Translate

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σάββατο, 25 Νοεμβρίου 2017

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΝΟΥΝΗΣ, ΠΑΡΑΛΕΙΠΟΜΕΝΑ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΚΑΙ «ΓΕΡΟΝΤΑ» ΤΗΣ ΛΕΜΕΣΟΥ



ΠΑΡΑΛΕΙΠΟΜΕΝΑ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΚΑΙ «ΓΕΡΟΝΤΑ» ΤΗΣ ΛΕΜΕΣΟΥ
Του Παναγιώτη Π. Νούνη



Πρό ημερών δημοσιεύσαμε ένα διάλογο που εξελίχθηκε πηγαία κάτω από ένα ηχητικό ντοκουμέντο όπου ομιλεί ο σεβ. Λεμεσού. Στην πορεία του λόγου παραπέμπω αναγνώστες/τριες μας στην ανάλογη δέσμη για να ακούσουν το ηχητικό.
Ο τίτλος του προηγούμενο κειμένου μας είναι: ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΝΟΗΤΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΛΕΜΕΣΟΥ κ. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΛΕΓΟΜΕΝΗΣ «ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ» ΤΟΥ ΚΟΛΥΜΠΑΡΙΟΥ, http://apologitikaa.blogspot.com.cy/2017/11/blog-post_52.html .
Ο επόμενος επι μέρους διάλογος που ακολουθεί είναι καταγεγραμμένος, ολόκληρος, υπό κάτω του ηχητικού ντοκουμέντου «Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΚΑΙ Η ΣΥΝΟΔΟΣ ΤΟΥ ΚΟΛΥΜΠΑΡΙΟΥ», https://www.youtube.com/watch?v=mN4eUEbk0UE  .


Τhanasis Τhanasis: είδα το ιστολόγιό σου και σε ευχαριστώ που χρησιμοποίησες τις απόψεις μου που είναι για το συνολικό κλίμα που επικρατεί στην εκκλησία και όχι προσωπικά για τον επίσκοπο Αθανάσιο που δεν τον γνωρίζω ούτε έχω ακούσει αρκετές ομιλίες του για να βγάλω συμπέρασμα. εσύ γιατί στρέφεσαι μόνο προς αυτόν; υπάρχει πληθώρα επισκόπων που άγονται και φέρονται αιρετικά όπως το σύνολο σχεδόν της συνόδου κωνσταντινουπόλεως, ο αλεξανδρείας, ο ιεροσολύμων, οι καλαμάτας, βόλου, αλεξανδρουπόλεως, γαλλίας, γερμανίας και άλλοι που είναι εντελώς αιρετικοί. πιστεύω ότι οι επίσκοποι που δεν αιρετίζουν όπως ο Αθανάσιος (νομίζω δεν έχω αντιληφθεί κάτι) δεν πρέπει να χτυπηθούν καθόλου εάν τολμούν ας βγουν να μιλήσουν αλλά εφ'όσον δεν αιρετίζουν δεν πρέπει να χτυπηθούν. αυτό δε συμφέρει τον αγώνα μας γιατί και χρόνο χάνουμε και δεν είναι δική μας δουλειά να κρίνουμε τον επίσκοπο. αν είναι αιρετικός τότε θα τον κρίνουμε.


ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ Π. ΝΟΥΝΗΣ: Παρακαλώ κ. Αθανασίε.
Δεν σχολιάζουμε απαραίτητα και απόλυτα ΜΟΝΟΝ το γενικό κλίμα που υφίσταται στην Εκκλησία. Απόδειξη είναι το αρχικό και ειδικότατο σχόλιο σου μομφή κατά του Μητροπολίτη Λεμεσού.
Ας μη κρυβόμαστε όμως πίσω από το δακτυλάκι μας. Από το μερικό αναγώμεθα στο γενικό, αλλά και οι γενικολογίες στα εκκλησιαστικά ζητήματα δεν μας βοηθούν. Από το επι μέρους (η διφορούμενη στάση του Λεμεσού) αναγώμεθα στο γενικό (για την διφορούμενη στάση πολλών άλλων Μητροπολιτών). Νομίζω ότι το παρόν ηχητικό ή το εν λόγω πλαίσιο αφορά ιδιαίτερα τη στάση του Λεμεσού περί της ληστρικής Συνόδου, συνεπώς, στρέφομαι κατά των λεχθέντων του. Στρέφομαι κατά του οικείου μητροπολίτη μου, διότι, επίσης, εμπίπτω εις την εκκλησιαστική επαρχία του. Βλέπω δηλαδή κριτικά τις ενέργειες του επισκόπου μου και προσπαθώ πρώτιστα να ασχολούμαι με το σπίτι μου, που είναι η Ιερά Μητρόπολη Λεμεσού.
Αν σε ενδιαφέρει η αντιρρητική κριτική μου, κάνε μια καλυτερώτερη έρευνα στη σελίδα μου και θα ανακαλύψεις ότι ασχολούμαι αντιρρητικά και μέ άλλους επισκόπους.
1ον. Όταν ο Λεμεσού, δηλώνει, ΔΗΜΟΣΙΑ και ΑΔΙΑΚΡΙΤΑ, απόλυτη συμπαράσταση και υποστήριξη στις ενέργειες του Οικουμενικού Πατριάρχη μας, δεν αιρετίζει; Αν υποθέσουμε ότι πράγματι ο Οικουμενικός Πατριάρχης είναι ο κατ΄εξοχήν 1ος Αιρεσιάρχης και αρχηγέτης του «ορθοδόξου» Οικουμενισμού, τότε όταν ο κάθε Επίσκοπος τον υποστηρίζει, αδιακρίτως, τι μέρους του λόγου είναι η ενέργεια του; Ορθόδοξη ή αιρετίζουσα;
2ον. Όταν ο Λεμεσού, ισχυρίζεται, ότι ο Οικουμενικός Πατριάρχης, είναι άριστος του Κανονικού Δικαίου (πράγματι είναι αριστούχος και Διδάκτωρ ο Πατριάρχης στο ΒΑΤΙΚΑΝΕΙΟ Εκκλησιαστικό Δίκαιον, αλλά ΟΜΩΣ αρίστευσε στο ΒΑΤΙΚΑΝΟ), και άρα κατά τον Λεμεσού ο Πατριάρχης μας ξέρει πολύ καλά τι κάμνει περί της Οικουμενικής Κινήσεως, ο Λεμεσού δεν αιρετίζει;
3ον. Όταν ο Λεμεσού, δηλώνει, ΔΗΜΟΣΙΑ, ότι ο Οικουμενικός Πατριάρχης δεν διενεργεί Συμπροσευχές με αιρετικούς και σχισματικούς, και όσοι λένε τα αντίθετα, είναι ψεύτες και συκοφάντες, ο Λεμεσού δεν αιρετίζει και ψευδολογεί; Επιπρόσθετα, δεν υποδαυλίζει την πολεμική κατά των αντιΟικουμενιστών; Δεν υποσκάπτει έτσι τον αντιΟικουμενιστικόν αγώνα; Κατα λογική συνέπεια, η κρυφοδαγκανιάρικη στάση του δεν είναι αιρετίζουσα;
4ον. Όταν ο Λεμεσού, αλλοιώνει το Κανονικό Δίκαιον, διαστρέφοντας τους Ιερούς Κανόνες, περί της ιεράς Αποτείχισεως, ταυτίζοντας αυτήν με το Σχίσμα, ο Λεμεσού δεν αιρετίζει; Η Ιερά Αποτείχιση είναι Σχίσμα; Γιατί δεν διδάσκει την εν λόγω σημαίνουσα διάκριση και ομιλεί μόνον περί Σχίσματος;
ΩΣΤΟΣΟ: Όταν επιτρέπει στις γυναίκες να καταλαμβάνουν θέσεις Ιεροψάλτου, παρά τις ρητές Κανονικές οδηγίες των Αγίων Οικουμενικών Συνόδων, ο Λεμεσού δεν νεωτερίζει και αιρετίζει;
5ον. Γιατί σώνει και καλά, οι αιρετίζοντες να είναι [μόνον] όσοι υπέγραψαν στο Κολυμπάρι ή όσοι διενεργούν στρατευμένα Συμπροσευχές με αιρετικούς; Δεν υπάρχει περίπτωση, κάποιος δήθεν και προβατόσχημος «αντιΟικουμενιστής» που ομιλεί [θεωρητικά] κατά του Οικουμενισμού, να αιρετίζει; Οι Σχισματικοαιρετικοί «Ζηλωτές» είναι δήθεν αντιΟικουμενιστές και αιρετίζουν [ταυτόχρονα] ασύστολα. Γιατί αποκλείεις την κλασική περίπτωση ένας κατά τα φαινόμενα και δήθεν  παραδοσιακός Μητροπολίτης, να αιρετίζει;  Και δη μετά από σωρηδόν [αποδεικτικών] ντοκουμέντων;
6ον. Γιατί [άραγε] δεν είναι ιδική μας δουλειά να κρίνουμε τον οικείον επίσκοπον μας ή άλλον ετέρας επαρχίας περί θεολογικών ζητημάτων και όχι βέβαια περί του βίου του;  
Που το βρήκες αυτό: «Μή κρίνετε τον επίσκοπον, παρ΄εκτός άν και μόνον άν είναι αιρετικός»…; Ο ιερός Χρυσόστομος και ο Απόστολος Παύλος δεν μας διδάσκουν μήπως, διαχρονικά, «τα δημόσια λεχθέντα και πραχθέντα ΔΗΜΟΣΙΑ να κρίνονται και να ελέγχονται» αγαπητέ εν Χριστώ αδελφέ μου; Ο ιερός Χρυσόστομος δεν μας εντέλει να ΚΡΙΝΟΥΜΕ να εξετάζουμε και να ε(ξε)ρευνούμεν τον βίον και την πολιτεία των επισκόπων μας;
7ον. Γιατί ο Λεμεσού να μένει στο απυρόβλητο της αντιρρητικής θεολογίας και κριτικής; Είναι αλάθητος ταγός ή ιερή αγελάδα; Υπάρχει ειδικόν πρωτείο στην αυθεντία για τον Λεμεσού;
Αρκετά αριθμημένα σημεία, τα (υπο)στηρίζω, στα επόμενα δημόσια λεχθέντα του Λεμεσού, στην εν λόγω συνέντευξη [Ο ΣΕΒ. ΛΕΜΕΣΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΣΙΓΟΝΤΑΡΕΙ ΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟ, https://www.youtube.com/watch?v=yhdwveIHmhQ, https://www.youtube.com/watch?v=KiCsIioA-rw  ] που έδωσε στο ΡΙΚ με την κ. Ελίτα Μ., παραμονές των Θεοφανείων (5/1/17), η οποία εκπομπή όλως παραδόξως «κατέβηκε» από το ΡΙΚ. Και η δεύτερη συνέντευξη που προσκομίζω έγινε στην Ρουμανία προς υποστήριξη των αρχιΟικουμενιστών φίλων του Λεμεσού για να ανακόψει τις αλλεπάληλες ιερές αποτειχίσεις (τις οποίες συκοφαντεί ως Σχίσμα) που διενεργούνται κανονικά από Ρουμάνους Κληρικούς, Μοναχούς και Λαϊκούς.


Δείτε παρακαλώ και τον προηγούμενο διάλογον εδώ, εδώ και εδώ σε PDF και DOCS.