Translate

Πέμπτη, 3 Ιανουαρίου 2019

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΝΟΥΝΗΣ, ΣΟΦΙΣΤΙΚΕΣ ΑΝΤΙΡΡΗΣΕΙΣ, ΘΕΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΓΟΝΙΜΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΠΕΡΙΞ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ ΤΟΥ ΖΗΤΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΨΕΥΔΟΠΡΟΦΗΤΟΥ ΙΩΣΗΦ ΤΟΥ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΝΟΥ

ΠΗΓΗ




ΣΟΦΙΣΤΙΚΕΣ ΑΝΤΙΡΡΗΣΕΙΣ, ΘΕΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΓΟΝΙΜΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΠΕΡΙΞ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ ΤΟΥ ΖΗΤΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΨΕΥΔΟΠΡΟΦΗΤΟΥ ΙΩΣΗΦ ΤΟΥ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΝΟΥ

ΜΕΡΟΣ Α΄

Του Παναγιώτη Νούνη

Ο επόμενος πρώτος διάλογος διεξήχθη στο ιστολόγιον του Θεολόγου Παναγιώτη Τελεβάντου κάτω από την θεματική ανάρτηση και στο πλαίσιο της περιώνυμης βιβλιοκρισίας του Μοναχού Ιλαρίωνα Σταυροβουνιώτη η οποία αναρτήθηκε υπό μορφής αποσπασμάτων.

Στον εν λόγω διάλογο συμμετέχουν ο Θεολόγος κύριος Παναγιώτης Τελεβάντος, η αρθρογραφούσα κυρία Ελένη Λωρίτου, ένας βαλτοπεδινός κληρικός, και ο υποφαινόμενος.

Η εν λόγω ρωμαλέα βιβλιοκρισία της Ιεράς Μονής Σταυροβουνίου χάλασε τον ύπνον των νέο-Βατοπαιδινών αλλά και αρκετών νέο-Φαναριωτών συνοδοιπόρων-συμμάχων τους.

Ο εν λόγω κληρικός ο οποίος παρεμβαίνει με ύφος χιλίων κερκοπιθήκων, σύμφωνα με αψευδείς πληροφορίες, φαίνεται να είναι φερέφωνο και πιόνι συγκεκριμένου Μητροπολίτη. Μάλλον καλύτερα, τις ανεπρόκοπος Φαναριώτης Μητροπολίτης χρησιμοποιεί (;!) το προφίλ του εν λόγω κληρικού.

Σκοπός της άστοχης παρέμβασής του είναι για να πλήξει ανόνητα και επι προσωπικού τους δημόσιους σχολιαστές, να κατακρίνει άδικα αλλά και να διαβάλει σκόπιμα από καθέδρας με ανόητη συνθηματολογία, χωρίς κάν σοβαρή θεολογική επιχειρηματολογία.

Η επιλεκτική και σοφιστική αντιρρητική-πολεμική (επι προσωπικού) παρέμβαση κάποιου «επώνυμου ανώνυμου» κληρικού, εστιάζει σκόπιμα, σε αποκομμένα και μονοσήμαντα γραφθέντα του υποφαινόμενου, τα οποία όπως γίνεται φανερό  δεν ερμηνεύονται μέσα στα ολοκληρωμένα συμφραζόμενα ολοκλήρου της παραγράφου.

Πέραν τούτου, το θέμα της ανάρτησης είναι ο ψευδοπροφήτης και κομπογιαννίτης Γέρων Ιωσήφ ο Βαλτοπεδινός και η συνοδεία του. Και όχι τα περί ανέμων και υδάτων που επινόησε ο παρεμβαίνων κληρικός, ώστε να αποπροσανατολίσει από την ουσία της υποθέσεως.

Όταν κονιορτοπιούνται και γκρεμοτσακίζονται οι «ιερές αγελάδες» και οι Γκουρούδες της «Ορθοδοξίας» λογικόν είναι να γίνεται ένας ανελέητος και αδιάκριτος αντιρρητικός πόλεμος, πόλεμος όλων εναντίον όλων.

Θα ακολουθήσει εξάπαντος προσεχώς και το δεύτερον μέρος.

Του Παναγιώτη Νούνη

ΠΗΓΗ



π. Γ. Θ. : November 10, 2018 πόσο ανόητος εισαι νούνη όταν λες:
"Αν δεν μάθουμε να αμαρτάνουμε εν συνειδήσει πως ακριβώς θα μετανοούμε εν συνείδησει;"
και ο τελεβάντος δεν εντόπισε τις ασυναρτησίες σου;
και ο σταμούλης ποιός ειναι πάλι;...


Παναγιώτης Τελεβάντος: November 10, 2018
Ο λόγος που δεν σχολίασα αρνητικά το επιμαχο σημείο είναι επειδή το εξέλαβα να σημαίνει ότι μόνον αν έχουμε συνειδηση του τι είναι αμαρτία υπάρχει ελπίδα να μετανοήσουμε ειλικρινά


π. Γ. Θ. : November 10, 2018 
επίσης, στα σεξουαλικά...ο σταμούλης και νούνης και ο οποιοσδήποτε αγνοουν αυτό που λέει κάπου ο Όσιος Παϊσιος ο Αγιορείτης για τον Ιωακείμ και την Άννα, τους Προπάτορες. ότι, δηλαδή, η σωματική τους ένωση ηταν σχεδόν ανήδονη. αυτό ειναι και το πρότυπο των συζύγων...τα υπόλοιπα ειναι σεξοθεολογίες...το τερπνόν μετά του ωφελίμου...καλά να περναμε και έχει ο Θεός...


Λωρίτου Ελένη: November 10, 2018
Εγώ πάλι τό εξέλαβα -- είμαι σίγουρη οτι αυτό εννοεί-- οτι δεν διαστρέφουμε την πίστη ανάλογα με τις δικές μας αδυναμίες , επειδή θέλουμε και την πίτα ολόκληρη και τον σκύλο χορτάτο , και τά πάθη μας νά υπηρετούμε και την αγιότητα νά έχουμε και αναβαθμίζουμε τά πάθη και τελικά δεν ξέρουμε τί είναι τί . Γι αυτό μιλά για ενσυνείδητη αμαρτία . Δεν είναι κακό αυτό . Και η εκκλησία προσφέρει διάφορες ταχύτητες και ο καθείς επιλέγει . Ίσως είναι και αμαρτία , ένα κόμπλεξ νά θέλουμε σώνει και καλά το 10 και άν δεν το καταφέρουμε νά αρχίζουν τά συμπλέγματα . Δηλαδή είναι τόσο δύσκολο " ενσυνείδητα " νά παραδεχτούμε την ατέλειά μας , την αμαρτία μας ; Οι νεορθόδοξοι κάνουν αυτό το λάθος . Βαφτίζουν την αμαρτία , που θα μπορούσαν νομίμως νά μετέλθουν , σε αρετή . Γιατί νά το κάνεις . Αφού νομίμως θα μπορούσες νά την μετέλθεις και έτσι μετουσιώνεται . Το ξέρουμε πολύ καλά οτι ο Παναγιώτης είναι ορθόδοξος και δεν θα έλεγε ποτέ νεορθόδοξες ανοησίες.


Παναγιώτης ΝούνηςNovember 11, 2018 

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΠΕΡΙ ΤΗΣ «ΣΕΞΟΘΕΟΛΟΓΙΑΣ» ΜΟΥ

Του Παναγιώτη Π. Νούνη

Κατ΄ αρχήν να παραδεχθώ τίμιε πάτερ π. Γ. Θ. ότι πράγματι είμαι ανόητος. Αφού λοιπόν είμαι ανόητος τότε εσείς ως πνευματικός και νούσιμος κληρικός γιατί προσπαθείτε να ανασκευάσετε τις ανοησίες τινός ανόητου; Το ερώτημα μου είμαι ρητορικό.

Το εν λόγω σημείο-ερώτημά μου το οποίον σκόπιμα απομονώσατε απο τα συμφραζόμενα ολοκλήρου της παραγράφου πρόκειται για θεο-λογικό ερώτημα προβληματισμού και όχι παγιωμένη θέση του γράφοντος. Συνεπώς, έχετε το δικαίωμα να παρερμηνεύετε άτσαλα ό,τι και όπως επιθυμείτε.

Που στηρίζω λοιπόν το εν λόγω ερώτημα; Να σας απαντήσω πολύ ευχαρίστως!

Το εν λόγω ερώτημα θεμελιώνεται κυρίως Βιβλικά, και υπενθύμισα μάλιστα την Παραβολή του Ασώτου. Ο οποίος εν συνειδήσει αποφάσισε να ζήσει στον χώρο της αμαρτίας, πράγμα το οποίον τον οδήγησε εξελικτικά στον κορεσμό και στην απαγοήτευση ώστε να πεθυμήσει την οικία του πατρός του. Και εν συνειδήσει τελικά επέστρεψε και οδηγήθηκε στον χώρο της μετάνοιας.

Θέλω να πώ, μάλλον, ότι δια μέσω της συνειδητής αμαρτίας, η οποία τον ταπεινώνει οντολογικά, ο συνειδητοποιημένος αμαρτωλός δύναται και συνειδητά να μετανοεί για τις πτώσεις του.

Σκέφτομαι το θεολογικό σχήμα δηλ. : ΑΜΑΡΤΙΑ-ΜΕΤΑΝΟΙΑ-ΚΑΘΑΡΣΗ, αντί το θεολογικό σχήμα ΚΑΘΑΡΣΗ-ΦΩΤΙΣΗ-ΘΕΩΣΗ.

Το στηρίζω σε λεχθέντα και γραφθέντα σύγχρονων κληρικών.

 Δηλαδή, θέλω να πώ: κάθε κληρικός και ποιμένας ακολουθεί την «δική του γραμμή», πράγμα που σημαίνει, ότι, άν και μόνο άν αποφασίσετε εσείς οι Κληρικοί και λοιποί θεολόγοι να αποσαφηνίσετε το ζήτημα του Έρωτα, και να παύσετε να τον ενοχοποιείτε και δαιμονοποιείτε, ίσως επι τέλους το Χριστεπώνυμο πλήρωμα ξελασπώσει απο τον βούρκο του νοσηρού Ηθικισμού.

Εκ παραδρομής σημείωσα ότι ο Δογματολόγος καθηγητής μας κ. Χρυσόστομος Σταμούλης σημειώνει και γράφει περί της
«πνευματικής ειδωλολατρίας», το κατ΄ακρίβειαν ορθό γραφθέν του είναι ότι μιλά περί της «ποιμαντικής ειδωλολατρίας» και «απολυτοποιημένους πνευματισμούς» (σελ. 140-141, ΕΡΩΣ ΚΑΙ ΘΑΝΑΤΟΣ, εκδόσεις: ΑΚΡΙΤΑΣ). Κατ΄ουσίαν κατά την γνώμη μου το εκ παραδρομής λάθος μου σημαίνει καθαρά και ξάστερα την «πνευματική ειδωλολατρία» που βιώνουν απο εσφαλμένες προϋποθέσεις οι πιστοί Λαϊκοί/Κληρικοί και Μοναχοί.

Δεν μπορώ να εννοήσω όμως, γιατί ο κ. Παναγιώτης Τελεβάντος, πρέπει να ξεσκαρτάρει τις ανοησίες μου; Η ερμηνευτική προσέγγιση του κ. Τελεβάντου με βρίσκει σύμφωνο. Τα σχόλια κάτω απο τις αναρτήσεις είναι στοχασμοί και σκέψεις επι του κειμένου.

Ο κ. Χρυσόστομος Σταμούλης είναι καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του Α.Π.Θ. ο οποίος είναι έγκριτος Δογματολόγος και ασχολήθηκε ερευνητικά με το ζήτημα του Έρωτα και του Θανάτου. Είναι καθηγητής μας. Βρείτε το εγχειρίδιό του μελετήστε το και τα ξαναλέμε.

Εξάπαντος τίμιε πάτερ, επιβεβαιώνετε ηχηρά, ότι ακόμη με νύχια και με δόντια προσπαθείτε να συντηρήσετε την κυρίαρχη εκκλησιαστική τάση όπου ταυτίζουν τον Έρωτα με το σέξ.

Εμείς οι λαϊκοί τίμιε πάτερ δεν είμαστε πνευματικοί άνθρωποι, ούτε χαρισματούχοι, αλλά άνθρωποι με σάρκα και ψυχή, και αγνοούμε τα παραμύθια περί της «σχεδόν» «ανήδονης ηδονής». Ούτε περί σέξ ομίλησα, αλλά περί Έρωτος, ούτε περί σεξοθεολογίας μίλησα.

Αυτά πάτερ μου είναι υποκειμενικές και αυθαίρετες κρίσεις και παρερμηνείες σας, διότι ταυτίζετε τον ανθρώπινο και θείο Έρωτα με το σέξ.

Του Παναγιώτη Νούνη

(ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ)

ΠΗΓΗ