Translate

Τετάρτη, 13 Ιουλίου 2016

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ, ΟΤΑΝ ΤΑ ΑΔΕΛΦΙΑ ΣΟΥ.... ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΣΥΝΟΔΟ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ, «δεν είναι όλα για όλα»!!!



ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΣΥΝΟΔΟ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ, «δεν είναι όλα για όλα»;
ΟΤΑΝ ΤΑ ΑΔΕΛΦΙΑ ΣΟΥ*  « Δεν έχουν αυτό το σθένος( τσαγανό), δεν έχουν αυτήν την ικανότητα, δεν έχουν αυτά τα προσόντα…»,  όταν  «δεν είναι  όλα για όλα», τι είναι «πρέπον»  για ένα απλό λαϊκό σαν εμάς , και τι όχι; Τι πρέπει πρώτα  απ’ όλα να σεβαστούμε, εμείς οι Λαϊκοί; Ποιόν να ακούσουμε από αυτούς, που καταδικάζουν όποιον μιλάει χωρίς τη ‘’ειδική’’  τους άδεια (ενώ δεν είμαστε εναντίον της Εκκλησίας Του), και πώς να τους κάνουμε υπακοή;
 Δεν υπάρχει και η «καλή ανυπακοή»;  Ποιόν  λοιπόν  να ακούσουμε; Τους καλόγνωμους ή τους καλόκαρδους ; Το νέο-εποχικό Προτεσταντικού τύπου’  «άνθρωπο καλής Θελήσεως», τον νέο-«Ορθόδοξο  και ταυτόχρονα άνθρωπο καλής Θέλησης»(= Οικουμενιστή)  ή τον ‘’Άνθρωπο του Θεού’’; Τον καλό-γνωμο Επίσκοπο, τον Ιερέα, τον Θεολόγο και  μωρό του Θεού,  που γνωρίζει και δεν μιλάει….  ή όσους έχουν μαζί* και ‘’καλό’’ και γνώμη, και ‘’Αρετή’’ και Τόλμη*  και έτσι εκφράζουν  την ‘’διαφορετική’’ γνώμης τους, που κατά παράδοξο  τρόπο συμφωνεί και με την Φωνή των σύγχρονων αλλά και παλαιών αγίων Πατέρων μας; 
Αδελφοί και φίλοι των Αγίων μας, πριν καταθέτουμε στην κρίση σας τις  «δύο απόψεις»*  για τους  ψευτοεπίσκοπος του 21ου  αιώνα του απατεώνα , και μία ακόμη  για τους δύο μεγάλους  Πατέρες μας (τον Πάπα της Ανατολής και τον Πάπα της Δύσεως), θυμίζουμε*  μαζί με τον Κυριακό λόγο:  «Αλλοίμονο σε σας, γραμματείς και Φαρισαίοι, υποκριτές· για τον λόγο ότι, κλείνετε τη βασιλεία των ουρανών μπροστά από τους ανθρώπους· επειδή, εσείς δεν μπαίνετε, αλλ' ούτε τους εισερχόμενους αφήνετε να μπουν», και τα λόγια του π. Αυγουστίνου Καντιώτη: «…Ποιος είσαι συ ο ψευτοθεολόγος και ο ψευτοπαπάς και ο ψευτοεπίσκοπος του 20ου αιώνος, που μου λες ότι “δεν είναι τίποτε το χειροφίλημα του πάπα”; Αν δεν είναι τίποτε να πάρης τη γομολάστιχα που έχει ο διάβολος και ν’ ανοίξης την Ιστορία και να σβήσης τα “κατορθώματα” του πάπα – αν μπορέσης να τα σβήσης. Να πας κατόπιν στην εκκλησία και να ξεκρεμάσης τις εικόνες των Αγίων που αγωνίσθηκαν εναντίον του παπισμού. Κι αφού τα σβήσης όλα αυτά, να σβήσης και τις εορτές όλων αυτών των αγίων. Και μετά να μου πης ότι δεν είναι τίποτε το χειροφίλημα του πάπα… Δεν ξέρω ποιο θα είναι το τέλος μου, με την γλώσσα που μεταχειρίζομαι ενώπιον βασιλέων, και δεν αποκλείεται το κήρυγμα αυτό να είναι το τελευταίο»( Απομαγνητοφωνημένο απόσπασμα ομιλίας που έγινε στην Αθήνα την Κυριακή 28-6-1959 www.augoustinos-kantiotis.gr/?p=6363).
Προχωρούμε στην  κατάθεση – μαρτυρία, από τον Ηγούμενο της Ιεράς Μονής Κωνσταμονίτου Αγίου Όρους.
<<Απομαγνητοφωνήσαμε ένα βίντεο που ανάρτησε το ιστολόγιο «Κατάνυξις», με μια δήλωση του Γέροντος Αγάθωνος της Ι. Μονής Κωνσταμονίτου Αγίου Όρους, για τὴν συνάντηση Πατριάρχη Βαρθολομαίου– Πάπα Φραγκίσκου, πριν την Σύνοδο της ‘’Κρύπτεις’’!  Παραθέτουμε τὴν συνέντευξη:
<< Γέρων Αγάθων: Με πληροφορήσανε, και συγχύστηκα, και ταράχτηκα,  ότι θα πάει (ο Πατριάρχης) με τον Πάπα στα Ιεροσόλυμα, για να τακτοποήσουν, λέει, κάτι εκκρεμότητες που είχε κάνει ο προηγούμενος απ’ τον Βαρθολομαίο. Τώρα πάνε να τα τακτοποιήσουν Ο Βαρθολομαίος με τον Πάπα. Όταν με πληροφόρησαν τόσο ταράχτηκα και συγχύστηκα που κι εγὼ δεν ξέρω τι να απαντήσω...
Πάπας ίσον Διάβολος. Εμείς με το διάβολο τι δουλειά  έχουμε; Μπορούμε να συμφιλιώσουμε τη μέρα με τη νύχτα; … Ο Μ. Φώτιος πήρε θέση τότε που έγινε το σχίσμα Ορθοδοξία-Καθολικοί,  συνέχισε το πρωτοπαλίκαρο ο Μάρκος ο Ευγενικός, και πριν εκατό χρόνια ο άγιος Νεκτάριος. Το πρωτοπαλίκαρο που σήμερα όπου να γυρίσεις μόνο θαύματα του Αγίου Νεκταρίου ακούς…  Έρχεται τώρα ο Βαρθολομαίος να απορρίψει τις τρεις προσωπικότητες αυτές, όλη τὴν Ορθοδοξία, όλους τους Πατέρες, όλη τὴν Παράδοση καὶ να κάνει αυτά τα χαζά που θέλει να κάνει.
Βέβαια σας είχα πει τὴν άλλη φορά ότι είδα συμπτωματικά ότι λειτουργούσε αυτός εκεί στην Κων/πολη και είχε τον Πάπα (Βενέδικτο) ποὺ καθόταν στον θρόνο τον Δεσποτικό. Κι όταν λέμε εμείς οι ιερείς «αγαπήσομεν αλλήλους», βγαίνει αυτός (ο Βαρθολομαίος) από την Αγία Τράπεζα, κατεβαίνει ο Πάπας από το θρόνο και αγκαλιάζονται…. Όταν το είδα εγὼ αυτό, τρεις μέρες είχα να κοιμηθώ. Και είπα στο Γέροντά μου, εγὼ κόβω το Μνημόσυνο μ’ αυτό που είδα… Αλλά ο Γέροντάς μου με παρακάλεσε, μου λέει, έχεις απόλυτο δίκιο σ’ αυτό που είδες, συμφωνώ κι εγὼ μαζί σου, αλλά απλώς τα τρία τα άλλα τα αδέλφια σου δεν μπορούν να σε ακολουθήσουν. Δεν έχουν αυτό το σθένος( τσαγανό), δεν έχουν αυτήν την ικανότητα, δεν έχουν αυτά τα προσόντα, δεν είναι όλα για όλα. Για μένα, μου λέει, σε παρακαλώ, μη το κάνεις. Γιατί θα γίνει χάσμα μέσα στα τέσσερα τ’ αδέλφια. Κι εγὼ για να μην τον λυπήσω έκανα υπακοή.
Τώρα σ’ αυτόν τον άνθρωπο πως μέσα μου θα υπάρχει σεβασμός, εκτίμηση, ...τακτοποίηση, πιθανότητες, ελπίδες απ’ τη στιγμή ποὺ συναναστρέφεται με τον διάβολο... Μου ήρθε πάλι η σκέψη κι ο λογισμός να κόψω το Μνημόσυνο, αλλά ξέρω ότι ο Αμερικάνος δεν θα μἀφήσει πάλι. Και πάλι θα το καταπιώ.
Αυτός (ο Βαρθολομαίος) ο άνθρωπος δεν πρόκειται να βάλλει μυαλό. Γιατὶ όλα τα βλέπει με τη λογική. Και ένα επιχείρημα που έχει είναι το εξής. Λέει ότι το Πατριαρχείο μας είναι στοὺς Τούρκους, στην Κων/πολη. Οπότε, αν οι Τούρκοι ωρμήξουν στο Πατριαρχείο και μας το πάρουνε, τότε αυτός θα έχει πλάτες στον Πάπα, ο Πάπας έχει λεφτά, κι αν στον Τούρκο δείξεις τα χρήματα, αμέσως παραδίδεται. Δι’ αυτό, λέει, πάει με τον Πάπα ο Βαρθολομαίος. Αυτὴ είναι ἡ δικαιολογία-πρόφαση...  Αυτός είναι ο ‘’αρχηγός’’ μας. Λυπηρό μεν, αλλά φτωχό… Βέβαια αυτό δείχνει ότι ο άνθρωπος δεν ζει, δεν βιώνει, δεν ψηλάφησε την Ορθοδοξία, τους Πατέρες.  Γιατί, αν -ας πούμε- ζούσε, ψηλαφούσε τους Πατέρες, την ορθοδοξία, δεν θα υπολόγιζε τίποτα... Αλλ’ αφ’ ότου δεν υπάρχει το βίωμα, άγεται καὶ φέρεται με τη λογική, με τὴν επιχειρηματολογία, με τις προφάσεις, τις δικαιολογίες, ήξει, νύξει, πίσω, μπρός, αριστερά, δεξιά, πάνω, κάτω, να βρισκόμαστε στα λόγια. Δυστυχώς αυτός είναι ὁ δικός μας>>.
ΕΠΙΜΕΤΡΟ
Προσπαθώντας να καταλάβουμε  την  θετική  σημασία του όρου «Αποτοίχιση», καταθέτουμε στην κρίση σας μία πρώτη σκέψη μας*  πως αυτός (ο σύγχρονος όρος), ομοιάζει με την ενέργεια που έχουν και κρύβουν τα «εισαγωγικά»!
Α)ΑΠΟ ΜΕΣΑ ΠΟΙΟ ΜΕΣΑ!  Όπως λοιπόν ανάμεσα στα εισαγωγικά («»),  «μπαίνει τμήμα κειμένου που αποδίδει ακριβώς τα λόγια ενός προσώπου», έτσι και μέσα από τα λόγια ενός Αγίου, που είναι μέσα σε εισαγωγικά, θα πρέπει να εξετάζουμε, πρώτον*  αν οι «σύγχρονοι πνευματικοί άνθρωποι» εκφράζονται με τα λόγια αυτά των αγίων, αν τα χρησιμοποιούν όταν μας συμβουλεύουν… (μπροστά σε απλούς ανθρώπους, σε άρχοντες, αλλά και μπροστά σε Βασιλείς!),  αλλά και δεύτερον εάν*  «αποδίδουν  ακριβώς» τα λόγια του αγίου αυτού προσώπου! Π.χ.*  ο Άγιος Παΐσιος ο Αγιορείτης (+12 Ιουλίου), είπε: «Επειδή το θέμα της ενώσεως των Εκκλησιών είναι κάτι το πνευματικόν και ανάγκην έχουμε πνευματικής αγάπης, ας το αφήσουμε σε αυτούς που αγαπήσανε πολύ τον Θεόν και είναι θεολόγοι, σαν τους Πατέρας της Εκκλησίας, και όχι νομολόγοι, που προσφέρανε και προσφέρουν ολόκληρο τον εαυτόν τους εις την διακονίαν της Εκκλησίας (αντί μεγάλης λαμπάδας), τους οποίους άναψε το πύρ της αγάπης του Θεού και όχι ο αναπτήρας του νεωκόρου. Ας γνωρίζωμεν ότι δεν υπάρχουν μόνον φυσικοί νόμοι, αλλά και πνευματικοί. Επομένως, η μέλλουσα οργή του Θεού δεν μπορεί να αντιμετωπισθή με συνεταιρισμόν αμαρτωλών (διότι διπλήν οργήν θα λάβωμεν), αλλά με μετάνοιαν και τήρησιν των εντολών του Κυρίου…… Επίσης, ας γνωρίσωμεν καλά ότι η Ορθόδοξος Εκκλησία μας δεν έχει καμμίαν έλλειψιν. Η μόνη έλλειψις, που παρουσιάζεται, είναι η έλλειψις σοβαρών Ιεραρχών και Ποιμένων με πατερικές αρχές. Είναι ολίγοι οι εκλεκτοί. Όμως, δεν είναι ανησυχητικόν. Η Εκκλησία είναι Εκκλησία του Χρίστου και Αυτός την κυβερνάει.. Πιστεύω ότι θα κάμετε αγάπην και θα το χρησιμοποιήσετε δια μέσου του θρησκευτικού σας φύλλου. Σας ευχαριστώ» (Άγιος Παΐσιος).
Αλήθεια, έχεις ακούσει το λόγο αυτό από στόμα Επισκόπου*  πότε, που, και από ποιόν;
Με τιμή, Δημήτριος Β. Εμμανουήλ, Ιεροψάλτης.
Πτολεμαΐδα Δευτέρα 11 Ιουλίου 2016 (+ Αγίας Ευφημίας, Αγίου Κινδέου, Νεομάρτυρος Νικοδήμου και Νεκταρίου).