Translate

Τετάρτη, 4 Απριλίου 2018

ΕΛΕΝΗΣ ΛΩΡΙΤΟΥ (ΖΩΓΡΑΦΟΣ), ΣΠΗΛΙΑ ή ΣΠΙΤΙ, ΕΡΗΜΟΣ ή ΚΟΣΜΟΣ


ΣΠΗΛΙΑ ή  ΣΠΙΤΙ, ΕΡΗΜΟΣ ή ΚΟΣΜΟΣ

Της κ. Ελένης Λωρίτου
=====    

Έτσι, λοιπόν, για να μην τα πολυλογούμε, από την υψηλή θεολογία περί της ακριβείας της “Αποτειχίσεως” και των Αγίων Πατέρων πέσαμε στην κουβεντούλα -έτσι για μία χαλάρωση από την κόπωση της θεολογίας- περί του πού διαμένει και διαβιοί ο π. Θεόδωρος Ζήσης και ο υιός του μοναχός π. Σεραφείμ Ζήσης, διαποικιλμένα όλα με πολλά καλολογικά στοιχεία και κοσμητικά επίθετα.  

Καλά, ρε λεβέντες, που ούτε το όνομά σας δεν βάζετε κάτω από τις βρισιές σας, μήπως πίνει και καφέ ο π. Θεόδωρος μαζί με τον Ζηζιούλα;  

Όποιο σχόλιο αναφέρεται στην  οικία του π. Θεοδώρου είναι θεμιτό και ο διαχειριστής του ιστολογίου “Αποτείχιση και Πατερική Παράδοση” κ. Σημάτης το δημοσιεύει ακόμα και αν χυδαιολογεί κάποιος ανωνύμως. Όποιο σχόλιο αναφέρεται στην δική τους οικία, δηλαδή των πρωτοκλασάτων “αποτειχισμένων”, χαρακτηρίζεται υβριστικό και δεν δημοσιεύεται. Δηλαδή μπορεί κανείς να αναφέρεται μόνο στην οικία του π. Θεοδώρου και όχι στην δική τους, που στο κάτω κάτω της γραφής όφειλαν μία μίμηση στον πνευματικό τους και να μένουν -άντε όχι σε σπηλιά- τουλάχιστον σε παράγκα ή σε καλύβι για πιο ρομαντικό και φολκλόρ και όχι σε βίλα και με ιδιόκτητο εκκλησάκι κατά τα πρότυπα της “καλής κοινωνίας”.Πώς θα εισέλθουμε γαρ στην “καλή κοινωνία”, αν δεν διαθέτουμε βίλα με ιδιόκτητο εκκλησάκι έ! Πώς! 

Η χωριατοβλαχία δεν θεραπεύεται με τίποτα ούτε με την βίλα και το ιδιόκτητο εκκλησάκι. Ο βλάχος θα παραμείνει βλάχος. Πεποίθηση στα υπάρχοντά τους έχουν μόνο οι Προτεστάντες και κάποιοι ντόπιοι χωριατόβλαχοι. Κατά τα άλλα η Αποτείχιση μας μάρανε! Από ότι είδαμε -αν καταλάβαμε καλά- δεν δημοσιεύτηκαν ούτε τα σχόλια του π. Σεραφείμ Ζήση που είχαν απλά διευκρινιστικό χαρακτήρα σχετικά με το συλλείτουργο του π. Θεοδώρου με τον Αρχιεπίσκοπο Λογγίνο αναφορικά με την μνημόνευση. Ως γνωστόν ο Αρχιεπίσκοπος Λογγίνος είναι αποτειχισμένος και δεν μνημονεύει τον Πατριάρχη Ρωσίας Κύριλλο. 

Iδού το σχόλιο που στείλαμε στο ιστολόγιο “Πατερική Παράδοση και Αποτείχιση” και κρίθηκε ακατάλληλο προς δημοσίευση στην ανάρτηση Επιτρέπεται η σιωπή, όταν ιερείς αλλοιώνουν την Αγιοπατερική μας Παράδοση; 



Ας γνωρίζετε αγαπητοί, ότι, όχι μόνον κάποιοι αποφεύγουν να εμπλακούν σε τέτοιου επιπέδου διάλογο μαζί σας, αλλά έχουν να επισκεφθούν το παρόν υβριστικό ιστολόγιο κάποιους αιώνες, απλώς και μόνο να μην ανακατεύονται από την χυδαιότητα. Είναι επίπεδο αυτό για διάλογο; Πολύ σωστά ο π. Θεόδωρος καθιέρωσε την τακτική να μην απαντά στις ύβρεις σας. Θεολογικά ό,τι έχει να πει για την ομολογία και την αποτείχιση το έχει διευκρινίσει δεόντως σε βιβλία, άρθρα, ομιλίες και απολογίες του ενώπιον των διωκτών του, που κυκλοφορούν ελεύθερα στο διαδίκτυο. Όμως εσείς θέλετε σώνει και καλά να συμφωνεί μαζί σας σε ό,τι στραβό έχετε διατυπώσει. Κακώς ο π. Σεραφείμ θέλησε να ανοίξει διάλογο και βλέπω ότι εκφράζει παράπονα, ότι δεν εμφανίζετε τα σχόλιά του. Αυτό συνέβη μόνο μία φορά, ώστε επανορθώσατε δεν βλέπω σχόλια με το όνομά του, ή κατ’ εξακολούθησιν; Πώς είναι δυνατόν να θέλετε διάλογο με ανθρώπους και επιτρέπετε σε ανωνύμους να φτύνουν με τόση χυδαιότητα στα πρόσωπά των; Εγινε “viral” -έτσι λέγεται;- στον ιστότοπο η προφητεία της προφήτιδος που δημοσιεύσατε ότι δηλαδή “αυτός (ο π. Θεόδωρος) θα προδώσει και θα καταστρέψει μια μέρα την ορθοδοξία!” Υβρίζετε, φτύνετε, απαξιώνετε, εγκαλείτε ως σε απολογία και ύστερα θέλετε διάλογο; Μα δεν είστε ικανοί για διάλογο! Αυτά τα υβριστικά σχόλια ανωνύμων δεν είναι δημοσιεύσιμα, αν θέλετε να έχετε ένα επίπεδο.  

Γιατί ασχολείστε αγαπητοί πού μένει ο άλλος; Ασχολήθηκε κανείς πού μένετε εσείς; Από ότι γνωρίζω πρωτοκλασάτοι“αποτειχισμένοι”μένουν σε βίλες. Και το κακό δεν είναι ότι μένουν σε βίλες -ας μένουν όπου θέλουν- το κακό είναι ότι έχουν πέρα για πέρα κοσμικό φρόνημα, δηλαδή η καταξίωσή τους είναι η βίλα που μένουν και το αυτοκίνητο που οδηγούν. Συγχωρείστε με, ένα τέτοιο πνεύμα δεν διεπίστωσα να έχει η οικογένεια Ζήση. Απλά η πρεσβυτέρα Ζήση, ως μία άψογη νοικοκυρά, έκανε ένα νοικοκυρεμένο και όμορφο σπίτι. Είναι κακό αυτό; Ο π. Θεόδωρος δεν αισθάνεται υπερήφανος για τις ακαδημαϊκές περγαμηνές του και είναι ένας απλός, προσηνής και ταπεινός άνθρωπος, θα είναι υπερήφανος για ένα παλιόσπιτο, όπως κάποιοι σούπερ πρωτοκλασάτοι “αποτειχισμένοι”; Από πού γνωρίζετε εσείς ότι ο π. Θεόδωρος δεν συμπαρίσταται και δεν διακονεί πνευματικά τους απλούς ανθρώπους και δεν σηκώνει ολημερίς το τηλέφωνο και δεν τρέχει σε όποιον ζητήσει την συμπαράστασή του; Εγώ γνωρίζω τα τελείως αντίθετα! Μην μονοπωλείτε σας παρακαλώ την ομολογία, γιατί κάποιοι πρωτοκλασάτοι “αποτειχισμένοι” μόνο η ομολογία δεν τους νοιάζει, γιατί είναι πνιγμένοι μέσα στα πάθη τους. Δεν σας ενδιαφέρει η ομολογία, δεν σας ενδιαφέρει να πολεμήσετε το κοσμικό σας φρόνημα και κολλήσατε στην ακρίβεια της“Αποτείχισης” σαν τους Παλαιοημερολογίτες που, αντί για τον Θεό λατρεύουν τις 13 ημέρες, με την διαφορά, ότι εσείς λατρεύετε την“Αποτείχιση” και τα πάθη σας ασφαλώς. Εγώ ξέρω ότι ο π. Θεόδωρος πέραν της καθ’ ημέραν διακονίας, το είδατε όλοι σας, διήνυσε κάποια χιλιόμετρα να έλθει να συμπαρασταθεί σε ένα θέμα ομολογίας και ο συντοπίτης και συναγωνιστής πρωτοκλασάτος “αποτειχισμένος” δεν προσφέρθηκε να προσφέρει ως δικηγόρος αφιλοκερδώς τις υπηρεσίες του στο ομολογιακό θέμα, γιατί για δίκη επρόκειτο. Ας έχει και ας χαίρεται τα παλιόσπιτά του από εμένα, αν και πρωτοκλασάτος“αποτειχισμένος” παίρνει “Χ” και ως άνθρωπος και ως χριστιανός και ως “αποτειχισμένος.” Ξέρετε, αγαπητοί μου, μην μαχαιρώνετε κάτω από την μέση, γιατί θα φάτε τις ανάλογες μαχαιριές. Ποιοι είστε για να μιλάτε με αυτόν τον αγενή τρόπο; Λυπάμαι που ο κ. Σημάτης δημοσιεύει ανωνύμως όλες αυτές τις κακοήθειες. Βρε παλιόμουτρα, έχετε απέναντί σας έναν πολιό άνθρωπο, ιερέα, ακαδημαϊκό δάσκαλο και μιλάτε με τέτοιο θράσος; Να την βράσω την “Αποτείχισή” σας! 

Λυπάμαι τον π. Ευθύμιο που εκείνος αντίθετα με την δική σας στενοκαρδία είναι άνθρωπος ευγενής, μεγαλόκαρδος και γενναιόκαρδος. Η αγάπη όλα τα υπερβαίνει! Εγώ μαζί του μια χαρά τα πάω, και ενώ θεωρητικά διαφέρουμε ως προς την αντίληψη των πραγμάτων, στην πράξη λειτουργεί ο 15ος μια χαρά. Αποτειχισμένοι και μη, με ακρίβεια ή με οικονομία, όλοι είμαστε ενωμένοι στον κοινό στόχο της ομολογίας. Γυάλισε το μάτι του, όταν του είπα να έρθει να με υπερασπιστεί στο δικαστήριο από την χαρά της ομολογίας. Ο “πρωτοκλασάτος” του και η ευνή του αγρόν αγοράζουν! Δεν φτάνει αυτό σου πουλάνε και εξουσία! Σε ποιόν τώρα στην παλιά καραβάνα! Η ομολογία είναι που προέχει και όχι η μορφή της αποτείχισης, αν ονομάζεται ακριβής ή κατ’ οικονομίαν. Ποιος, όμως, βγάζει πέρα εσάς τους γρουνομύτηδες! Εγώ είμαι αυτή που όπου και σε όποιο ιστολόγιο βλέπω να αδικείται ο π. Ευθύμιος σπεύδω να καταθέσω την καλή μαρτυρία, αυτή που του ανήκει, αν κανείς θέλει να είναι δίκαιος και φιλαλήθης. Μην τον σταυρώνετε με τα πάθη σας!

Υ.Γ. Κ. Σημάτη συγγνώμη για τα εκτιθέμενα, αλλά καλό είναι να μην προκαλείτε. Εάν θέλετε δημοσιεύστε το σχόλιό μου μαζί με το υστερόγραφο ή χωρίς αυτό, όπως θέλετε. Εάν, όμως, δεν το δημοσιεύσετε θα το δημοσιεύσω σε άλλο ιστολόγιο, ίσως με φωτογραφίες από κάποιες “πτωχές, ασκητικές και αποτειχισμένες”κατοικίες. Δεν νομίζω να χρειάζεστε ονόματα!   

Μετά τιμής, 

Λωρίτου Ελένη