Translate

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σάββατο, 11 Νοεμβρίου 2017

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΝΟΥΝΗΣ, ΔΙΑΚΡΙΣΗ* ΔΙΑΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΘΡΗΣΚΕΙΑΚΟΥ ΣΥΓΚΡΗΤΙΣΜΟΥ




ΔΙΑΚΡΙΣΗ* ΔΙΑΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΘΡΗΣΚΕΙΑΚΟΥ ΣΥΓΚΡΗΤΙΣΜΟΥ

Του Παναγιώτη Π. Νούνη



Αφού αμφισβητεί και αρνείται κάπως ο Οικουμενικός Πατριάρχης την αντίρρηση των αντιΟικουμενιστών, ότι οι εν εξελίξει Διαθρησκειακοί Διάλογοι δεν οδηγούν σε Πανθρησκειακό Συγκρητισμό, ας μας εξηγήσει πώς ακριβώς ο μέσος πιστός να ερμηνεύσει ή [να] ερμηνεύει τις καθημερινές φωτογραφήσεις, βίντεο και εικόνες (γεμάτες νόημα και συμβολισμούς) μετά των ετεροδόξων και ετεροθρήσκων;

Πώς να εξηγηθεί, η παράνομη και (παν)μοιχειανική σχέση μετά των Φραγκολατίνων και Λουθηροκαλβίνων, πολλώ [δε] μάλλον το ΕΠΙΣΗΜΟ ανακοινωθέν που διακοσμεί την Πατριαρχική Ιστοσελίδα, όπου αναγνωρίζεται (υπό τινών ορθοδόξων(;) ακαδημαϊκών θεολόγων) το Βάπτισμα της εν Γερμανία Ευαγγελικής εκκλησίας; Ή πώς να εξηγηθεί η αναγνώρισις τινών άλλων ετερόδοξων μυστηρίων στις αποφάσεις του Μπαλαμάντ;

Πως να εξηγηθούν  Παναγιώτατε, οι σωρηδόν κακόδοξες ΔΙ-Α-ΧΡΙ-ΣΤΙ-Α-ΝΙ-ΚΕΣ ΣΥΓΚΡΗΤΙΣΤΙΚΕΣ αποφάνσεις του Κολυμπαρίου; Πώς ακριβώς να εξηγηθεί η πρός ολοταχώς πιστή αντιγραφή των «διαχριστιανικών» Βατικάνειων ψευδοΣυνόδων; Η αναγνώριση ιστορικότητας και εκκλησιαστικότητος των αιρετικών «χριστιανικών» Ομολογιακών και Θρησκευτικών Κοινοτήτων τι ακριβώς είναι, αν δεν είναι Δι-α-χρι-στι-α-νι-κός Συγκρητισμός;

Βέβαια, έχει ίσως εν μέρει δίκαιο, ο παναγιώτατος, διότι ο μέσος και απλός αναγνώστης δεν είναι συνηθισμένος με τις διαφορετικές και διακριτές θεολογικές έννοιες: Διαχριστιανικός/Διαθρησκειακός Συγκρητισμός.

Μπορεί πράγματι, να μη είναι τόσο εφικτή και ευρέως διαδομένη πρακτική ο Διαθρησκειακός Συγκρητισμός. Αλλά είναι πέραν πάσης αμφιβολίας, ότι το πρώτο σχέδιο του Διαχριστιανικού Συγκρητισμού έχει επιβληθεί (στους Ορθοδόξους Χριστιανούς) ληστρικώ τω τρόπω μέσω της κακοΣυνόδου της Κρήτης.

Επιπρόσθετα, στην ορθόδοξη Εικονολογία, γνωρίζουμε άπαντες σχεδόν, ότι μια εικόνα παραπέμπει πάντοτε στο πρωτότυπο και αρχέτυπον. Γνωρίζουμε επίσης, ότι η ορθόδοξη Εικονογράφησις είναι τα «θεολογικά συγγράμματα» για τους απλούστερους αλλά και μορφωμένους Χριστιανούς.

Οι αρχι-Οικουμενιστές, με τις σωρηδόν [«συγκρητιστικές»] φωτογραφήσεις και τα οπτικοακουστικά ντοκουμέντα, διδάσκουν εμμέσως πλην σαφώς τους απλούς Χριστιανούς, ότι όλοι οι δια-χριστιανικοί δρόμοι οδηγούν στον ίδιον και αυτόν Θεάνθρωπον Χριστόν. Αυτό όμως, με την αυστηρά ορθόδοξη και δογματολογική έννοια, αποκαλείται, αναντίρρητα, ΔΙΑΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΣ ΣΥΓΚΡΗΤΙΣΜΟΣ. [Δηλαδή: δαιμονική θεολογία].

Συνεπώς κατά την γνώμη μου, όντως έχει εν μέρει κάποιο δίκαιο ο Οικουμενικός Πατριάρχης, ότι δεν ολοκληρώθηκε το σχέδιο των Θεοσοφιστών, για έναν απόλυτο Πανθρησκειακό Συγκρητισμό. Όντως μπορεί και να μη υπάρχει καν τέτοια επιδίωξη, αλλά στα περί του Διαχριστιανικού Συγκρητισμού τι να πούμε;

Του Παναγιώτη Π. Νούνη

*Το πιο πάνω σχόλιο μας καταγράφηκε στο εν λόγω κριτικό άρθρο του κ. Παναγιώτη Τελεβάντου, ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ ΣΤΗ ΔΙΑΘΡΗΣΚΕΙΑΚΗ ΔΙΑΣΚΕΨΗ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ, http://panayiotistelevantos.blogspot.com.cy/2017/11/blog-post_86.html#comment-form