Translate

Παρασκευή, 9 Ιουνίου 2017

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΝΟΥΝΗΣ, Ο π. ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΒΟΛΟΥΔΑΚΗΣ ΕΠΙΜΕΝΕΙ ΣΤΑ ΑΤΟΠΑ ΚΑΙ ΚΑΚΟΔΟΞΑ ΔΙΑΚΗΡΥΧΘΕΝΤΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΑΙΡΕΣΙΑΡΧΟΥ ΑΡΕΙΟΥ





Ο π. ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΒΟΛΟΥΔΑΚΗΣ ΕΠΙΜΕΝΕΙ ΣΤΑ ΑΤΟΠΑ ΚΑΙ ΚΑΚΟΔΟΞΑ ΔΙΑΚΗΡΥΧΘΕΝΤΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΑΙΡΕΣΙΑΡΧΟΥ ΑΡΕΙΟΥ
Του Παναγιώτη Π. Νούνη

ΠΡΟΛΟΓΙΚΑ: ΠΕΡΙ ΒΟΛΟΥΔΑΚΙΣΜΟΥ ΤΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ
Από δεοντολογική υποχρέωση και μόνο αλλά και από μεγάλο σεβασμό προς τον π. Βασίλειο Βολουδάξη, οφείλω, να δημοσιεύσω μία πρώτη, πρόχειρη, άτοπη, ανιστόρητη, εκτός τόπου και χρόνου, κακόδοξη, αυθόρμητη και επιπόλαια απάντησή του.
Ο εν λόγω παππούλης-Κληρικός της Εκκλησιαστικής Ενορίας του Αγίου Νικολάου Πευκακίων δεν έκανε κάν τον φιλότιμο κόπο να διερευνήσει τις παραπομπές όπου του επρότεινα στο προηγούμενο αντιρρητικό κείμενό μου κατά τινών πρωτοφανών και κακόδοξων δηλώσεών του.
Όχι μόνο δεν επαλήθευσε προσεκτικώτερα την βιβλιογραφία που του επροσκόμησα, ως αποδεικτικό υλικόν, αλλά μάλλον και την αγνόησε. Πολλώ μάλλον δεν άνοιξε κάν ένα απλό βιβλίο Εκκλησιαστικής Ιστορίας ώστε να αντιληφθεί τα φρικτά ιστορικοδογματικά ατοπήματα και σφάλματά του όπου εκατήχησεν τον λαό του Θεού.
Δεν είχα κανένα σκοπό να δημοσιεύσω την απάντησή του προς εμένα σε όσα ευθέως και με παρρησία τον κατηγορώ, κυρίως για να το προστατέψω.
Αλλά επρόλαβε ο ίδιος, το ίδιο το «ημέϊλ» να το δημοσιεύσει και να το κοινοποιήσει ως δημόσιο σχόλιο στην εν λόγω ανάρτηση καταγγελία μας, έτσι θεωρώ, λογικώς, ότι πρέπει να δωθεί και στη ευρεία διαδικτυακή μπλοκόσφαιρα και δή να αναρτηθεί, δεοντολογικώς, και στον ιδικόν μας ημερολογιακόν ιστοχώρο για ιστορικούς λόγους.
Να τον προστατέψω όμως από ποιόν;
Κυρίως από τα νύχια και τα δόντια, εννοώ τις πολεμικές γραφίδες και ιαχές, τινών αξιότιμων συναδέλφων και συμπατριωτών μου, όπως έμαθα να πράττω τα τελευταία χρόνια, κυρίως υπέρ του, και κατά τινών αδίκων κατά την προσωπική εκτίμησή μας θεολογικών πολεμικών που υπέστει, κατά τακτά χρονικά διαστήματα, από διάφορους φίλους και εχθρούς του και για διάφορους ενίοτε σημαντικούς λόγους που δεν είναι του παρόντος να αναλύσουμεν.
Θα αρχίσω, όμως, σιγά-σιγά να δίδω ιδιαίτερη σημασία σε κάθε κατηγορία αποδεικτική που εξαπολύεται κατά του πατρός Βασιλείου Βολουδάκη, μη τυχόν και αδίκησα αδελφό/ή, στην ζηλότυπη και αυθόρμητη προσπάθεια μου, να τον υπερασπίσω υϊικώς, και πάσι θυσία.
Η περίοδος του βελούδινου Βολουδακισμού «απέθανεν και ετάφην» ανεπιστρεπτί καθώς ετσίρηξε ένας σοφιστής Κληρικός, φαλτσόφωνα, μια παγερή και θεοσκότεινη ημερά. Ήρθε ο καιρός να απογαλακτίσωμεν κάπως και από τους Γκουρούδες, και από τον ανούσιο Γεροντισμό, και από τις αλάθητες αυθεντίες του «Ορθοδοξισμού».
Προσκομίζω συνεπώς στους εκλεκτούς και φιλότιμους όπου γής αναγνώστες μας την «ακαταμάχητον» Βολουδάκειον απάντηση, ή μάλλον καλύτερα την στρεβλή, σαθρή, εξάπαντος έγγραφην και υπογεγγραμμένην, εμμονή και επιμονή, του πατρός Βασιλείου στις κακόδοξες και ανιστόρητες ασυναρτησίες του.
Του Παναγιώτη Π. Νούνη
Ορθόδοξος Θεολογών

ΟΙ ΕΩΛΕΣ ΑΝΤΙΡΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ Η ΑΚΑΤΑΝΟΗΤΗ ΕΠΙΜΟΝΗ ΤΟΥ π. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΒΟΛΟΥΔΑΚΗ ΣΤΙΣ ΚΑΚΟΔΟΞΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ

Αγαπητέ κ. Παναγιώτη, Χαίρετε εν Κυρίω πάντοτε!
Σας ευχαριστώ που ενημερώνεσθε γιά τις ομιλίες μου και γιά τις αναρτήσεις κάποιων από αυτές. Ομως, με θλίβει το γεγονός ότι εσπεύσατε να γράψετε τόσα πολλά και τόσο αιχμηρά εναντίον μου, ενώ γνωρίζετε πόση προσήλωση έχω στα Δόγματα της Πίστεώς μας.
Θα ετακτοποιείτο το ζήτημα, αν μου ζητούσατε εξηγήσεις, όπως σας έχω απαντήσει και σε άλλα ερωτηματικά σας, σχετικά με θέματα που έχω αναπτύξει.
Ηταν περιττά τα όσα γράψατε γιά να αποδείξετε ως δογματικώς ορθά, όσα ουδέποτε αρνήθηκα. Μάλιστα, δε, ο βαρύγδουπος τίτλος σε πληθυντικό αριθμό "ΚΑΚΟΔΟΞΙΕΣ ΤΟΥ π. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ"!
Ποιές είναι οι κακοδοξίες;
Μία παρανόησή σας σε ένα μικρό απόσπασμα ομιλίας μου!
Μίλησα γιά κάτι εντελώς συγκεκριμένο. Οχι γιά την τελεσίδικη καταδίκη του Αρείου αλλά γιά την συγκεκριμένη χρονική στιγμή, που μεσολάβησε μεταξύ της επικειμένης συλλειτουργίας του με τον Αγιο Αλέξανδρο και του φρικτού θανάτου του.
Αν όντως είχε τότε καθαιρεθει ο Αρειος, θα ετίθετο θέμα συλλειτουργίας του;
Θα επροβληματίζετο ο άγιος Αλέξανδρος αν πρέπει να συλλειτουργήση ή όχι, εάν εκείνη τη χρονική στιγμή ήταν ενεργός η καθαίρεση;  
Είναι δυνατόν να αρνούμαι ότι καταδικάσθηκε ο Αρειος;
Τότε, όμως, εκείνος διεκήρυσσε ψευδώς ότι ακολουθεί την Πίστη της Εκκλησίας, γι' αυτό και δεν είχε έρεισμα ο άγιος Αλέξανδρος να αρνηθή την συλλειτουργία.
Υπήρχε η παραμικρή πιθανότητα να υπεχρεώνετο ό άγιος να συλλειτουργήση με κληρικό ΤΕΛΕΣΙΔΙΚΑ καθηρημένον;
Μη δημιουργούμε, λοιπόν εντυπώσεις, και, μάλιστα, σε μιά περίοδο κρίσιμη γιά την Ενότητα των Πιστών της Εκκλησίας μας.
Με εν Χριστώ αγάπη
π. Βασίλειος Βολουδάκης


Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΜΑΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ π. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΒΟΛΟΥΔΑΚΗ

Σεβαστέ μου πατέρα Βασίλειε χαίρε!
Κατ΄αρχήν να σας πώ, ότι δεν κατ΄έγραψα «ιώτα έν» αιχμηρό πράγμα εναντίον σας αλλά εναντίον των κακοδοξιών σας. Έγραψα δηλαδή κατά των ενεργειών σας, και όχι όπως νομίζετε, κατά του αξιότιμου και περιπόθητου τιμίου προσώπου ή και προσωπικότητός σας. 
Κακοδοξία εις το ιδικό μου συσκοτισμένο μυαλό ισούτε με μία (ή πολλές) κακή+δόξα=κακή γνώμη ή κακή άποψη, μια εσφαλμένη ή αποκλίνουσα πίστη από την Ορθόδοξη Πίστη. Ούτε βέβαια συνέγραψα κάποθεν ότι είστε κακόδοξος Κληρικός, το απέφυγα επιμμελώς, ούτε ότι διατυπώσατε τινά αίρεση, πράγμα το οποίον επράξατε.
Δεν μπορούσα να σας ζητήσω προσωπικές εξηγήσεις, στα εν λόγω πεπλανημένα και δημόσια λεχθέντα και κηρυχθέντα σας. Είχα όμως  και την υποχρέωση να εφαρμώσω το Ευαγγελικόν «Ειπέ τη Εκκλησία», διότι δεν ήτο κάτι το προσωπικόν μεταξύ εμού και εσάς.
Η κακοδοξία, δηλαδή η εσφαλμένη γνώμη σας ή η κακή άποψη σας είναι στο σημείο όπου διδάσκετε τα ακριβώς αντίθετα από όσα μας διδάσκει η Εκκλησία  μαςστο ζήτημα του Αρείου. Είπατε δημόσια σε κατήχηση στο πλήρωμα της Εκκλησίας, ότι όσο ζούσε ο Άρειος η Εκκλησία ουδέποτε τον εκατεδίκασε αλλά ούτε και τον αφόρισε. Πράγμα ανυπόστατον.
Διότι ο Άρειος και εκαθαιρέθην και αφορίσθην δύο φορές πρό της Α΄ Οικουμενικής Συνόδου, και μετά στην αγία οικουμενική Σύνοδο, τρίτη φορά εκαταδικάσθηκε εκαθαιρέθην και αφορίσθην ΤΕΛΕΣΙΔΙΚΑ. 
Είπατε ότι ουδέποτε η Εκκλησία τον απεκάλεσε εν ζωή αιρετικόν ή αιρεσιάρχην, πράγμα ανυπόστατον. Διότι ήτο αιρετικός και αιρεσιάρχης, πολύ πρό της Α΄ Οικουμενικής Συνόδου, πράγμα που αποδεικνύεται αν μελετήσετε προσεκτικώτερα την Ιστορία των Δογμάτων και την Εκκλησιαστική Ιστορία, όπου σας παραπέμπω. Σκεφθείτε ότι δεν προσκόμισα καθόλου Πατρολογικά επιχειρήματα από την Πατερική Γραμματεία.
Τέτοια παράδοξη άγνοια, μεγίστη παρανόηση και σημαντική απόκλιση εκ της διδασκαλίας της Εκκλησίας, προσωπικά με εξέπληξε ως κεραυνώς εν αιθρία.
Ναι, πράγματι,  ετέθην θέμα «συλλειτουργίας» του Αρείου, διότι ήτο τω όντι καθαιρεμένος ΤΕΛΕΣΙΔΙΚΑ από την Α΄ Οικουμενική Σύνοδο (325) αλλά πότε ακριβώς; Το 335 όταν συνεκλήθην η Ληστρική Σύνοδος της Τύρου για να διενεργήσει την άρση της καθαιρέσεως αυτού και για να καθαιρεθεί ο άγιος και Μέγας Αθανάσιος.
Από ποιους ετέθην τέτοιο ζήτημα; Από τους φανατικούς οπαδούς του Αρειανιστές που επερικύκλωσαν ασφυκτικώς τον Μέγα Κωνσταντίνο, και τον επαρέσυραν, να δει ευνοϊκώτερα και να εφαρμώσει μία κακόδοξον εκκλησιαστικήν πολιτική, υπέρ του Αρειανισμού, και υπέρ του  καθαιρεμένου και αναθεματισμένου Αρείου υπό τον 318 Θεοφόρων Πατέρων μας.
Καλώς ή κακώς, επροβληματίζετο σοβαρά ο Πατριάρχης Κων/Πόλεως άγιος Αλέξανδρος αν θα συλλειτουργήσει μετα του Αρείου, διότι και στον Πατριάρχη Αλεξανδρείας άγιο και Μέγα Αθανάσιο ετέθην τέτοιο εκκλησιαστικό δίλλημα και ΑΠΕΜΑΚΡΥΝΘΕΙ και ΑΡΝΗΘΕΙ να διεπράξει τέτοιο εκκλησιαστικό έγκλημα και ολίσθημα να συλλειτουργήσει μετά του Αρείου.
Και όμως πατέρα Βασίλειε, εδιετυπώσατε, και αρνηθήκατε, επί λέξη, ότι όσο ζούσε ο Άρειος η Εκκλησία ουδέποτε τον κατεδίκασε ή καθαίρεσε κ.ο.κ. και τούτο μάλιστα ενισχύεται, όχι από τυχούσες ιδικές μου παρανόησεις αλλά με τη ιδική σας επιμονή στις εσφαλμένες κατηχητικές διατυπώσεις σας, αλλά και στα εσφαλμένα ιστορικοδογματικά ερωτήματα που μου θέτετε εδώ κατ΄ιδίαν. 
Ξαναβάλτε σας παρακαλώ το βίντεο να ακούσετε προσεκτικώτερα τι λέτε. Διότι μέχρι να γράψω τις αντιρρήσεις μου, ίνα μη σας αδικήσω, το άκουσα και το είδα 15 φορές. Έβαλα και τρίτα πρόσωπα, να το παρακολουθήσουν. Μη τυχόν και έχω όντως πάθει παράνοια εξ όσων εδιδάσκετε.
Ο άγιος Αλέξανδρος είχε ισχυρό έρεισμα να μην μπεί καθόλου στη διαδικασία του προβληματισμού, διότι ο προβληματισμός εισήλθεν μετά από πολιτικές πιέσεις άπό τον παρασυρθέντα Αρειανόφρων (εκείνη τη στιγμή) Αυτοκράτορα Μέγα Κωνσταντίνο. Ο Μέγας Αθανάσιος γιατί αρνήθην; Δεν σας προβληματίζει;
Ξαναδιαβάστε την Εκκλησιαστική Ιστορία και ανασκευάσθε σας παρακαλώ πολύ ΔΗΜΟΣΙΑ, γραπτώς και προφορικώς, τις εσφαλμένες ιστορικοδογματικές απόψεις και παρανοήσεις σας διότι πρόκειται για πραγματικές κακοδοξίες, όπου παραπλανώσι, τα πνευματικά παιδιά σας και το Χριστεπώνυμο πλήρωμα της Εκκλησίας, όπου βρίσκεται έρμαιο στον ωκεάνειο διαδικτυακό χώρο, και που διψά από σας να γεύεται τις εκατοντάδες άλλες πνευματικώτερες κατηχητικές ομίλίες σας.
Η «παραμικρή πιθανότητα της υποχρέωσις», καθώς μου γράφετε, προς τον Πατριάρχη Αλέξανδρο, υπήρχε πατέρα Βασίλειε,  και δεν ήτο ζητούμενον καθώς νομίζετε εσφαλμένα, και ονομαζόταν: Μέγας Κωνσταντίνος και οι αρειανιστές αυλικοί του.
Όπου  ασκούσαν υπερβάλλουσα πίεση, και ψυχολογικόν πόλεμο  στον Πατριάρχη, για να έρθει σε κοινωνία με έναν τελεσίδικα καθαιρεμένο αιρεσιάρχη Κληρικό Άρειο. Αφού δεν ήτο καθαιρεμένος και ήτο κανονικά Κληρικός ο Άρειος, για ποιόν λόγο τότε έπεσε σε ψυχολογικό και πνευματικό δίλλημα και μαράζι ο πατριάρχης; Δεν σας προβληματίζει η μεγίστη διστακτικότης του και ο οντολογικός πόνος του να υποχρεωθεί δια της πολιτικής βίας να συλλειτουργήσει μαζί με τον Αιρεσιάρχην Άρειο;
Βλέπετε ο Μέγας Κωνσταντίνος και οι συν αυτώ, έκαναν δυστυχώς και σφάλματα, εκκλησιαστικά σφάλματα, όπως η  διαβολική μανία τους να αποκαστήσωσι και για να γίνει η άρσις, διά Ληστρικής Συνόδου, η τελεσίδικη καταδίκη και καθαίρεσις του Αρείου από την Α΄ Οικουμενική Σύνοδο.
Βλέπετε να εορτάζουμε πουθενά την Ληστρική Σύνοδο της Τύρου όπου το 335 έγινε η άρσις της καθαιρέσεως και του αφορισμού αυτού του Αρείου;
Είναι δυνατόν να μας διδάσκετε, δημόσια, ότι η Α΄ Οικουμενική Σύνοδος δεν καταδίκασε και δεν καθαίρεσε τον αιρεσιάρχη Άρειον, αλλά εκαταδίκασε μόνον την αίρεση αυτού τον Αρειανισμό; Ούτε στη απλή λογική δεν στέκωσι αυτά τα υποκειμενικά εσφαλμένα και κακόδοξα συμπεράσματά σας.
Τότε, γιατί φέρνετε τέτοια ληστρικά επιχειρήματα; Τα ρητορικά επιχείρημα  και ερωτήματα που φέρνετε, είναι η βάση της Ληστρικής Συνόδου, που απεκατέστησεν δήθεν τον Άρειον. Το γεγονός ότι μία Ληστρική Σύνοδος τον απεκατέστησε στη ιερωσύνη, δεν σημαίνει ότι ακυρώθηκαν οι αποφάσεις της Α΄ οικουμενικής; Προφανώς δεν αντιληφθήκατε καλώς και τι ακριβώς υπερασπίζετε. Απορώ, δεν το αντιλαμβάνεστε;  Θέλω να πιστεύω ότι πρόκειται από μέρους σας για παχυλή άγνοια της εν λόγω εκκλησιαστικής περιόδου, και ότι δεν θα εμμείνετε διότι σας έχω σε υψηλώτατη εκτίμηση. Αλλά ελπίζω να μη αποδειχθεί κατά βάθος ως μη αγνή άγνοια.
Σεβαστέ μου και πολυαγαπημένε μου πατέρα Βασίλειε, θέλω να ξέρετε, ότι ουδεμία εντύπωση δημιουργώ, αλλά ούτε επιθυμώ να συμμετέχω σε διαιρέσεις και αψιμαχείες πολλώ μάλλον με αδελφούς και πατέρες που έχω σε περίοπτη θέση μέσα στην καρδιά μου.
Όμως καθώς μας διδάσκωσι οι αρχαίοι Φιλόσοφοι, φίλος μεν Πλάτων, φιλτάτη δε η Αλήθεια, τίμιε πάτερ.
Με τα ερωτήματα ρητορικής φύσεως, που μου καταγράφετε στο εν λόγω μήνυμά σας, μου αποδεικνύετε, δυστυχώς, και αυτό με θλίβει υπαρξιακά, ότι τίποτε απολύτως δεν έχετε ακόμη αντιληφθεί ότι σας καταγγέλω. Εικάζω ότι είναι μία πρώτη αυθόρμητη αντίδρασίς σας, και ότι με την πάροδω των ημερών θα συμπροβληματιστούμεν βαθύτερα.
Ολοι μας ενίοτε κακοδοξούμε, δηλ. έχουμε κάποιες κακές και εσφαλμένες αντιλήψεις. Το επικίνδυνο είναι, όταν αυτές γίνονται Κατηχητική διδασκαλία, Ποιμαντική και Πατερική Θεολογία προς το ακατήχητο πλήρωμα της Εκκλησίας μας.
Γνωρίζω ότι είστε άριστος πνευματικός και άριστος θεολόγος, και ότι θα βρείτε, αν το θέλετε, τελικώς την άκρη, διότι, εγώ είμαι πνευματικό παιδί σας, εξ αποστάσεως, και με λένε Παναγιώτη Νούνη, και όχι Παναγιώτη Τελεβάντο.
Ευλογείτε και ασπάζομαι με απόλυτο σεβασμό την δεξιά σας
Του Παναγιώτη Π. Νούνη
(Έγραφον εν τη 7η Ιουνίου 2017)