Translate

Δευτέρα, 2 Απριλίου 2018

ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΝΟΥΝΗ ΜΕ ΤΟΝ κ. ΓΕΡΑΣΙΜΟ ΜΑΝΕΝΤΗ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥ ΚΡΙΣΝΑΜΟΥΡΤΙ





ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΝΟΥΝΗ ΜΕ ΤΟΝ κ. ΓΕΡΑΣΙΜΟ ΜΑΝΕΝΤΗ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥ ΚΡΙΣΝΑΜΟΥΡΤΙ 





Gerasimos Manentis: Παναγιώτη από ότι αντιλαμβάνομαι όλη η κριτική σου στον Κρισναμούρτι φαίνεται να θεμελιούται στο ότι υπήρξε κάποτε μέλος της Θεοσοφιστικής εταιρίας και στο ότι προοριζόταν υπ’ αυτούς να γίνει ο επόμενος μεσίας. Που το βασίζεις όμως ότι «ΟΥΔΕΠΟΤΕ διέκοψε σχέσεις και δεσμούς από την εωσφορική και αντιχριστιανική οργάνωση του Θεοσοφισμού»; Φαίνεται να αμφιταλαντεύεσαι ανάμεσα στην αποδοχή των διδασκαλιών του και την ίδια ώρα στην υποτίμηση των. Όπου οι διδαχές του σου φαίνονται αληθείς λες ότι τα είχαν προειπεί οι πατέρες της εκκλησίας και ο Κρισναμούρτι εν γνώσει ή εν αγνοία του τις αντέγραψε. Αυτό δεικνύει ότι κρίνεις μέσα από ένα στενό πλαίσιο και τα νέα δεδομένα προσπαθείς να τα περάσεις μέσα από μια Προκρούστια Χριστιανική κλίνη. Η κριτική μου στην κριτική σου λοιπόν βασίζεται σε δύο άξωνες: 1) Που το στηρίζεις ότι ο Κρισναμούρτι δεν διέκοψε τις σχέσεις του με τον Θεοσοφισμό 2) Ξεχνόντας το πρόσωπο του Κρισναμούρτι, τι κριτική έχεις να προσάψεις σ’ αυτήν καθ’ αυτήν την διδασκαλία του; Άλλωστε ο ίδιος ζητούσε από τους ακροατές του να λεισμονήσουν την πηγή του μηνύματος και να εστιάσουν στην αξιολόγηση της αλήθειας του ίδιου του μηνύματος.

Παναγιώτης Νούνης: Ουδεμία αμφιταλάντευση φίλε Γεράσιμε. Πρόκειται για αυθαίρετη και βιαστική μάλλον γνώμη σου. Διότι διακρινώ τόσο τα θετικά σημεία της διδασκαλίας του όσο απο τα συγκρητιστικά τα αντίχριστα και αρνητικά σημεία της.

Απαντώ λοιπόν:

1ον. Ο Κρισναμούρτι δεν εδιέκοψε ουδέποτε δεσμούς με τον Θεοσοφισμό και τους οπαδούς του, διότι ουδέποτε τον απαρνήθηκε γραπτώς και σε απόλυτο βαθμό μιας και εφ΄όσον οι θεοσοφιστές μέντορές του των στήριξαν τον γαλούχησαν και τον ανέδειξαν σε τέτοιο υψηλό σημείο. Αρνήθηκε μόνον να υποκριθεί τον ρόλο του Μεσσία. Την μέν διδασκαλία της Θεοσοφίας ουδέποτε την απαρνήθηκε μάλλον δε και την εδιέδωσε. Αλλά το κυριότερο οι φιλοσοφικές και θεολογικές διδασκαλίες του Κρισναμούρτι είναι ως επι το πλείστον στην συντριπτική του πλειοψηφία οι διδασκαλίες του Θεοσοφισμού. Ο Κρισναμούρτι είναι ο σημαντικότατος φορέας του Θεοσοφισμού. 

Το στηρίζω δηλαδή: στην συγκριτική μελέτη μου στα περί της Θεοσοφίας και στα περί των φιλοσοφικών δοξασιών του Κρισναμούρτι.

2ον. Αυτή καθ΄εαυτή η φιλοσοφική διδασκαλία του Κρισναμούρτι πρόκειται για μία συγνωστή συγκρΗτιστική διδασκαλία η οποία καλλιεργείται σήμερον μέσω της Οικουμενικής Κινήσεως ή του λεγομένου Οικουμενισμού. Η Οικουμενική Κίνηση θεμελιούται επάνω στην διδασκαλία του Θεοσοφισμού και Ελευθεροτεκτονισμού. Δεν μπορούμε να κάνουμε απόλυτη και τυφλή υπακοή στις νουθεσίες του φιλοσόφου Κρισναμούρτι, διότι αν θέλουμε να είμαστε σοβαροί μας ενδιαφέρει ΚΑΙ η πηγή προέλευσης των εν λόγω μηνυμάτων και διδασκαλιών του, διαφορετικά εθελοτυφλούμεν. 

Αν τυχόν φίλε Γεράσιμε μελετήσεις την Πατερική Θεολογία σε βάθος θα αντιληφθείς ότι εν μέρει κάποια πράγματα δεν είναι του Κρισναμούρτι. Ενίοτε στα σημεία μάλιστα διαστρέφει την Θεολογία των Πατέρων. 

Σ΄ ένα επόμενο ίσως κριτικό κείμενο θα παραθέσω και την αντίχριστη διδασκαλία του Κρισναμούρτι. 

Αν επίσης, μελετήσεις την διδασκαλία της Θεοσοφίας θα αντιληφθείς ότι σε μεγάλο ποσοστό ο Κρισναμούρτι είναι άριστον φερέφωνό της. Το ίδιο το θεολογικό κυρίως μήνυμά του είναι αντιΧριστιανικό διότι αλλοιώνει, εξ ορθοδόξου απόψεως, το ιερό Ευαγγέλιον. Σ΄ευχαριστώ για την αξιόλογη παρέμβασή σου.

Gerasimos Manentis: Πρώτον η δημόσια διάλυση και αποκύρηξη του τάγματος του Αστέρα, αυτό που τον προωθούσε για μεσία, αποτελεί την απόλυτη απόδειξη της διακοπής των σχέσεων του. Άλλωστε μετά από αυτό δεν υπάρχουν τεκμήρια ότι συνέχιζε να χρηματίζεται από θεοσοφιστές. Δεύτερον μου είναι αδιάφορο αν και ο Θεοσοφισμός λέει τα ίδια με τον Κρισναμούρτι (το αμφιβάλλω αλλά i grand you that). Στον βαθμό που αποτυγχάνεις να μου αναδείξεις ένα σημείο της διδασκαλίας του μεμπτό, ανεξαρτήτως του πως το βαπτίζεις θεοσοφιστικό, αντιχριστιανό, Αντίχριστο, εγώ δεν έχω λόγους να την αρνηθώ. Δεν αλλοιώνει κανένα Ευαγγέλιο. Πολύ απλά επειδή μπορεί να το αγνοεί ολότελα. Ο ίδιος διδάσκει ότι "truth is a pathless land". Γι αυτό την αλήθεια την ανακαλύππτεις μόνος. Όχι μέσω "μεσσίων" και ενδιάμεσων μεσολαβητών.

Παναγιώτης Νούνης: Γεράσιμε μου, επίσης, επειδή είσαι φιλοξενούμενος στην ιδιωτική σελίδα μου, οφείλεις νομίζω να με ερωτήσεις αν αποδέχομαι να προσκαλέσεις άλλους να συμμετάσχουν στην αναμεταξύ μας συζήτηση. Αφού σε ενδιαφέρει η αλήθεια του πράγματος και εφ όσον ιδεολογικά υποστηρίζεις το α-νόητο δόγμα του Κρισναμούρτι ότι δύνασε αφ΄εαυτού σου να ανακαλύψεις την αλήθεια, εικάζω ότι δεν έχεις ανάγκη «φιλάδελφων» και εξωγενών ενισχύσεων στον εν λόγω διάλογό μας.

Γι΄αυτό και διαγράφω το σχολιό σου όπου προσκαλλείς αυθαίρετα άλλους ώστε να παρέμβουν στην προσωπική μου σελίδα.

Παναγιώτης Νούνης: @Gerasimos Manentis. Δεν κατηγόρησα πουθενά τον Κρισναμούρτι ότι χρηματοδοτείται ή χρηματίζεται απο τον Θεοσοφισμό. Ενδέχεται όμως να εχρηματοδοτείτο μυστικά. Δεν είμαι όμως το Τμήμα Οικονομικού Ελέγχου της Κυπριακής Βουλής για να με απασχολούν ζητήματα περίξ της ουσίας. 

1ον. Η διάλυση του εν λόγω τάγματος και ή άρνηση της προωθήσεώς του ως Μεσσία δεν είναι τινά σημαντική απόδειξη ότι εδιέκοψε απόλυτες και οριστικές σχέσεις με τα ηγετικά στελέχη του Θεοσοφισμού. Είναι απλά μια φαινομενική ένδειξη και όχι απόδειξη. 

2ον. Αν αγαπητέ φίλε Γεράσιμε σου είναι όντως αδιάφορον η στενότατη συσχέτηση και οι επιρροές των διδασκαλιών του Κρισναμούρτι απο τον αντίχριστο Θεοσοφισμό, τότε σημαίνει ότι δεν σε ενδιαφέρει η αλήθεια και η ουσία του πράγματος. 

3ον. Αν όμως πράγματι δεν σε ενδιέφερε, τότε γιατί έθεσες τα εν λόγω σημαντικότατα ερωτήματα προς εμένα; Παίζουμε ή, μήπως τα έθεσες για να με δοκιμάσεις αν δύναμαι να αποδείξω την στηλιτευτική και αντιρρητική κριτική μου κατά των διδασκαλιών του Κρισναμούρτι; 

4ον. Εξάπαντος αν όντως δεν ενδιαφέρει εσένα, ενδιαφέρει τους αναγνώστες μου τους ερευνητές και καλοπροαίρετους ανθρώπους μελετητές του όπου ενδιαφέρονται να εξερευνήσουν ή και να κοσκινίσουν εν διακρίσει σφαιρικά και σχολαστικά την διδασκαλία του. 

5ον. Νομίζω αγαπητέ Γεράσιμε, ότι δεν απασχολεί ούτε πρέπει να απασχολεί εμένα προσωπικά τι ενδιαφέρει ή τι δεν ενδιαφέρει εσένα προσωπικά «ως Γεράσιμον» ώστε να πράξεις στην πολύτιμη ζωή σου. Σου εζήτησα ποτέ προσωπικά να αρνηθείς την διδασκαλία του Κρισναμούρτι; 

 6ον. Το ζήτημα δεν είσαι εσύ ή εγώ, αλλά η αντιχριστιανική διδασκαλία του Κρισναμούρτι. Αν μου έδιδες κάποτε το δικαίωμα να σου ζητήσω κάτι, φιλαδελφικόν και συναδελφικόν, αυτό θα ήτο να αποκτήσεις σημείον αναφοράς ώστε να δικρίνεις το καλό απο το κακό. Να διακρίνεις την καλή διδασκαλία του Κρισναμούρτι απο την σκάρτην. Απλά πράγματα. 

7ον. Για να δύνασε όμως να διακρίνεις την κακή αλλοίωση και την αντιχριστιανική διασκαλία του Κρισναμούρτι, πρέπει να έχεις αναντίλεκτα κριτήριον και σημείον αναφοράς, ώστε να δύνασε να διακρίνεις. Και επειδή προφανώς (κατά την γνώμη μου) δεν το έχεις, γι΄αυτό και υποτιμάς την θεολογική διάκριση τι είναι αντιΧριστιανικό και τι όχι. 

8ον. Συνεπώς πως ακριβώς να σε εμπιστευθούμε ότι έχεις αμειγώς καλή προαίρεση και καλή διάθεση για να ανακαλύψεις την αλήθεια αφ΄εαυτού σου, όταν μόνος σου απαξιώνεις και αδιαφορείς για την όντως αλήθεια; 

9ον. «Την αλήθεια την ανακαλύπτεις μόνος» μας αναπαράγεις και αυτό μάλλον δεν το προβληματίζεις ότι μπορεί να σημαίνει και α-νόητος δογματισμός.

Ποιός ανεκάλυψε αφ΄εαυτού του την αλήθεια; Μήπως ο Κρισναμούρτι; Μήπως η Θεοσοφία; Όχι βέβαια. Διότι αν κατείχαν την αλήθεια δεν θα επροετοίμαζαν τον κόσμο για Μεσσία. 

10ον. Συνεπώς γιατί αναπαράγεις αποτυχημένα φιλοσοφικά και θεολογικά δόγματα του Κρισναμούρτι; Για να μας πείσεις ότι αυτό είναι το λάβαρό σου και ότι δύνασε αφ΄εαυτού σου να ανακαλύψεις την αλήθεια; Ιδού η Ρόδος ιδού και το πήδημα αξιότιμε κύριε συνάδελφε και λίαν εκλεκτέ συμφοιτητά. Αν δύνασε να ανακαλύψεις αφ΄εαυτού σου την αλήθεια τότε γιατί δεν ανακαλύπτεις την αλήθεια σου και ασχολείσε με την δική μας αλήθεια και κριτική μας κατά των διδασκαλιών του Κρισναμούρτι; Μήπως σε προβληματίζουμε κατά βάθος, οντολογικά, σοβαρά και δεν θέλεις να το παραδεχθείς;

Giannis Savva: "λέγει αὐτῷ ὁ Ἰησοῦς· ἐγώ εἰμι ἡ ὁδὸς καὶ ἡ ἀλήθεια καὶ ἡ ζωή· "( κατά Ιωάννην 14,6). Η αλήθεια δεν είναι ουσία, ύλη, υπόσταση, ούτε καν Ιδέα όπως πίστευε ο Πλάτων αλλά ΠΡΟΣΩΠΟ και αυτό ήταν κατι που αγνοούσε η αρχαία ελληνική σκέψη, με εξαίρεση ίσως τον Σωκράτη. Η Αλήθεια είναι αθάνατη και παραμένει αναλλοίωτη όπως ακριβώς ο αναστημένος Ιησούς Χριστός.

Παναγιώτης Νούνης: Ο άνθρωπος Κρισναμούρτι κατέκλεψε διδαχές του Θεανθρώπου Χριστού, αν και τον υποτιμούσε και απαξίωνε με σατανικό τρόπο, και εμείς αντί να διαβάζουμε το ιερό Ευαγγέλιο να μάθουμε περί της τω όντι Αληθείας, διαβάζουμε τις ανοησίες τις ασυναρτησίες παρερμηνείες και αλλοιώσεις του Κρισναμούρτι. Κατά τα άλλα μας ενδιαφέρει η αλήθεια, αντί Η Αλήθεια.

Gerasimos Manentis: Ναι συμφωνώ μαζί σου ότι ενδέχετο να χρηματοδοτείτο μυστικά στον ίδιο βαθμό που ενδέχεται οι πλήστοι βίοι Αγίων να είναι μυθοπλασίες. Δεν λέω ότι είναι. Ενδέχεται να είναι. Όσον αφορά το αν αποτελεί ένδειξη ή απόδειξη η διακοπή των σχέσεων του με τον Θεοσοφισμό αναρωτιέμαι τι είδους απόδειξη ζητάς. Μαθηματική ή λογική; Γιατί οι πλήστες λοιπές μας γνώσεις βασίζονται σε απόδειξη δια τεκμηρίων. Αν αμφισβητείς αυτού του είδους απόδειξη θα πρέπει να αμφισβητήσεις σχεδόν όλες τις λοιπές σου γνώσεις. Η ουσία του πράγματος είναι η ανακάλυψη της αλήθειας δια μέσω διαλόγου και επιχειρηματολογίας. Έθεσα τα ερωτήματα μου για να προσκομίσεις λόγους που να αποδεικνύουν το αληθές των όσων υποστήριξες στην αντιρρητική και στηλιτευτική κριτική σου. Αναπαράγω τις διδασκαλίες του επειδή περί αυτού νομίζω αφορά το σχόλιο σου. Εσύ είσαι αυτός που με κάλεσε για συζήτηση. Εγώ ένα απλό like είχα κάμει στο σχόλιο του Μηχάλη και τόσο μεγάλος ήταν ο ζήλος σου για συζήτηση που με κάλεσες προσωπικά στην σελιδα σου να συζητήσουμε. Άλλωστε αυτό θα ήθελαν και οι αναγνώστες σου σαν καλοπροαίρετοι άνθρωποι και μελετητές. Να «κοσκινίσουν εν διακρίσει σφαιρικά και σχολαστικά την διδασκαλία του». Σε αυτή την περίπτωση τίποτα από όσα είπα θα τους ενόχλησε. Αντίθετα θα περιμένουν από εσένα να απαντήσεις για να δουν αν οι κριτικές σου εναντίον του ευσταθούν. Μια μικρή παράκληση όμως. Για να μην αρχίσουν τα σχόλια να γίνονται υπέρογκα και να δυσκολευούμαστε και εμείς να απαντούμε σημείο προς σημείο σε παρακαλώ περιόρισε την έκταση των απαντήσεων σου.

Παναγιώτης Νούνης: Αγαπητέ Γεράσιμε, το θέμα μας δεν είναι οι βίοι των Αγίων. Συνεπώς μη εκτρέπεσε σε παρακαλώ κάπως άτσαλα απο το ζήτημα της αναρτήσεως. Βέβαια αποδεικνύεις εαυτόν ως κακοπροαίρετον έναντι του Χριστιανισμού και μεροληπτείς εις βάρος του, ώστε να μας αποδεικνύεις ότι δεν σε ενδιαφέρει η Συγκριτική Θεολογική έρευνα ( π.χ. σύγκριση μεταξύ θεολογικών απόψεων του Κρισναμούρτι με την Πατερική Θεολογία, σύγκριση μεταξύ θεολογικών απόψεων της Θεοοσοφίας με της Πατερικής Θεολογίας κ.ο.κ. Σύγκριση μεταξύ Θεοσοφίας και διδασκαλιών του Κρισναμούρτι κ.λπ.) αλλά να εκφράσεις μια υποκειμενική γνώμη για τις εντυπώσεις. 

Ο Κρισναμούρτι ήτο έξυπνος άνθρωπος αλλά δέσμιος και αιχμάλωτος δυστυχώς των Θεοσοφιστικών διδασκαλιών. 

Η μεγίστη απόδειξη είναι η ταυτόσημες ΘΕΟΛΟΓΙΚΕΣ διδασκαλίες του με εκείνες τις θεολογικές δοξασίες της Θεοσοφίας. Απομένει να συγκρίνεις τα δύο συστήματα για να δύνασε να κρίνεις σοβαρά και κριτικά. Νομίζω ότι απάντησα συνοπτικά στα ερωτήματά σου, και ανέφερα ότι πρόκειται προσεχώς να δημοσιεύσω και τα προβληματικά αντιχριστιανικά σημεία του Κρισναμούρτι.

Πράγματι σε προσκάλεσα για συζήτηση αφού έδειξες να συμφωνείς με το σχόλιο του Μιχάλη. Δεν σου κάνω παράπονο γιατί έκανες παρέμβαση. Σου κάνω παράπονο Γεράσιμε, διότι χωρίς να με ερωτήσεις, προσκαλλείς άλλους στην προσωπική μου σελίδα για να σου συμπαρασταθούν. Φαντάζομαι αντιλαμβάνεσε την διαφορά. 

Αναντίρρητα και θα δώσω συνέχεια στο ζήτημα του Κρισναμούρτι δεν έληξε το ζήτημα, αλλά φαντάζομαι να κατανοείς ότι μόλις ακόμη προχτές είχαμε μια δύσκολη ενδιάμεση εξεταστική. 

Το θέμα δεν εξαντλείται με μερικά σχόλια. Αυτό εικάζω ότι το αντιλαμβάνεσε. Επέτρεψε μου, στην προσωπική σελίδα μου, με κάθε συναδελφικό σεβασμό, να θέτω εγώ τα όρια και τους όρους του διαλόγου και της συζήτησης αναμεταξύ μας. 

Έχεις το κάθε δικαίωμα να γράφεις όσα σχόλια επιθυμείς ώστε να αποσαφηνίζεις καθαρά την σκέψη σου για να μη υπάρξουν παρεξηγήσεις αναμεταξύ μας ή με τους αναγνώστες μας. Επέτρεψε και σε εμένα φίλε Γεράσιμε να γράφω και να σκέφτομαι και εν τέλει να αναρτώ στην προσωπική σελίδα μου ολοκληρωμένα σχόλια με τον δικό μου τρόπο.

Παναγιώτης Νούνης: Γεράσιμε μου, επίσης, επειδή είσαι φιλοξενούμενος στην ιδιωτική σελίδα μου, οφείλεις νομίζω να με ερωτήσεις αν αποδέχομαι να προσκαλέσεις άλλους να συμμετάσχουν στην αναμεταξύ μας συζήτηση. 

Αφού σε ενδιαφέρει η αλήθεια του πράγματος και εφ όσον ιδεολογικά υποστηρίζεις το α-νόητο δόγμα του Κρισναμούρτι ότι δύνασε αφ΄εαυτού σου να ανακαλύψεις την αλήθεια, εικάζω ότι δεν έχεις ανάγκη «φιλάδελφων» και εξωγενών ενισχύσεων στον εν λόγω διάλογό μας. 

Γι΄αυτό και διαγράφω το σχολιό σου όπου προσκαλλείς αυθαίρετα άλλους ώστε να παρέμβουν στην προσωπική μου σελίδα.

Gerasimos Manentis: Οκ απολογούμαι αν σε ενόχλησα και γι' αυτό το αναδημοσίευσα με την άδεια σου στην δική μου σελίδα όπου θα δωθεί η ευκαιρία και σε άλλους ενδιαφερόμενους της διδασκαλίας του Κρισναμούρτι να δουν και/ή να συμμετάσχουν στον διάλογο μας.

Παναγιώτης Νούνης: Δεν με ερώτησες όμως για να αναδημοσιεύσεις προσωπικά μου σχόλια, αλλά πολύ ευχαρίστως έστω ετεροχρονισμένα σου δίδω την άδεια να τα αναδημοσιεύεις ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΑ τα σχόλιά μου στο προφίλ σου. Αν θέλεις και φωτογραφημένα. Όποιος απο τους φίλους και γνωστούς σου επιθυμεί να μου απαντήσει, δημοσια ή ιδιωτικά, αλλά σοβαρά, δύναται να σχολιάσει κάτω απο την ανάλογη ανάρτηση του Ιστολογίου «ΑΠΟΛΟΓΗΤΙΚΑ» ή να μου στείλει ένα ημαίλ ή μήνυμα στο Χρονολόγιο μου, για να γνωριστούμε πρώτα ώστε να του επιτρέψω να σχολιάζει εδώ στο προφίλ μου. Είμαι υπέρ του διαλόγου φτάνει να είναι σοβαροί άνθρωποι σαν και εσένα και τον Μιχάλη.

Gerasimos Manentis: Παναγιώτης Νούνης Πες μας μια διδαχή του που είνα θελογικά ταυτόσημη με τον Θεοσοφισμό.

Παναγιώτης Νούνης : Θα σου πώ εξ αρχής μόνον μία για να ησυχάσεις, και είπαμε ότι συλλέγω σιγά-σιγά (διότι μελετώ τον Κρισναμούρτι) όσες διδασκαλίες είναι Θεοσοφιστικές και αντιΧριστιανικές και θα τις ανεβάσω προσεχώς στο ιστολόγιό μου. Κάνε υπομονή σε παρακαλώ. 

Αλλά πάρε μία πρόγευση: Ο Κρισναμούρτι κάμνει σε κάποια σημεία μια ανόμοια σύγκριση καθώς και σύγκρηση (συν+κράμα ή Θρησκειολογικός Συγκρητισμός και Οικουμενιστικός πλουραλισμός) την διάζευξη «ή το φώς του Χριστού ή το φώς του Βούδα». Είτε το ένα δηλαδή είτε το άλλο. 

Χωρίς βέβαια να εννοεί τον Θεάνθρωπον Χριστόν του Χριστιανισμού, αφού δεν τον πιστεύει ως τέλειον Θεόν και τέλειον Άνθρωπον. 

Και σε κάποιο σημείον των λεχθέντων και γραφθέντων του μάλιστα Τον υποτιμά και Τον απαξιώνει. 

Το ιερόν Ευαγγέλιον του Θεανθρώπου Χριστού μας αποσαφηνίζει με κάθε σαφήνεια τόσον ποιό ακριβώς είναι το Φώς και ποιά η Αλήθεια. 

Και θεολογική ή φιλοσοφική αλήθεια στην εν λόγω διάζευξη του Κρισναμούρτι δεν υφίσταται. Υφίσταται μάλλιστα Θρησκειολογικός Συγκρητισμός. Θεολογική σύγχισις και σύγκρασις θρησκευτικών εννοιών. 

Αναντίρρητα αυτή η δογματική διάζευξη «είτε το φώς του Χριστού είτε το φώς του Βούδα» είναι θεμελιώδη δόγμα, δόγμα πίστεως της Θεοσοφίας. 

Ότι αυτό είναι θεμελιώδης ΣΥΓΚΡΗΤΙΣΤΙΚΟ δόγμα της Θεοσοφίας «είτε Χριστός είτε Βούδας», ίδιον και το αυτό πράγμα, να παραπέμψω στο Θεοσοφιστικό εγχειρίδιο της Αλίκης Μπέϊλη: «Η ΕΠΑΝΕΜΦΑΝΙΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ» σσ. 211.  Ο διάλογος όμως σε παρακαλώ ας κατασιγάση για απόψε αγαπητέ Γεράσιμε για να ξεκουραστούμε.

ΠΗΓΗ