Translate

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πέμπτη, 21 Μαΐου 2020

ΑΝΟΗΤΕΣ ΑΝΤΙΡΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΜΟΝΑΣΤΙΚΟΥ ΑΒΑΤΟΥ ΤΗΣ ΕΝ ΚΥΠΡΩ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΣΤΑΥΡΟΒΟΥΝΙΟΥ (ΜΕΡΟΣ Β΄)



ΑΝΟΗΤΕΣ ΑΝΤΙΡΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΜΟΝΑΣΤΙΚΟΥ ΑΒΑΤΟΥ 
ΤΗΣ ΕΝ ΚΥΠΡΩ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΣΤΑΥΡΟΒΟΥΝΙΟΥ

(ΜΕΡΟΣ Β΄)

Giotis Thasios: Και αφού αγαπητή κυρία Ελένη Τ. δεν σας ενδιαφέρει η θεολογική γνώμη και η απόφαση της Μονής και των ενοίκων αυτής Μοναχών της Ιεράς Μονής Σταυροβουνίου, και επειδή εξ αρχής η ανάρτησή σας ήτο φανερό τοις πάσι (εκτός απο τους αδαείς) ότι γράφτηκε εκ του πονηρού και κακοπροαίρετα, κυρίως για να κεντρίσει και να φανατίσει σοβαρές γυναίκες ή φεμινίστριες και όχλο, ενώ ως γνωστόν και σημειωτέον η Ιερά Μονή Σταυροβουνίου δίνει σκληρές μαχές με αρχές και εξουσίες κατά των εν Κύπρω πολιτικο-οικονομικών συμφερόντων για την απέλπιδα προσπάθεια επιβολής τοξικότατου εργοστασίου περί του Ασφαλτικού στους πρόποδες της Ιεράς Μονής, έρχεστε, λες και ζείτε εκτός χρόνου και τόπου, να κατηγορήσετε άκουσον-άκουσον την Μονή ότι παραβιάζει τα ανθρώπινα δικαιώματα των γυναικών. Ενώ φαντάζομαι, τόσον πολύ σας έπιασε ο πόνος για το άβατον και τα δικαιώματα των γυναικών, που δεν σας συγκινούν μάλλον οι ρωμαλέοι αγώνες των Μοναχών Σταυροβουνιωτών μαζί με τις κοινότητες που κάνουν δημόσιο μετωπικό αγώνα κατά των συμφερόντων για να μη αλλοιωθεί η πολιτισμική κληρονομιά της πανάρχαιας Μονής στην Κύπρο. Άραγε, πήγατε ΜΙΑ φορά να υπερασπίσετε την Μονή στους αγώνες της; Το άβατον σας εμάρανε και τα δικαιώματά σας να σεριανίζετε εντός των δωματιών των Μοναχών, ενώ το εργοστάσιο τοξικού ασφαλτικού έξω από την Μονή, ανάμεσα σε στρατόπεδα Λοκατζήδων, και ανάμεσα 3-4 χωριά, δεν σας προβληματίζει;

Giotis Thasios: Και επειδή κάποτε η βλακεία και κουτοπονηροσύνη πρέπει να αντιμετωπίζεται να απαντήσω και επί της αναρτήσεως σε αυτήν την άστοχη πρότασή σας. Γράφετε απο άγνοια, ότι: «Στην φωτογραφία ο υπέροχος, αγέρωχος αυτός ναός πίσω από τα κάγκελα για τις γυναίκες». Σας δικαιολογώ για την άγνοια. Το κτίσμα που φαίνεται στην φωτογραφία, εκείνη η πλευρά που φαίνεται είναι τα κελιά και τα δωμάτια των Μοναχών, ο Ιερός Ναός το Καθολικόν της Μονής είναι στο μέσον, και γύρω γύρω τα κελιά τους. Τα κάγκελα που φωτογραφίσατε είναι έξω και λίγο μακριά απο τη Μονή. Τα ίδια κάγκελα είναι χώροι ιδιωτικοί της Μονής που ανοίγουν για γυναίκες και άντρες διότι είναι δωμάτια για εξομολόγηση προσκυνητών αμφότερων των φύλων, επισκεπτών και επισκεπτριών συγγενών των Μοναχών. Στην ίδια αυλή που βρεθήκατε με τα κάγκελα ως γνωστόν υπάρχει Ιερός Ναός για προσκύνημα αμφότερων των φύλων, τον οποίον παραλείψατε να φωτογραφήσετε. Συνεπώς για ποια παραβίαση δικαιωμάτων να μιλήσουμε; Για το δικαίωμα ανόητων γυναικών να απολαμβάνουν τα κελιά και τους προσωπικούς χώρους των Μοναχών; Αστεία πράγματα! Οι στείροι συναισθηματισμοί και τα συνθήματα τύπου «πίσω απο τα κάγκελα για τις γυναίκες» δεν βοηθούν πουθενά, και είναι φανερή η ανοησία και η κακοπροαίρετη προπαγάνδα.

Giotis Thasios: Οταν εκφράζουμε γνώμη αγαπητή κ. Ελένη Τ., είναι πιο σοφό για μας τους δασκάλους να έχουμε γνώση καλήν των πραγμάτων που κρίνουμε για να μην εκθέτουμε τους εαυτούς μας. Και των φρονίμων ολίγα λοιπόν. «Η σιωπή είναι χρυσός, θα το δείς», άδει ένας τραγουδοποιός.

Yiannis Ioannou: Giotis Thasios Αναμιγνύετε διάφορα θέματα που δεν έχουν μεταξύ τους καμία σχέση, χρησιμοποιείτε απαράδεκτους χαρακτηρισμούς, ενω οι αναφορά σας περι "ανόητων γυναικων" ακυρώνει ολη την επιχειρηματολογία σας.

Giotis Thasios: Tα θέματα που αναμιγνύω, έχουνε ΑΜΕΣΗ σχέση με την ουσία του ζητήματος που η ίδια έθιξε δημόσια στο προφίλ της. Οι χαρακτηρισμοί είναι εύλογοι και χαρακτηρίζουν ενέργειες και όχι πρόσωπα. Η οποία ποια είναι η ουσία; Είναι η πολιτισμική κληρονομιά και το Άβατον της Ιεράς Μονής Σταυροβουνίου και οι ανόητες, άστοχες, άτοπες, άκαιρες θέσεις της κ. Ελένης Τσόλια.

Eleni Tsolia: Giotis Thasios
Το ερώτημα είναι ξεκάθαρο "Μπορεί να απολαμβάνει την ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΉ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΆ ένα μόνο μέρος του πληθυσμού;".
Η μετατόπιση του ερωτήματος και οι χαρακτηρισμοί δείχνουν έλλειψη επιχειρημάτων, αγένεια και κακία.

Giotis Thasios: @Yiannis Ioannou προσωπική γνώμη σας!

Giotis Thasios: @ Eleni Tsolia Και οι απαντήσεις μου ξεκάθαρες. Άλλο αν δεν μπορούν να γίνουν κατανοητές. Η μετατόπιση του ερωτήματος σε εν εξελίξει δημοσιογραφικά γεγονότα περί της πολιτισμικής κληρονομιάς σας αποδεικνύει λίαν επιεικώς ως αδαείς και αμαθείς, μη πω κάτι χειρότερο.

Yiannis Ioannou: Giotis Thasios Συνεχίζεται να βρίζετε επι προσωπικού και μαλιστα το πρόσωπο που σας φιλοξενεί στον τοιχο του. Οσο για τα αβατα ως πολιτισμική κληρονομιά εγώ ξέρω οτι το Σταυροβουνι έγινε σχετικα προσφατα "αβατο" και οτι αυτα τα έθιμα δεν χαρακτήριζαν τον κυπριακό μοναχισμό. Είναι μάλλον γνωρίσματα στα πλαίσια ενος χριστιανικού ορθόδοξου φονταμενταλισμου ο όποιος είναι εισαγόμενος και οι προεκτάσεις του μπορούν να θεωρηθούν εως και επικίνδυνες για την κοινωνία

Eleni Tsolia: Giotis Thasios
Οταν αντί να επιχειρηματολογείς καταλήγεις σε χαρακτηρισμους, ελπίζω να αντιλαμβάνεσαι ότι εσενα χαρακτηρίζουν κι όχι εμένα. Συνεχίζεις να βρίζεις. Κρίμα είχα καλύτερη εντύπωση για σένα και θεωρώ ότι οι πολιτισμένοι άνθρωποι μπορούν να συζητούν εστω κι αν διαφωνούν.

Giotis Thasios: @Yiannis Ioannou Αγαπητέ κύριε, ως γνωστόν η ημιμάθεια είναι χειρίστου είδους από την αμάθεια. Λόγου χάριν αυτά που εσείς ξέρετε και αυτά που ξέρει η κ. Ελένη δεν έχουνε καμμία σχέση με την αληθή γνώση του πράγματος και αποδεικνύεστε αμφότεροι -αν εξαιρέσουμε τους διακοσμιτικούς χαρακτηρισμούς- ότι εμπίπτεται στην κατηγορία των ημιμαθών και κακοπροαιρέτων σχολιαστών, που απαξιώνουν την εξεύρεση της αλήθειας μέσα από τον διάλογο. Π.χ. εστιάζω στην πρόταση σας: «εγώ ξέρω οτι το Σταυροβουνι έγινε σχετικα προσφατα "αβατο" και οτι αυτα τα έθιμα δεν χαρακτήριζαν τον κυπριακό μοναχισμό». Εν τέλει εσείς και η κ. Ελένη όλα τα ξέρετε. Δεν υπάρχει κατ΄αρχήν κυπριακός ή ελληνικός ή αμερικάνικος Μοναχισμός, υπάρχει απλά Μοναχισμός και Ησυχασμός. Αν γνωρίζατε την ιστορία του τόπου σας και την ιστορία της Ι.Μ. Σταυροβουνίου δεν θα γράφατε τέτοιες «πολιτισμικές» μαλακιούλες. Ο Μοναχισμός της Ιεράς Μονής Σταυροβουνίου ακολουθεί το Αγιορείτικο Τυπικό, το οποίον τυπικό προνοεί και τον πανάρχαιο θεσμό του Αβάτου της Ιεράς Μονής Σταυροβουνίου. Το γεγονός ότι ο θεσμός επανήλθε γύρω στο 1982, τούτο δεν σημαίνει ότι τους προηγούμενους αιώνες Μοναστικού βίου στη Μονή, ότι δεν ήτο Άβατη για τις γυναίκες. Τα περί φονταμενταλισμού σας τα επιστρέφω, καθότι η έννοια του φονταμενταλισμού είναι προτεσταντικής προελεύσεως με ισλαμικές εκφάνσεις. Περί του αθεϊστικού Σοβιετικού φονταμενταλισμού έχετε κάτι να μας πείτε; Ή μήπως έχει η αξιότιμη κ. Ελένη; Τα φιλιά μου!

Yiannis Ioannou: Επανηλθε; Ποτε δηλαδή υπήρχε πριν και γιατί καταργηθηκε; Αγιορειτικο Τυπικο;. Αυτο λεω και εγω. Χαίρομαι που επιβεβαιώνετε όσα γνωριζα από πριν. Δεν θα επανέλθω. Καλη σας μέρα

Giotis Thasios: @Eleni Tsolia Επιχειρήματα έχουν καταγραφεί, άσχετο αν δεν θέλετε να τα συμπροβληματίσετε με την αλαζονική, εμπαθέστατη, κακοπροαίρετη και στενοκέφαλη γνώμη σας. Να επιβάλλετε την γνώμη σας θέλετε, να κερδίσετε μερικές εντυπώσεις αδαών αναγνωστών και όχι να μάθετε και να κατανοήσετε την θεωρία και κοσμοαντίληψη των άλλων, είτε αυτοί είναι Μοναχοί, είτε Χριστιανοί, είτε άλλου είδους άνθρωποι με διαφορετικές απόψεις. Και η απόδειξη θεμελιώνεται στο γεγονός, ότι ενώ σας παρέθεσα αρκετά λογικά και θεολογικά επιχειρήματα για το Άβατον, η αλαζονική εμμονή και επιμονή σας -ελέω άγνοιας, την οποία παραδεχθήκατε- που στηρίζεται κυρίως στην άγνοια, την ιδεοληψία και την απαξίωση των δικαιωμάτων των άλλων να αυτοπροσδιορίζουν τον εαυτό και την κοινότητά τους όπως θεωρούν εκείνοι καλύτερα.

Eleni Tsolia: Giotis Thasios
Η επιχειρηματολογια σας έχει τελικά μεγάλο ενδιαφέρον αν το δει κανείς από την κωμική πλευρά ή θα μπορούσε εύκολα να ενταχθεί ως σκηνή σε θέατρο του παραλόγου. Κορυφαία στιγμή η αναφορά της Σοβιετικής Ένωσης, αλλά θα σας μαλώσω! Θα μπορούσατε κάλλιστα να αναφέρετε τον Σταλιν! Θα είχε περισσότερη βαρύτητα το επιχείρημα σας.

Giotis Thasios: Εν κατακλείδι αυτό το οποίο αντιλαμβάνομαι είναι, ότι η κ. Ελένη Τσόλια εξ αιτίας στείρων φεμινιστικών και αθεϊστικών ιδεοληψιών της άνοιξε σκόπιμα το θέμα για το Άβατον της Ιεράς Μονής Σταυροβουνίου, χωρίς να την ενδιαφέρει ο γόνιμος διάλογος, χωρίς να την ενδιαφέρει η αλήθεια, χωρίς να την ενδιαφέρει η γνώμη των Μοναχών και των πιστών Χριστιανών, παράλληλα ομολογεί την άγνοιά της σε ουσιώδη ζητήματα που αφορούν το ζήτημα του μοναστηριακού αβάτου, αλλά συν τοις άλλοις έχει το δικαίωμα (θεωρεί) να εκφράζει δημόσια ή ιδιωτικά άποψη για το ζήτημα που η ίδια αγνοεί εις το όνομα της «πολιτισμικής κληρονομιάς» και των «ανθρωπίνων δικαιωμάτων» ενώ την ίδια ώρα κάνει κοτζάμ γαργάρα τους δημόσιους αγώνες της Ιεράς Μονής για το Ασφαλτικό. Προφανώς, πρόκειται για μεγίστη λογική συνέπεια (sic) που υβρίζει εν τέλει την νοημοσύνη των αναγνωστών της. Αυτό αντιλαμβάνομαι με το μικρό μυαλουδάκι μου των ολιγοστών κιλών, όταν κυριαρχεί η άγνοια και η αλαζονεία στον διάλογο, το βρισίδι είναι σημαίνουσα παιδαγωγική μέθοδος για να συνέλθουν όσοι ξερόλες και ημιμαθείς ανοηταίνουν.

Υ.Γ.: Επισυνάπτω αποδεικτικά τεκμήρεια (τα οποία αποκρύβουν οι κουτο-πόνηροι νόες) όμορφες φωτογραφίες (ΚΑΙ απο τα δύο φύλα) ωραίων ανθρώπων και ταπεινών επισκεπτών της Ιεράς Μονής Σταυροβουνίου στον προαύλιο χώρο της, όπου φαίνεται να απολαμβάνουν με χαρά την καλαίσθητη και αρχαία πολιτισμική κληρονομιά της Κύπρου, χωρίς την θρασύτατη και πονηράν απαίτησιν όπως παραβιάσουν διά της ιδεολογικής βίας το Άβατον της Ιεράς Μονής για να γυροβολνάνε αδιακρίτως και από περιέργεια στους προσωπικούς χώρους και τα κελιά των Μοναχών.

Παρακαλώ πολύ τους καλοπροαίρετους αναγνώστες μας, να κάνουν εν τάχει προσεκτική σύγκριση της αναρτήσεως της κ. Ελένης Τσόλια την οποία επισυνάπτω ως φωτογραφικό ντοκουμέντο, μαζί με τις υπόλοιπες φωτογραφίες των χαρούμενων προσκυνητών και επισκεπτών της Ιεράς Μονής και ο καθένας ας βγάλει τα δικά του συμπέρασματα.


Γιώτης Θάσιος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου