Translate

Τετάρτη, 11 Μαΐου 2016

ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ, 1. Ο ΙΕΡΟΜΑΡΤΥΡΑΣ ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΗΤΑΣ Ο ΝΕΟΣ 2. ΕΤΟΙΜΑΖΕΤΑΙ ‘’ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΝΕΥΜAΤΙΚΟΤΗΤΑ’’

ΕΤΟΙΜΑΖΕΤΑΙ ‘’ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΝΕΥΜAΤΙΚΟΤΗΤΑ’’ ΤΟΝ ΕΡΧΟΜΕΝΟ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ ΣΤΟ  ΒΟSΕ

(Με θέμα «Μαρτύριο και κοινωνία»)

Του   Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
__________________
Ετοιμάζεται Διεθνές Συνέδριο Ορθόδοξης Πνευματικότητας στη βαβέλειο οικουμενιστική κοινότητα Bose της Ιταλίας.  Ήδη προανάγγειλαν «Διεθνές Οικουμενικό Συνέδριο για την Ορθόδοξη Πνευματικότητα», με θέμα «Μαρτύριο και κοινωνία», το οποίο θα πραγματοποιηθεί στο Bose της Ιταλίας, από τις 7 μέχρι τις 10 Σεπτεμβρίου 2016.  Οι ομιλητές δεν θα είναι μόνο οι Ορθόδοξοι προσκεκλημένοι, αλλά και Παπικοί, Αγγλικανοί, βιβλικοί μελετητές, θεολόγοι διάφοροι, πατρολόγοι, μοναχοί της Ανατολής και της Δύσης (έτσι το αναφέρουν), φιλόσοφοι και συγγραφείς από όλο τον κόσμο.

Αντιλαμβάνεται κανείς τι μαρτυρία θα πάρουν για την Ορθόδοξη Πνευματικότητα, όταν θα συμμετάσχει και πλήθος αιρετικών ομιλητών, οι οποίοι θα δώσουν τη δική τους ‘’μαρτυρία’’.  Και εκείνο που το καθιστά ακόμα πιο επικίνδυνο το Συνέδριο, είναι ότι για το θέμα «Μαρτύριο και κοινωνία», θα αναφερθούν και στην «εμπειρία των μαρτύρων του εικοστού αιώνα  η οποία είναι μια πολύτιμη κληρονομιά για όλες τις ευαγγελικές εκκλησίες και το σύνολο της ανθρωπότητας», όπως αναφέρουν στην επεξήγηση της θεματολογίας.  Και όπως προκύπτει από την επεξήγηση της θεματολογίας που έδωσαν, δεν θα αναφερθούν ειδικά στους Ορθοδόξους μάρτυρες.

Κάποιοι ίσως να προβάλουν το επιχείρημα ότι έτσι θα δώσουν μαρτυρία Ορθοδοξίας.  Αυτό φυσικά δεν ευσταθεί για τον λόγο ότι η θεματολογία είναι τέτοια, που ποτέ δεν άπτεται των δογματικών διαφορών.   Δεν αντιλαμβάνονται ότι οι δογματικές διαφορές αποτελούν απλά διαφορετικές παραδόσεις στην οικουμενιστική αυτή κοινότητα;           Ποιος αμφιβάλλει ότι η παρουσία Ορθοδόξων σε μια τέτοια οικουμενιστική κοινότητα, προσδίδει διαφοροτρόπως μια άλλη εγκυρότητα σ’ αυτήν τη βαβέλειο κοινότητα;

Δεν τους προβληματίζει το γεγονός ότι η οικουμενιστική αυτή κοινότητα λειτουργεί κάτω από Βατικανό, καθότι λειτουργεί με βάση τον Βατικάνειο «Κώδικα  Κανονικού Δικαίου»;  Είναι μια «Ιδιωτική ένωση πιστών» (Associazone private di fedeli) (άρθρα 114, 116, 117 και 322) και όχι ‘’μοναστική’’ κοινότητα όπως παρουσιάζεται.  Δεν τους προκαλεί κανένα ερωτηματικό το γεγονός ότι ο παπικός  Enzo Bianchi, της  οικουμενιστικής αυτής κοινότητας, ο οποίος καλείται ‘’ηγούμενος’’, έχει διοριστεί από τις 22 Ιουλίου 2014, από τον Πάπα Φραγκίσκο στο Ποντιφικό Συμβούλιο για την Προώθηση της Χριστιανικής ‘’ενότητας’’; 

Δεν τους προκαλεί κανένα ερωτηματικό το γεγονός ότι η οικουμενιστική  αυτή κοινότητα  ‘’απευθύνεται πρωτίστως στους Παπικούς, στους Κόπτες και τους Αιθίοπες, στους Λουθηρανούς, στους Μαρωνίτες,  στους Παλαιοκαθολικούς,  στους Ουνίτες, αλλά  και στους Ορθόδοξους;

Δεν τους προκαλεί κανένα ερωτηματικό μέχρι και οικουμενιστικό εορτολόγιο έχουν κάνει; Το λεγόμενο ‘’εορτολόγιο’’ του Bose, το οποίο τιτλοφορείται «Εκκλησίες  θυμηθείτε», τις οποίες όμως καλεί «διάφορες παραδόσεις», αναφέρει ποιόν εορτάζει την ημέρα εκείνη, η κάθε μια των καλουμένων από τους παπικούς ‘’παραδόσεων’’.  Σε αυτό το λεγόμενο ‘’εορτολόγιο’’ του Bose παρατηρείται σε μια μέρα να ‘’εορτάζουν’’ Αγγλικανούς, Παπικούς, Λουθηρανούς, Μαρωνίτες, Κόπτες της Αιθιοπίας, Ορθοδόξους, Ουνίτες, της λεγόμενης ‘’Ασσυριακής εκκλησίας’’,  της λεγόμενης ‘’Συριακής καθολικής εκκλησίας’’ κλπ. Ο διαχριστιανικός συγκρητισμός στο αποκορύφωμά του.  Τούτο διαφαίνεται και από τα τραγούδια-προσευχές των.

Οι ίδιοι στην ιστοσελίδα τους www.monasterodibose.it αναφέρουν ότι «είναι μια κοινότητα από μοναχούς και μοναχές, που ανήκουν σε διαφορετικές χριστιανικές εκκλησίες, που αναζητούν τον Θεό στην υπακοή του Ευαγγελίου, στην αδελφική κοινωνία και στην αγαμία».  Και μόνη η αναφορά σε ‘’χριστιανικές εκκλησίες’’ σε κάνουν να αντιληφθείς την στρεβλή ασυνέπεια στο Ευαγγέλιο.  «Ελάτε να συλλαβήσωμεν εν προσευχή το Ευαγγέλιο της Ορθοδοξίας και την Ορθοδοξία του Ευαγγελίου», προέτρεπε ο άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς, και αυτό αναφέρομε ως απάντηση.




http://www.monastiria.gr/images/stories/xagios_nikitas_serron.jpg.pagespeed.ic.o1bkCvCL32.jpg

Ο ΙΕΡΟΜΑΡΤΥΡΑΣ ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΗΤΑΣ Ο ΝΕΟΣ

(Ο πολιούχος της πόλης των Σερρών)

Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
_______________
Ο βίος του Αγίου Ιερομάτυρα Νικήτα, του πολιούχου της πόλης των Σερρών, έχει δύο συναξάρια. Το ένα συναξάρι που φέρει τον Άγιο γόνο κρυπτοχριστιανών της Τραπεζούντας του μαρτυρικού Πόντου και το άλλο που φέρει τον Άγιο γόνο Ηπειρωτών.   Ως αιτία του μαρτυρίου του το πρώτο συναξάρι αναφέρεται στη λύπη του που οι γονείς του ήταν κρυφοί χριστιανοί (καρπός της επι αιώνων ‘’συνύπαρξης’’ με τους Τούρκους κατακτητές)   και το δεύτερο που φέρει τον Άγιο να έρχεται  στο τόπο που παλαιότερα αρνήθηκε τον Χριστό, για να ομολογήσει την Πίστη του.

Προσωπικά αναπαύομαι στην διήγηση του πρώτου συναξαριστή, για τον λόγο ότι ο Άγιος κατέφυγε στη Μονή τυ Αγίου Παντελεήμονα στο Άγιο Όρος, που ως γνωστό είναι Ρωσικό Μονστήρι, και λόγω της ποντιακής καταγωγής, και της γειτνίασης του Πόντου με τη Γεωργία και πιο πάνω τη Ρωσία, ίσως να γνώριζε κάπως τη ρωσική γλώσσα και κατά δεύτερο λόγο εάν υπήρχε η προηγούμενη άρνηση του Χριστού, δεν θα του εδίδετο από τον πνευματικό του  η συμμαρτυρία για την ιερωσύνη.  Επιπρόσθετα με αυτά συνηγορεί και το μικρόν της ηλικίας του, όταν κατέφυγε να μονάσει στο Άγιον Όρος.  Όμως αυτά είναι μόνο προσωπική άποψη.  Σημασία όμως έχει το κάλλος της αγάπης  του ομολογητού Αγίου για τον Χριστό, το οποίο εκφράστηκε με  το μαρτύριό του.

Με την ευλογία του γέροντά του λοιπόν πήγε στο Μοναστήρι της Παναγίας της Ηλιόκαλλης, μετόχι της Παναγίας της Εικοσιφοίνισσας, όπου και κατέλυσε προσωρινά.  Πήρε την ευλογία του Προηγουμένου Κωνσταντίνου, εξομολογήθηκε και κοινώνησε των Αχράντων Μυστηρίων.  Πέρασε κατόπιν από τον ναό του Αγίου Γεωργίου του Κρυονερίτη που ήταν ερειπωμένος και πήγε προς το τζαμί των μωαμεθανών.   Στο  προαύλιο του τζαμιού ήταν ένα νεαρός μαθητής του μωαμεθανικού εκπαιδευτηρίου ο οποίος ήταν χωλός στα κάτω άκρα.  Ο Άγιος ρώτησε τον νεαρό Τούρκο αν θέλει να γίνει καλά και αφού του απάντησε καταφατικά, του είπε ότι ο Χριστός μπορεί να τον κάνει καλά.  Ο νεαρός Τούρκος το ανέφερε στον μωαμεθανό που τους δίδασκε στο μωμεθανικό εκπαιδευτήριό και προσκάλεσε τον Άγιο να συνομιλήσουν.  Εκεί συνομίλησαν και ο Άγιός μας ομολόγησε την Πίστη του στο Χριστό. 

Ακολούθησε ομολογία του Αγίου στον βοεβόδα της πόλης των Σερρών Ισμαήλ Μπέη και ακολούθως στον γυιό του Γιουσούφ Μπέη.  Η συζήτηση που οργανώθηκε κατόπιν από καταρτισμένους στη δαιμονιώδη μωαμεθανική πλάνη, είχε ως αποτέλεσμα να τους κατατροπώσει ο Άγιος Νικήτας, με την ομολογία του στην αληθινή Πίστη του Χριστού μας.  Αυτό στάθηκε αιτία να κλείσουν τον Άγιο στη φυλακή και ακολούθως να τον οδηγήσουν στην αγχόνη. 

Αυτή όντως είναι Ομολογία Πίστεως στον Χριστό. Το κάλλος της πραγματικής συνύπαρξης, και όχι της ανθρωπάρεσκης ιδεολογικής συνύπαρξης, είναι που πρέπει να χρωτίζει τον διάπυρο πόθο μας, να γνωρίσουν τον Ζωοδότη Κύριο, οι ευρισκόμενοι στη μωαμεθανική πλάνη συνάνθρωποί μας. 

Ας γίνει ο Άγιος Νικήτας αρωγός να πάψουν τα συγκρητιστικά ατοπήματα με τους μωαμεθανούς, που δυστυχώς στις μέρες μας πληθαίνουν και ας γίνει στήριγμα στους αδελφούς μας κρυπτοχριστιανούς που ζούν στην απάνθρωπη Τουρκική καταπίεση, να ομολογήσουν φανερά τον Κύριό μας
ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΤΩΝ ΠΑΠΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΥΚΡΑΝΙΑ

Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
_____________________
Το πρόβλημα της Ουνίας ολοένα και οξύνεται.  Οι Παπικοί Ουνίτες, εκμεταλλεύονται τα προβλήματα που ανακύπτουν μετά τη δυσάρεστη κατάσταση στην Ουκρανία.  Ουδείς αμφιβάλλει ότι υπάρχουν σοβαρά προβλήματα από τη δημιουργηθείσα κατάσταση στην Ουκρανία.  Οι Ουνίτες της Ουκρανίας στην επίσημη ιστοσελίδα τους, αναφέρουν ότι ο Πάπας Φραγκίσκος ζήτησε από όλες τις ‘’καθολικές’’  ‘’εκκλησίες’’  της Ευρώπης να αναλάβουν μια ειδική συλλογή στις 24 Απριλίου 2016, για τη χρηματοδότηση της ανθρωπιστικής βοήθειας στην Ουκρανία. Όμως θα πρέπει να πούμε ότι για το πολύ μεγαλύτερο και οξύτατο πρόβλημα των προσφύγων της Συρίας, δεν έχει γίνει τέτοια ενέργεια. 

Δεν είναι εμπαθές ιδεολόγημα να αναφερθούμε στην επικινδυνότητα των άλλων ‘’κερδών’’, της ανθρωπιστικής  αυτής βοήθειας, για το λόγο ότι οι ουνίτες της Ουκρανίας καραδοκούν.  Δεν αποτελεί νοσηρότητα να αναφερθούμε στην παραπανήσια έγνοια των Ουνιτών να παρασύρουν Ορθόδοξους στον Παπισμό και έτσι η ανθρωπιστική βοήθεια, για τους ουνίτες πιθανό να έχει διττό χαρακτήρα.   Πόσους Ορθόδοξους δεν κατάφεραν οι εκτός Εκκλησίας Ουνίτες να οδηγήσουν στα πλοκάμια τους;  Αμφιβάλλει κανείς για την έγνοια των Ουνιτών της Ουκρανίας, να παρασύρουν Ορθοδόξους στον Παπισμό;   Νοσηρότητα είναι να αρνηθούμε κάτι τέτοιο.  Πόσους  Ναούς Ορθοδόξων έχουν αρπάξει με βίαιο τρόπο, οι τόσο ευαίσθητοι Ουνίτες; 

Χαρακτηριστική περίπτωση ουνίτικης ‘’ευαισθησίας’’, είναι η αρπαγή Ορθοδόξου Ναού, το έτος 1989 στο Ιβανο-Φραγκόσκ, όπου εξεδιώχθη ο Ορθόδοξος Αρχιεπίσκοπος Ιβανο-Φραγκόσκ Μακάριος, μαζί με τους Ορθόδοξους εκκλησιαζομένους την ώρα που τελούσε τη Θεία Λειτουργία.  Τόση ήταν η ουνίτικη  ‘’ευαισθησία’’, που έδιωξαν του Ορθόδοξους την ώρα μάλιστα που τελούσε τη Θεία Λειτουργία ο Ορθόδοξος Αρχιεπίσκοπος. 

Αποτελεί οικουμενιστική νοσηρότητα, το να αδιαφορούμε στην ποικιλόμομορφη ουνίτικη ‘’έγνοια’’.  Στις 12 Απριλίου 2013 η Economist ανεφέρετο στις επιφυλάξεις του Σεβασμιωτάτου Βολοκολάμσκ Ιλαρίωνα, για την εκλογή του Πάπα Φραγκίσκου, ιδιαίτερα όσο αφορά το θέμα της Ουνίας στην Ουκρανία.  Να σημειώσουμε και την αναφορά πολλών Ουκρανών ουνιτών, ότι ‘’τώρα έχομε Ουκρανό Πάπα’’, εννοώντας σαφώς τη στήριξη που περίμεναν από αυτόν.

Η  αναφορά στην Ουνία του Σεβασμιωτάτου Βολοκολάμσκ Ιλαρίωνα, σε συνέντευξή του που παραχώρησε στην εφημερίδα National Catholic Register, ως Πρόεδρος του Τμήματος των Εξωτερικών Εκκλησιαστικών Σχέσεων της Εκκλησίας της Ρωσίας, την οποία κάλεσε «ως ειδικό σχέδιο της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας», η οποία «αποβλέπει στην μεταστροφή των Ορθοδόξων στο Ρωμαιοκαθολικισμό»,δεν αφήνει περιθώρια οικουμενιστικής αδιαφορίας.   Δεν είναι υπερβολή η επαγρύπνηση από μέρους των Ορθοδόξων, για τυχόν εκμετάλλευση της ενέργειας αυτής των Παπικών ουνιτών στην Ουκρανία.

IMG_0608

ΚΙ ΟΧΙ ΜΟΝΑΧΑ ΟΙ ΚΑΤΑΚΤΗΤΕΣ...
                                                    
Του Β. Χαραλάμπους
_________________
Κι απόμειναν να καραδοκούν τ’ αγριοπερίστερα
πλάϊ στο ξεραμένο κεφαλόβρυσο της Κυθραίας
στην ατέρμονη βρύση
π’ άλλοτε τ’ αηδονοπούλια ξεδιψούσαν
σαν  φεύγαν οι περαστικοί.

Βιαστικός δρασκελίζω τα ξεραμένα ρυάκια
ίσαμε τη σιωπηλή Σαλαμίνα.

Λες το πλήθος εκείνο
από τα παμπάλαια απομεινάρια στην Αμμόχωστο
έμειναν να σκουντουφλάνε
οι λογής-λογής κατακτητές
και να καταλαμβαίνουν πως η γη τούτη δεν είναι δική τους.
κι όχι μοναχά οι κατακτητές  να καταλαμβαίνουν
μα και για κάποια απογεννίδια
με τ’ αλλότριο πείσμα της λησμονιάς.