Translate

Πέμπτη, 6 Ιουλίου 2017

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΕΛΕΒΑΝΤΟΣ, ΑΜΠΕΛΟΘΕΟΛΟΓΙΕΣ ΤΟΥ ΚΑΚΟΔΟΞΟΥ ΔΙΑΝΟΟΥΜΕΝΟΥ κ. ΧΡ. ΓΙΑΝΝΑΡΑ





ΑΜΠΕΛΟΘΕΟΛΟΓΙΕΣ ΤΟΥ ΚΑΚΟΔΟΞΟΥ ΔΙΑΝΟΟΥΜΕΝΟΥ κ. ΧΡ. ΓΙΑΝΝΑΡΑ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Γράφει, στην “Καθημερινή”, ο γνωστός κακόδοξος διανοούμενος κ. Χρήστος Γιανναράς:

“Πρόσφατα, ένα επιπλέον σύμπτωμα δραματικής γλωσσικής σύγχυσης και ασύμπτωτης κατανόησης νοημάτων αναστάτωσε το μόνιμα προβληματικό «σώμα» των ελλαδικών επισκόπων:

Aφορμή μια επιστολή. Tην απηύθυνε μητροπολίτης σε «αδελφό» και «συλλειτουργό» του, με την ευγενική και κόσμια έκκληση - παράκληση να πάψει να αυθαιρετεί παίρνοντας πρωτοβουλίες που προκαλούν οδυνηρά προβλήματα σε ολόκληρη την ελλαδική Eκκλησία. O παραλήπτης αντέδρασε οργισμένα, παρενέβησαν και άλλοι επιστολογράφοι, το διαδίκτυο «πήρε φωτιά». Πέρα από όλες τις άλλες παραμέτρους, το σύμπτωμα κραύγαζε την τραγωδία της σύγχυσης γλωσσών και νοημάτων, το σύνδρομο Bαβέλ.

O παραλήπτης της επιστολής έγινε ολοφάνερο ότι καταλαβαίνει την αλήθεια σαν ορθότητα – ταυτίζει την «αλήθεια» με την «αλάθητη» διατύπωση (ακριβώς όπως και ο παπισμός και το K.K.). Διότι η «ορθότητα» χρειάζεται πάντοτε μιαν «αλάθητη» αυθεντία να την εγγυάται και να ελέγχει τη χρήση της (: την παπική καθέδρα, «μόνη τη Γραφή», τα «κείμενα των Πατέρων», τις συγγραφές του Mαρξ, τη «γραμμή» που «δίνει» το κόμμα κ.λπ.). Mε άλλα λόγια, η «ορθότητα» προαπαιτεί την επένδυσή της σε έναν εξουσιαστικό φορέα, προσπορίζει απόλυτη εξουσία η ορθότητα – γι’ αυτό και οι θεσμικοί φορείς της αλήθειας ως ορθότητας τόσο συχνά «υπερφρονούν».

Δεν δέχεται, λέγει, ο κ. Γιανναράς την αυθεντία των Πατέρων. What a revelation! λένε οι Αμερικανοί σ’ αυτές τις περιπτώσεις.

Λες και υπάρχει κανείς -που δεν είναι Νεορθόδοξος και Νεονικολαίτης- που να πιστεύει ότι ο κ. Γιανναράς σέβεται την αυθεντία των Πατέρων και των Συνόδων, αφού το πολύτομο έργο του για μισό αιώνα τώρα δεν είναι τίποτε άλλο παρά προσπάθεια να αποδεσμευτεί η θεολογία από τη διδασκαλία των Πατέρων και των Συνόδων της Εκκλησίας.

Ποιος είναι αυτός που μίλησε με περισσή ασέβεια για τους Κανόνες της Πενθέκτης Οικουμενικής Συνόδου που κωδικοποίησαν όλη την κανονική παράδοση της Εκκλησίας; Ο κ. Γιανναράς φυσικά! Ποιος άλλος;

Γι’ αυτό ας μη στενοχωρείται άδικα ο κ. Καθηγητής. Όλοι, με εξαίρεση φυσικά τους Νεορθόδοξους και τους Νεονικολαίτες, ύστερα από μισό αιώνα παραχάραξης της αλήθειας της Εκκλησίας από τον κ. Γιανναρά, γνωρίζουν πολύ καλά με ποιον έχουν να κάνουν.

Δεν μπορούσε, βλέπετε, να σιωπήσει και άνοιξε το στόμα του για να παραλάβει τον Σεβ. Πειραιώς και για να συνταχθεί με τον οικουμενιστή και νεωτεριστή Μητροπολίτη Αργολίδος Νεκτάριο, ο οποίος δήθεν έστειλε προσωπική επιστολή στον Σεβ. Πειραιώς, ενώ στην πραγματικότητα έστειλε επιστολή καθ’ άπασαν την Εκκλησία που κοινοποίησε και στα ΜΜΕ.

Και ο Σεβ Πειραιώς, κατά τον κ. Γιανναρά; Έπρεπε να δεχτεί αδιαμαρτύρητα τις φαιδρές κατηγορίες του Σεβ. Αργολίδος.

Ξέρετε τι ελπίζω; Ότι ο Σεβ. Πειραιώς θα παραλάβει δεόντως -με τον μοναδικό τρόπο που ξέρει να παραλαμβάνει τους Οικουμενιστές- τον κακόδοξο Καθηγητή και θα τον καθήσει στο σκαμνί. Εδώ καταντήσαμε! Να διδάσκει στους επισκόπους ορθόδοξο ήθος ο Νεονικολαίτης κ. Χρήστος Γιανναράς, που εισήγαγε σωρεία κακοδοξιών στη θεολογία τα τελευταία πενήντα χρόνια και ο οποίος έχει προκαλέσει μεγαλύτερη ζημιά στα θεολογικά μας πράγματα από ότι ο Ζηζιούλας ή ο Αγουρίδης.

Θα κλείσουμε το σύντομο αυτό άρθρο με αυτά που έλεγε ο Όσιος Παίσιος ο Αγιορείτης για τους Πατέρες της Εκκλησίας:

“Τις διάφορες θεωρίες των θεολόγων να τις περνάτε από το ΠΑΤΕΡΙΚΟ κόσκινο. Πρέπει να τις κοσκινίζετε με βάση τους ΠΑΤΕΡΕΣ και ό,τι είναι σκουπίδια ή πίτουρα να τα πετάτε. Να ψάχνετε με βάση τους ΠΑΤΕΡΕΣ. Προσέξτε ένα παράδειγμα. Υπάρχει το μπακίρι, ο μπρούντζος και ο χρυσός. Ακόμη και μπακίρι καλό και άσχημο, μπρούντζος καλός και άσχημος, χρυσός 12 καρατίων και χρυσός 24 καρατίων. Εσείς να διαλέγετε το χρυσό των 24 καρατίων. Και τα άλλα χρειάζονται, αλλά όλοι να προτιμάτε το χρυσό." (Πρεσβ. Διονυσίου Τάτση, Ο Γέροντας Παΐσιος Βιογραφικά στοιχεία - Διδαχές – Επιστολές – Περιστατικά – Κείμενα, σελ. 146-147).

Ψιλά γράμματα, φυσικά, για τον κ. Γιανναρά η διδασκαλία του Οσίου Παισίου, ο οποίος δεν είχε σε καμία υπόληψη τον κακόδοξο διανοούμενο και υβριστή των Αγίων Πατέρων. Εδώ ο κ. Γιανναράς έγραψε στα κατύμματα των υποδημάτων του τους Αγίους των Οικουμενικών Συνόδων και θα λάβει υπόψη τον Όσιο Παίσιο; 

ΠΗΓΗ: Ιστολόγιον « PANAYIOTIS TELEVANTOS » ,  http://panayiotistelevantos.blogspot.com.cy/2017/07/blog-post_91.html