Translate

Σάββατο, 19 Μαΐου 2018

ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΣΑΒΒΑ (ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΣ), [2ος ΛΟΓΟΣ ΕΦΕΣΕΩΣ] ΚΑΝΟΝΙΚΗ ΕΦΕΣΗ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΑΔΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΥΘΑΙΡΕΤΗΣ ΑΠΟΦΑΣΕΩΣ ΤΟΥ ΠΕΝΤΑΜΕΛΟΥΣ ΣΥΝΟΔΙΚΟΥ (ΚΑΤΑ)ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ



Ενώπιον του Εκκλησιαστικού Εφετείου
της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας Κύπρου

ΕΦΕΣΗ
(Άρθρο 42 Παραρτήματος Β΄ «ΙΙ. Ποινική Δικονομία» του Καταστατικού Χάρτη της Εκκλησίας της Κύπρου)

Του Ιερέα π. Στυλιανού Σάββα

2ος ΛΟΓΟΣ ΕΦΕΣΕΩΣ : ΠΑΡΑΒΙΑΣΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ – ΚΑΝΟΝΙΚΟΥ, ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΔΙΕΘΝΟΥΣ, ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΜΟΥ ΣΤΗ ΔΙΚΑΙΗ ΔΙΚΗ: Η ΠΡΟΣΒΑΛΛΟΜΕΝΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΕΦΑΡΜΟΣΕ ΜΗ ΙΣΧΥΟΥΣΑ ΑΚΟΜΗ ΠΡΟΣΘΗΚΗ - ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟΝ ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟ ΧΑΡΤΗ ΩΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Δ, Η ΟΠΟΙΑ ΘΕΣΠΙΣΤΗΚΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟ ΣΤΙΣ 18-4-2018, ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΔΙΚΗΣ ΜΟΥ  (ΟΠΩΣ ΑΝΕΦΕΡΕ ΣΕ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΤΗΣ ΙΔΙΑΣ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑΣ Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΚΥΚΚΟΥ), ΠΑΝΤΩΣ ΕΝ ΟΨΕΙ ΤΗΣ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗΣ ΔΙΚΗΣ ΜΟΥ, ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΠΑΡΑΚΑΜΦΘΕΙ ΤΟ ΑΘΩΩΤΙΚΟ ΠΟΡΙΣΜΑ ΤΗΣ ΑΝΑΚΡΙΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ (ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΑΠΟ 29-5-2012 ΕΓΓΡΑΦΟ ΤΟΥ ΟΙΚΕΙΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΤΑΜΑΣΟΥ ΚΑΙ ΟΡΕΙΝΗΣ κ. ΗΣΑΪΑ), Η ΟΠΟΙΑ, ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΙΣΧΥΟΥΣΑ ΔΙΑΤΑΞΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 15 ΤΟΥ ΙΣΧΥΟΝΤΟΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΟΣ Β΄, ΕΙΝΑΙ Η ΜΟΝΗ ΑΡΜΟΔΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΝΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΚΗΣΗ ΔΙΩΞΕΩΣ ΚΑΤΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΥ ΚΛΗΡΙΚΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΠΟΜΠΗ ΤΟΥ ΣΤΟ (ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΟ) ΠΕΝΤΑΜΕΛΕΣ ΣΥΝΟΔΙΚΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ
ΤΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗ ΔΙΚΑΙΗ ΔΙΚΗ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΟΥΝ:
1 – ΤΟ ΚΑΝΟΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ, ΠΗΓΗ ΤΟΥ ΟΠΟΙΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΙ Η ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ, Η ΟΠΟΙΑ, ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ, ΟΡΙΖΕΙ:
1.Α. «ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΝ ΜΑΘΕΤΕ ΟΙ ΕΝΟΙΚΟΥΝΤΕΣ ΕΠΙ ΤΗΣ ΓΗΣ» (ΗΣΑΪΑΣ, 26, 9)
1.Β. «ΣΩΦΡΟΝΩΣ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΩΣ ΚΑΙ ΕΥΣΕΒΩΣ ΖΗΣΩΜΕΝ ΕΝ ΤΩ ΝΥΝ ΑΙΩΝΙ» (ΠΡΟΣ ΤΙΤΟΝ, 2, 12).
2 – ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΤΗΣ ΚΥΠΡΙΑΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ (ΑΡΘΡΟ 30 – ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΓΙΑ ΑΚΡΙΒΟΔΙΚΑΙΗ ΔΙΚΗ)
3 – Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ (ΑΡΘΡΟ 6 ΠΑΡ. 1)
4 – ΤΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΜΦΩΝΟ ΓΙΑ ΤΑ ΑΤΟΜΙΚΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΟΗΕ (ΑΡΘΡΟ 14).
Η προσβαλλόμενη απόφαση εφάρμοσε μη ισχύουσα ακόμη προσθήκη – τροποποίηση στον Καταστατικό Χάρτη ως Παράρτημα Δ,
η οποία θεσπίστηκε από την Ιερά Σύνοδο στις 18-4-2018, την ίδια την ημερομηνία της πρωτοβάθμιας δίκης μου (όπως ο Μητροπολίτης Κύκκου κ. Νικηφόρος ανέφερε σε δηλώσεις του της ίδιας ημερομηνίας στον τηλεοπτικό σταθμό ……),
και η οποία θεσπίστηκε πάντως εν όψει της συγκεκριμένης δίκης μου,
προκειμένου να παρακαμφθεί το αθωωτικό πόρισμα της Ανακριτικής Επιτροπής (το οποίο υπάρχει σύμφωνα με το από 29-5-2012 έγγραφο του οικείου Μητροπολίτη Ταμασού και Ορεινής κ. Ησαϊα),
η οποία Ανακριτική Επιτροπή, σύμφωνα με την ισχύουσα διάταξη του άρθρου 15 του ισχύοντος Παραρτήματος Β΄ «Ποινική Δικονομία», είναι η μόνη αρμόδια για την απόφανση για την άσκηση διώξεως κατά συγκεκριμένου κληρικού και την παραπομπή του στο (πρωτοβάθμιο) Πενταμελές Συνοδικό Δικαστήριο.
Δηλαδή, στις 18-4-2018, την ημερομηνία της ψήφισης του μη ισχύοντος ακόμη (λόγω μη δημοσιεύσεώς του, κατά την ημερομηνία της πρωτοβάθμιας δίκης μου, στο Επίσημο Δελτίο της Εκκλησίας της Κύπρου «Ο Απόστολος Βαρνάβας») Παραρτήματος Δ΄ και ταυτοχρόνως την ίδια ημερομηνία της πρωτοβάθμιας δίκης μου, δεν ίσχυε ακόμη η παράγραφος 7 του μη ισχύοντος ακόμη Παραρτήματος Δ΄.
Η εν λόγω  μη ισχύουσα (λόγω μη δημοσιεύσεως του Παραρτήματος Δ΄, κατά την ημερομηνία της πρωτοβάθμιας δίκης μου, στο Επίσημο Δελτίο της Εκκλησίας της Κύπρου «Ο Απόστολος Βαρνάβας») παράγραφος αυτού
1 - παρακάμπτει την αποκλειστική αρμοδιότητα της Ανακριτικής Επιτροπής για απόφανση για την άσκηση διώξεως κατά συγκεκριμένου κληρικού και την παραπομπή του στο (πρωτοβάθμιο) Πενταμελές Συνοδικό Δικαστήριο, και
2 – παρέχει αρμοδιότητα στον οικείο Μητροπολίτη να παραπέμψει κατ’ ευθείαν την υπόθεση στο (πρωτοβάθμιο) Πενταμελές Συνοδικό Δικαστήριο.
Πράγματι, ο οικείος Μητροπολίτης Ταμασού και Ορεινής Ησαϊας παρέπεμψε κατ’ ευθείαν την υπόθεση στο (πρωτοβάθμιο) Πενταμελές Συνοδικό Δικαστήριο στις 18-4-2018, ΑΝ ΚΑΙ ο ίδιος Μητροπολίτης δύο (2) τουλάχιστον φορές είχε δηλώσει ότι, μετά το ΑΘΩΩΤΙΚΟ ΠΟΡΙΣΜΑ ΤΗΣ ΑΝΑΚΡΙΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ - κατά το οποίο δεν υφίστανται αποχρώσες ενδείξεις για την άσκηση διώξεως και παραπομπής μου ενώπιον του Πενταμελούς Συνοδικού Δικαστηρίου -  η υπόθεση, σύμφωνα με την εκκλησιαστική δικονομία, θεωρείται ότι έχει λήξει 1) στο από 29-5-2018 έγγραφό του και 2) στη συνέντευξή του στην εφημερίδα «Φιλελεύθερος» της 11-7-2015,
την ίδια ημερομηνία (18-4-2018) κατά την οποία η Ιερά Σύνοδος τροποποίησε τον Καταστατικό Χάρτη, προσθέτοντας σε τούτον το μη ισχύον ακόμη  (λόγω μη δημοσιεύσεως του, κατά την ημερομηνία της πρωτοβάθμιας δίκης μου, στο Επίσημο Δελτίο της Εκκλησίας της Κύπρου «Ο Απόστολος Βαρνάβας») Παράρτημα Δ, και
την ίδια ημερομηνία (18-4-2018) κατά την οποία το (πρωτοβάθμιο) Πενταμελές Συνοδικό Δικαστήριο εκδίκασε την υπόθεση της ψευδούς καταμήνυσης και της συκοφαντικής μου δυσφήμησης, για ΔΗΘΕΝ εκ μέρους μου άσεμνη επίθεση εναντίον της, από την ψευδώς καταμηνύουσα και συκοφαντούσα, ΜΟΝΟΝ με βάση τις αποφάσεις των κρατικών δικαστηρίων (Ποινικού Δικαστηρίου και Εφετείου), οι οποίες στηρίζονται στην ατελέστατη κρατική δικογραφία ανακρίσεων – όπως τόνισε ο οικείος Μητροπολίτης Ταμασού κ. Ησαϊας 1) στη συνέντευξή του στην εφημερίδα «Φιλελεύθερος» της 11-7-2015 στη σελ. 10, και 2) στη συνέντευξή του της 27-3-2018 στο ΡΙΚ (https://www.youtube.com/watch?v=cWlRkGUcTtY),
ενώ το ίδιο (πρωτοβάθμιο) Πενταμελές Συνοδικό Δικαστήριο παρέκαμψε και δεν έλαβε καθόλου υπόψη την πληρέστατη εκκλησιαστική δικογραφία, επί της οποίας ερείδεται το ΑΘΩΩΤΙΚΟ ΠΟΡΙΣΜΑ ΤΗΣ ΑΝΑΚΡΙΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ, το οποίο το ίδιο Πενταμελές Συνοδικό Δικαστήριο επίσης παρέκαμψε και δεν έλαβε καθόλου υπόψη.
Σημειωτέον ότι, και στις δύο (2) συνεντεύξεις του, ο οικείος Μητροπολίτης Ταμασού Ησαϊας δήλωσε σαφέστατα ότι η εκκλησιαστική δικογραφία είναι πληρέστερη της κρατικής δικογραφίας. Μάλιστα,  στη δεύτερη συνέντευξή του της 27-3-2018 στο ΡΙΚ, ο ίδιος Μητροπολίτης διαφώνησε δημοσίως με τον Αρχιεπίσκοπο Κύπρου για το εν λόγω θέμα.
Σημειωτέον ακόμη ότι ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου, στην ίδια εκπομπή του ΡΙΚ της 27-3-2018 (https://www.youtube.com/watch?v=cWlRkGUcTtY), ΩΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΥ ΕΦΕΤΕΙΟΥ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ, ΜΕΡΟΛΗΠΤΗΣΕ ΔΗΜΟΣΙΩΣ ΚΑΤ’ ΕΜΟΥ ΤΟΥ ΕΦΕΣΕΙΟΝΤΟΣ ΕΚΦΡΑΖΟΝΤΑΣ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΩΣ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΤΟΥ ΟΤΙ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΚΑΘΑΙΡΕΘΩ, ΟΤΙ ΑΝ ΗΜΟΥΝ ΠΑΠΑΣ ΤΟΥ ΘΑ ΜΕ ΕΙΧΕ ΚΑΘΑΙΡΕΣΕΙ ΚΑΙ ΟΤΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΕΧΕΙ ΤΑ ΜΕΣΑ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΚΑΛΗ ΔΙΚΟΓΡΑΦΙΑ ΕΝΩ ΔΗΘΕΝ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΕΤΟΙΑ ΜΕΣΑ, ΕΝΩ ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΣΤΟ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟ ΟΤΙ Η ΚΡΑΤΙΚΗ ΔΙΚΟΓΡΑΦΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΤΕΛΕΣΤΑΤΗ ΚΑΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΔΙΚΟΓΡΑΦΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΛΗΡΕΣΤΑΤΗ,   και

ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΣΑΦΕΣ ΟΤΙ Η ΑΝΩΤΕΡΩ ΠΑΡΑΒΙΑΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟΥ ΧΑΡΤΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ ΑΠΟ ΤΟ (ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΟ) ΠΕΝΤΑΜΕΛΕΣ ΣΥΝΟΔΙΚΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ,
ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΣΚΟΠΙΜΌΤΗΤΑΣ ΝΑ ΕΠΙΤΕΥΧΘΕΙ Η ΚΑΤΑΔΙΚΗ ΜΟΥ ΣΕ ΚΑΘΑΙΡΕΣΗ ΜΕ ΒΑΣΗ ΜΟΝΟΝ ΤΙΣ ΚΑΘ’ ΟΛΟΚΛΗΡΙΑΝ ΕΣΦΑΛΜΕΝΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ (ΠΟΙΝΙΚΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΕΦΕΤΕΙΟΥ), ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΣΤΗΡΙΖΟΝΤΑΙ ΣΕ ΑΤΕΛΕΣΤΑΤΗ ΚΡΑΤΙΚΗ ΔΙΚΟΓΡΑΦΙΑ ΑΝΑΚΡΙΣΕΩΝ, ΚΑΙ ΜΕ ΠΛΗΡΗ ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΕΣΤΑΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΔΙΚΟΓΡΑΦΙΑΣ ΑΝΑΚΡΙΣΕΩΝ, ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ Η ΣΥΝΟΔΙΚΗ ΑΝΑΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΠΟΦΑΝΘΗΚΕ ΟΤΙ ΔΕΝ ΥΦΙΣΤΑΝΤΑΙ ΑΠΟΧΡΩΣΕΣ ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΚΗΣΗ ΔΙΩΞΕΩΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΠΟΜΠΗΣ ΜΟΥ ΣΤΟ ΠΕΝΤΑΜΕΛΕΣ ΣΥΝΟΔΙΚΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ [ΣΥΜΦΩΝΑ 1) ΜΕ ΤΟ ΑΠΟ 29-5-2012 ΕΓΓΡΑΦΟ ΤΟΥ ΟΙΚΕΙΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΤΑΜΑΣΟΥ ΚΑΙ ΟΡΕΙΝΗΣ κ. ΗΣΑΪΑ, ΚΑΙ 2) ΜΕ ΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ» ΤΗΣ 11-7-2015],
ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΕΞΕΥΜΕΝΙΣΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟ – ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΩΤΕΡΩ ΑΝΑΦΕΡΟΜΕΝΟΥΣ, ΣΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ι. ΠΕΡΙ ΕΞΙΛΑΣΤΗΡΙΟΥ ΘΥΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥΣΑΣ ΕΦΕΣΕΩΣ ΜΟΥ, ΔΙΚΟΥΣ ΤΗΣ ΛΟΓΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΦΟΡΩΝΤΕΣ ΣΤΑ ΕΚΛΟΓΙΚΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΙΚΟ ΘΡΟΝΟ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ (3) ΟΜΑΔΩΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΩΝ - ΤΟ ΛΑΪΚΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ ΜΙΑΣ ΜΕΡΙΔΑΣ ΠΟΛΙΤΩΝ ΠΟΥ ΦΑΝΤΑΣΙΩΘΗΚΑΝ ΤΗ ΔΙΑΠΡΑΞΗ ΑΠΟ ΕΜΕΝΑ ΤΟΝ ΕΦΕΣΕΙΟΝΤΑ ΙΕΡΕΑ ΤΗΣ ΔΗΘΕΝ ΕΚ ΜΕΡΟΥΣ ΜΟΥ ΠΡΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΣΕΜΝΗΣ ΕΠΙΘΕΣΗΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΗΣ ΨΕΥΔΩΣ ΚΑΤΑΓΓΕΛΟΥΣΑΣ  ΎΣΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΛΑΪΚΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ ΜΕΣΩΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΩΝ, ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ, ΧΩΡΙΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΔΙΚΑΙΟΔΟΣΙΑ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΤΗΡΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΓΓΥΗΣΕΩΝ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ - ΚΑΝΟΝΙΚΟΥ, ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΔΙΕΘΝΟΥΣ – ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΜΟΥ ΣΤΗ ΔΙΚΑΙΗ ΔΙΚΗ, ΑΠΟΦΑΝΘΗΚΑΝ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΕΝΟΧΗΣ ΜΟΥ,
ΠΑΡΑΒΙΑΖΕΙ ΑΜΕΣΩΣ ΚΑΙ ΕΥΘΕΩΣ ΤΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ – ΚΑΝΟΝΙΚΟ, ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ ΚΑΙ ΔΙΕΘΝΕΣ – ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΜΟΥ ΣΤΗ ΔΙΚΑΙΗ ΔΙΚΗ.

Σημειωτέον ότι το  ως άνω αναφερόμενο από 29-5-2012 έγγραφο του οικείου Μητροπολίτη Ταμασού και Ορεινής κ. Ησαϊα έχει ως εξής:
«+ Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΤΑΜΑΣΟΥ ΚΑΙ ΟΡΕΙΝΗΣ ΗΣΑΪΑΣ
Αιδεσιμώτατον
π. Στυλιανόν Σάββατο Εργάτας
Αιδεσιμώτατε,
Φέρομεν εις γνώσιν υμών ότι η Ανακριτική Επιτροπή, αρμόδιον Σώμα της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας Κύπρου, ήτις ησχολήθη με διερεύνησιν υποθέσεως καταγγελίας της κας Ελένης Φραντζή, αφορώσης εις το πρόσωπον υμών, επεράτωσεν το ανατεθέν εις αυτήν έργον.
Η εν λόγω Επιτροπή, μελετήσασα τον φάκελον των ανακρίσεων, απεφάνθη ομοφώνως ότι δεν υφίστανται αποχρώσαι ενδείξεις δια  την άσκησιν διώξεως και παραπομπής υμών ενώπιον του Συνοδικού Δικαστηρίου.
Ως εκ τούτου, η υπόθεσις, συμφώνως της Εκκλησιαστικής Δικονομίας, θεωρείται λήξασα και καλούμεν υμάς, όπως συνεχίσητε να διακονήτε εις το λειτουργικόν και ποιμαντικόν έργον υμών εν τη ενορία Αγίας Παρασκευής Εργατών.
Μετ’ ευχών
(σφραγίδα – υπογραφή)
ο Μητροπολίτης Ταμασού και Ορεινής Ησαϊας
Εν τη Ιερά Μητροπόλει Ταμασού και Ορεινής
Τη 29η Μαϊου 2012».

Αποσπάσματα της συνέντευξης του οικείου Μητροπολίτη Ταμασού και Ορεινής κ. Ησαϊα στην Εφημερίδα «Φιλελεύθερος» της 11-7-2015, σελ. 10, έχουν ως εξής:
«τα μέχρι σήμερα δημοσιεύματα δεν καταγράφουν τα πραγματικά γεγονότα, γι’ αυτό και αποφάσισε να μιλήσει (ο Μητροπολίτης Ταμασού).
«δεν είναι η Μητρόπολη (Ταμασού) αλλά η Ιερά Σύνοδος που διόρισε Ανακριτική Επιτροπή από έγκριτους και έμπειρους Αρχιερείς νομικούς για το θέμα που προέκυψε με τον εν λόγω ιερωμένο».
«σαφώς, και τα κριτήρια ανάκρισης της Εκκλησίας είναι πολύ πιο αυστηρά από αυτά του κοσμικού δικαστηρίου».
Στην Ανακριτική Επιτροπή … προσκλήθηκαν και κατέθεσαν περισσότερα άτομα του στενού περιβάλλοντος των εμπλεκόμενων μερών και, μετά και από γνωματεύσεις Ψυχιάτρων, εξειδικευμένων σε εγκλήματα κατά ανηλίκων, κατέληξε στα δικά της συμπεράσματα, σύμφωνα με τα οποία δεν αποδεικνυόταν η ενοχή του ιερέα.
«Το θέμα, μετά την αθώωση από τη Συνοδική Επιτροπή και την καταδίκη από το Δικαστήριο, παραπέμφθηκε ξανά στη Σύνοδο, διότι υπήρχε σύγκρουση αποφάσεων. Η δικογραφία του Δικαστηρίου και οι μαρτυρίες που εξέτασε τελικά δεν προσέθεσαν κανένα νέο στοιχείο στη υπόθεση που διερεύνησε η Εκκλησία, μάλιστα δε το υλικό που εξετάστηκε ήταν σαφώς λιγότερο. Είναι αξιοσημείωτο ότι στο Δικαστήριο έγινε δεκτή μαρτυρία ιδιώτη ψυχολόγου, ενώ στην Εκκλησία, ψυχίατρου εξειδικευμένου σε  τέτοιες υποθέσεις. Η Ανακριτική Επιτροπή της Ιεράς Συνόδου δήλωσε ξεκάθαρα ότι δεν θα ασχοληθεί ξανά με την υπόθεση, αφού την είχε ήδη εξετάσει και δεν προέκυψαν άλλα στοιχεία, εκτός από τη διαφορετική άποψη του Δικαστηρίου».
«υπήρξε από την πλευρά της Εκκλησίας γενικότερα, και από την Ιερά Μητρόπολη Ταμασού και Ορεινής, ειδικότερα, πλήρης αποδοχή της απόφασης του Ποινικού Δικαστηρίου και του Εφετείου, χωρίς όμως αυτό να ακυρώνει την απόφαση της Συνοδική Ανακριτικής Επιτροπής, η οποία εξέτασε το θέμα».
(ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ)