Translate

Σάββατο, 7 Απριλίου 2018

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΝΟΥΝΗΣ, ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΙΕΡΩΣ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΘΕΝΤΩΣ π. ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΖΗΣΗ




ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΙΕΡΩΣ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΘΕΝΤΩΣ π. ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΖΗΣΗ
Του Παναγιώτη Π. Νούνη

Τι θα ακούσουμε απο την εν λόγω πνευματικά ωφέλιμη πολιτικο-θεολογική εκπομπή;

Θα ακούσουμε ειδικά πολύ αξιόλογα πνευματικά και θεολογικά πράγματα. Μακάρι και άλλες πολιτικές ραδιοφωνικές εκπομπές να μιμηθούν την εν λόγω πρωτοτυπια όπου κάνουν την υπερβάση και προσκαλούν φωτισμένους θεολόγους και Κληρικούς για να αναλύσουν και ερμηνεύσουν την Εκκλησιαστική Επικαιρότητα.

Η συζήτηση ξεκινάει απο το θαύμα της Αναστάσεως του τετραημέρου νεκρού Λαζάρου. Στην πορεία γίνεται αναφορά ότι η άρχουσα τάξη των Ιουδαίων και Φαρισαϊων θέλησαν, αρκετές φορές, να λιθοβολήσουν τον Θεάνθρωπο Ιησούν Χριστόν. Εξ αιτίας της ζηλοφθονίας, μοχθηρίας, πανουργίας και μικροψυχίας τους. 

Ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός, ο Εραστής των Εραστών, ο Κύριος της Ζωής και του Θανάτου, δεν εδειλίασε ουδεπώποτε να έρθει σε μετωπική ρήξη και σύγκρουση με τους θανάσιμους εχθρούς Του. Ο Θεάνθρωπος Χριστός όμως, άφησε τις δυνάμεις του κακού και της διαφθοράς να ξεθυμάνουν επάνω Του και να νομίσουν ότι εν τέλει τον νίκησαν. Παρ΄ όλα αυτά με την Ανάστασή Του τους αιφνιδίασε. 

Ο Θεάνθρωπος προεπέλεξε σκόπιμα και εκούσια το πάθος Του. Έτσι πράττει ο κάθε σοφός και συνετός άνθρωπος όπου αντιμετώπιζει με εγρήγορση και προσοχή την κάθε δοκιμασία του. Το Αρχέτυπο είναι πάντα ο Εσταυρωμένος Χριστός μας.

Η συζήτηση επεκτείνεται εις την Αρχιερατική Προσευχή του Χριστού στην Γεσθημανή, όπου εκεί αποκαλύπτεται δραματικά η τελεία και Ανθρώπινη φύσις Του. Ο Προφήτης Ησαΐας ως ο «5ος Ευαγγελιστής» εξιστορεί και προφητεύει 500 χρόνια, πρό Χριστού, όλα όσα έμελλε να πάθει ο Κύριος της Δόξης. Απόδειξης τρανή ότι μόνον η Εκκλησία πιστοποιεί και τιμάει τους γνήσιους Προφήτες και διακρίνει και κατακρίνει τους ψευδοπροφήτες. 

Ένας εκ των μεγάλων ψευδοπροφητών, είναι και ο Μωάμεθ, ο ιδρυτής της «Θρησκεία της αγάπης» του Ισλάμ, αφού ΔΕΝ υπάρχει ούτε κάν ΜΙΑ προφητεία του.

Η συζήτηση, επίσης, προεκτείνεται και προς τους Αγίους Τόπους. Ο π. Θεόδωρος αποσαφηνίζει την ευλογία του Γένους μας να έχει υπό τον έλεγχό της τους Αγίους Τόπους. Ως γνωστόν ο κατά σάρκα υιός του ο π. Σεραφείμ Ζήσης (πρώην Αγιοσαββαΐτης) ήτο Μοναχός στην Λαύρα του Αγίου Σάββα και ήτο ο ιδιαίτερος Γραμματέας του Πατριάρχη Ιεροσολύμων.

Η συζήτηση ξεδιπλώνεται έξυπνα γύρω και απο το Θαύμα του Αγίου Φωτός. Είναι αναντίρρητα υπό Θεού Μέγα Θαύμα... και όποιος πολεμάει το εν λόγω Θαύμα του Αγίου Φωτός είναι αναμφίβολα, αντίχριστος, άθεος, εκκλησιομάχος. Ο π. Θεόδωρος παραπέμπει και σε μερικούς ερευνητές και συγγραφείς όπου αποδεικνύουν για την παναλήθεια του μεγίστου θαύματος όπου επισυμβαίνει στην Αγία Γή.

Ωστόσο, η συζήτηση επιστρέφει πίσω στα περί της Αναστάσεως του πεθαμένου Λαζάρου. Εκεί δίδει αξιόλογες θεολογικές ερμηνείες ο πατέρας Θεόδωρος.

Το Πάθος του Χριστού μας δίδει έναυσμα για θεραπεία και ελπίδα, απο τα καθημερινά πάθη μας, για τα Κοινωνικά και Πολιτικά πάθη. Υποχρέωσή μας είναι να δοξολογούμε τον Θεό για το ακούσιο πάθος μας, ώστε να το μεταμορφώσουμε και Χριστοποιήσουμε σε εκούσιον Πάθος, στα πρότυπα και χνάρια του Αρχέτυπου Κυρίου μας.

Στην Ανάσταση του Θεανθρώπου φανερώθηκε η ανδρεία και το θάρος των γυναικών Μυροφόρων. Την δειλία των αντρών Αποστόλων την διορθώνει η ανδρεία των μαθητριών του Χριστού. 

Ο π. Θεόδωρος Ζήσης εξηγεί ότι οι γυναίκες είναι προικισμένες με το ιδιαίτερο Χάρισμα της μητρικής δύναμης (ακόμη και αν δεν έγιναν μητέρες) και μέσω αυτού εξαλείφεται και το Προμητορικό Αμάρτημα. Ο Θεός φαίνεται να έβαλε μέσα στην γυναικεία φύση και τις έχει εξοπλίσει με περισσότερη ψυχική αντοχή στους πόνους και τις δοκιμασίες, συγκριτικά απο τους άντρες.

Αφιερώστε μέρες που είναι, να ακούσετε το εν λόγω ηχητικό και τον εν λόγω μεγάλο Διδάσκαλο του Γένους μας.

Του Παναγιώτη Π. Νούνη