Translate

Τετάρτη, 4 Απριλίου 2018

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΝΟΥΝΗΣ, Η ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ Η ΨΥΧΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΚΑΚΟΠΟΙΗΜΕΝΟΥ ΑΠΟ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΟΠΤΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΗ






Η ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ Η ΨΥΧΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΚΑΚΟΠΟΙΗΜΕΝΟΥ ΑΠΟ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΟΠΤΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΗ
Του Παναγιώτη Π. Νούνη

Ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον οπτικοακουστικό πνευματικό και θεολογικό ντοκουμένο κυκλοφορεί εξ Ελλάδος γύρω απο το περιβόητο ζήτημα των ημερών μας, περι της κακοποιήσεως, περι τινών κακοποιών και περι των κακοποιημένων προσώπων.

Ο π. Βασίλειος είναι άριστος γνώστης της ορθοδόξου Ψυχοθεραπείας και ως συνήθως αντιπαραβάλλει την ουμανιστική Ψυχιατρική και Ψυχολογία με την Πατερική Θεολογική σκέψη. Αυτό είναι σημαντικό πλεονέκτημα για έναν σοφό πνευματικό διδάσκαλο και οδηγό ψυχών. Αναντίρρητα έχει ιδιαίτερο χάρισμα στην αναλυτική πατερική σκέψη.

Ειλικρινά ζηλεύω και θαυμάζω, σε υψηλώτατον μάλιστα βαθμό, την πνευματική και θεολογική διεισδυτικότητα του πατρός Βασιλείου Βολουδάκη.

Ακόμη και όταν στο παρελθόν ενήργησα, καλώς ή κακώς, κριτική σε κακόδοξες θέσεις του και μου ανταπάντησε -εν διακρίσει- ουδέν έπαψα στο ελάχιστο να τον εκτιμώ και να τον συμπαθώ και απόδειξη είναι η μέχρι στιγμής, γραπτή και προφορική προβολή και διάδοσης του καλού και ορθοδόξου πνευματικού του έργου απο τις σελίδες μας. Ανεξάρτητα ότι αραιά και πού του εξασκώ αντιρρητική κριτική σε θεολογικά ζητήματα, όπου κατά την γνώμη μου θεωρώ ότι σφάλλει, τούτο δεν σημαίνει ότι ο εν λόγω Κληρικός δεν είναι μία χαρισματική προσωπικότητα της Εκκλησίας της Ελλάδος.

Η κριτική μου εστιάζει (για όσους θέλουν να μάθουν) συνήθως για την παρασκηνιακή υπόσκαψη και ύπουλη πολεμική του έναντι τινών αδιάφθορων ορθόδοξων και παραδοσιακών Κληρικών και Μοναχών όπου αγωνίζονται σε υψηλό επίπεδο, αντιρρητικά, κατά της παναιρέσεως του Οικουμενισμού. Βέβαια αυτό το σημαίνων ζήτημα δεν είναι της παρούσης για να αναπτυχθεί.

Ο σεβαστός Κληρικός της ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών πατέρας Βασίλειος Βολουδάκης ανάμεσα σε αρκετά ενδιαφέροντες σκέψεις περι του ζητήματος της κακοποίησης αναφέρει περίπου στο 34ο με 35ο λεπτό μία εξαιρετικά εύστοχη κουβέντα:

«Σε αδικήσανε; Ωραία, σε αδικήσανε. Αυτό φαίνεται. Εσύ γιατί άλλαξες χαρακτήρα; Έγινες και εσύ κακός δηλαδή. Σε κακοποιήσανε οι κακοποιοί, και σε ποιήσανε κακό. Καταλαβαίνετε που πάει το πράγμα; Δηλαδή ο κακοποιός σ΄έκανε σαν τα μούτρα του. Τό πέτυχε. Και εσύ το δέχεσε. Άρα είσαι κακοποιός. Είσαι κακός, αφού το δέχεσε και φέρεσε και εσύ με τον ίδιο τρόπο. Γιατί; Έτσι πάει συνήθως.».

Πράγματι έχει απόλυτο δίκαιο ο π. Βασίλειος στην θεολογική σκέψη του, ότι όλο αυτό το ψυχολογικό και ψυχοπαθολογικό φαινόμενο του αμαρτωλού και εμπαθούς ανθρώπου, κυρίως η φαιδρή δικαιολογία των πολυποίκιλων αμαρτιών και παθών του ανθρώπου απο Ψυχολόγους και Ψυχιάτρους, το οποίο εντοπίζεται ανέτως και στις δικές μας «ορθόδοξες» κατά τα άλλα Κοινωνίες, έγινε το κατά βάσιν θεμέλιο της Φραγκολατινικής (Παπικής ή «Ρωμαιοκαθολικής») Δογματικής Διδασκαλίας όπου διακηρύττεται μέσω του διαβόητου και κακοδόξου δόγματος του Άνσελμου Καντερβουρίας, το λεγόμενο και «η ικανοποίηση της Θείας Δικαιοσύνης».

Τα εν λόγω διεστραμμένα εωσφορικά παπικά δόγματα, εν μέρει, σήμερα αλλοίωσαν και την Ορθόδοξη Καθολική Εκκλησία μας μαζί και την Πατερική Θεολογία μας. Επιβεβαιώνω ώς απόφοιτος Θεολογικής Σχολής, ότι Καθηγητές των Θεολογικών Σχολών μας διδάσκουν αιρετικά και κακόδοξα θεολογικά πράγματα. 

Άλλο τρανό παράδειγμα είναι όπου μερικοί ορθόδοξοι Προκαθήμενοι των ανά την οικουμένη Εκκλησίων, συνάχθησαν στο Κολυμπάριο της Κρήτης, το 2016, στην λεγομένη «Πανορθόδοξη Σύνοδο» όπου ανεγνώρισαν και υπέγραψαν, ότι οι αιρετικές Ομολογίες (Παπισμός, Προτεσταντισμός, Μονοφυσιτισμός, Αγγλικανισμός, κ.ο.κ.) είναι πλέον ίσες και όμοιες Εκκλησίες ωσάν την Μία Αγία Αποστολική Καθολική και Πατερική Εκκλησία των Ορθοδόξων Χριστιανών.

Όποιος δεν έχει χρόνο να αφιερώσει για το εν λόγω βίντεο, προτείνω να δείτε τουλάχιστον δέκα λεπτά, απο το 30ο λεπτό μέχρι το 40ο λεπτό, όπου συμπυκνώνεται όλη η ουσία της ορθοδόξου θεολογικής σκέψεως γύρω απο το ζήτημα της ψυχολογίας των κακοποιήσεων. 

Πρόκειται καθαρά για την «Ψυχολογία του εκπεσόντος ανθρώπου». Η οποία εν λόγω συγκεκριμένη ψυχολογία των ανθρώπων δεν δύναται ουδεπώποτε να θεραπευτεί μέσω της Ψυχιατρικής και Ψυχολογικής επιστήμης.

Του Παναγιώτη Π. Νούνη