Translate

Παρασκευή, 19 Αυγούστου 2016

ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ, ΤΟ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ, ΖΗΤΕΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΑΒΑΤΟΥ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ

ΤΟ  ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ, ΖΗΤΕΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΑΒΑΤΟΥ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ 

Του   Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
_________________
Η είδηση ότι το Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών (Π.Σ.Ε.), επιζητεί την κατάργηση του αβάτου του Αγίου Όρους, λύπησε τους Ορθόδοξους Χριστιανούς.  Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών (Π.Σ.Ε.), συμπεριφέρεται ως  υπερ-εκκλησία, με την αυθαίρετη  στάση του στο θέμα του αβάτου του Αγίου Όρους.  Πως είναι δυνατό να γίνει αποδεκτό αυτό το απαράδεκτο αίτημα; 

Να αποφασίζουν οι αιρετικές κοινότητες των Μεννονιτών για το άβατο του Αγίου όρους;  Να αποφασίζουν οι αιρετικές κοινότητες των Πεντηκοστιανών για το άβατο του Αγίου όρους;  Να αποφασίζουν οι αιρετικές κοινότητες των Μεθοδιστών για το άβατο του Αγίου όρους;    Να αποφασίζουν οι αιρετικές κοινότητες των Λουθηρανών για το άβατο του Αγίου όρους;    Να αποφασίζουν οι αιρετικές κοινότητες των Πρεσβυτεριανών και λοιπών Προτεσταντών για το άβατο του Αγίου όρους;    Να αποφασίζουν οι αιρετικές κοινότητες των Παλαιοκαθολικών, αλλά και οι λοιπές  αιρετικές κοινότητες για το άβατο του Αγίου όρους;  Ως Ορθόδοξοι Χριστιανοί δεν μπορούμε να δεχθούμε κάτι τέτοιο.

Ποιος αμφιβάλλει ότι το Π.Σ.Ε. είναι η σύγχρονη συγκρητιστική Βαβέλ, όπου το μεγαλύτερο μέρος του αποτελείται από τις σύγχρονες αιρετικές προτεσταντικές παραφυάδες; Ο λόγος του Αρχιμανδρίτη Γεώργιου Καψάνη για το Π.Σ.Ε. «Η φωνή των Ορθοδόξων (στο Π.Σ.Ε.) χάνεται μέσα στη χοάνην των πολυπληθών προτεσταντικών παραφυάδων», ερμηνεύει επακριβώς την Ορθόδοξη παρουσία στο Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών (Π.Σ.Ε.), αλλά και προδιαγράφει και τους συνεπακόλουθους καρπούς της εκεί Ορθόδοξης παρουσίας.

Να υπενθυμίσουμε και την επιστολή που στάληκε από τις Ιερές Μονές του Αγίου Όρους, προς μακαριστό Αρχιεπίσκοπο Αθηνών Χριστόδουλο (3/16 Μαΐου 2005), για τη συμμετοχή στο Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών,  στην οποία επισημαίνετο ότι «…καθώς και μόνη η ύπαρξις και λειτουργία αυτού ενέχει τας επικινδύνους και απαραδέκτους εκκλησιολογικώς ιδέας του συγκρητισμού, της σχετικοποιήσεως των Ιερών Κανόνων…».

Αντιλαμβάνεται κανείς το απαράδεκτο και ανώφελο, αλλά και επιζήμιο  της συμμετοχής σε τούτη τη σύγχρονη συγκρητιστική Βαβέλ του Παγκοσμίου Συμβουλίου Εκκλησιών. «Καλόν το ειρηνεύειν προς πάντας, αλλ’ ομονοούντας προς την ευσέβειαν» λέγει ο Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός.  Πως μπορεί ως Ορθόδοξοι να συμμετέχουμε σε αυτό το συγκρητιστικό συνοθύλευμα, όπου προεξάρχει το πλήθος των προτεσταντικών παραφυάδων; 

Πως είναι δυνατό να γίνει αποδεκτό, το απαράδεκτο αίτημα για κατάργηση του αβάτου του Αγίου Όρους;  Γιατί συμπεριφέρεται ως  υπερ-εκκλησία το Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών;  Ας γίνει η στάση του  Π.Σ.Ε. για το άβατο του Αγίου Όρους, αφορμή για έξοδο από τη σύγχρονη αυτή συγκρητιστική Βαβέλ.


ΤΟ ΜΟΝΟ ΔΕΞΙΜΙ
Του Βασίλη Χαραλάμπους
___________
Ο ζέφυρος ιχνηλατεί το διάβα
κατάμπροστα στην ολογάλανη απλωσιά
εκεί στ’ αγννάτιο της Ακανθούς
που εξακολουθούμε να θυμόμαστε.

Θωριά ταξιδεύτρα
ίσαμε τον ορμίσκο των Νεράδων
εκεί όπου ναυλουχούν ακόμα
οι καημοί της πονεμένης προσφυγιάς.

Συλλαβίζει κι ο φλοίσβος τον καημό μας
εκεί όπου τ’ Άη Μίκαλλου του θαυματουργού το ξωκκλήσι
από εκείνους τους τριακοσίους Οσίους Έλληνες
πού’ρθαν από της Παλαιστίνης τα μέρη.

Κι έχω μια σιγουριά πως το μόνο δεξίμι
στον ξεχασμένο ετούτο γεροντάκο στην προσφυγιά
είναι να σημάνουν και τανάπαλιν λεύτερα
οι καμπάνες στον Χρυσοσώτηρα Χριστό
και στ’ Άη Μίκαλλου το ξωκκλήσι.


*Η εκκλησία της Μεταμόρφωσης του Σωτήρος της σκλαβωμένης Ακανθούς, ήταν γνωστή στον Ορθόδοξο λαό της Κύπρου, ως η εκκλησία του Χρυσοσώτηρος Χριστού, λόγω της επίχρυσης εικόνας του Χριστού που σήμερα βρίσκεται στον κατεχόμενο Άγιο Μάμα.  Ο  θαυματουργός Όσιος Μίκαλλος, εορτάζει στις 7 Αυγούστου.


‘’ΔΕΥΤΕ ΑΝΑΒΩΜΕΝ ΕΙΣ ΤΟ ΟΡΟΣ ΘΑΒΩΡ’’
Του   Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
_____________________
«Και μεθ’ ημέρας εξ παραλαμβάνει ο Ιησούς τον Πέτρον και Ιάκωβον και Ιωάννην τον αδελφόν αυτού και αναφέρει αυτούς εις όρος υψηλόν κατ’ ιδίαν∙ και μετεμορφώθη έμπροσθεν αυτών, και έλαμψε το πρόσωπον αυτού ως ο ήλιος, τα δε ιμάτια αυτού εγένετο λευκά ως το φως» (Ματθ. ιζ΄ 1-2).

Αυτό το μεγάλο γεγονός της Μεταμόρφωσης, μας καλεί η Αγία μας Εκκλησία να ζήσομε.   «Δεύτε αναβώμεν εις το όρος Κυρίου, και εις τον οίκον του Θεού ημών, και θεασώμεθα την δόξαν της Μεταμορφώσεως αυτού», μας καλεί η Εκκλησία μας, κατά την Εσπερινή Ακολουθία της εορτής της ‘’Αναμνήσεως της Αγίας Μεταμορφώσεως του Κυρίου και Θεού και Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού’’. 

Να ‘’αναβώμεν’’ και εμείς  ‘’εις το όρος Κυρίου και εις τον οίκον του Θεού ημών’’ για να δούμε ‘’την δόξαν της Μεταμορφώσεως αυτού’’. «Το θεϊκόν και απρόσιτον φως τηλαυγώς οψόμεθα», λέγει ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς. Τότε θα αναφωνήσομε αυτό που Απόστολος Πέτρος είπε στον Χριστό «Κύριε, καλόν εστιν ημάς ώδε είναι»  (Ματθ. ιζ΄ 1-2). 

Για τούτο ο Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός , εις τον ‘’Λόγο εις την υπερένδοξον μεταμόρφωσιν του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού’’, μας καλεί «Πάντων των γηίνων περιφρονήσωμεν∙ ουκ εν γη γαρ ημών το πολίτευμα.  Προς ουρανόν τον νουν εναποτείνωμεν, όθεν και Σωτήρα Χριστόν απεκδεχόμεθα Κύριον».

«Φέγγει των αρετών, εκλάμποντες προσβώμεν, εν όρει τω αγίω, οψόμενοι την θείαν, Κυρίου Μεταμόρφωσιν», ψάλλομε στα Στιχηρά Προσόμοια της Εσπερινής Ακολουθίας της εορτής της Μεταμόρφωσης του Κυρίου μας.

«Διονυσίω μεν γαρ Αρεοπαγίτη τω εν Θαβωρίω φανέντι του Χριστού φωτί τα σώματα των αγίων επί του μελλοντις αιώνος κοσμείσθαι τε και περιαστράπτεσθαι σαφώς είρηται» λέγει ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς.

«Αποθώμεθα λύπης απάσης νέφος επισκοτούσης ημίν τον νουν, και τούτον ουκ εώσης προς ύψος επαίρεσθαι», αναφέρει ο Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός, εις τον ‘’Λόγο εις την υπερένδοξον μεταμόρφωσιν του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού’’. Αυτό το μεγάλο γεγονός της Μεταμόρφωσης, μας καλεί η Αγία μας Εκκλησία να ζήσομε.   «Δεύτε αναβώμεν εις το όρος Κυρίου, και εις τον οίκον του Θεού ημών, και θεασώμεθα την δόξαν της Μεταμορφώσεως αυτού».