Translate

Πέμπτη, 26 Μαΐου 2016

ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ, ΓΙΑΤΙ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟΣ Ο ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ

ΓΙΑΤΙ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟΣ Ο ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ, ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΝΩ ΤΩΝ 16;

Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
__________________
Με λύπη είδαμε τη θέση – απάντηση προς την ΟΕΛΜΕΚ, της Επιτρόπου του Παιδιού κ. Λήδας Κουρσουμπά αναφορικά με τον εκκλησιασμό.  «Η αναγνώριση του δικαιώματος των μαθητών/τριων, άνω των 16, ν’ αποφασίζουν οι  ίδιοι/ες υπεύθυνα κατά πόσο  επιθυμούν να συμμετέχουν  ή όχι σε ομαδικό εκκλησιασμό, είναι σημαντικό βήμα προς τον παιδοκεντρικό εκσυγχρονισμό των κανονισμών, το οποίο μάλιστα θα πρέπει να επεκταθεί και σε καμιά περίπτωση να περιοριστεί», ανέφερε στην απάντησή της η κ. Λήδα Κουρσουμπά προς την ΟΕΛΜΕΚ. 

Κι όταν λέμε εδώ εκκλησιασμό, εννοούμε τη συμμετοχή στη Θεία Λειτουργία. Ο Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς αναφέρει ότι «η παιδεία εις την πραγματικότητα σημαίνει φωτισμόν, τον φωτισμόν δια του αγιασμού εν Αγίω Πνεύματι, το Οποίον είναι φορεύς και δημιουργός της αγιότητος και του φωτός και της γνώσεως».    Με αυτά τα εφόδια θα βοηθήσουμε τους μαθητές.

Η παιδεία πρέπει να μεταφέρει στους μαθητές το περιεχόμενο της ευχής της Θείας Λειτουργίας  των Προηγιασμένων Δώρων του Αγίου Ιακώβου του Αδελφοθέου «ψηλάφησον  τας διανοίας».  Τι ενοχλεί η υποχρεωτική συμμετοχή των Ορθοδόξων μαθητών στον εκκλησιασμό;

Ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος λέγει «Παιδεία μετάληψις αγιότητος εστί» (Εις την Προς Εβραίους Ομιλία ΚΘ).  Έτσι εξασφαλίζεται το Ορθόδοξο ήθος στους μαθητές.  Η επιμονή στον προαιρετικό εκκλησιασμό των Ορθοδόξων μαθητών, είναι απότοκη της μεγάλης εκκοσμίκευσης που ταλανίζει πολλούς  θεσμούς στην Κύπρο, στα Εκκλησιαστικά θέματα.

«Καθαρθήναι δει πρώτον, είτα καθάραι· σοφισθήναι, και είτα σοφίσαι· γενέσθαι φως, και φωτίσαι· εγγίσαι Θεώ, και προσαγαγείν άλλους· αγιασθήναι και αγιάσαι», λέγει ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος.  «Mόνο ο αγιασθείς άνθρωπος δύναται να αγιάζει και άλλους· μόνον γενόμενος αυτός φως δύναται να φωτίζη τους άλλους», αναφέρει ο Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς.  Γιατί λοιπόν αυτή η προσπάθεια  για προαιρετικό εκκλησιασμό των Ορθοδόξων μαθητών;  Γιατί να αλλάξει αυτό το ευλογημένο έθος των Λυκείων μας και να μη είναι υποχρεωτικό για όλους τους Ορθόδοξους μαθητές;