Translate

Τρίτη, 17 Απριλίου 2018

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΝΟΥΝΗΣ, Η ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΩΝ ΔΥΟ ΦΥΣΕΩΝ ΤΟΥ ΘΕΑΝΘΡΩΠΟΥ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ ΤΟΥ ΛΑΖΑΡΟΥ




Η ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΩΝ ΔΥΟ ΦΥΣΕΩΝ ΤΟΥ ΘΕΑΝΘΡΩΠΟΥ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ ΤΟΥ ΛΑΖΑΡΟΥ
Του Παναγιώτη Π. Νούνη

Το ιστορικό γεγονός της αποκαλύψεως της διπλοειδούς φύσεως του Θεανθρώπου Ιησού Χριστού φανερώνεται, ιδιαιτέρως, και όχι μόνον, εις την Ευαγγελικήν διήγηση περί της αναστάσεως του τετραημέρου κεκοιμημένου Λαζάρου και φίλου του Χριστού.

Το Μυστήριο του Θανάτου και των ασθενιών συμβαίνει εις την παρούσα προσωρινή και επίγεια ζωήν τόσον στους δικαίους όσον και στους αδίκους, αδιακρίτως, κυρίως για παιδαγωγικούς λόγους.

Η Πατερική Θεολογία της Ορθοδόξου Καθολικής Εκκλησίας, έχει επιλύσει, τελεσίδικα, με πρακτικό τρόπο, άπαξ και διαπαντώς τα εν λόγω ζητήματα και έχει να προσφέρει μάλιστα μέσω των ιερών Μυστήριων και το Αντίδοτον του Θανάτου...!

Ο Ομότιμος Καθηγητής της Πατρολογίας ο π. Θεόδωρος Ζήσης μέσω των θεολογικών και πατρολογικών πηγών ξεδιπλώνει ερμηνευτικά την ανάσταση του Λαζάρου.

Επιτρέπεται να παραβιάζουμε την κατά κόσμο καλή κοινωνική και ευγενική συμπεριφορά; Σε ποιό σημείο της ιστορίας με την ανάσταση του Λαζάρου αποκαλύπτεται η ανθρώπινη φύση του Χριστού; Γιατί ο Θεάνθρωπος Χριστός, ως άνθρωπος, (συν)πάσχει με τα ανθρώπινα;

Ο π. Θεόδωρος Ζήσης μας παραπέμπει με Πατρολογική ακρίβεια σε θεολογικές ορθόδοξες και απλανείς ερμηνείες βάσει της Καινοδιαθηκικής ερμηνείας των αγίων θεολόγων Πατέρων: Κυρίλλου Ιεροσολύμων, ιερού Χρυσοστόμου, Μεγάλου Βασιλείου.

Υπάρχει κάποια Ευαγγελική μαρτυρία, όπου αποδεικνύεται, θεολογικά, ότι ακόμη κι αν πεθάνει ο άνθρωπος, συνεχίζει να ζεί; Ποιές οι Συναξαριακές πληροφορίες περί του ανεστημένου Λαζάρου όπου έζησε το υπόλοιπον της ζωής του εις την Κύπρο;

Πως αντίδρασαν οι Φαρισαίοι με την ανάσταση του Λαζάρου;

Ποιά η στάση τους κατά του Χριστού και του Λαζάρου; Γιατί φθονούσαν τον Χριστό και τον Λάζαρο;

Προς το τέλος ο π. Θεόδωρος μας αποσαφηνίζει την διάκριση, σεβασμού προς τον Θεό/φιλοπτωχία.

Ο π. Θεόδωρος επίσης, σχολιάζει και το ειδικό χωρίο όπου οι Έλληνες ειδωλολάτρες ήθελαν να γνωρίσουν τον Ιησού Χριστόν.

Πράγματι ο Κύριος ημών και Θεάνθρωπος Ιησούς Χριστός εδήλωσε ρητά με το άκουσμα, ότι κάποιοι Έλληνες ήθελαν να τον γνωρίσουν, ότι ελήλυθεν η ώρα για να δοξασθεί ο Υιός του Ανθρώπου.

Κακόδοξοι οικουμενιστές και διεθνιστές Καθηγητές των Θεολογικών Σχολών, αλλοιώνουν το εν λόγω χωρίο. Ο π. Θεόδωρος δικαίως το καταγγέλνει.

Ωστόσο, τα ιερά Ευαγγέλια αποσαφηνίζουν σε πολλά σημεία τον ύπουλο ρόλο και τον φθόνο του Ιούδα του Ισκαριώτη έναντι του Διδασκάλου του. Ο Ευαγγελιστής της Αγάπης, ο μαθητής ον ηγάπα ο Ιησούς, ο Απόστολος Ιωάννης, κατηγορεί τον Ιούδα ως κλέφτην. Άλλοι αγίοι Απόστολοι των κατηγορούν ως προδότη.

Να σημειώσω, επι της εν λόγω ευκαιρίας, ότι κυκλοφορούν ούκ ολίγες αυθαίρετες και φαντασιόπληκτες αιρετικές και κακόδοξες απόψεις-πεποιθήσεις περί του Ιούδα: 

Μια εξ αυτών είναι ότι, η αυτοχειρία του ήτο δήθεν δείγμα μετανοίας.

Αυτή η άποψη είναι  πέρα για πέρα αναληθής και ανόητη. 

Αν ήτο η αυτοκτονία του Ιούδα, μια τω όντι πράξη μετανοίας, όπως ακριβώς ο Θεός θέλει την μετάνοιά μας, οι Θεοφόροι αγίοι Αποστόλοι θα το εκατέγραφαν και δεν θα εμέμφοντο τον προδότη συμμαθητήν τους. Πολλοί/ες προσπαθούν επιπόλαια και α-νόητα να αγιοποιήσουν τον Ιούδα Ισκαριώτη, διότι ως επι το πλείστον η ψυχολογία και οντολογία τους ενδέχεται να ταυτίζεται με τις κακόβουλες ενέργειες της εν λόγω σκοτεινής προσωπικότητάς του.

Ενίοτε χαζο-Χριστιανοί συγχίζουν την μετάνοια με την μεταμέλεια. Η μεταμέλεια ΔΕΝ είναι η μετάνοια που επιθυμεί ο Θεός. Όστις μετανοεί εν Χριστώ, με την κατά Θεόν μετάνοια, δεν αυτοκτονεί. Ζητά με ταπείνωση συγνώμη, όπου τυχόν έφταιξε εν γνώση και εν αγνοία και διενεργεί συστηματικά έργα μετανοίας. Η αυτοκτονία είναι δείγμα μάλιστα Α-ΜΕ-ΤΑ-ΝΟ-Η-ΣΙ-ΑΣ και Α-ΧΑ-ΡΙ-ΣΤΙ-ΑΣ προς τον Θεό και το δώρο της ζωής.

Κατ΄ουσίαν ένα και μόνον ένα αμάρτημα υπάρχει το οποίο είναι παντελώς αδύνατο να συγχωρεθεί υπό του Θεού. Όχι διότι ο Θεός είναι αφιλάνθρωπος και ανελεήμων και αμείλικτος δικαστής. Ούτε διότι το εν λόγω αμάρτημα είναι πλέον παντοδύναμο απο τον Θεό. Αλλά διότι, το εν λόγω αμάρτημα, το θανάσιμο αμάρτημα, εκείνο της εωσφορικής ΑΜΕΤΑΝΟΗΣΙΑΣ του Ιούδα Ισκαριώτη, δεν επιτρέπει του Θεού να είναι συνεργός και σύμμαχος για την σωτηρία μας. Την ίδια εωσφορική αμετανοησία έχει ο αρχέκακος Διάβολος μετά των αγγέλων και οπαδών του. Ο Ιούδας δεν είναι τυχαίο όπου ταυτίζεται με τον Διάβολο.

Συνεπώς γιατί άραγε ορισμένοι κύκλοι προσπαθούν να αγιοποιήσουν τον Ιούδα Ισκαριώτη; Για να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα; Οι Άγιοι Αποστόλοι δεν γνώριζαν τι μέρος του λόγου ήτο ο πρώην συμμαθητής και φίλος τους και γνωρίζουμε εμείς καλύτερα; Οι άγιοι Απόστολοι είχαν λιγότερη αγάπη προς τον προδότη Ιούδα, και έχουμε εμείς περισσότερη αγάπη εκ των Αποστόλων;

Δεν θα ήτο πιό τίμιο απέναντι στον Θεό, να ομολογήσουμε ότι μέσα στις φλέβες μας τρέχει άφθονο το ζηλόφθονο αίμα και φιλί της προδοσίας, η παγιωμένη αμετανοησία μας, ταυτόσημη με εκείνην του Ισκαριώτη, αντί να προσπαθούμε να δικαιολογήσουμε (!!!) την πράξη της αμετανοησίας και την αυτοκτονίαν του;

Δείτε παρακαλώ το βίντεο.

Του Παναγιώτη Π. Νούνη