Translate

Σάββατο, 30 Απριλίου 2016

ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΤΥΠΟΣ: ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΠΑΠΑΔΑΚΗ, ΑΝΟΜΟΝ ΣΥΝΕΔΡΙΟΝ ΒΟΥΛΕΥΟΜΕΝΟΝ ΚΕΝΑ

ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ, 1. ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΕΤΑΙ Η ‘’ΕΝΩΣΗ ΑΘΕΩΝ’’ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΗΜΗ ΥΠΟΔΟΧΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΦΩΤΟΣ 2. Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑΣ ΕΠΙΜΕΝΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΚΤΟΣ ΤΟΥ Π.ΣΕ.

ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΕΤΑΙ Η ‘’ΕΝΩΣΗ ΑΘΕΩΝ’’ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΗΜΗ ΥΠΟΔΟΧΗ  ΤΟΥ  ΑΓΙΟΥ ΦΩΤΟΣ

Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
__________________
Η ‘’Ένωση αθέων’’ με επιστολή της προς τα Υπουργεία Οικονομικών, Εξωτερικών, Εθνικής Άμυνας, Παιδείας, Θρησκευμάτων, Αθλητισμού και Πολιτισμού, καθώς και στα Πολιτικά κόμματα, διαμαρτύρεται για την επίσημη υποδοχή του Αγίου Φωτός με τιμές αρχηγού κράτους.  

Το μένος των επιστράτευσε και την αναφορά στο  κόστος ακόμα και των μικροφωνικών εγκαταστάσεων που χρησιμοποιούνται στην επίσημη υποδοχή.  Να υπενθυμίσουμε και την ερώτηση 8 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ στις 18 Μαΐου 2015 στην Βουλή των Ελλήνων, για την υποδοχή του Αγίου Φωτός με τιμές αρχηγού κράτους.

Πέρυσι στον ΒΗΜΑ 99,5 ο νυν υπουργός Παδείας Ν. Φίλης δήλωνε : «Πριν μερικό καιρό, την Μεγάλη Παρασκευή, ήρθε το Άγιο Φως με τιμές πάλι αρχηγού κράτους, δηλαδή δύο αρχηγοί κρατών επισκέφτηκαν επί ΣΥΡΙΖΑ την Ελλάδα και είναι το Άγιο Φως και τα λείψανα της Αγίας Βαρβάρας». «Τι γαρ ει ηπίστησαν τινές;  μη η απιστία αυτών την πίστιν του Θεού καταργήσει;» (Ρωμ. 3,3)

Κι όλα τούτα για το Άγιο Φως από την ‘’Ένωση αθέων’’, λόγω του αντίχριστου μένους για του Φωτός τον χορηγό.  Όλα τούτα από το αντίθεο μένος για τον Δεσπότη Χριστό, το Φως το Αληθινό.  Δεν αντέχουν οι άθεοι το Άγιο Φως από τον Πανάγιο και Φωτοφόρο Τάφο του Χριστού.  Ενοχλούνται καθότι την «φωτοφάνειαν ποιούμεθα», την του Δεσπότου Χριστού «προς ημάς συμπαθώς γενομένην θεοφάνειαν, εικονίζομεν»*.


*Από την ‘’Ευχή του Αγίου Φωτός’’ την οποία αναγιγνώσκει ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων γονυκλινής προ του Παναγίου Τάφου, η οποία επακριβώς αναφέρει «εκ τάφου δε θεοπρεπώς αναλάμψαν αναμιμνησκόμενοι, φωτοφάνειαν ποιούμεθα, σου την προς ημάς συμπαθώς γενομένην θεοφάνειαν, εικονίζοντες».



Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑΣ ΕΠΙΜΕΝΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΚΤΟΣ ΤΟΥ Π.ΣΕ.

Του   Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
_____________________
Η Ορθόδοξη Εκκλησία της Βουλγαρίας επιμένει να είναι εκτός του Π.Σ.Ε., γιατί δεν μπορεί να είναι μέλος ενός οργανισμού στον οποίο θα θεωρείται ‘’ως μια  εκ των πολλών ή ως κλάδος της Μίας Εκκλησίας, που ψάχνει και αγωνίζεται για την πραγμάτωσή της στο Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών’’.  Ως γνωστό η Ορθόδοξη Εκκλησία της Βουλγαρίας έχει αποχωρήσει από το Π.Σ.Ε. το έτος 1998.

Με σαφήνεια η Ορθόδοξη Εκκλησία της Βουλγαρίας επιμένει να είναι εκτός από ένα τέτοιο βαβέλειο συνοθύλευμα, όπως αυτό του Π.Σ.Ε..  Ποιος αμφιβάλλει ότι το Π.Σ.Ε. είναι  σύγχρονη Βαβέλ, όπου το μεγαλύτερο μέρος του αποτελείται από τις σύγχρονες αιρετικές Προτεσταντικές παραφυάδες;  Η Εκκλησιολογική Οικουμενική συνείδηση των Ορθοδόξων, δεν επιτρέπει εκκλησιολογικές οικουμενιστικές  εκτροπές.  «Η Οικουμένη ως συμπεφώνηκεν», αναφέρεται στο Συνοδικό Ζ΄ Οικουμενικής Συνόδου, καταδεικνύοντας πως ορίζεται Ορθοδόξως  η Οικουμένη, όπου οι πάντες το αυτό φρονούν.

Είναι σαφές λοιπόν ότι  η αναφορά του κειμένου της δημοσιευθείσας απόφασης της Συνάξεως των Προκαθημένων των Ορθοδόξων Εκκλησιών στο Σαμπεζύ Γενεύης, στη «Δήλωση του Τορόντο» (Παρ. 19), αντιβαίνει στην προλογική ομολογία του κειμένου, όπου αναφέρεται ότι «η Ορθόδοξος Εκκλησία, είναι η Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία» (Παρ. 1).    Στη «Δήλωση του Τορόντο», σαφέστατα για μας τους Ορθόδοξους ενυπάρχει εκκλησιολογική εκτροπή, αναφέροντας ότι «οι εκκλησίες αναγνωρίζουν ότι το να αποτελεί κάποιος  μέλος της εκκλησίας του Χριστού είναι πιο περιεκτικό από το να αποτελεί  μέλος της ίδιας του της εκκλησίας».

Μπορούμε ως Ορθόδοξοι να δεχθούμε κάτι τέτοιο;  Μπορούμε ως Ορθόδοξοι να δεχθούμε  αυτό που καταδεικνύεται με το «περιεκτικότερο»;  Ξεκάθαρα υποβαθμίζεται το γεγονός να ανήκεις στην ίδια σου την εκκλησία, πράγμα που ειδικά εμείς οι Ορθόδοξοι δεν μπορούμε να δεχθούμε, καθότι αντιβαίνει στην αυτοσυνειδησία της Ορθόδοξης Εκκλησίας. 

Η Ορθόδοξη Εκκλησία δεν είναι μια από τις διάφορες εκκλησίες, όπως  τούτο εννοείται με τη «Δήλωση του Τορόντο».  Δεν μπορούμε να δεχθούμε ότι ανήκουμε στις «επί μέρους εκκλησίες» και ότι υπάρχει μια άλλη Εκκλησία του Χριστού στην οποία είναι «περιεκτικότερο» να ανήκουμε.  Ορθά λοιπόν η Ορθόδοξη Εκκλησία της Βουλγαρίας επιμένει να είναι εκτός του Π.Σ.Ε.

Πέμπτη, 28 Απριλίου 2016

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΝΟΥΝΗΣ, Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ "ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΩΝ" ΕΙΣ ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΝΟΔΟΝ ΣΥΝΙΣΤΑ ΚΑΚΟΔΟΞΙΑΝ

ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΙΕΡΕΜΙΑΣ, ΠΑΣΧΑ 2016

 



IEΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ
ΓΟΡΤΥΝΟΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΕΩΣ
  ΔΗΜΗΤΣΑΝΑ-ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΙΣ

Δημητσάνα - Μεγαλόπολη, 1 Μαΐου 2016

ΠΑΣΧΑ 2016

1. Πάσχα ἡ σημερινή ἡμέρα, ἀδελφοί χριστιανοί, ἡ μεγαλύτερη γιορτή τῆς χριστιανοσύνης. Ὁ Ἀρχηγός τῆς πίστης μας, ὁ Κύριος ἡμῶν Ἰησοῦς Χριστός, δέν εἶναι πεθαμένος, ἀλλά ἀναστημένος. Αὐτό γιορτάζουμε σήμερα: Τήν ἀνάσταση τοῦ Χριστοῦ μας. Ὅλα τά ψευδοθρησκεύματα ἔχουν πεθαμένο ἀρχηγό. Ἐμεῖς ἔχουμε ἀναστημένο Ἀρχηγό. Ὁ ὄχλος τῶν Ἰουδαίων, καθοδηγούμενος ἀπό τούς «μορφωμένους» του, τούς Γραμματεῖς καί τούς Φαρισαίους, θανάτωσαν τόν Ἰησοῦ Χριστό καί τόν ἔβαλαν σέ τάφο. Καί ἔβαλαν μάλιστα καί φρουρά στρατιωτῶν, γιά νά φρουρεῖ τόν τάφο, μήν ἔρθουν τάχα οἱ μαθητές τοῦ Χριστοῦ καί κλέψουν τό σῶμα Του καί ποῦν ἔπειτα ὅτι ἀναστήθηκε. Ἀλλά περιμένετε, παρακαλῶ! Τί ἦταν αὐτό πού συνέβηκε τήν τρίτη ἡμέρα μετά τόν θάνατο τοῦ Χριστοῦ; Ἀναστήθηκε ὁ Χριστός! Τρόμαξαν οἱ στρατιῶτες, πού φρουροῦσαν τόν τάφο τοῦ Χριστοῦ, σάστισαν καί ἐξευτελίστηκαν οἱ ἄρχοντες τῶν Ἰουδαίων, ἀγαλλίασαν ὅμως οἱ μαθητές τοῦ Χριστοῦ καί ὅλοι οἱ πιστοί του καί διαλαλοῦσαν θαρρετά τήν Ἀνάστασή Του. Δέν ἦταν δυνατόν νά συμβεῖ διαφορετικά, ἀδελφοί χριστιανοί. Δέν ἦταν δυνατόν ἡ ψυχρή πλάκα τοῦ μνήματος νά κρατήσει τόν Χριστό στόν τάφο, γιατί ὁ Χριστός εἶναι Θεός. Καί ὅλο τό χῶμα τῆς γῆς δέν μπορεῖ νά θάψει τόν Θεό.
2. Ἡ ἀνάσταση τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ, ἀδελφοί χριστιανοί, διαποτίζει ὅλη τήν πίστη μας καί τήν λατρεία μας στόν Θεό, ἀλλά, γιά μᾶς τούς Ἕλληνες ἰδιαίτερα, ἔγινε δύναμη ἰσχυρή καί μᾶς ἔδωσε ὁρμή γιά τούς ἀγῶνες τῆς φυλῆς μας. Ὅπως οἱ Ἑβραῖοι σταύρωσαν τόν Χριστό, ἔτσι καί οἱ Τοῦρκοι σταύρωσαν καί ἔθαψαν τήν πατρίδα μας τήν Ἑλλάδα. Πραγματικά, τήν ἔβαλαν σέ τάφο. Καί ὅλοι πίστευαν ὅτι πάει πιά ἡ Ἑλλάδα!... Ἀλλά, τί εἶναι αὐτό πού συνέβηκε τήν 25η Μαρτίου τό 1821; Ὁ δικός μας Δημητσανίτης Παλαιῶν Πατρῶν Γερμανός, τήν ἡμέρα πού γιόρταζε ἡ Παναγιά, ὕψωσε τό Λάβαρο τῆς Ἐπαναστάσεως καί ὅρκισε τούς Ἕλληνες νά ξεσηκωθοῦν σέ ἀγῶνα, γιά νά τινάξουν τόν τύραννο κατακτητή καί νά ἐλευθερωθοῦν. Δηλαδή νά ἀναστηθοῦν! Καί ἀναστηθήκαμε, ὦ χριστιανοί. Ἡ πατρίδα μας Ἑλλάδα βγῆκε ἀπό τόν τάφο δουλείας 400 χρόνων καί τρόμαξαν τά Βαλκάνια καί ὅλοι οἱ λαοί γιά τό θαῦμα αὐτό.
3. Καί τώρα πικρό νά τό πῶ, χριστιανοί μου, ἀλλά θά τό πῶ. Καί στά σημερινά τά χρόνια βάλθηκαν μερικοί νά θάψουν τά ἰδανικά μας, τήν πνευματική μας αὐτή περιουσία καί τά βιώματά μας, μέ τά ὁποῖα μεγαλούργησε ἡ φυλή μας καί δοξάστηκε στά πέρατα. Καί αὐτά τά βιώματα εἶναι ἡ πίστη μας καί ἡ παιδεία μας. Παλαιά ἔλεγε ἡ γιαγιά στό ἐγγονάκι της: «Ἄντε, παιδί μου, στό σχολειό νά μάθεις γράμματα, γιά νά μοῦ ἐξηγᾶς τό Εὐαγγέλιο»! Μά στά σημερινά τά χρόνια στά Σχολεῖα μας σκότωσαν τήν ὡραία ἑλληνική μας γλώσσα, μέ τό καλπάζον ὕφος της καί τήν μεγαλοπρέπειά της, καί στά Σχολεῖα μας πάλι δέν ἐπιτρέπεται νά διδάσκεται τό Εὐαγγέλιο σάν θρησκευτικό μάθημα, ὅπως γινόταν τόσα χρόνια μέχρι τώρα. Τήν μεγάλη αὐτή ζημιά στήν Παιδεία τῆς πατρίδας μας τήν ἔκανε ὁ σημερινός ὑπουργός τῆς Παιδείας. Αὐτός ὁ κύριος μέ ἀπόφασή του ἀφαίρεσε ἀπό τήν Παιδεία τήν ψυχή της, πού εἶναι ἡ πίστη στόν Ἰησοῦ Χριστό. Αὐτήν τήν πίστη στόν Ἰησοῦ Χριστό μέ τήν ὀρθόδοξη διδασκαλία μάθαιναν καί σπούδαζαν μέχρι τώρα οἱ μαθητές στά Σχολεῖα μας μέ τό θρησκευτικό μάθημα. Ἀλλά ὁ κύριος ὑπουργός τό μάθημα αὐτό τό μεταβάλλει στά χρόνια μας σέ θρησκειολογία, λόγο, δηλαδή, γιά ὅλα τά θρησκεύματα.
Νέο σταύρωμα αὐτό καί νέα ταφή τῆς Πατρίδας μας!... Ἀλλά μή φοβᾶστε, χριστιανοί! Γρήγορα θά σβήσουν οἱ σταυρωτές καί θά καταπέσουν τά σχέδιά τους καί θά σαρωθοῦν καί θά πεταχθοῦν στούς κάδους τῶν ἀχρήστων καί αὐτοί οἱ ἴδιοι θά γραφοῦν μέ μελανά γράμματα, γιατί τόλμησαν νά ἀφαιρέσουν τήν ὀρθόδοξη παιδεία ἀπό τά χρυσᾶ μας παιδιά. Καί τό λέμε αὐτό μέ βεβαιότητα, γιατί πιστεύουμε στόν ἀναστάντα Κύριό μας Ἰησοῦ Χριστό, πού πάντα χαρίζει τήν ἀνάσταση στήν ἀγαπημένη μας πατρίδα τήν Ἑλλάδα, ἡ ὁποία Τόν πιστεύει καί Τόν λατρεύει ὀρθοδόξως καί Τόν θεολογεῖ μέ μεγάλους Πατέρες τῆς Ἑλληνικῆς φυλῆς μας.

Χριστός Ἀνέστη, ἀδελφοί μου χριστιανοί!
Χρόνια Σας πολλά!
Εὐλογία στίς οἰκογένειές Σας!
Νά ζήσει – καί θά ζήσει – ἡ Ὀρθόδοξη πίστη μας
καί ἡ πατρίδα μας Ἑλλάδα!

† Ὁ Μητροπολίτης Γόρτυνος καί Μεγαλοπόλεως Ἰερεμίας

ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ, Η ΜΟΝΗ ΖΩΓΡΑΦΟΥ ΕΚΦΡΑΖΕΙ ΤΙΣ ΑΝΗΣΥΧΙΕΣ ΤΗΣ

Η ΜΟΝΗ ΖΩΓΡΑΦΟΥ ΕΚΦΡΑΖΕΙ ΤΙΣ ΑΝΗΣΥΧΙΕΣ ΤΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΕΙΣΑ ΑΠΟΦΑΣΗ ΣΤΟ ΣΑΜΠΕΖΥ

Του   Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
_____________________
Η Ιερά Μονή Ζωγράφου με Επιστολή της προς την Ιερά Κοινότητα του Αγίου Όρους, εκφράζει τις «σκέψεις και ανησυχίες της», αναφορικά με τη δημοσιευθείσα απόφαση της Συνάξεως των Προκαθημένων των Ορθοδόξων Εκκλησιών, που πραγματοποιήθηκε στο Ορθόδοξο Κέντρο του Οικουμενικού Πατριαρχείου στο Σαμπεζύ Γενεύης. 

Όπως αναφέρεται στην σχετική Επιστολή της Ιεράς Μονής Ζωγράφου, «παρατηρείται έντονη μονομέρεια των διατυπώσεων και της ορολογίας».  Για τούτο παρατηρεί ότι «ως έκφρασις του συνόλου της Εκκλησίας το κείμενο οφείλει να εκθέτει τα εν αυτώ νοούμενα μετά απολύτου σαφηνείας και ακριβούς διατυπώσεως».  Τούτο φυσικά δεν εξυπονοεί λεκτικές διασαφηνίσεις, αλλά την εκκλησιολογική εκτροπή από την αναφορά του εν λόγω κειμένου  σε άλλες  ‘’εκκλησίες’’.

Όντως  παρουσιάζεται σοβαρή αντίφαση στο εν λόγω κείμενο και ως εκ τούτου εκκλησιολογική στρέβλωση, γιατί από τη μια αναφέρεται στην αίσθηση της αυτοσυνειδησίας της Ορθόδοξης Εκκλησίας ότι «η Ορθόδοξος Εκκλησία, είναι η Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία» και από την άλλη γίνεται αναφορά σε άλλες ‘’εκκλησίες’’.

«Η επιμελής αυτή μονομέρεια», τονίζει η σχετική Επιστολή της Ιεράς Μονής Ζωγράφου, «δίνει την εντύπωσιν μιας σκοπιμότητος ότι όλη η προσπάθεια των συντακτών του κειμένου κινείται προς ‘’ανάπαυσιν’’ των λεγομένων άλλων ‘’εκκλησιών και ομολογιών’’ δηλαδή των ευρισκομένων εκτός της Μίας και μοναδικής Εκκλησίας».

Χωρίς περιστροφές αβρότητας, που κάποτε αλλοιώνουν την ακρίβεια των  επισημάνσεων,  αναφέρει ότι «ασφαλώς τούτο δημιουργεί ασαφείς διατυπώσεις και ορολογικήν σύγχυσιν, και διαφέρει ριζικώς από την δισχιλιετήν γραμμήν της Ορθοδόξου Εκκλησίας εις τοιαύτας επισήμους Συνάξεις να διακρίνει μεταξύ της αληθείας και του ψεύδους και να διαφυλάττει  τα λογικά πρόβατα εντός Εαυτής από τον κίνδυνον των διαφόρων αιρέσεων». 

«Αντιθέτως» τονίζεται στην επιστολή της Ιεράς Μονής Ζωγράφου, «εδώ ο όρος ‘‘Εκκλησία’’ συγχέεται με τας διαφορετικάς χριστιανικάς κοινότητας αποκαλουμένας εις το εν λόγω κείμενο εξίσου ‘’Εκκλησίες’’ ». 

Στην Επιστολή αυτή της Ιεράς Μονής Ζωγράφου, ήλθε να προστεθεί  η παρήγορη θέση της Εκκλησίας της Βουλγαρίας αναφορικά με το εν λόγω κείμενο, όπου Ορθοδόξως ομολογεί ότι «εκτός από την Αγία Ορθόδοξη Εκκλησία δεν υπάρχουν άλλες Εκκλησίες, αλλά μόνο αιρέσεις και σχίσματα.  Επίσης επισημαίνει με σαφήνεια ότι το  «να ονομάζονται οι αιρέσεις και τα σχίσματα  ‘’Εκκλησίες’’  είναι από θεολογική, δογματική και κανονική άποψη εντελώς λανθασμένο».  Δόξα τω Θεώ, οι ομόδοξοι εκ Βουλγαρίας αδελφοί, Ορθοδόξως μας ανέπαυσαν.

ΕΝΩΣΙΣ ΘΕΟΛΟΓΩΝ, ΚΥΡΙΕ ΦΙΛΗ ΒΙΑΖΕΣΘΕ. Η ΣΤΑΥΡΩΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΤΕΛΕΙΤΑΙ ΤΗ ΜΕΓΑΛΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ




Σάββατο, 23 Απριλίου 2016

ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΤΥΠΟΣ, Ο ΑΡΧΙΑΙΡΕΣΙΑΡΧΗΣ ΠΑΠΑΣ ΕΝΕΠΑΙΞΕ ΤΟΥΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥΣ ΠΡΟΚΑΘΗΜΕΝΟΥΣ

ΓΕΡΩΝ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΣΤΑΥΡΟΒΟΥΝΙΩΤΗΣ, [ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΟΚΑΛΥΨΙ ΤΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ] ΟΙ ΕΠΤΑ ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΠΡΟΣ ΤΙΣ ΕΠΤΑ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΤΗΣ ΜΙΚΡΑΣ ΑΣΙΑΣ (ΜΕΡΟΣ Β΄)















(ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ)

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ Α΄ ΜΕΡΟΣ

ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ, 1. ΤΟ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΛΑΖΑΡΟΥ. 2. «ΑΝΕΠΟΥΛΩΤΗ ΠΛΗΓΗ Η ΟΥΝΙΑ», ΤΟΝΙΣΑΝ ΟΙ ΣΥΝΟΔΙΚΟΙ ΙΕΡΑΡΧΕΣ



ΤΟ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΛΑΖΑΡΟΥ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΤΩΝ ΚΙΤΙΑΙΩΝ

Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
_____________________
Ο Ιερός Ναός του Αγίου Λαζάρου βρίσκεται στην Λάρνακα της Κύπρου.  Εκεί βρίσκεται και ο τάφος του Αγίου.  «Παρά την αποβάθρα ευρίσκεται ο ναός του Αγίου Λαζάρου, ευρύχωρος και υψηλός, στερεά ωκοδομημένος, ως βασιλικόν παλάτιον…», με αυτά τα λόγια  περιγράφει ο Μοναχός Βασίλειος Μπάρσκυ, τον Ιερό Ναό του Αγίου Λαζάρου, στη Λάρνακα της Κύπρου.  Ο Ιερός Ναός τούτος χρονολογείται από τον 10ον αιώνα.  Είναι ένα πιο τα μεγαλύτερα προσκυνήματα της Κύπρου. 

Πάμπολλοι προσκυνητές τον επισκέπτονται.   Έρχονται από όλο τον κόσμο, ιδιαιτέρως από την Ρωσία, καθότι οι σχέσεις  με την ομόδοξη Ρωσία μαρτυρούνται από πολύ παλαιά.  Μεγάλος  Ναός του Αγίου Λαζάρου, υπάρχει και στο Μοναστήρι του Πσκωφ στη Ρωσία.

Σύμφωνα με πολλές μαρτυρίες το ιερό προσκύνημα του Αγίου Λαζάρου, τα παλιά χρόνια οι προσκυνητές το συμπεριελάμβαναν στα προσκυνήματα των Αγίων Τόπων.   Λειτούργησε και ως Μοναστήρι.  Πάμπολλα θαύματα μαρτυρούνται στο προσκύνημα τούτο του Αγίου Λαζάρου. Το μαρτυρεί εξάλλου και το Συναξάριον του Αγίου Λαζάρου. «Κακείσαι δε θάπτεται πολλά θαύματα κατεργασάμενος…»  γράφει το Συναξάριον.

Εκεί τάφηκε ο Άγιος Λάζαρος, μάλιστα υπήρχε επιγραφή που έγραφε «Λάζαρος ο τετραήμερος και φίλος του Χριστού».  «Μνημείον δεύτερον όπου ο Άγιος Λάζαρος τέθαπται». Σήμερα μέρος του ιερού λειψάνου του Αγίου Λαζάρου βρίσκεται στο Ναό του στη Λάρνακα.  Ήταν εξάλλου φυσικό η Πόλις στην οποία είχε ταφεί, να φιλοξενεί μέρος του Αγίου λειψάνου του. 

Όπως αναφέρει το Συναξάριον του Αγίου, μετά την έγερσή του, οι Απόστολοι Παύλος και Βαρνάβας τον χειροτόνησαν πρώτο Επίσκοπο Κιτίου. «Προς την Κύπρον νήσον  διαδιδράσκει» αναφέρει το Συναξάριον του Αγίου Λαζάρου.  Όπως αναφέρει ο Άγιος Επιφάνιος Αρχιεπίσκοπος Κωνσταντίας της Κύπρου στο ‘’Κατά αιρέσεων’’  «Εν παραδόσεσιν εύρομεν ότι τριάκοντα ετών ην τότε ο Λάζαρος ότε εγήγερται∙ μετά δε το αναστήναι αυτόν άλλα τριάκοντα έτη έζησε».

Στην πόλη αυτή τάφηκε.  Όπως αναγράφεται στο Συναξάριον του Αγίου Λαζάρου, «Οι δε Αρχιερείς και τον Λάζαρον αποκτείναι διενοήθησαν· διότι πολλοί αυτόν ορώντες Χριστώ διατρίβων, εσύστερον παρά των Αποστόλων Αρχιερεύς της Κιτιαίων αναδεικνύεται πόλεως.  Καλώς δε και θεοφιλώς πολιτευσάμενος μετά τριακονταετή χρόνον της αυτού αναβιώσεως θνήσκει και πάλιν». 

Εξωτερική εντοίχεια ευχαριστήριος ανάγλυφη πλάκα, αναφέρει τη χορηγία του Βυζαντινού Αυτοκράτορος Λέοντος Στ΄, η οποία δόθηκε ως αντάλλαγμα για τη μεταφορά των ιερών λειψάνων του Αγίου στην Κωνσταντινούπολη.  Τη μεταφορά καθώς και την υποδοχή στην Κωνσταντινούπολη των ιερών λειψάνων του Αγίου Λαζάρου, λεπτομερέστατα την περιγράφει ο Επίσκοπος Καισαρείας Αρέθας.

Εις την Ορθρινή ακολουθία στης εορτής του Αγίου και Δικαίου Λαζάρου (Κανών β΄, Ωδή ε΄) ψάλλομε «Ίκεσίαις Λαζάρου, Μάρθας και Μαρίας τε, ημάς αξίωσον, θεατάς γενέσθαι, του Σταυρού και του Πάθους σου Κύριε, και της λαμπροφόρου, των ημερών και της λαμπροφόρου, των ημερών και βασιλίδος, Αναστάσεως της σης φιλάνθρωπε». 

Και εμείς αυτό που το Σάββατο του Αγίου και Δικαίου Λαζάρου, προ της Κυριακής των Βαΐων ψάλλομε, αυτό ας έχομε ως ευχή τις Άγιες τούτες μέρες, όπως γίνομε όντως θεατές των Παθών του Χριστού μας και αξιωθούμε της λαπροφόρου Αναστάσεώς του. 



«ΑΝΕΠΟΥΛΩΤΗ ΠΛΗΓΗ Η ΟΥΝΙΑ», ΤΟΝΙΣΑΝ ΟΙ ΣΥΝΟΔΙΚΟΙ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΡΩΣΙΑΣ

Του   Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
__________________
Στην πρόσφατη συνεδρία της Ιεράς Συνόδου της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ρωσίας που συνήλθε στις 26 Απριλίου 2016 στην Αγία Πετρούπολη, οι Συνοδικοί Αρχιερείς τόνισαν ότι η Ουνία αποτελεί «ανεπούλωτη πληγή στις σχέσεις Ορθοδόξων και Ρωμαιοκαθολικών» (mospat.ru.gr).   Όντως η Ουνία είναι πληγή ανεπούλωτη, αν και δεν πρέπει να παραγνωρίζεται ότι το πρώτιστο πρόβλημα  που καθορίζει τη στάση της Εκκλησίας απέναντι στον Παπισμό, είναι οι κακοδοξίες του.

«Εκκλησία ομολογήτρια», αποκάλεσε την Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας ο Πατριάρχης Μόσχας  Κύριλλος, στη συνεδρία της Ιεράς Συνόδου της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ρωσίας που συνήλθε στις 24 Δεκεμβρίου 2015 στην Πατριαρχική και Συνοδική κατοικία της Ιεράς Μονής Αγίου Δανιήλ Μόσχας (mospat.ru.gr). 

Για τον καταστροφικό της ρόλο στην κρίση στην Ουκρανία, κατηγόρησε τη λεγόμενη ελληνο-καθολική «εκκλησία», ο επί των εξωτερικών υποθέσεων του Πατριαρχείου Μόσχας, Μητροπολίτης Βολοκολάμσκ Ιλαρίων.  «Ως ειδικό σχέδιο της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας», η οποία «αποβλέπει στην μεταστροφή των Ορθοδόξων στο Ρωμαιοκαθολικισμό», ανέφερε σε συνέντευξή του που παραχώρησε στην εφημερίδα National Catholic Register. 

Ο προηγούμενος Πατριάρχης Μόσχας Αλέξιος, σε δήλωσή του στις 9 Φεβρουαρίου 2006 είχε πει «Η δράση των Ουνιτών στην πρώην Σοβιετική Ένωση αποτελεί εμπόδιο στη βελτίωση των σχέσεών μας με τον Πάπα».  Είχε προειδοποιήσει τότε ο Πατριάρχης Μόσχας Αλέξιος  τον Πάπα για τις δόλιες ενέργειες του ουνίτη καρδιναλίου Husar της πόλης Livn.  Αν μελετήσει κανείς τα εγκλήματα δολιότητας των ουνιτών, θα αντιληφθεί γιατί η τόση επιμονή για την Ουνία.

Πόσους Ορθοδόξους δεν ξεγελούν οι ουνίτες ‘’επίσκοποι’’ και ‘’ιερείς’’, που ενδύονται με άμφια όμοια των Ορθοδόξων;  Η σκοπιμότητά είναι γνωστή. Γιατί θέλουν να χρησιμοποιούν τους λειτουργικούς τύπους των Ορθοδόξων;  Φυσικά για τους ευνόητους λόγους.  Να υπενθυμίσομε ότι αυτοί οι Παπικοί ουνίτες  ‘’αδελφοί’’  άρπαξαν Ορθόδοξο Ναό το έτος 1989 στο Ιβανο-Φραγκόσκ και εξεδίωξαν τον  Ορθόδοξο Αρχιεπίσκοπο Ιβανο-Φραγκόσκ Μακάριο, μαζί με τους Ορθόδοξους εκκλησιαζομένους, την ώρα μάλιστα που τελούσε τη Θεία Λειτουργία. 

Να αναφέρομε επίσης και την  ουνίτικη απόπειρα αφαίρεσης της Λαύρας Κοιμήσεως της Θεοτόκου Ποτσάγιεφ, καθώς και της Λαύρας των Σπηλαίων του Κιέβου από τους σχισματικούς.  Μεγάλες προσπάθειες κατέβαλαν οι Ουνίτες για εκμεταλλευτούν τη δυσάρεστη κατάσταση με τους σχισματικούς στην Ουκρανία. 

Δυστυχώς η μεγάλη λύπη για την ουνιτική δολιότητα ως ακρότητα λογίζεται, για όσους απώλεσαν  την ακριβή αίσθηση της αυτοσυνειδησίας της Ορθόδοξης Εκκλησίας, ότι δηλαδή αυτή αποτελεί την Μία Αγία Καθολική και Αποστολική Εκκλησία.

ΕΝΩΣΙΣ ΘΕΟΛΟΓΩΝ, ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΠΕΘ ΜΕ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ




ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΤΣΕΛΕΓΓΙΔΗΣ, ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΤΟ ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ κ. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ