Translate

Δευτέρα, 23 Ιουλίου 2018

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΝΟΥΝΗΣ, ΠΕΡΙ ΤΩΝ «KAKΟΔΟΞΩΝ» ΛΕΧΘΕΝΤΩΝ ΤΟΥ κ. ΝΙΚΟΥ ΛΥΓΕΡΟΥ




ΠΕΡΙ ΤΩΝ «KAKΟΔΟΞΩΝ» ΛΕΧΘΕΝΤΩΝ ΤΟΥ κ. ΝΙΚΟΥ ΛΥΓΕΡΟΥ
Του Παναγιώτη Π. Νούνη

Κατ΄ αρχήν να εκφράσω μια μικρή θεολογική άποψη, διότι έχω μελετήσει [μερικά]  θεολογικά γραπτά του και έχω παρακολουθήσει αρκετές ομιλίες του Λυγερού και ιδιαίτερα όσες έχουν να κάνουν με την Θρησκεία και την Θεολογία.

Να ξεκαθαρίσω ότι δεν έτυχε ποτέ μου να τον γνωρίσω προσωπικά, άρα δεν συνδέομαι κάπως με την «σέκτα» του, αν και φαίνεται αξιόλογος άνθρωπος. Αλλά γιατί να διατηρεί σέκτα, αφού ο άνθρωπος είναι επιστήμων;

Ο κ. Νίκος Λυγερός ομιλεί και γράφει κυρίως ως θετικός επιστήμων, δηλ. φιλοσοφεί και θεολογεί εξ απόψεως και οπτικής των πιστών θετικών επιστημόνων.

Όταν ο Λυγερός μιλά περί αποδείξεως, στο μυαλό των θετικών επιστημόνων, εννοείται, ΜΟΝΟ, ότι υπάρχει και εκφράζεται η έννοια της απόδειξης είτε με την μαθηματική έννοια είτε με την μαθηματικοποιημένη φιλοσοφική Λογική.

Δεν υπάρχει άλλου είδους απόδειξη στα μυαλά των θετικών επιστημόνων. Αυτό δεν τους καθιστά βέβαια αντίχριστους, άθεους, πατριδοκάπηλους κ.ο.κ.

Δεν είναι καθόλου κακό, μάλλον είναι και αρετή, εμείς οι Χριστιανοί να μάθουμε να ερωτούμε με ταπείνωση «τι εννοείς βρε αδελφέ» με αυτό το τάδε και το δείνα, διότι ως γνωστόν οι διανοητικές λειτουργίες ολονών μας είναι αρκετά μικρές και περιορισμένες, δηλ. η λογική ενέργεια είναι αδύναμη, αν εξαιρέσουμε μάλιστα ότι ως Χριστιανοί πάσχουμε και απο σκοτασμό του Νού, δηλ. σκοτισμένοι της πνευματικής νοεράς ενέργειας.

Πολύ ορθά και δίκαια ο κ. Ν. Λυγερός δεν πιστεύει κατά γράμμα, ότι εγράφην περί Θρησκειών. Μόνο οι ηλίθιοι (και έχει δίκιο) πιστεύουν απόλυτα σε θρησκειολογικούς μύθους. Απορώ που μερικοί ενοχλούνται. Αναντίρρητα ενοχλούνται οι θεούσοι, οι θρησκευόμενοι και ευσεβείς-βλαμένοι.

Ούτως η άλλως η κάθε Θρησκεία (ακόμη και ο νοσηρός ορθοδοξισμός των «Ζηλωτών» και «Οικουμενιστών») είναι νευρολογική ασθένεια καθώς μας διακηρύττει ο μέγας Δογματολόγος π. Ιωάννης Ρωμανίδης.

Πολύ ορθά και ορθόδοξα ο κ. Ν. Λυγερός δεν πιστεύει στην κατά γράμμα ερμηνεία της Αγίας Γραφής.

Αυτή η προσέγγιση της κατά γράμμαν ερμηνείας και πίστεως των Γραφών είναι η προτεσταντική θεοπνευστία. Αυτό μόνον οι αιρετικοί Προτεστάντες το πιστεύουν. Η ορθόδοξη Θεοπνευστία διαφέρει όμως απο την προτεσταντική.

Όσοι λοιπόν σκανδαλίζεστε με το επιστημονικό ή προσωπικό λεξιλογιο του κ. Λυγερού, καλό θα είναι να μη επαναπαύεστε στις απόλυτες βεβαιότητές σας. Π.χ.: όπου διετύπωσε την λέξη «σκέψη» αντικαταταστήστε αυτήν με την λέξη «Νούς»!

Ούκ ολίγοι πιστοί επιστήμονες ορθόδοξοι και ετερόδοξοι διακηρύττουν ότι ο Θεός είναι Νούς! Να τους πάρουμε με τις πέτρες επειδή έχουμε πονηρό και χαλασμένο λογισμό;

Ο Λυγερός δεν είναι θεολόγος ή κληρικός για να έχουμε την παράλογη απαίτησην να θεολογεί ορθοδόξως και απλανώς.

Ας είμαστε λοιπόν επιεικής με τον αδελφό μας, γύρω απο τα θρησκειολογικά και θεολογικά ζητήματα που συζητεί ο ίδιος δημόσια.

Και ας γίνουμε ιδιαίτερα καχύποπτοι με τους κομπογιαννίτες και λαοπλάνους ψευδοπροφήτες Προκαθημένους, πατριάρχες, μητροπολίτες, επισκόπους, πρεσβυτέρους και θεολόγους.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Προχτές στα συλλαλητήρια υπέρ της Μακεδονίας μας, ο Λυγερός εγκωμιάζετο υπό πάντων και πασών, σήμερα (σχεδόν μετά απο «μια» εβδομάδα) κραυγάζουν μερικοί «άρον άρον σταύρωσον αυτόν». Γιατί άραγε;

Του Παναγιώτη Π. Νούνη