Translate

Σάββατο, 21 Απριλίου 2018

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΝΟΥΝΗΣ, ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΕΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΑΝΤΙΚΑΝΟΝΙΚΗΣ ΚΑΘΑΙΡΕΣΕΩΣ ΤΟΥ ΠΑΠΑΣΤΥΛΙΑΝΟΥ




ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΕΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΑΝΤΙΚΑΝΟΝΙΚΗΣ ΚΑΘΑΙΡΕΣΕΩΣ ΤΟΥ ΠΑΠΑΣΤΥΛΙΑΝΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΠΕΝΤΑΜΕΛΕΣ ΣΥΝΟΔΙΚΟ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ
Του Παναγιώτη Π. Νούνη


Μέσα σε τέσσερα ολόκληρα λεπτά οι εν λόγω δύο εκλεκτοί δημοσιογράφοι μας συνοψίζουν περιληπτικά και μας τοποθετούν μέσα στο ζωφερό πλαίσιο της αιφνιδιαστικής και απρόοπτης «Συνοδικής» καθαιρέσεως του πατρός Στυλιανού Σάββα όπου μέχρι προχθές και επίσημα απο την Ιερά Σύνοδο, ο εν λόγω Κληρικός ήτο αθώος.

Ο παπαΣτυλιανός, για την Εκκλησιαστική Ιστορία, να πούμε ότι ανακρίθηκε απο την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Κύπρου, επί σειρά τριών ετών. Εξετάσθηκαν απο ειδική Συνοδική Επιτροπή σωρηδόν μάρτυρες από όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές για το ζήτημα της μακαριστής Έλενας Φραντζή, ζητήθηκαν παράλληλα και επιστημονικές απόψεις.

Όλα τα προειρρημένα εξελικτικά γεγονότα κατέληξαν στην
επίσημη Εκκλησιαστική και Συνοδική του αθώωση. Ο λόγος της παρελθούσας Εκκλησιαστικής αθωωτικής αποφάνσεως ήτο κυρίως η απουσία ενισχυτικής και δευτέρας μαρτυρίας για το γεγονός που ισχυρίζετο ότι έλαβε χώρα προ 20 ετών η καταγγέλουσα.

Δεν γνωρίζουμε μέχρι στιγμής αν τυχόν εθεωρήθη η μακαριστή, υπό της ιεράς Συνόδου, ως αναξιόπιστη μάρτυρας, αν και υφίσταντο σωρηδόν αντικειμενικά στοιχεία και ενισχυτικοί λόγοι που θα έπρεπε να θεωρηθεί, τόσον από τα εκκλησιαστικά όσο και απο τα πολιτικά καταδικαστήρια.

Εξάπαντος απορούμε, ίσως λογικά, έπρεπε άραγε να επέλθει ο αιφνίδιος θάνατος της Έλενας για να καθαιρεθεί ο παπα Στυλιανός;

Δηλαδή, ο θάνατος της μακαριστής, εθεωρήθη αυτόματα και μαγικώς, ως ενισχυτική μαρτυρία, για να καταδικαστεί και εκκλησιαστικά ο εν λόγω κληρικός;

Συγκεκριμένα, άκρως αποκαλυπτικό εκκλησιαστικό Έγγραφο που έλαβα στην κατοχήν μου υπογεγραμμένο εκ του Μητροπολίτη Ταμασού κ. Ησαΐα, μας πληροφορεί, ότι η Ανακριτική Επιτροπή της ιεράς Συνόδου το 2012 

« (...) απεφάνθη ομοφώνως ότι δεν υφίστανται αποχρώσαι ενδείξεις δια την άσκησιν διώξεως και παραπομπής υμών ενώποιον του Συνοδικού Δικαστηρίου (...)».

Χθές, η ίδια (;!) μάλλον Ανακριτική Συνοδική Επιτροπή το αρμόδιο σώμα της ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Κύπρου ήρθε άκρως αιφνιδιαστικά, και δή μετά την δημόσια, σκόπιμη και πονηρά, υποκινούμενη κατακραυγή κατά της εν λόγω ιερατικής οικογενείας, να καθαιρέση ΕΡΗΜΗΝ ΤΟΥ τον παπαΣτυλιανό (χωρίς κάν να έχει το φυσικό εκκλησιαστικό δικαίωμα της ανθρώπινης απολογίας), για ένα σοβαρότατο ζήτημα για το οποίο μέχρι προχθές και τα τελευταία χρόνια στα επίσημα αντικειμενικά Εκκλησιαστικά και Συνοδικά Έγγραφα τον θεωρούσαν ως αθώον!...

Η αυτοκτονία της ουσιοεξαρτώμενης Έλενας, φαίνεται ίσως, εικάζω, να συγκίνησε την καρδία των Ιεραρχών (αν και αποκαλύπτεται μέσω του εν λόγω δημοσιογραφικού ντοκουμέντου τι επακριβώς εκίνησε την καρδία τους) για να διορθώσουν τα τυχόντα λάθη και τις όποιες παραλείψεις τους, χωρίς ωστόσο είτε απο ανθρωπινό φιλότιμο είτε και από στοιχειώδη ευθιξία να αισθάνεται τις σοβαρός Κληρικός, να παραιτηθεί και να πάει σπίτι του.

Τι ζητάς και τι το ψάχνεις ρε Παναγιώτη μου πετάνε μερικοί.

Δεν θα βιαστώ όμως καθόλου να απαντήσω στο εν λόγω ερώτημα και θα τους αφήσω να ζούνε με την απορία.

Τι ακριβώς λοιπόν μας πληροφορούν οι έγκριτοι κύριοι δημοσιογράφοι;

Μας πληροφορούν τα αμέσως επόμενα για την Εκκλησιαστική υπόθεση:
1. Υπάρχουν διαφορετικές αλληλοσυγκρουόμενες θέσεις και απόψεις για το ζήτημα του παπαΣτυλιανού απο Συνοδικούς Ιεράρχες.
2. Δηλαδή, πιό απλά: αυτό είναι γνωστό, εξ αιτίας των Συνοδικών Πρακτικών όπου διέρευσαν, ότι η κλίκα του σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη Λεμεσού κ. Αθανασίου, στο πρώτερο Συνοδικό δικαστήριο αντίδρασε, εύλογα και δικαιολογημένα, ώστε να ΜΗ καταδικαστεί ο κατηγορούμενος, και έτσι λοιπόν τότε αθωώθηκεν. Δεν ξέρω, αν μετά θάνατον της Έλενας Φραντζής, αν συμφέρει και βολεύει ή όχι, η καταδίκη του παπαΣτυλιανού. Εξάπαντος, αγνοούμε ποιά ήτο η ακριβής στάση του Λεμεσού στο μόλις εχθεσινό καταδικαστήριο του εν λόγω κληρικού. Πληροφορίες μας είπαν ότι απουσίαζε, προφανώς σκόπιμα, απο την Σύνοδο.
3. Υφίσταται κάποια σκοπιμότητα και κάποιο διακύβευμα με την εν λόγω ιδιότυπη καθαίρεση.
4. Η καθαίρεση απεφασίσθη να γίνει ερήμην του παπαΣτυλιανού. Του στερήσαν και το φυσικό του Ιεροκανονικό δικαίωμα, ώστε να απολογηθεί αμέσως, μετά την παράλογη καταδίκη του στην εσχάτην των εκκλησιαστικών ποινών.
5. Η καθαίρεση του διαδώθηκε σκόπιμα ότι θα γινόταν Πέμπτη την 19ην Απριλίου, αλλά όλως αιφνιδιαστικά, ίνα μη υπάρξουν φαίνεται, εικάζω, ισχυρές αντιδράσεις απο πνευματικά παιδιά του, ενορίτες, χωριανούς, φίλους και συγγενείς του , τον καθαίρεσαν «εν κρυπτώ και παραβύστω» και μια ημέρα γρηγορότερα. Μόνο τινά φοβισμένα ανθρωπάκια συμπεριφέρονται με τέτοιους ανόητους τακτικισμούς.
6. Ο ένας δημοσιογράφος έθεσε σοβαρό ζήτημα συμβιβασμού δήθεν της πολιτικής Δικαιοσύνης με το Κανονικό Εκκλησιαστικό Δίκαιο. Αυτά τα ζητήματα είναι εξάπαντος μια χαρά ρυθμισμένα βάσει του Κανονικού Δικαίου μιας και εφ΄όσον η Εκκλησία της Κύπρου έχει τους δικούς της ιερούς Κανόνες για τα μέλη Της.
7. Τι προσπαθουν ακριβώς, όμως, να μας πούν; Νομίζω ότι μας λένε αυτό: π.χ. αν τυχόν το πολιτικό Δικαστήριο, πέσει σε δικαστική πλάνη, και καταδικάσει έναν αθώο Κληρικό της Εκκλησίας, θα πρέπει εξάπαντος ΚΑΙ η Εκκλησία, να κάνει τυφλή και αδιάκριτη υπακοή στις όποιες εσφαλμένες αποφάσεις της κοσμικής Δικαιοσύνης. Θέτουν έμμεσο ζήτημα δηλαδή, εξ ανοησίας τους, κηδεμονίας της Εκκλησίας απο την Πολιτεία και τα Δικαστήρια. Η Πολιτεία και τα πολιτικά Δικαστήρια να εξουσιάζουν και να κυριαρχούν της Αποστολικής Εκκλησίας της Κύπρου. Τάδε έφη τα παπαγαλάκια απο ημιμάθεια και σκοτωδύνη.
8. Δεν τείθεται [κάν] ζήτημα στοιχειώδους λογικής αμφιβολίας και αντιρρητικής αμφισβητήσεως των Δικαστικών αποφάσεων. Οι Δικαστικές αποφάσεις στην αγκυλωμένη λογική μερικών είναι κατά πάντα [δήθεν] αλάθητες και απλανείς.
9. Πίσω απο αυτές τις καθαιρέσεις των Κληρικών, υφίσταται, έντονο παρασκήνιο.
10. Το «απλανές», το «αλάθητο», το «δίκαιο», το «θείο» κριτήριο των εν λόγω καθαιρέσεων είναι η μελοντική διαδοχή του Αρχιεπισκοπικού Θρόνου. Οι δημοσιογράφοι τα ομολογούν, όχι εμείς, εμείς απλά τα αναπαράγουμε, ώστε να αντιληφθούν οι αναγνώστες μας, ότι επιβεβαιώνονται δυστυχώς οι πληροφορίες μας και παρελθοντικά κείμενά μας. Κριτήριο της αιφνίδιας καταδίκης και καθαιρέσεως του παπαΣτυλιανού είναι οι επερχόμενες Αρχιεπισκοπικές Εκλογές.

ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΚΡΙΣΕΩΣ: Ποιά είναι εν τέλει η στάση της ομάδος του Μητροπολίτη Λεμεσού στον εκλεκτό τους Κληρικό; Όπου φυσά το αεράκι των επερχόμενων Αρχιεπισκοπικών; Γιατί δεν υπεστήριξαν τον πατέρα Στυλιανό το τελευταίο διάστημα και τον άφησαν να τον κατασπαράξουν οι Κυκκώτες και η κλίκα του Αρχιεπισκόπου; Γιατί ο Μητροπολίτης Ταμασού υπέσκαψε και παρέδωσε στην πυρά της «Ιεράς Εξάτασης» τον ίδιο τον κληρικό του; Γιατί άραγε, ο ίδιος, ο Ταμασού, τρέχει λαχανιασμένος με τον Διάκο του, απο μοναστήρι σε μοναστήρι, και κατηγορεί και διασύρει τον κληρικό του; 

Τόσο πολύ φοβάται μπας και στρεβλωθεί η αμαυρωμένη εικόνα του και καταποντισθεί απο την Δαβιδική σφενδόνη μας; Γιατί διενεργεί ύπουλες και παρασκηνιακές ενέργειες για την φιμώση και παραπλάνηση του υποφαινόμενου μαζί και του Ιστολογίου «ΑΠΟΛΟΓΗΤΙΚΑ»; Ποιά σχέση και τι ρόλο έχει ο Εφραίμ του Βατοπαιδίου στην εν λόγω υπόθεση; 

Για ποιό λόγο συγκεκριμένος σοβαρός άνθρωπος, επιχειρηματίας και πνευματικό παιδί του Εφραίμ του Βα(λ)τοπεδινού, και βαλτός του Ταμασού, επικοινώνησε μαζί μου προσωπικά για να με παραπληροφορήσει για την υπόθεση; Πως είναι δυνατόν, οι Βαλτοπεδινοί να συμμάχησαν με τους Κυκκώτες; Για να αποκτήσουν μήπως το προβάδισμα εις βάρος της κλίκας του Αρχιεπισκόπου Χρυσοστόμου και κατασταλάξουν σε κοινής αποδοχής υποψήφιο για τον Αρχιεπισκοπικό Θρόνο; 

Μακαριώτατε γιατί αφήνετε δυστυχώς να παίζουν άσχημο παιγνίδι εις βάρος σας και να παρασύρεστε.

Του Παναγιώτη Π. Νούνη