Translate

Τετάρτη, 18 Απριλίου 2018

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΕΛΕΒΑΝΤΟΣ, ΕΠΙΣΤΟΛΗ, ΣΤΗΝ κ. ΕΛΕΝΗ ΛΩΡΙΤΟΥ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΚΥΡΟΥ ΝΙΚΟΠΟΛΕΩΣ ΜΕΛΕΤΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟ



ΕΠΙΣΤΟΛΗ, ΣΤΗΝ κ. ΕΛΕΝΗ ΛΩΡΙΤΟΥ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΚΥΡΟΥ ΝΙΚΟΠΟΛΕΩΣ ΜΕΛΕΤΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟ

Του κ. Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Αγαπητή κυρία Λωρίτου,

Χριστός Ανέστη!

Τελικά διάβασα το φωτογραφημένο κείμενο, που μου στείλατε, και έτσι τώρα ξέρω τι λέγει.

Αλλά σε καμιά περίπτωση δεν μπορώ να το δημοσιεύσω, επειδή, αν το μεταφέρω σελίδα-σελίδα, τα στοιχεία θα είναι πολύ πιο μικρά από ότι είναι στη φωτογραφία, οπότε κανείς δεν θα μπορέσει να το διαβάσει.

Επί της ουσίας τώρα!

Η εισήγηση του κυρού Μελέτιου είναι άκρως απογοητευτική. Παρουσιάζει τον Οικουμενισμό ως διάλογο με τους αιρετικούς και ως προσπάθεια ευαγγελισμού του κόσμου, λες και υπάρχει αντιοικουμενιστής που αρνείται το διάλογο με τους αιρετικούς, με τους αλλόθρησκους, ακόμη και με τους αθέους ή με την ανάγκη ευαγγελισμού του κόσμου.!!!

Παραγνωρίζει, δηλαδή, τη Δήλωση του Τορόντο, την άρση των αναθεμάτων και προπαντός ότι ο Πατριάρχης Αθηναγόρας έδινε τη Θεία Κοινωνία, όχι μόνον σε Παπικούς, αλλά και σε Προτεστάντες, καυχότανε για την προδοσία του Ιούδα που διέπραττε και συνιστούσε σε όλους να κάνουν το ίδιο.!!!

Παραγνωρίζει, επίσης, ότι -επί πενταετία ολόκληρη- το Πατριαρχείο Ρωσσίας εφάρμοσε “διακοινωνία” με τους Παπικούς.

Παραγνωρίζει, ακόμη, όσες προδοτικές -για την Ορθοδοξία- Συμφωνίες συνομολογήθηκαν στο ΠΣΕ, αλλά και στο Μπαλαμάντ, στο Σαμπεζύ κτλ..

Παραγνωρίζει όσα εκθεμελιωτικά για την πίστη μας έκαναν ή έγραψαν ή είπαν -κατά καιρούς- στενοί συνεργάτες του Αθηναγόρα (Αθηναγόρας Κοκκινάκης, Μελίτωνας Χατζής, Ιάκωβος Κουκούζης, Δαμασκηνός Παπανδρέου, Στυλιανός Χαρκιανάκης κτλ.), που δεν περιορίζονται σε συμπροσευχές, αλλά προσβάλλουν καίρια το ορθόδοξο δόγμα.

Η εισήγηση του κυρού Μελέτιου δεν είναι θεολογική, αλλά ηθικιστική.

Μας προτρέπει, δηλαδή, να είμαστε ευγενείς, να είμαστε κόσμιοι, να υπακούμε στους προεστώτες (χωρίς να αναφέρει ότι είναιαπολύτως επιβεβλημένο να δείξουμε ανυπακοή στους προεστώτες όταν κηρύσσουν αιρέσεις) κτλ..

Περιέχει, μάλιστα, πολλές εξόφθαλμες αντιφάσεις τις οποίες θεωρώ περιττόν να επισημάνω.

Σε κάθε περίπτωση δεν αντιλαμβάνομαι για ποιο λόγο πρέπει να ανακινήσουμε θέμα για μια εισήγηση που έγινε στη Σύνοδο της Ιεραρχίας τον Οκτώβριο του 2003 και η οποία πιθανώτατα δεν επηρέασε ποτέ κανένα.

Το οικουμενιστικό ιστολόγιο ανάρτησε την εισήγηση με την ελπίδα ότι θα πέσουμε στην παγίδα να αρχίσουμε να βάλλουμε κατά του κυρού Μελέτιου, αντί να στοχεύουμε τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο, τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο, τον Πατριάρχη Κύριλλο, τη Διακήρυξη της Αβάνας, την Σύνοδο της Κρήτης και το Συνέδριο της ανομίας, που διοργανώνει η Θεολογική Σχολή Θεσσαλονίκης, για τον μεγάλο Αποστάτη της πίστης μας Αθηναγόρα.

Γιατί να του κάνουμε το χατήρι;

Ο κυρός Μελέτιος -όπως είναι τοις πάσιν γνωστόν- συνεδέετο με αδελφική φιλία και αγάπη με τον συμπατριώτη του π. Επιφάνιο Θεοδωρόπουλο, αλλά και κατ’ ιδίαν και δημόσια οι δύο κληρικοί καθιστούσαν σαφείς τις διαφωνίες τους για πολλά βασικά θέματα. Για παράδειγμα ο π. Επιφάνιος ήταν κάθετα αντίθετος με τις -κατά συρροήν- παρά ηλικίαν χειροτονίες που έκανε ο κυρός Μελέτιος, αλλά και για θέματα Οικουμενισμού.

Σε τελευταία ανάλυση, κυρία Λωρίτου, αν αυτό που αναζητείτε στο πρόσωπο του κυρού Μελέτιου είναι ένα Επιφάνιο δεν θα τον βρείτε.

Οι δύο Μεσσήνιοι ήταν πολύ ενάρετοι και λόγιοι κληρικοί. Ισχυρές προσωπικότητες, σπουδαίοι θεολόγοι. Ο καθένας με το δικό του στίγμα και τη δική του ψυχοσύνθεση, που έτρεφαν αμοιβαία βαθεία αγάπη, σεβασμό και εκτίμηση.

Τον κυρό Μελέτιο είχα την ευλογία να γνωρίζω, εκ του σύνεγγυς, για δεκαετίες. Δεν ήταν απλά λόγιος επίσκοπος -όπως αναφέρατε στην επιστολή σας-, αλλά προπαντός ενάρετος, ταπεινός, έντιμος και ασκητικός και έκανε δεκάδες χειροτονίες αξιόλογων κληρικών με ιεραποστολικό ζήλο, αδάμαντινο ήθος και ακέραιο χαρακτήρα.

Οι απόψεις του κυρού Μελέτιου για τον Αθηναγόρα και τον Οικουμενισμό δεν μου ήταν άγνωστες. Τις γνώριζα πολύ καλά, από δεκαετίες, επειδή είχα την ευκαιρία να συζητήσω τα θέματα αυτά με τον μακαριστό Μητροπολίτη κατ’ επανάληψη.

Σε κάθε περίπτωση σας διαβεβαιώ -μετά λόγου γνώσεως- ότι ο κυρός Μελέτιος δεν ήταν συγκρητιστής. Απλά είχε μια ρομαντική εξωπραγματική αντίληψη του τι επεδίωκαν οι Οικουμενιστές και δη ο αλήστου μνήμης Μεγάλος Αποστάτης της πίστης μας Αθηναγόρας.