Translate

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Κυριακή, 3 Μαΐου 2020

ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΟΛΗΣ ΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ ΠΟΥ ΔΙΚΑΙΩΣ ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΝΤΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΗ ΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΘΕΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ



ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΟΛΗΣ ΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ ΠΟΥ ΔΙΚΑΙΩΣ ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΝΤΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΗ ΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΘΕΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ

(Θεο-Λογικές ορθόδοξες Αντιρρήσεις σε νεο-αθεϊστικές ανορθόδοξες αντιρρήσεις, παραλογισμούς και τσιτάτα της κ. Μυρτάνης Πιερή)

Του Παναγιώτη Νούνη

Παρ΄ όλο που ο αγαπητός συνάδελφος Θεολόγος κ. Κωνσταντίνος Κυριακίδης έγραψε ένα περίφημο αντιρρητικό κείμενο που αποδομεί εκ βάθρων το δημοσιογραφικό κείμενο και τις «επιστημονίζουσες» θέσεις και λογικοφανείς απόψεις της κ. Μυρτάνης Πιερή, θα ήθελα να προσφέρω στο αναγνωστικό κοινό μας δυο με τρείς (σχεδόν εφτά) σημαντικές -κατά την γνώμη μου- θεολογικές πινελιές και ορθόδοξες αντιρρήσεις στα όσα άτοπα, σοφιστικά, μικρόνοα και ανόητα καταγράφει.

1. Εξ αρχής να αναφέρω, ότι η συγγραφέας γράφει με περισσήν αλαζονεία αλλά και με απώτερο στόχο να μηδενίσει και να μειώσει την κάθε επιστημονική ιδιότητα καθώς και την προσωπικότητα ή τα πρόσωπα των επωνύμων επιστημόνων ιατρών και πάσης φύσεως ειδικών Επαγγελματιών Υγείας της Κύπρου, οι οποίοι υπερασπίζονται ρωμαλέα, εξάπαντος ΔΗΜΟΣΙΑ και ΓΡΑΠΤΑ (σε ενυπόγραφην Επιστολήν τους προς τον ΠτΔ της Κύπρου) την καλόδοξη και επιστημονική γνώμη τους υπέρ του ανοίγματος των ιερών Ναών και την ιερουργία των θείων Μυστήριων για να ικανοποιηθούσι οι θρησκευτικές και ψυχολογικές ανάγκες των πιστών-πολιτών ορθοδόξων Χριστιανών.

1.1. Από την προσωπική οπτική του γράφοντι, θεωρώ, ότι οι ορθόδοξοι Χριστιανοί Επαγγελματίες Υγείας, συμβιβάζουν, αρμονικά την ορθόδοξη Χριστιανική τους πίστη αλλά και την επιστημονική τους ιδιότητα, και τούτο αποδεικνύεται αναντίρρητα, εμπειρικά και εμπράκτως, στην καθημερινή εφαρμογή του επιστητού τους σε άμεσο εκρηκτικό συνδυασμό μαζί με την προσωπικότητά τους.

2. Η ίδια κ. Μ. Πιερή σημειώνει, αναιδώς, αηθώς και ψευδώς, ότι:
«η επιστολή των 152 γιατρών και νοσηλευτών που δημοσιεύτηκε... ΔΕΝ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΒΑΣΙΖΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΤΟΥΣ ΓΝΩΣΗ και ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΣΥΝΗ σε θέματα υγείας».

2.2. Αντ΄ αυτών των προηγούμενων κακόμοιρων, άλογων και έωλων σοφιστικών λεχθέντων, δηλαδή των ανόητων και των εμπαθών ad hominem (κατά της προσωπικότητας και κατά των προσώπων) στρεβλών, δηλ. μη λογικών πεποιθήσεων της συγγραφέως, δύναται ένας ή και πολλοί άλλοι θεϊστές ή, αν θέλετε και άθεοι επιστήμονες να ισχυριστούν, τα ακριβώς αντίθετα, ότι, η Επιστολή των ορθοδόξων Χριστιανών Επιστημόνων πρoς τον ΠτΔ φαίνεται να βασίζεται ιδιαζόντως στην επιστημονική τους γνώση και την πολύτιμη εμπειρογνωμοσύνη τους, αλλά παράλληλα βασίζεται και στην πολύτιμη προσωπική λατρευτική και θρησκευτική ΕΜΠΕΙΡΙΑ και ΓΝΩΣΗ τους στο Μυστήριο της Θείας Λειτουργίας και στην προσωπική μετάληψιν της Θείας Κοινωνίας.

3. Επίσης, επισημαίνει, παντελώς άτοπα και σχεδόν παράλογα, το δήθεν ανήθικον και το αντιδεοντολογικόν τάχα μου του όλου πράγματος, το ρωμαλέο ενέργημα μέσω της επιστολής των Χριστιανών επιστημόνων:
«Αντιθέτως, ΦΑΙΝΕΤΑΙ να βασίζεται σε θέμα Πίστεως και θα ήταν πιο έντιμο και ειλικρινές ΑΝ έγραφαν την επιστολή βασιζόμενοι στην αλήθεια τους αυτή και να άφηναν την επιστήμη απ’ έξω».

3.1. Η Επιστολή των Χριστιανών Επαγγελματιών της Υγείας, ιατρών και νοσηλευτών, φαίνεται πράγματι, εξ αρχής και κατ΄ουσίαν να βασίζεται κυρίως σε ζήτημα θρησκευτικής πίστεως. Πιο συγκεκριμένα θεμελιώνεται ουσιωδώς σε ζήτημα Θεολογικής και Λειτουργικής πράξεως. Τα φαινόμενα όμως απατούν! Τούτο τι ακριβώς σημαίνει; Σημαίνει, ότι δεν αναιρεί ποσώς, αυτομάτως ή μαγικώς την άλλη επιστημονικήν ή και επαγγελματικήν τους ιδιότητα επειδή τολμούν να συζητούν δημόσια ένα Θεολογικό και Επιστημονικό ζήτημα που απασχολεί τους πολίτες-πιστούς Χριστιανούς συνάμα και τους ιδίους.

3.2. Η Επιστημονική ιδιότητα (=Γνώση) και η Χριστιανική ιδιότητα (=Πίστη) δεν είναι αντιμαχόμενα και αλληλοσυγκρουόμενα στρατόπεδα, ούτε βρίσκονται σε ψυχρό πόλεμο όπως μας τα παρουσιάζουν μερικοί άθεοι ή θεϊστές, αλλά είναι ωσάν τα εργαστηριακά συγκοινωνούντα δοχεία τα οποία ως γνωστόν, πειραματικά, αλληλοσυμπληρώνουν το ένα το άλλο, π.χ. μέσω τις αντίδοσις των χημικών ή αέριων ιδιωμάτων τους, λ.χ. στην περίπτωσή μας το αρεταϊκό ζεύγος με το αλληλένδετο συγκρητιστικό σχήμα ή στοιχείο της αρμονικής ενώσεως ή αν θέλετε, συζεύξεως μεταξύ της Πίστης και της Γνώσης.

3.3. Αν, και μόνο αν, και φαίνεται αυτό δηλαδή, ότι η επιστολή τους «βασίζεται σε θέμα Πίστεως», τότε, και μόνον τότε, η επιστολή τους γράφτηκε δηλαδή κατά βάση «στην αλήθεια τους αυτή» περί του Μυστηρίου της Θείας Ευχαριστίας.

3.4. Άρα συνεπώς, το σοφιστικό, ηθικιστικό και υποθετικό σενάριο της Πιερή με το εισαγωγικό λεκτικό λεξίδιο στην πρόταση «αν...» είναι άκρως περιττό, παραπλανητικό και ψευδές, καθότι η επιστολή τους είναι τω όντι θεμελιωμένη επάνω στην εμπειρική αλήθεια της Πίστεώς τους και επάνω στα δεδομένα της γνωσιολογικής Επιστήμης τους. Αν η Πιερή γνώριζε ελάχιστη Λογική, τότε, δεν θα έγραφε ανοησίες, ηθικολογίες και παραλογισμούς ολκής, αφού οι Χριστιανοί επαγγελματίες υγείας συνδύασαν άριστα το επιστητό τους αντικείμενο με την απλανή και ορθόδοξο θεολογική τους Πίστη. Πού και ποιο είναι το πρόβλημά της συνεπώς;

4. Γράφει επίσης το επόμενο ανούσιο «επιστημονικό» τσιτάτο:
«Το να αποκρύπτεις ή να διαστρεβλώνεις τα επιστημονικά δεδομένα με στόχο να ταιριάξουν στα πιστεύω που έχεις εξ αρχής, δεν αποτελεί ορθή επιστημονική πρακτική».

4.1. Θα πρέπει αφού η κ. Πιερή κατηγορεί αηθώς, ανυπόστατα και αναπόδεικτα, να μας αποδείξει, λογικά και επιστημονικά, ότι οι Χριστιανοί επιστήμονες, ότι πράγματι αποκρύπτουν και διαστρεβλώνουν επιστημονικά δεδομένα και να προσκομίσει τα ανάλογα αποδεικτικά στοιχεία της σε θεσμούς και φορείς της Κυπριακής Δημοκρατίας ώστε να εξετάσουν σοβαρά «ποιος είναι ποιος» εν τέλει ο κομπογιαννίτης επιστήμων. Οι Χριστιανοί ή οι άθεοι επιστήμονες; Το βάρος της απόδειξης πάντως είναι κυρίως στον κατήγορον, και όχι στους αδίκως κατηγορουμένους Χριστιανούς Επαγγελματίες Υγείας.

4.2. Άραγε, η κ. Πιερή μήπως αποκρύπτει ή διαστρεβλώνει σκόπιμα τα επιστημονικά δεδομένα με απώτερο στόχο και σκοπό να ταιριάξουν με τα νεο-αθεϊστικά πιστεύω της;

5. Σημειώνει και πάλιν η ίδια κατά το δοκούν, τα αμέσως επόμενα:
«Στην επιστολή αναφέρεται πως ΔΕΝ υπάρχουν επιστημονικές έρευνες που να καταπιάνονται με το θέμα της Θείας Κοινωνίας. Κάτι τέτοιο ΔΕΝ ισχύει».

5.1. ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Δεν μας προσκομίζει ΚΑΜΜΙΑ επιστημονική έρευνα που καταπιάνεται με το ζήτημα της Θείας Κοινωνίας όπως ακριβώς ιερουργείται και μεταδίδεται σύμφωνα με την ιερά Παράδοση και την Πατερική Θεολογία της Ορθόδοξης Καθολικής Εκκλησίας, αλλά μάλλον απ΄ ό,τι φαίνεται μας προσκομίζει γενικά και αόριστα κάποιες επιστημονικές έρευνες που αφορούν ιδιαζόντως ετερόδοξους Χριστιανισμούς και αλλόδοξα Θρησκεύματα. Μόνο στην ιολογία θα υφίστανται ουσιώδεις διαφορές μεταξύ λοιμώξεων και ιών;

6. Συνεχίζει να γράφει η ίδια, χειρότερες αμπελοφιλοσοφίες:
«Μέχρι το 2013 υπήρξαν 5 πειραματικές μελέτες, δύο κείμενα επιστημονικής ανασκόπησης, και αρκετά «opinion papers», όπως ονομάζονται, μόνο στο θέμα της Θείας Κοινωνίας. ΥΠΑΡΧΟΥΝ λοιπόν μελέτες που ΥΠΟΔΕΙΚΝΥΟΥΝ....».

6.1. ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Για τι είδους «θεία κοινωνία» ομιλεί η κυρία, και ποιας ακριβώς Χριστιανικής Ομολογίας ή Θρησκείας υφίστανται πειραματικές μελέτες για την Θεία Κοινωνία;

6.2. Και αν υποθέσουμε, ότι πράγματι υπάρχουν έγκυρες και αληθείς επιστημονικές μελέτες περί της «θείας Κοινωνίας» τινών ετεροδόξων Χριστιανών (Προτεσταντών ή Παπικών), αυτές και πάλιν, μάλλον, δεν μας αποδεικνύουν κάτι, αλλά σύμφωνα με τις λέξεις που χρησιμοποιεί η ίδια, φαίνεται μόνον και μόνον, να υποδεικνύουν κάτι τις αβέβαιο! και όχι να αποδεικνύουν κάτι απτό και επιστημονικά βέβαιο.

6.3. Να σημειωθεί εν τέλει, περί ορθοδόξου Μυστηριολογίας ο λόγος, ότι: από ορθόδοξης θεολογικής άποψης, είναι θεολογικά, λογικά και επιστημονικά ακατανόητο να υποστηρίξει κανείς ότι οι ετερόδοξοι Χριστιανοί έχουν έγκυρα και υποστατά Μυστήρια και μεταδίδουν γνήσια Θεία Κοινωνία.

6.4. Αφού ως γνωστόν οι ετερόδοξοι δεν έχουν έγκυρα Μυστήρια, διότι αν είχαν, θα έπρεπε να τεθεί το αμείλικτο εκκλησιολογικό και μυστηριολογικό ερώτημα ποιος ιερούργησε το Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας;

6.5. Ποιας Χριστιανικής Ομολογίας είναι μέλος ο ιερέας;

6.6. Από πού εκπηγάζει η ιερωσύνη του ετεροδόξου και αιρετικού ιερουργού, αφού, αυτήν την παρέχει αγιοπνευματικώς και μόνον η Ορθόδοξη Καθολική Εκκλησία;

6.7. Πού βρέθηκε άραγε, η άκτιστη Χάρη και το έγκυρο Μυστήριο στην «ετερόδοξη Εκκλησία» της κτιστής χάριτος, αφού λόγω του πλανερώς και κακοδόξως θεολογείν των μελών της, εξέπεσαν -άχρι μετανοίας και επιστροφής τους- από την Μία Αγία Ορθόδοξη Καθολική Εκκλησία;

7. Συνεπώς, είτε να αναμένουμε με αγωνία εκείνες τις σοβαρές επιστημονικές μελέτες που έγιναν σε έγκυρο και κανονικό Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας υπό της Εκκλησίας και από ορθόδοξο Χριστιανό ιερουργό, είτε να σιωπήσει άπαξ και διαπαντώς η κ. Μ. Πιερή ίνα μη εκθέτει ανεπανόρθωτα τον εαυτό και την επιστημοσύνη της με τις ακατάσχετες μπούρδες, ασυναρτησίες ολκής και ανούσιες φλυαρίες της που ιδιαζόντως παραμορφώνουν και διαστρέφουν -ιταμώ τω τρόπω- τόσον την ορθόδοξη Χριστιανική Πίστη των Επαγγελματιών Υγείας που απέστειλαν την περίφημη επιστολή τους, όσο και την Επιστήμην.

7.1. Κοντολογίς, αποδεικνύουμε και υποδεικνύουμε παράλληλα, αν αυτό έγινε αντιληπτό, τις σοβαρές και βαριές αστοχίες ή και ανοησίες της αρθρογράφου, αφού δεν δύναται να διακρίνει ποσώς την έγκυρη Θεία Κοινωνία της ορθόδοξης Εκκλησίας από την μή έγκυρη θεία κοινωνία των «ετεροδόξων Εκκλησιών».

Έτσι, απλά για να ξεκαθαρίζουμε τα «επιστημονικά δόγματα» και τα «μεταφυσικά δόγματα», από τα «θεολογικά δόγματα».

Εξάπαντος οι άθεοι ή και οι θεϊστές Επιστήμονες διαθέτουν στην ιδεολογική φαρέτρα τους και από τα τρία είδη.

Η έγκυρη Θεία Κοινωνία της Εκκλησίας, αυτήν που υπερασπίζονται οι Χριστιανοί επιστήμονες, η οποία οντολογικά είναι θεανθρώπινος Έρως (=ψυχοσωματική ερωτική ένωση με τον Θεάνθρωπο είτε ερωτική εκστατικότητα προς Θεόν και Ανθρώπους), καταργεί και διαλύει όλα τα προηγούμενα δόγματα.

Του Παναγιώτη Νούνη
Θεο-Λογικός και Θρησκευτικός Στοχαστής

Διαχειριστής του Ιστολογίου «ΑΠΟΛΟΓΗΤΙΚΑ»


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου