Translate

Τετάρτη, 30 Μαΐου 2018

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΝΟΥΝΗΣ, ΚΡΙΤΙΚΟΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΣΤΙΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑ κ. ΣΤΑΘΗ ΒΑΛΙΩΤΗ ΠΟΥ ΤΙΜΗΘΗΚΕ ΜΕ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΟ ΠΤΥΧΙΟ




ΚΡΙΤΙΚΟΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΣΤΙΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑ κ. ΣΤΑΘΗ ΒΑΛΙΩΤΗ ΠΟΥ ΤΙΜΗΘΗΚΕ ΜΕ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΟ ΠΤΥΧΙΟ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ ΣΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΗ
Του Παναγιώτη Π. Νούνη

Κατ΄ αρχήν να αναφερθώ, ότι είναι πασιφανές μέσα απο την ομιλία του αξιότιμου επιχειρηματία κυρίου Στάθη Βαλιώτη ποιός ο ουσιαστικός λόγος όπου ανυψώθη ο ίδιος τιμής ένεκεν ως Διδάκτωρ της Θεολογίας.

Αν δεν ήτο ο πλουσιώτερος Έλληνας της Ομογένειας της Αμερικής το εν λόγω Διδακτορικό στην Επιστήμη της Θεολογίας δεν θα το έβλεπε ούτε με το πλέον υπερσύγχρονο τηλεσκόπειο των επιστημόνων της Αστροφυσικής. Αφού είναι πάμπλουτος και ελεήμων ανήρ ας το λάβει, εμάς δεν μας πέφτει κανένας λόγος επ΄αυτού. Αυτός βέβαια είναι ο φανερός λόγος, εικάζω και όχι αυθαίρετα, ότι υπάρχουν μάλλον και άλλοι σημαντικοί λόγοι (πλήν του οικονομικού), αδιόρατοι λόγοι, όπου χρησιμοποίησαν τον εν λόγω επιχειρηματία ως αιχμή του δόρατος για τινά ιδιοτελή συμφέροντα.

Ας ελπίσουμε όμως βέβαια, ότι ο εν λόγω επιχειρηματίας θα στηρίξει οικονομικά άπορους και φτωχούς φοιτητές της Θεολογίας ή και άλλων επιστητών σε κάθε γωνιά της οικουμένης.

Μέσα στην δωδεκάλεπτη ομιλία του αποδελτίωσα εφτά (7) σημαντικές δηλώσεις του όπου με άφησαν κυριολεκτικά άφωνο, με προβλημάτισαν και θα ήθελα να τους εξασκήσω μια λεπτή κριτική.

01. «Το εκκλησίασμα δεν είναι πιστοί, αλλά είναι και πελάτες της Εκκλησίας. Με τον οβολό τους αυτό διατηρούν ζωντανό τον εκκλησιαστικό θεσμό », τάδε έφη ο τιμώμενος με διδακτωρικό δίπλωμα επιχειρηματίας και θεολόγος κ. Στάθης Βαλιώτης.

Δεν με ξενίζει ποσώς η εν λόγω δήλωση (01) του κ. Σ. Βαλιώτη, διότι ο άνθρωπος είναι επιχειρηματίας και έχει καθώς φάνηκε επιχειρηματική και οικονομολογική σκέψη η οποία θεμελιώνεται στην πελατειακή σχέση. Εξάπαντος οι πιστοί δεν είναι πελάτες, ασχέτως αν ορισμένοι Πατριάρχες, Αρχιεπισκόποι, Μητροπολίτες, Κληρικοί και επιχειρηματίες «Χριστιανοί» αυτό θεωρούν. 

Ο θεσμός της Εκκλησίας δεν διατηρείται ζωντανός εξ αιτίας του μαμωνά, της πλουτοκρατίας, και του οβολού των πιστών, αλλά εξ αιτίας του Αγίου Πνεύματος. Αυτό το ζείς και το γνωρίζεις βιωματικά-εμπειρικά είτε δεν το ζείς, και διακηρύττεις ότι να ναι φέρ΄ ειπείν σύμφωνα με το περιεχόμενο της καρδίας σου, λ.χ. θεολογικά κουραφέξαλα και βλακείες στο τετράγωνο. Το ιερό Ευαγγέλιον είναι ξεκάθαρο σε αυτό το ζήτημα. Οι πιστοί, είτε τον θεό Μαμωνά θα λατρεύουν και θα τιμούν, είτε τον Θεάνθρωπον και Κύριον της Δόξης. Θεολογικός συνδιασμός και εκ των δύο δεν υφίστασται, άρα μέση λύση δεν υπάρχει.

02. Τάδε έφη ο Δρ Θεολογίας κ. Σ. Βαλιώτης: «Οι Εκκλησιαστικές Αρχές οι σημερινοί ιερείς να μή θεωρούν δεδομένους τους εκκλησιαζόμενους».

Τούτο το ρηθέν (02) δεν είναι δικό του. Αυτό πρόκειται για τω όντι Προφητεία και Πατερική Θεολογία εκπορευόμενη εκ του Πατρός των Φώτων. Δυστυχώς, ο ζάμπλουτος κύριος Στάθης έχει απόλυτον δίκιον. Επισημαίνει το αδύνατο σημείον της Εκκλησιαστικής άρχουσας τάξης και Ιεραρχίας η οποία, εξ αιτίας είτε του αιρετικότατου Επισκοπομονισμού είτε του ιεροκρατικού Κληρικαλισμού υποτιμούν και υποσκάπτουν, το Βασίλειον ιεράτευμα, τουτέστιν τον ρόλο του Λαΐκού και Μοναστικού στοιχείου της Εκκλησίας. Οι Εκκλησιαζόμενοι όμως άν και μόνον άν μεταβληθούν σε Λογικό ποίμνιο δύνανται να διενεργήσουν τα κατάλληλα πνευματικά μέτρα ώστε να συνετίσουν τους «φιλάδελφους» Επισκοπομονιστές.

03. Τάδε λέγει κύριος Βαλιώτης: «Οι εκκλησίες (εννοεί προφανώς τους ιερούς Ναούς) έγιναν απο το υστέρημα των Λαϊκών με τον οβολό τους και την προσωπική τους εργασία, δεν έγιναν απο ιερείς, επισκόπους, πατριάρχες. Επομένως κάθε φορά που επιχειρείται να περιοριστεί η Λαϊκή παρουσία σε ρόλο διακοσμητικό, το αποτέλεσμα είναι το σημερινό, να αδειάζουν οι εκκλησίες και να αδειάζουν τα ταμεία».

Ότι σχολιασμό κατέγραψα για την «02» δήλωση του, ισχύει το ίδιον και το αυτό. Να προσθέσω μόνο, ότι καλό θα είναι πλέον στην μετά Κολυμπάριον εποχή, μετά την Ληστρική Σύνοδο της Κρήτης, να αδειάζουν οι ιεροί Ναοί και να μεταμορφώσουμε τις καρδιές μας σε θυσιαστήριο και κατοικητήριον του Τριαδικού Θεού.

04. Τάδε λέγει κύριος Στάθης Β.: «Η Εκκλησία μας διέρχεται μια σοβαρή κρίση, τα αίτια είναι πολλά και ποικίλα».

Έχει δίκαιον και πάλιν ο άνθρωπος. Βέβαια έπρεπε να ειπωθεί με ακρίβεια ότι διαχρονικά την εκκλησιαστικήν κρίση την καλλιεργούν οι Πατριάρχες, οι Αρχιεπισκόποι και Μητροπολίτες οι οποίοι διαστρέφουν εξ ιδιοτέλειας το Ιερό Ευαγγέλιον και παρασέρνουν το Χριστεπώνυμο πλήρωμα σε αιρετικές δοξασίες. Μια σοβαρότατη κρίση είναι η συμμετοχή όλων σχεδόν των Αυτοκεφάλων Εκκλησιών στο «Παγκόσμιο Συμβούλιο Ετερόδοξων Εκκλησιών». Μιά άλλη μεγάλη, είναι οι ληστρικές αποφάνσεις που ελήφθησαν, παράνομα και αντικανονικά, εις το Κολυμπάριον. Το Οικουμενικό Πατριαρχείον μέσω της «Πανορθόδοξης Συνόδου» της Κρήτης του 2016 εμφύτευσε υποδόρια στα Έθνη το Δογματικό και Εκκλησιολογικό Σχίσμα. Διέσπειρε κακοδοξίες και αιρέσεις τις οποίες κάθε Αυτοκέφαλη Εκκλησία, μέσω των Προκαθημένων θα τις επιβαλλει ως Νέα «Ορθόδοξη» Κατήχηση.

05. Απορεί ο κ. Βαλιώτης: «Πώς είναι δυνατόν οι Έλληνες της Αμερικής να είναι πρώτοι στην γνώση και δεύτερη στον πλούτο και να μή έχουμε ακόμη ωριμάσει εκκλησιαστικώς; Ή μήπως καλλιεργούν αυτό το κλίμα γιατί αυτό συμφέρει;».

Απαντώ στο εν λόγω ρητορικό ερώτημα: Οι Έλληνες της Ομογένειας και αλλού (υπερ)εστίασαν, μερικοί, ξιπάστησαν και αλλοτριώθησαν στο εξωτερικό, αφιέρωσαν τον χρόνο της ζωής τους στην ψευδο-μόρφωση είτε και στην απόκτηση υλικών αγαθών και πλούτου και υπέσκαψαν έτσι την ψυχή και την ιερά τους Παράδοση. Όποιοι και να καλλιεργούν το «σκοτεινό» κλίμα της εκκλησιαστικής ανωριμότητος, δεν δικαιολογεί ευφυείς και φιλότιμους ανθρώπους να παραμένουν σε μια χαζοχαρούμενη και αφελή κατάσταση.

06. Τάδε έφη ο κ. Βαλιώτης: «Είναι γι΄ αυτό άμεση ανάγκη η Εκκλησία μας (της Αμερικής) να γίνει Αυτοκέφαλη και το (Οικουμενικό) Πατριαρχείο μας μεταφερθεί στην Αμερική για να μπορεί απρόσκοπτα να επιτελεί το έργο του και την Οικουμενική αποστολή του και τότε το Πατριαρχείο θα ξαναβρεί την αίγλη του και απο εδώ θα διδάξουμε τα Έθνη την Ορθοδοξία, διότι η Ορθοδοξία δεν είναι μόνο των Ελληνών είναι του κόσμου όλου. Εδώ θα βρεί την δύναμή του. Εδώ θα σωθεί η Ελλάδα απο αυτό».

Προβληματίζομαι για τα προειρημένα λεχθέντα του, με τα αμέσως επόμενα σχόλια μου: Ο ίδιος δύναται να διακρίνει το Αυτοκέφαλον απο την Αυτοκεφαλαρχία; Πολύ το αμφιβάλλω, διότι έχω την ιδιαίτερη αίσθηση ότι εννοεί το δεύτερο. Αν εννοεί το δεύτερον, μάλλον, προσβάλλει και υποσκάπτει αδίκως και αντικανονικώς τον ιερό Θεσμό του Οικουμενικού Πατριαρχείου. 

Και αν πράγματι η θέση του είναι να μεταφερθεί το Οικουμενικό Πατριαρχείο στην Αμερική, για ποιό λόγο τότε να ανακηρυχθεί σε Αυτοκέφαλην Εκκλησία, η Εκκλησία της Αμερικής; Είναι δυνατό να ισχύουν δύο Εκκλησιαστικά διοικητικά συστήματα σε μίαν και μόνον Επαρχία; Νομίζω ότι οι Ιεροί Κανόνες αυτό το απαγορεύουν ρητώς και κατηγορηματικώς.

Γιατί είναι επιτακτική ανάγκη η Εκκλησία της Αμερικής να αποκτήσει Αυτοκέφαλον; Μήπως εννοεί ο εν λόγω επιχειρηματίας ότι θα πρέπει να επιβληθεί κάπως κάποιο κακοκέφαλο, δηλαδή εκκλησιαστικό πραξικόπημα, αν τυχόν και το Οικουμενικό Πατριαρχείον δεν ανακηρύξει σύντομα την Εκκλησία της Αμερικής σε Αυτοκέφαλην Εκκλησία; 

Εν τέλει έπαθα μεγάλο πονοκέφαλο με τις εν λόγω παράξενες δηλώσεις του. Και όλο αυτό το «αυτοκεφαλαρχικό» θρησκευτικό παραλήρημα διενεργείται, μήπως, για να απογαλακτιστεί η Εκκλησία της Αμερικής απο το Οικουμενικόν Πατριαρχείον; Μα αφού η Αυτοκεφαλία, δεν σημαίνει Αυτοκεφαλαρχία, αλλά αυτοδιοίκητη Εκκλησία με προϋποθέσεις, δηλ. σε αγαστή συνεργασία και αδελφική επικοινωνία με το Οικουμενικό Πατριαρχείον.

Να προσθέσω, ωστόσο, ότι παρ΄όλην την Ισλαμική πολιορκεία και αιχμαλωσία του Οικουμενικού Πατριαρχείου μας, το οικουμενικό έργο του προς στά Έθνη το έχει αλλοτριώσει και διαστρέψει, εξ αιτίας του Σιωνιστικού Λόμπι εξ Αμερικής, υπέρ της Οικουμενικής Κινήσεως, υπέρ του πολυ-αιρετικού Οικουμενισμού και της αντίχριστης Πανθρησκείας του Π.Σ.Ε.Ε. («Παγκόσμιο Συμβούλιο Ετερόδοξων Εκκλησιών»).

Το ερώτημα που πρέπει να τεθεί προς τον πλούσιο επιχειρηματία είναι: τί είδους Ορθοδοξία θα διδάξει το Οικουμενικό Πατριαρχείον; Την «Ορθοδοξία» του Κολυμπαρισμού και του Συγκρητισμού; Ή μήπως την Φίλη Ορθοδοξία; Η Ελλάδα δεν πρόκειται να σωθεί με ανούσια συνθήματα και με την μεταφορά του Οικουμενικού Πατριαρχείου στην Αμερικήν. Η Ελλάδα θα σωθεί με επιστροφή στην Φίλη και Αγιοπνευματική Πατερική Ορθοδοξία.

07. Εν τέλει ο μεγιστάνας κ. Στάθης εξέφρασε και τα αμέσως επόμενα: «Δεν γίνεται να διοικούμεθα απο μια ομάδα ανθρώπων που βρίσκονται στην Τουρκία χωρίς ποίμνιο και χωρίς σκοπό μα ούτε και έργο, καθώς και με διαφορετική ατζέντα. Τι θα γίνει σε μια Ελληνοτουρκική σύρραξη; Ποιόν θα βοηθήσει η Εκκλησία μας (δηλ. το Οικουμενικό Πατριαρχείο);».

Αξιότιμε κύριε Στάθη, προφανώς δεν παρακολουθείτε στενά και προσεκτικά τα Εκκλησιαστικά Δρώμενα του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Απο τα μεγαλεπήβολα ίσως επιχειρηματικά έργα και σχέδιά σας που να βρείτε χρόνο. Το κατανοώ απόλυτα αλλά ρωτήστε και εμάς όπου με ανύστακτο ενδιαφέρον παρακολουθούμε τις εξελείξεις περί των πατριαρχικών ζητημάτων.

Όντως έχετε ένα σημαντικό δίκιο, ότι ο αιρεσιάρχης Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος διενεργεί κακόβουλες και κακόδοξες ενέργειες όπως πολύ ορθά επισημαίνετε με το ευγενικό ρηθέν σας περί της «διαφορετικής ατζέντας».

Προχθές, μόλις έγινε αναφορά περί της «Κοινής Χριστιανικής ατζέντας» με τον αιρεσιάρχη της πρεσβυτέρας Ρώμης.

Θέλετε να πείτε μάλλον, ότι το Οικουμενικό Πατριαρχείο και οι αδίστακτοι Οικουμενιστές νεοΦαναριώτες θα πρέπει επι τέλους να πάψουν να υποσκάπτουν τις Αυτοκέφαλες Εκκλησίες και την Εκκλησία της Αμερικής. Συμφωνούμε α-πό-λυ-τα! Αυτό αν και είναι ορθό και δίκαιο φαίνεται μάλλον ότι οι Φαναριώτες δεν πρόκειται να το πράξουν ποτέ τους.

Συνεπώς απομένει σε εμάς τα κληρικολαϊκά μέλη των Τοπικών Εκκλησιών να ενεργοποιηθούμε σοβαρά και να χρησιμοποιήσουμε όλα τα εκκλησιαστικά και πνευματικά όπλα μας.

Του Παναγιώτη Π. Νούνη