Translate

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Παρασκευή, 1 Δεκεμβρίου 2017

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΝΟΥΝΗΣ, ΠΕΡΙ ΤΟΥ «ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΓΚΟΥΡΟΥΪΣΜΟΥ» ΤΟΥΤΕΣΤΙΝ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΙΣΜΟΥ




ΠΕΡΙ ΤΟΥ «ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΓΚΟΥΡΟΥΪΣΜΟΥ» ΤΟΥΤΕΣΤΙΝ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΙΣΜΟΥ

Το Παναγιώτη Π. Νούνη




ΣΤΟΧΑΖΟΜΑΙ: Κα καλ λα ατ πο θ διαβάσετε στ ν λόγ ρθρο πο παραπέμπω, περ τν διαβόητων Γκουρο τς νδίας, εναι ντς τς πολιτισμικς κα θρησκευτικς παράδοσης τους, στε ν δικαιολογον «θικς» κα τς διάφορες γκληματικς [ἤ ἀνήθικες] πράξεις τους.
Τ πρόβλημα μως, εναι, τι λλαδίτσα κα Κύπρος μας, δν ζονε κάτω π τν Γκουρουϊστικ παράδοση τν νδο(υ)ϊστν, λλ μως τ φαινόμενον το «ρθοδόξου Γκουρουϊσμο» στ καθ΄ μς μ τν μοναστικν ρο « Γέροντας», (το Γέροντα, τν Γέροντα, ... ὤ Γέροντα κ.ο.κ.) δίνει κα παίρνει θεωρητικς λλ κα πρακτικς κτς μοναστικς Κοινότητας... τ θέλω ν π;
νούσιος κα νοσηρς, ξάπαντος μή γόνιμος Γεροντισμός στ καθ΄ μς, χει γίνει [μια] κκλησιαστικ κα θρησκόληπτη μάστιγα. δελφ κα δελφ μου ν θέλεις μετ μανίας Γέροντα κα Γερόντισσα, ποτάχθου τν κόσμον, κανονικ, κα πήγαινε στ μοναστήρι.
Μ προσπαθες ν πιβάλλεις τν ποκειμενικν «Χαρισματικν Γεροντολαγνεία» κα «Γεροντοπληξία» σου, δηλ. τν καμουφλαρισμένη ψυχωτικν μανία κα προσωποληψία σου, στν πλησίον σου.
κουρασμένος (ψυχοσωματικ) πλησίον μας δν χει νάγκην π κάποιον περιβόητο κα ξακουστ «χαρισματοχον» Γέροντα λλ χει νάγκη (τν Πηγν τν πηγν, τν «Παλαιν τν μερν», τν «Μεγάλης Βουλς γγελον», τν μμανουήλ, τν τ ντι ντα, τουτέστιν τν Θεάνθρωπον ησον Χριστν) π ρσιν κα φεσιν τν μαρτιν του, τν ποίαν παρέχει κάθε καλς κα ταπεινς ρθόδοξος Κληρικς μ τ πετραχήλι του. Θέλω ν π τι ρκετοί περιβόητοι κα δθεν Γεροντδες, δν εναι κα τόσον «χαρισματούχοι» ξ σων λανσάρονται. που κοτε γι πολλ κεράσσια, δν χρειάζεται κν ν πτε κα ν πάρετε μικρ καλάθι.
το)σκοπς τς Χριστιανικς Ζως δν εναι ν ποκτήσουμεν παντες (κα μηδενς ξαιρουμένου) τιν Γέροντα. Ο γγαμοι σύζηγοι χουμε «γέροντα» «γερόντισσα» κα λλοι «γεροντόπουλα» στε ν ποταχθομε λεύθερα κα γαπητικ σ΄ατος.
Θέλω ν π, τι συχαστικς θεσμός το Γέροντα εναι καλς γι τ Μοναστήρι, μες στν κόσμον χουμε νάγκη π φωτισμένους πνευματικος πατέρες, κα χι π κομπογιαννίτες Γέροντες. χι γι ν προσκολληθομε σν τ στρείδια πάνω τους, λλ γι ν διδαχθομε τν κατ Θεν Χάρη κα λευθερία πο μς πελευθερώνει π τν δουλεία τν σωρηδν καθάρτων κα δυσβάστακτων θισμν κα παθν μας.
ΕΣΤΙΑΖΩ κα ντιγράφω τ πόμενο σημεο:
«Επίσης, το 2014 κατηγορήθηκε ότι παρότρυνε 400 περίπου άρρενες οπαδούς του να υποβληθούν σε ευνουχισμό, ώστε με αυτό τον τρόπο «να ενωθούν με το Θεό»… Όπως ισχυρίζεται, οι οπαδοί των γκουρού υφίστανται πλύση εγκεφάλου (are brainwashed) σε τέτοιο βαθμό, ώστε να δικαιολογούν το βιασμό. «Μερικές γυναίκες οπαδοί, είπαν ότι τα κορίτσια είχαν βιασθεί από τον γκουρού εις ένδειξη μετανοίας», λέει ο Nayak, «και ότι στην πραγματικότητα τους έκανε χάρη βιάζοντάς τις…». (Πηγή: http://aktines.blogspot.com.cy/2017/11/blog-post_720.html#more ).
Σήμερα, ρκετο ο ν τ κόσμ «ρθόδοξοι» μεγαλοΓεροντδες, πο προσπαθον πέλπιδα σώνει κα καλ ν «γεροντοποιήσουν» διακρίτως τν ρθόδοξη Καθολικν κκλησία παροτρύνουν χειραγωγον χιλιδες παδούς των, χι γι ν ενουχίσουν τ γεννητικά τους ργανα, λλ γι ν ενουχίσουν τς γκεφαλικς κα διανοητικς λειτουργίες τους, κα ννο τν ενουχισμν τς λογικς κα τς κριτικς των σκέψης. πως κριβς διενεργον, τ πολιτικά κόμματα, γι ν λέγχουν τ μέλη τους.
ς νδειξη μετανοίας τν παδν τους, θεμελειώνεται «διακριτικς βιασμός» τς ψυχοσωματικς κα διανοητικς ντότητος το πειθήνιου ποτακτικο.
πανάγαθος Θεός μς χάρησε ναν [ἀνεξερεύνητο καὶ πολύτιμο] γκέφαλον, γι τν λογικν νέργεια, κα ο διάκριτοι Γκουροδες τν ρθοδόξων, μεθοδεύουν πνευματικν κα διανοητικν λωβοτομν. νθρωποι ν τ κόσμ κα χαίρονται χαρν μεγάλην διότι γι λα μεριμν κα σκέφτεται Γέροντας τους. Κα μόλις διαβόητος Γέρων, διαπράξει μι ξόφθαλμη ματσαράγκα μπαγαποντι, προσωπολάτρης παδς βομβαρδίζεται π ελογες κα λογικς μφιβολίες κα δθεν «πονηρος λογισμος» καθότι χάνει τν κόσμον κάτω π τ πόδια του κα θεωρε, συναισθηματικς, τι ρθε κα συντέλεια το κόσμου.
νοσηρός Γεροντισμς, τδε δείνα κομπογιαννίτης κα φώτιστος Γέροντας φήνει ν τέλει θεράπευτους τος νθρώπους-παδούς του, φώτιστους, [παραπληροφορημένους], ποπροσανατολισμένους, βοήθητους, λωβοτομημένους π σειρά τν ν κάνουν τν «πνευματικν γώνα» τους. ραγε τ σόϊ πνευματικς γώνας γίνεται, χωρς ν χρησιμοποι τ δώρα το Θεο;
ν κόσμ γώνας ατς θεμελιώνεται, πάνω στν πόλυτην μοναστικν ρχν, τι κάθε Γέρων εναι νας μικρός θεός π γς [ὁ ἀπὸ μηχανῆς θεός], μι ερ γελάδα, νας λάθητος κα ναμάρτητος γιος ν ζω, πο ν κα μόνον ν προκύψει κάποτε κα μαρτήσει, ποτακτικς μαθητς δν χει κανένα πολύτως δικαίωμα ν κρίνει τν ὅποιαν μαρτητικν του νέργειαν.
Βέβαια, σ΄ ατ εδικ τ σημεον, φίσταται μία παρανόησις κα παρερμηνεία: πρόκειται καθαρά, γι τν διάκριση μαρτητικν νεργειν. ν Γέρων διαπράξει διωτικ κα κρυφ τν μαρτίαν του, τότε πράγματι δν χουμε τ δικαίωμα ν τν κρίνουμε, διότι διενεργομε κρίση π το διωτικο βίου του κα ρα κατάκριση. Βέβαια, κα ατό δν εναι πόλυτα ρθόν, διότι ερς Χρυσόστομος μς ντέλει ν διερευνομεν κα νά ξετάζουμεν τν βίον τν κκλησιαστικν ταγν μας.

[Ἄν ἦτο ἁμαρτία καὶ ἱεροκατάκριση, νὰ διερευνοῦμε ἐνδελεχῶς ταὶς πράξεις τῶν ἐκκλησιαστικῶν ταγῶν μας πῶς καὶ γιατὶ ἄραγὲ ἕνας ἅγιος τοῦ Θεοῦ νὰ μᾶς προτρέπει τέτοιον πράγμα;]

μως, ραγε, Γέρων, κα κάθε λλος κκλησιαστικός ταγός εναι διώτης ἤ, μήπως δημόσιο πρόσωπο μ κκλησιαστικν ξίωμα; Προφανς χι, δν εναι διώτης, λλ εναι δημόσιον πρόσωπον!...
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Συνεπς παντες πόκεινται σ κριτικήν. [Κανένας μας δὲν εἶναι ὑπὲρ ἄνω κριτικῆς]. Κα τ δημόσια πρόσωπα, κα δ ο (ἐπίσκοποι) Γεροντάδες, θ πρέπει ν κρίνονται συστηματικ κα διαίτερα ο ν δήμ κακόδοξες κα μαρτητικς νέργειές τους καθόσον μς ντέλει πόστολος Παλος («Τος μαρτάνοντας νώπιον πάντων λεγχε, να κα ο λοιποί φόβον χωσι», Πρς Τιμόθεον Α΄, Ε΄, 20). ν δν τος ρέσει δημόσια κριτικ ν ποταχθσι τ κκοσμικευμένο κα κοσμικ τους φρόνημα κα ν παραιτηθον π τ δημόσια κκλησιαστικ τους αξιώματα κα ν βρον να κελάκι ν συχάσουν.

Το Παναγιώτη Π. Νούνη
ρθόδοξος Θεολογν






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου