Translate

Παρασκευή, 14 Σεπτεμβρίου 2018

ΓΙΩΤΗΣ ΘΑΣΙΟΣ (ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ), Η ΨΥΧΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΑΡΧΑΙΕΣ ΣΥΜΒΟΛΙΚΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ



Η ΨΥΧΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΑΡΧΑΙΕΣ ΣΥΜΒΟΛΙΚΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ
Του κ. Γιώτη Θάσιου

Στην Κύπρο, τα παιδιά μας και εμείς οι γονείς τους θεωρούμαστε δίγλωσσοι, σύμφωνα με την επιστήμη της ψυχογλωσσολογίας. Ήδη μαθαίνω ότι τρέχουν εν εξελίξει κάποιες σύγχρονες επιστημονικές έρευνες και μελέτες περί του εν λόγω ζητήματος.

Θεωρούμαστε ως δίγλωσσοι, διότι απο την μια η μητρική μας γλώσσα, είναι η κυπριακή μας διάλεκτος και απο την άλλη διδασκόμαστε την Νέα Ελληνική Γλώσσα.

Στα δίγλωσσα αντρόγυνα, τα παιδιά μας αν ακούνε δύο ολότελα διαφορετικές γλώσσες, καθημερινά, συγχύζονται εγκεφαλικά, και ίσως αυτό να αποβαίνει συνήθως εις βάρος της εξελικτικής και φυσιολογικής αναπτύξεως του εγκεφάλου και των διανοητικών σημείων του λόγου. Στο τέλος της ημέρας η ψυχογλωσσολογία μας διδάσκει ότι το παιδί των δίγλωσσων γονέων, μάλλον ο εγκέφαλος του παιδιού, θα επιλέξει για συναισθηματικούς λόγους την μητρική του γλώσσα ώς κύρια και πρώτη του γλώσσα.

Οι Αρχαίες Γλώσσες (Ιερογλυφικά, Γραμμική Β΄, Αρχαία Ελληνικά, Βιβλικά Εβραϊκά, Αραμαϊκά, Κινέζικα, κ.ά.) φαίνονται όμως, σύμφωνα με τους ειδικούς επιστήμονες, να ενεργοποιούν διάφορα πολλαπλά κέντρα του ανθρώπινου εγκεφάλου (ιδιαίτερα ενεργοποιούνται και τα δύο ημισφαίρια εξ αιτίας των εικονικών συμβόλων) και ιδιαίτερα όσες εξ αυτών φέρουν αρχαία εικονικά σύμβολα, και που εξελίχθησαν στην πορεία ως μοντέρνες γλώσσες.

Μέχρι 10-15 ετών μπορεί ένα παιδάκι ελληνοκυπρίων να μάθει αρκετά καλά μια μέχρι και δύο ξένες Γλώσσες, υπό την προϋπόθεση να έμαθε και να μαθαίνει απρόσκοπτα καλά την μητρική του, συνεπώς γιατί αυτή η δεύτερη ξένη γλώσσα να είναι σώνει και καλά η Αγγλική;

Ως γνωστό σύμφωνα με την Ψυχολογία της Γλώσσας μετά απο κάποια ηλικία και μετά (μετά τα 15) είναι αρκετά δύσκολη η καλή εκμάθησις μιας ξένης γλώσσας.

Και γιατί σώνει και καλά ένα παιδάκι χωρίς καλά-καλά να μάθει την μητρική του γλώσσα, να διδάσκεται απο το Δημοτικό Σχολείο για δεύτερη γλώσσα του την Αγγλική; Αλλά αν είναι να μάθει την Αγγλική γλώσσα για ευνόητους λόγους γιατί να μη προσανατολίσουμε τα παιδιά μας, απο το Δημοτικό να μάθουν παράλληλα, ως είδος ψυχο-γλωσσολογικού παιγνιδιού και μια Αρχαία Γλώσσα;

Π.χ.: Τα Αρχαία Ελληνικά, τα Λατινικά ή και τα Αρχαία Βιβλικά Εβραϊκά;

Παραπέμπω λόγου χάριν σε κάποια ενδιαφέροντα οπτικοακουστικά μαθήματα Βιβλικών Εβραϊκών ή και μοντέρνων Εβραϊκών (εξέλιξη των Βιβλικών εβραϊκών), αφού ο Εβραϊκός λαός είναι φιλικοί γείτονές μας και φιλότιμοι επισκέπτες της νήσου μας. [1+2]

Η Παλαιά Διαθήκη είναι όντως η θρησκευτική ιστορία των Εβραίων, αλλά συνάμα είναι ένα προφητικό και θεόπνευστο βιβλίο της Ορθόδοξης Καθολικής Εκκλησίας. Συνεπώς κάποτε η εθνικιστική προκατάληψη του κυπριακού λαού μας, πρέπει να κοπάσει και να τολμήσουμε να μάθουμε μια αρχαία Γλώσσα πολλώ μάλλον την Αρχαία Ελληνική ή γιατί όχι και τα αρχαία Βιβλικά Εβραϊκά.

Ίσως τα βρούμε ενδιαφέροντα!

Πάντως όσοι μελετούμε το φαινόμενο της Γλώσσας ή μας αρέσουν οι ξένες και ιδιαίτερα οι αρχαίες Γλώσσες, μπορούμε κάλλιστα να τις προσεγγίσουμε εμπειρικά και προσωπικά είτε για προσωπικήν μας εκμάνθησιν είτε και για να εμπνεύσουμε μερικές διαδικτυακές επιλογές, για μια όμορφη και ιδιαίτερη ενασχόληση των παιδιών μας κατά τον ελεύθερο τους χρόνο.

Shalom!
!שלךם

Ο ΘΕΟΣ ΜΑΖΙ ΜΑΣ!
Immanu-EL
עמנו אל

Του κ. Γιώτη Θάσιου

Email: yiotisthasios@gmail.com



ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ:
[1] Jesus in Genesis: 1. The First Word of the Bible, https://www.youtube.com/watch?v=RmnUkNT55gU&t=98s .
[2] 100 Phrases Every Hebrew Beginner Must-Know,https://www.youtube.com/watch?v=dKPKtvrXEfM .

 ΠΗΓΗ: Ιστολόγιον «ΑΠΟΛΟΓΗΤΙΚΑ»