Translate

Τετάρτη, 17 Ιανουαρίου 2018

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΕΛΕΒΑΝΤΟΣ, ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΑΙΣΙΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΑ



ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΑΙΣΙΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΑ

Του κ. Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Εξαιρετικό το άρθρο, που παραθέσαμε στην αμέσως προηγούμενη ανάρτηση, που επιγράφεται “Περί συλλαλητηρίων. Απ’ ότι φαίνεται, ο Ιερώνυμος είναι πιο άγιος από τον Άγ. Παΐσιο”. Το άρθρο υπογράφεται από τη Φαίη (αντιλαμβάνομαι ότι πρόκειται για ψευδώνυμο άγνωστου ή άγνωστης σε μένα αρθρογράφου).

Αυτός είναι ο ΜΟΝΟΣ ορθός τρόπος για να μιλούμε για τα θεολογικά και εκκλησιαστικά θέματα. 

Μπροστά μας ανοίγονται δύο επιλογές. 

1.) Η πρώτη! Όταν μιλούμε για ένα θεολογικό θέμα μπορούμε να κάνουμε ότι κάνει λ.χ. ο π. Βασίλειος Θερμός (μακάρι να ήταν ο μόνος). Λέει δηλαδή: Εγώ έτσι το διάβασα στο Ευαγγέλιο και στους Πατέρες, έτσι το κατάλαβα, και κατέληξα στο συμπέρασμα ότι ο Απόστολος Παύλος δεν ήξερε τι έλεγε όταν ισχυριζόταν ότι η ομοφυλοφιλία είναι πάθος, επειδή ήταν άνθρωπος της εποχής του.

Τι προδίδει αυτή η στάση;

Μεταπατερικό φρόνημα, κακόδοξο στίγμα, προτεσταντική υποδομή της σκέψης.

2.) Αυτό ακριβώς κάνει και τώρα ο διά τας αμαρτίας ημών Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος για τα συλλαλητήρια.

Απαγορεύεται οι ιεράρχες να πρωτοστατούν στους εθνικούς αγώνες, επειδή η Εκκλησία έχει διακριτό ρόλο από την Πολιτεία. Άρα -σύμφωνα με τον κ. Ιερώνυμο και τους άθεους κρατούντες- οι ιεράρχες δεν δικαιούνται να μιλούν -πολλώ μάλλον να πρωτοστατούν- για τα εθνικά θέματα. 

Και αυτά ασχέτως του ότι η πολιτική και εκκλησιαστική Ιστορία της Ελλάδας, της Κύπρου, της Ρωσσίας, του Οικουμενικού Πατριαρχείου, της Σερβίας κτλ. μας κατέλιπε την ακριβώς αντίθετη παράδοση από αυτήν που προκρίνει ο κ. Ιερώνυμος. 

Η διαχρονική παράδοση της Εκκλησίας γνωρίζει ότι οι ιεράρχες πρωτοστατούν για τη σωτηρία του υπόδουλου -ή του διατρέχοντος θανάσιμο κίνδυνο- Γένους, και είναι πρόθυμοι ακόμη και να χύσουν το αίμα τους για την ελευθερία της πατρίδος, όπως συνέβηκε με τον Άγιο Γρηγόριο Ε΄ Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως, τον εθνομάρτυρα Γρεβενών Αιμιλιανό, τον εθνοιερομάρτυρα Μητροπολίτη Σμύρνης και τους άλλους Μικρασιάτες και Μακεδονομάχους εθνομάρτυρες αρχιερείς.

Το πιο σημαντικό στοιχείο του άρθρου της Φαίης είναι ότι μας θυμίζει ότι η αυθεντική ερμηνεία της Αγίας Γραφής και των Πατέρων δεν γίνεται με το sola “scriptura” της Αγίας Γραφής, των Πατέρων κτλ., αλλά με την πράξη των Αγίων της Εκκλησίας.

Ας γίνουμε συγκεκριμένοι. Ο Άγιος Παίσιος αψήφησε τις Νεορθόδοξες αμπελοθεολογίες περί εθνοφυλετισμού, φονταμενταλισμού, ηθικισμού, ευσεβισμού κτλ., κτλ., κτλ. και κατέβηκε στη Θεσσαλονίκη -παρά τα σοβαρά προβλήματα υγείας που αντιμετώπιζε εκείνη την περίοδο- για να διαμαρτυρηθεί για τη βλάσφημη ταινία του Σκορτζέζε.

Το ευτύχημα είναι ότι οι πιστοί ακολουθούν πάντοτε τη διδασκαλία και προπαντός το παράδειγμα των Αγίων της Εκκλησίας και όχι τους νεωτεριστές και εκκοσμικευμένους ιεράρχες και άλλους κληρικούς και λαικούς που επιδιώκουν να αποσυρθεί η Εκκλησία από το προσκήνιο της ζωής του Έθνους και να περάσει στο περιθώριο.