄ουσίαν μάλιστα την παραβίαση στα ατομικά δικαιώματα των Μοναχών και των θρησκευτικών Κοινοτήτων.

Αν είναι ποτέ δυνατόν οι ΦΥΛΑΚΕΣ και ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ της Πολιτισμικής Κληρονομιάς που αφοσιώνουν την ζωή τους στις Μονές, να ΜΗΝ έχουν ατομικά και κοινοτικά δικαιώματα να αυτοπροσδιορίζουν τον χώρο τους όπου επιθυμούν.

Όταν ισχύσουν τα Ατομικά Δικαιώματα σε ολόκληρη την οικουμένη, τότε κόπιασε να το συζητήσουμε εξ υπαρχής το ζήτημα. Τα ανθρώπινα δικαιώματα των ατόμων Μοναχών που διαβιούν χρόνια στην Μονή τους φαντάζομαι δεν πρέπει να γίνουν σεβαστά, καθότι οι γυναίκες της Κύπρου είναι συντριπτική πλειοψηφία. Αστεία πράγματα!

Αφού σε κρατίζει ο πόνος για το Άβατον, να κάνεις επιστολή σε θεσμούς, π.χ. στην Επίτροπο Διοικήσεως, στην Ιερά Αρχιεπισκοπή, στην Ιερά Μονή Σταυροβουνίου, στον Ο.Η.Ε., και στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, και σε καμμία πολιτική παράταξη ώστε να αγωνιστούμε να αρθεί το Άβατον.

Είτε αν θέλεις να πάεις στην Ιερά Μητρόπολη Κιτίου Λάρνακας να λάβεις λεπτομερή ενημέρωση για την παραβιάση των ατομικών δικαιώματων σου. Το ζήτημα δεν είναι νομικό, αλλά θεολογικό.

Οι καλοπροαίρετοι θα σεβαστούν τους θεολογικούς λόγους. Οι κακοπροαίρετοι θα βγάλουν τα ψευτο-λάβαρα των Ατομικών Δικαιωμάτων για να δημιουργούν προβλήματα στις ζωές των άλλων.

Giotis Thasios: Και αφού αγαπητή κυρία Ελένη Τσόλια δεν σας ενδιαφέρει η θεολογική γνώμη και η απόφαση της Μονής και των ενοίκων αυτής Μοναχών, της Ιεράς Μονής Σταυροβουνίου, και επειδή εξ αρχής η ανάρτησή σας ήτο φανερό τοις πάσι (εκτός απο τους αδαείς) ότι γράφτηκε εξ αρχής εκ του πονηρού και κακοπροαίρετα, κυρίως για να κεντρίσει και να φανατίσει σοβαρές γυναίκες ή φεμινίστριες και όχλο, ενώ ως γνωστόν και σημειωτέον η Ιερά Μονή Σταυροβουνίου δίνει σκληρές μαχές με αρχές και εξουσίες κατά των εν Κύπρω πολιτικο-οικονομικών συμφερόντων για την απέλπιδα προσπάθεια επιβολής ΤΟΞΙΚΟΤΑΤΟΥ Εργοστασίου Ασφαλτικού στους πρόποδες της Ιεράς Μονής, έρχεστε «ως απο μηχανής θεά», λες και ζείτε εκτός τόπου και χρόνου, να κατηγορήσετε άκουσον-άκουσον την Ιερά Μονή Σταυροβουνίου ότι παραβιάζει τα ανθρώπινα δικαιώματα των γυναικών.

Ενώ, φαντάζομαι, ότι τόσον πολύ σας έπιασε ο πόνος για το Άβατον της Μονής και για τα παραβιασθέντα ΔΗΘΕΝ δικαιώματα των «πολλών» γυναικών προσκυνητριών και τουριστριών, που δεν σας συγκινούν μάλλον οι ρωμαλέοι αγώνες των Μοναχών Σταυροβουνιωτών μαζί με τις κοινότητες που κάνουν δημόσιο μετωπικό αγώνα κατά των ποικιληδόν συμφερόντων ώστε να μη αλλοιωθεί η Πολιτισμική Κληρονομιά της πανάρχαιας Ιεράς Μονής στην Κύπρο.

Άραγε, αφού μας μιλάτε επιλεκτικώς και ανόητα για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα, πήγατε έστω και ΜΙΑ φορά να υπερασπίσετε την Μονή στους δρόμους, στην Βουλή, κ.ο.κ. στους αγώνες της; Προφανώς όχι!

Το Άβατον της Μονής σας εμάρανε καθώς και τα δικαιώματα δήθεν των γυναικών ώστε να σεριανίζουν ΑΔΙΑΚΡΙΤΩΣ εντός των δωματίων και κελιών των Μοναχών, ενώ πολιτικο-οικονομικά συμφέροντα εν Κύπρω βάλθηκαν να δημιουργήσουν εργοστάσιο ΤΟΞΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΤΟΥ έξω ακριβώς από την Μονή, μέσα στο δάσο της Μονής, ανάμεσα σε σημαντικά στρατόπεδα Λοκατζήδων Κυπρίων και Ελλαδιτών, και μάλιστα ανάμεσα σε 3-4 χωριά, τούτο προφανώς δεν σας προβληματίζει. Διότι, τα βράδια δεν κοιμάστε καθότι το Άβατον είναι εμπόδιο για την ατομική σας απόλαυση.

Giotis Thasios: Και επειδή κάποτε η βλακεία και κουτοπονηροσύνη πρέπει να αντιμετωπίζεται να απαντήσω και επί της αναρτήσεως σε αυτήν την άστοχη πρότασή σας.

Γράφετε απο άγνοια, ότι: «Στην φωτογραφία ο υπέροχος, αγέρωχος αυτός ναός πίσω από τα κάγκελα για τις γυναίκες».

Σας δικαιολογώ για την άγνοια. Το κτίσμα που φαίνεται στην φωτογραφία, εκείνη η πλευρά που φαίνεται είναι τα κελιά και τα δωμάτια των Μοναχών, ο Ιερός Ναός το Καθολικόν της Μονής είναι στο μέσον, και γύρω γύρω τα κελιά τους. Τα κάγκελα που φωτογραφίσατε είναι έξω και λίγο μακριά από τη Μονή. Τα ίδια κάγκελα είναι χώροι ιδιωτικοί της Μονής που ανοίγουν για γυναίκες και άντρες διότι είναι δωμάτια για εξομολόγηση προσκυνητών αμφότερων των φύλων, επισκεπτών και επισκεπτριών συγγενών των Μοναχών.

Στην ίδια αυλή που βρεθήκατε με τα κάγκελα ως γνωστόν υπάρχει Ιερός Ναός για προσκύνημα αμφότερων των φύλων, τον οποίον παραλείψατε να φωτογραφήσετε.

Συνεπώς για ποιαν παραβίασιν δικαιωμάτων να μιλήσουμε;

Για το δικαίωμα γυναικών να απολαμβάνουν τα κελιά και τους προσωπικούς χώρους των Μοναχών; Αστεία πράγματα! Οι στείροι συναισθηματισμοί και τα φεμινιστικά συνθήματα τύπου «πίσω απο τα κάγκελα για τις γυναίκες» δεν βοηθούν πουθενά, και είναι φανερή η ανοησία, το αηθές και η κακοπροαίρετη προπαγάνδα.

Giotis Thasios: Οταν εκφράζουμε γνώμη αγαπητή κ. Ελένη Τ., είναι πιο σοφό για μας τους δασκάλους να έχουμε γνώση καλήν των πραγμάτων που κρίνουμε για να μη εκθέτουμε τους εαυτούς μας. Και των φρονίμων ολίγα λοιπόν. «Η σιωπή είναι χρυσός, θα το δείς», άδει ένας τραγουδοποιός.

Yiannis Ioannou: Giotis Thasios Αναμιγνύετε διάφορα θέματα που δεν έχουν μεταξύ τους καμία σχέση, χρησιμοποιείτε απαράδεκτους χαρακτηρισμούς, ενω οι αναφορά σας περι "ανόητων γυναικων" ακυρώνει ολη την επιχειρηματολογία σας.

Eleni Tsolia: Giotis Thasios
Το ερώτημα είναι ξεκάθαρο "Μπορεί να απολαμβάνει την ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΉ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΆ ένα μόνο μέρος του πληθυσμού;". Η μετατόπιση του ερωτήματος και οι χαρακτηρισμοί δείχνουν έλλειψη επιχειρημάτων, αγένεια και κακία.

Giotis Thasios: Tα θέματα που αναμιγνύω, έχουνε ΑΜΕΣΗ σχέση με την ουσία του ζητήματος που η ίδια έθιξε δημόσια στο προφίλ της. Οι χαρακτηρισμοί είναι εύλογοι και χαρακτηρίζουν ενέργειες και όχι πρόσωπα. Η οποία ποια είναι η ουσία; Είναι η πολιτισμική κληρονομιά και το Άβατον της Ιεράς Μονής Σταυροβουνίου και οι ανόητες, άστοχες, άτοπες, άκαιρες θέσεις της κ. Ελένης Τσόλια.


Γιώτης Θάσιος


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου