Translate

Δευτέρα, 5 Αυγούστου 2019

ΘΕΟ-ΛΟΓΙΚΕΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΚΑΚΟΔΟΞΟΥ ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΕΡΩΤΟΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ (ΜΕΡΟΣ Α΄)

ΠΗΓΗ



ΘΕΟ-ΛΟΓΙΚΕΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΚΑΚΟΔΟΞΟΥ ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΥ  ΤΟΥ ΕΡΩΤΟΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ

ΜΕΡΟΣ Α΄

(Μία ακόμη δογματολογική απάντηση για τις Νεοπλατωνικές και Λουθηρανικές κακοδοξίες του Κληρικού της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών π. Βασίλειου Βολουδάκη)

Του Παναγιώτη Νούνη

Κατ΄ αρχήν να ευχαριστήσω εκ βάθους καρδίας τον Δογματολόγο καθηγητή μου κύριον Χρυσόστομον Σταμούλη διά την ευγενικήν υπόδειξιν του ώστε να μελετήσω την εν λόγω δογματολογικήν διδακτορική διατριβήν του σεβαστού Κληρικού εκ Ρουμανίας π. Florin-Catalin Ghit.

Ευχαριστώ επίσης, τον συνάδελφο και συγγραφέα της διατριβής τον π. Florin για την άδεια που μου έδωσε όπως χρησιμοποιήσω μερικά ενδιαφέροντα αποσπάσματα* που με ενδιαφέρουν για την προσωπική θεολογικήν μελέτη μου για το εν λόγω οντολογικό ζήτημα του θείου και ανθρώπινου Έρωτος.

Ωστόσον, οφείλω ευχαριστίες, θερμά και ιδιαίτερα στις κυρίες κ. Στεργιανή Μακρή και την κ. Ουρανία Βασιλακάκου για την ιδιαίτερη φροντίδα τους ώστε να λάβω μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα σε ηλεκτρονικό αρχείο την εν λόγω διατριβή.

Ο τίτλος της διδακτορικής διατριβής, είναι:

«ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΕΡΩΣ. Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΣΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΗ ΚΑΙ Ο ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΜΕ ΤΗ ΔΥΣΗ»
(Μέ εἰδική ἀναφορά στό ἔργο Ἀγάπη καί Ἔρως τοῦ Anders Nygren καί στήν πατερική παράδοση μέχρι τίς Ἀρεοπαγιτικές Συγγραφές), σσ. 229.
Η εν λόγω διατριβή υποβλήθηκε στην Θεολογική Σχολή του Α.Π.Θ. το 2011 με τριμελή συμβουλευτικήν επιτροπή τους έγκριτους και αξιότιμους Δογματολόγους καθηγητές μας: κ. Δημήτριον Τσελεγγίδην, κ. Γεώργιον Μαρτζέλον και κ. Χρυσόστομον Σταμούλη.

Η εν λόγω διατριβή αποδεικνύει κυρίως το άστοχον, άτοπον, εσφαλμένο και κακόδοξον της διαφοροποιήσεως του έρωτος από την αγάπην. Αποδεικνύει δηλαδή, δογματολογικά, θεολογικά, βιβλικά, πατρολογικά και φιλοσοφικά την (την θεολογική διάκριση μέν)  ταύτιση και συνωνυμία (εξ ορθοδόξου απόψεως) των όρων έρως και αγάπη.

Η εν λόγω κακόδοξη διάκριση του έρωτος από την αγάπη προήλθεν απο τους αρχαίους έλληνες φιλοσόφους όπως τους Στωϊκούς, Πλατωνικούς, Νεοπλατωνικούς, Αριστοτελικούς και μετεπήδησεν στη συνέχεια εις τον Λούθηρο και τους μετέπειτα Λουθηρανούς κληρικούς και ακαδημαϊκούς οπαδούς του.

Ένας σημαίνων Λουθηρανός πάστορας ο οποίος διέδωσεν ανά την οικουμένη την εν λόγω αθεολόγητη και εσφαλμένη διάκριση (ή αν θέλετε διαχωρισμό) ήταν και ο Anders Nygren ο οποίος δέχτηκε ισχυρά πατρολογικά αντιρρητικά βέλη από τους μακαριστούς ορθοδόξους ακαδημαϊκούς καθηγητές Δογματολόγον π. Ιωάννην Ρωμανίδην και Πατρολόγον π. Γεώργιον Φλωρόφσκυ.

Την εν λόγω ίδια και απαράλακτην ετερόδοξη και εσφαλμένη Νεοπλατωνικήν και Λουθηρανικήν διάκριση και πλανεμένο διαχωρισμό διεκήρυξε δημόσια, μόλις πρόσφατα, και ο κληρικός της ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών π. Βασίλειος Βολουδάκης. 

Την οποία όμως κακοδοξία του πατρός Β. Βολουδάκη, για κακήν του τύχη την εντόπισε ο υποφαινόμενος στοχαστής σε μόλις πρόσφατο οπτικοακουστικό ντοκουμέντο με τίτλο:

 «20. Ο ΘΕΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΡΩΤΑΣ Ή ΑΓΑΠΗ;», για το οποίον μάλιστα διενεργήσαμε στα κακόδοξα σημεία του μιαν αντιρρητική κριτικήν την οποία μέχρι στιγμής ανερτήσαμεν μόνο στο εν λόγω προφίλ μας. 



Προσεχώς θα την ανεβάσουμε και στην προσωπικήν μας ιστοσελίδα, ιστολόγιον «ΑΠΟΛΟΓΗΤΙΚΑ».


Προσκομίζω με κάθε ακρίβεια τα αποδεικτικά στοιχεία της εξαιρετικής απο κάθε άποψη θεολογικής διατριβής, μια δογματολογική απάντηση σε όσους συνεχίζουν να κακοδοξούν ασύστολα σε ακραίες ετερόδοξες και αθεολόγητες (εξ ορθοδόξου οπτικής) διδασκαλίες περί του οντολογικού θέματος του έρωτα και της αγάπης.

Η εν λόγω διατριβή είναι ηχηρότατον ράπισμα και αλεξίκακον ή αντίδοτον φάρμακον κατά των περιώνυμων κληρικών-μοναχών και λαϊκών θρησκόληπτων ηθικιστών, ευσεβιστών και ηθικολόγων.

Μάλιστα η ίδια η εν λόγω διατριβή εφαρμώζει με κάθε δογματολογική ακρίβεια τις προϋποθέσεις του ορθοδόξως και απλανώς θεολογείν.

Φωτογραφίζω σκόπιμα κυρίως τα περιεχόμενα και σωρηδόν επιλεγμένα αξιόλογα αποσπάσματα ώστε οι εκλεκτοί φίλοι και φίλες αναγνώστες/τριες μας να δύνανται να λάβουν μια ισχυρή γεύση απο την εν λόγω διατριβή, μέχρι να δημοσιευθεί.

Και όμως πατέρα Βασίλειε Βολουδάκη μετά των συν αυτώ ομοφρώνων σας, να σας επισημάνω υικώς πάλιν και πολλάκις, ώστε να το εμπεδώσετε τέλος πάντων, ότι: «ο εμός Έρως ανέστη», αφού και «ο Λόγος Σάρξ και Έρως εγένετο», μιάς και «ο Θεός Έρως εστίν».

Του Παναγιώτη Νούνη
Email: panagiotisnounis@gmail.com
Θεο-Λογικός και Θρησκευτικός Στοχαστής

*Μερικά αποσπάσματα ακόμη, ενδεχομενικά, να τα ανεβάσω σε μία ακόμη συνέχεια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου