Translate

Σάββατο, 24 Μαρτίου 2018

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΝΟΥΝΗΣ, ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΙΚΗΣ ΕΡΩΤΙΚΟΤΗΤΑΣ


ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΙΚΗΣ ΕΡΩΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Του Παναγιώτη Π. Νούνη

Mια ακόμη ενδιαφέρουσα θεολογική ομιλία του πατρός Βασιλείου Βολουδάκη για την ερωτικότητα του ανθρώπου. Οι ευσεβιστές και ηθικιστές εικάζω ότι θα έχουν σοβαρές ενστάσεις για το ζήτημα. Θα τους περάσει όμως. Η Πατερική Θεολογία περί του Έρωτα και του Θανάτου είναι μια πρωτοκορυφαία θεολογική προσέγγιση. Πρόκειται για θεμελιώδη οντολογικά ζητήματα που είναι λελυμένα εις την Ορθόδοξη Πατερική Θεολογία. Ποιά είναι η σημασία της ερωτικότητας στο σύγχρονο άνθρωπο; Ποιά η σχέση του έρωτα με την σωτηρία μας; 

Για ποιό λόγο το εν λόγω στοιχείο πρέπει να είναι ενεργοποιημένο και σωστά προσανατολισμένο; Γιατί σήμερα ουκ ολίγοι άνθρωποι και δή Χριστιανοί το έχουν απενεργοποιημένο και απαξιωμένο; Ποιός ο ρόλος της βραχυκυκλώσεως του ερωτικού μας στοιχείου; Είχαν ερωτικότητα οι Άγιοι ή μήπως ήτο ανέραστοι άνθρωποι; Και αν ναί όντως είχαν έντονη και ισχυρά ερωτικότητα πως ακριβώς την διαχειρίζονταν;

Ο π. Βασίλειος δικαίως και ασχολείται με το εν λόγω ζήτημα. Το Χριστεπώνυμο πλήρωμα, δυστυχώς, ακούει το λεξίδιον «έρωτας» και παθαίνει αλεργικό σόκ, εξ αιτίας της στυγνοτάτης διαστροφής της απόλυτης ταύτησης του ερωτικού στοιχείου με το σέξ.

 Άλλο πράγμα ο ακατάσχετος και άκρατος ηδονισμός και σεξομανία και άλλο πράγμα τό ένστικτο της Ζωής (έρωτας, δημιουργικότητα, σεξουαλικότητα, κ.ο.κ.).

Το ερωτικό στοιχείο είναι μια δύναμη της ψυχής, την οποία ενίοτε ο μεταπτωτικός άνθρωπος διαστρέφει. Άλλοι το δαιμονοποιούν και άλλοι το απενεργοποιούν (εξ αιτίας του νοσηρού Ηθικισμού). Που οφείλεται η βλάβη και νέκρωση της ανθρώπινης ψυχής; Ποιά η σχέση του ερωτικού στοιχείου με τις ψυχικές ή και ψυχολογικές βλάβες μας;

Για ποιό λόγο ο Θεός δημιούργησε τον άνθρωπο με ερωτικό στοιχείο και σεξουαλική ορμή; Υπάρχει Φίλος του Θεού με νεκρωμένη και ξεριζωμένη ερωτικότητα; Τότε γιατί υπάρχουν ανέραστοι και ευσεβιστές Χριστιανοί όπου έχουν υψώσει υψηλά τα λάβαρα της «Χριστιανικής Ηθικής»; Η Πατερική Θεολογία διδάσκει Ηθική ή Ηθικισμό; Η Πατερική Θεολογία μας εντέλει να ξεριζώσουμε το ερωτικό μας στοιχείο; Ποιά η σχέση του καλού ερωτισμού με την Θεία Λατρεία; Είναι δυνατό να συμμετέχουμε στην Θεία Λατρεία άνευ ερωτικότητας; Είναι υγιής πνευματικά τρόπος η στυγνή τυπολατρία; Γιατί νεκρώνεται η ερωτική δύναμη της ψυχής; Πόση σοβαρή ζημειά κάνει η έλλειψη και η αποδυνάμωση του ανθρώπινου έρωτα;

Ποιά η συσχέτιση του ανθρώπινου ερωτικού στοιχείου με την κατάθλιψη και τις σύγχρονες Ψυχασθένειες; Είναι φυσιολογική πάθηση η κατάθλιψη; Ποιά η σχέση του έρωτα με την επιθετικότητα; Άραγε ο επιθετικός άνθρωπος είναι και ανέραστος; Ποιά η σχέση του έρωτα με την ζωή; Τι είναι η ζωή μας χωρίς το ερωτικό στοιχείο; Μήπως είναι μια πρόγευση κολάσεως και ένας θάνατος προ του βιολογικού θανάτου μας; Τι ακριβώς προμηνύει το ασθενές ερωτικό στοιχείο; Ποιά η σχέση του έρωτα μετά της αφοσίωσης; Πως ακριβώς ολοκληρώνεται και κατευθύνεται το ερωτικό μας στοιχείο;

Το σημειωθεί ότι ο πατήρ Βασίλειος, ώς καλός πνευματικός οδηγός, γνωρίζει άριστα την διάκριση του καλού έρωτα απο τον κακής ποιότητας (αρωστημένο) έρωτα. 

Βέβαια ο π. Βασίλειος έχει άλλου είδους αδύνατα στοιχεία. Π.χ.: Η ερωτική ορμή του να διασπάσει και να υποσκάψει τον αντιΟικουμενιστικό αγώνα. Δεν είναι όμως της παρούσης τα έχουμε ξαναγράψει. Και διότι υπάρχουν μερικά ζητήματα που τα πραγματεύεται καλά, σχεδόν άριστα.

Η ερωτικότητα αναντίρρητα έχει άμεση σχέση και με την σωματικότητα. Λόγου χάρη δεν λατρεύουμε τον Θεό, μόνο με την ψυχή μας ή διανοητικά, αλλά και σωματικά. 

Δεν κάνουμε έρωτα με μια γυναίκα, κατά φαντασία ή μόνο με την ψυχή μας ή μόνο με το μυαλό μας, αλλά το κάνουμε ψυχο-σωματικώς. Διαφορετικά παραμένει ως ένας ανολοκλήρωτος έρωτας. Ένας έρωτας, χωρίς σωματικότητα, πάσχει απο στείρο Μονοφυσιτισμό και είναι ένας νοσηρός και προβληματικός έρως. Μη θυμηθούμε και τις θεούσες του Ηθικισμού που κάνουνε μπάνιο με το μαγιό (!) μη τυχόν και δούνε το πουλάκι τους και τρομάξουν. Λές και τό ανθρώπινο σώμα ή το πουλάκι μας είναι πράγμα αισχρό κακό και δαιμονικό. Το γυμνό σώμα δεν είναι κακό ή αισχρό, διότι η κακία συχνάζει μόνον στην βούληση και την καρδία του ανθρώπου.

Δείτε το βίντεο προσεκτικά διότι ο πατέρας Βασίλειος θεολογεί, απλανώς και ορθοδόξως, για το εν λόγω ζήτημα.

Δυστυχώς την σήμερον πολλοί ανέραστοι γεγόνασι.

Ας συνέλθουμε απο την βεβλαμένη-ευσέβιά μας.

Του Παναγιώτη Π. Νούνη