Translate

Τετάρτη, 9 Μαρτίου 2016

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΣΑΓΚΑΡΗ, ΕΛΛΕΙΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΣΕΥΜΑΤΑ. ΣΤΑΥΡΟΣ ΑΒΑΓΙΑΝΝΗ, ΟΙ ΑΝΑΛΗΘΕΙΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΗΤΟΡΑ




Ελλείμματα και περισσεύματα
Του Παναγιώτη Τσαγκάρη
Γενικού Γραμματέα της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων

Ο κ. Μιλτιάδης Κωνσταντίνου, Κοσμήτορας  της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ, σε πολυσέλιδη συνέντευξή του με τίτλο, «Πουλάνε Ορθοδοξία για να καλύψουν προσωπικά ελλείμματα», στο Ψηφιακό Περιοδικό «Ορθοδοξία Info» (τεύχος 4, 1 Μαρτίου 2016), δήλωσε ότι αυτοί οι οποίοι «προσπάθησαν να εκμεταλλευτούν» «μια συναισθηματική αντίδραση του μητροπολίτη Θεσσαλονίκης» αναφορικά με την ίδρυση κατεύθυνσης ισλαμικών σπουδών στο Θεολογικό Τμήμα της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ, ενεργούν  κατ΄ αυτόν τον τρόπο διότι, «το προσωπικό και πανεπιστημιακό τους έλλειμμα προσπαθούν να το αναπληρώσουν πουλώντας ορθοδοξία και ευσεβισμό».
Αυτή η κατηγορία που μεθοδευμένα εκτοξεύεται εναντίον όσων αντιτίθενται στην ίδρυση κατεύθυνσης ισλαμικών σπουδών στη Θεολογική Σχολή του ΑΠΘ, είναι μια συνήθης προπαγανδιστική τακτική της εγχώριας αυτοαποκαλούμενης «προοδευτικής» ιντελιγκέντσιας  που χρησιμοποιείται συνεχώς, για να απαξιώσει επικοινωνιακά κάθε αντίθετη φωνή στα σχέδιά της, που όλως τυχαίως συμβαδίζουν με τα πιο προχωρημένα οράματα κάθε συνειδητοποιημένου παγκοσμιοποιημένου νεοταξίτη.
Επειδή και η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων αντιτίθενται σθεναρά στην μεταφορά από τον κ. Κοσμήτορα του Προσκυνηταρίου με την εικόνα του Χριστού, καθώς και στην ίδρυση κατεύθυνσης ισλαμικών σπουδών στη Θεολογική Σχολή του ΑΠΘ, θα θέλαμε ευθαρσώς να πούμε στον κ. Κωνσταντίνου, ότι : Πραγματικά κ. Κωνσταντίνου, για σας προσωπικά δεν γνωρίζουμε, αλλά εμείς είμαστε ελλιπείς και αδύναμοι ως άνθρωποι, έχουμε ατέλειες, έχουμε αμαρτίες, καθώς, «οὐδεὶς γὰρ ἀναμάρτητος». Για τις αμαρτίες μας μάλιστα, καθημερινά «θρηνούμε και οδυρόμαστε», ιδιαίτερα «όταν εννοήσουμε τον θάνατο» και εκζητούμε γι΄ αυτές, το έλεος του Πολυεύσπλαχνου Θεού. Όμως, αν και αμαρτωλοί ως άνθρωποι, ένα περίσσευμα πίστεως πιστεύουμε ότι το διαθέτουμε και από αυτό το περίσσευμα της πίστεώς μας, μπορούμε και υπερασπιζόμαστε, χωρίς εμπάθειες, τα σεπτά και μεγάλα της Ορθοδοξίας. Διότι κατά την ταπεινή μας άποψη, εσείς δείχνετε ότι έχετε το υστέρημα σε αυτόν τον τομέα, καθότι, αντί να προσθέτετε ως Κοσμήτορας εικόνες και σύμβολα του Χριστού προς διακόσμηση της Θεολογικής Σχολής και προς δόξα δική Του και καταισχύνη των πολεμίων Του, εσείς αντίθετα, αφαιρείτε και επιπλέον, δίνετε βήμα στους αρνητές της θεότητάς Του με την εισαγωγή και προαγωγή της Ισλαμικής θεολογίας στη Θεολογική Σχολή. Ταπεινά φρονούμε, ότι δεν υπηρετείται έτσι η Πίστη και η αλήθεια κ. Κωνσταντίνου.
Και δικαιούμαστε κ. Κοσμήτορα, να μιλάμε για το περίσσευμα της πίστεως μας, διότι τολμάμε να διακηρύσσουμε την πίστη μας σε ένα εχθρικό «μιντιακό περιβάλλον», αν και δεν συναγελαζόμαστε με την πολιτική εξουσία για να έχουμε την υποστήριξή της σε αυτόν τον άνισο αγώνα που δίνουμε «προς τας αρχάς, προς τας εξουσίας, προς τους κοσμοκράτορας του σκότους του αιώνος τούτου» (Εφ. 6, 12). Άλλοι έχουν αυτήν την υποστήριξη, οι οποίοι, καθώς φαίνεται, συμπλέουν με τις αντιχριστιανικές και αντορθόδοξες πολιτικές των εκάστοτε κρατούντων, διαιρώντας και διχάζοντας τον θεολογικό κόσμο, αποδυναμώνοντας τη θέση του έναντι της πολιτείας και καταστρέφοντας έτσι το μάθημα των Θρησκευτικών.
Πιστεύουμε ότι έχουμε περίσσευμα πίστεως, διότι αγωνιζόμαστε με μηδενική οικονομική ευχέρεια για τα πιστεύω μας, αν και δεν έχουμε πρόσβαση σε φανερές ή άδηλες πηγές χρημάτων για τη χρηματοδότηση των αγώνων μας.  Άλλοι έχουν αυτές τις προσβάσεις.
Πιστεύουμε ότι έχουμε περίσσευμα πίστεως, διότι τολμάμε να διακηρύττουμε τα πιστεύω μας, καθώς δεν κατεχόμαστε από καριερίστικες νοοτροπίες.  Άλλοι κατέχουν θέσεις ευθύνης και οικοδομούν καριέρες.
Πιστεύουμε ότι έχουμε περίσσευμα πίστεως, διότι αν και καθυβριζόμαστε, λοιδορούμαστε, ελεεινολογούμαστε, συκοφαντούμεθα, εντούτοις συνεχίζουμε απτόητοι να παράγουμε αποτελεσματικό  έργο  προς δόξαν του μόνου αληθινού Θεού, του Κυρίου μας Ιησού Χριστού.
Ενδυναμωνόμαστε στον αγώνα μας ενθυμούμενοι ότι όταν ο Γεδεών είπε στον Κύριο : «Μα, πως, Κύριέ μου, θα γλιτώσω εγώ τον Ισραήλ; Η οικογένειά μου είναι η πιο μικρή ανάμεσα στη φυλή Μανασσή κι εγώ ο πιο μικρός της οικογένειας του πατέρα μου», Εκείνος του απήντησε : «Ναι, αλλά εγώ θα είμαι μαζί σου, και θα νικήσεις τους Μαδιανίτες σαν να ΄ταν ένας μόνον άνθρωπος»(Κριτ. 15-16). Κι έτσι κατίσχυσε ο Γεδεών και κατατροπώθηκαν οι Μαδιανίτες σύμφωνα με το θέλημα του Κυρίου.
Ενδυναμωνόμαστε στον αγώνα μας ενθυμούμενοι επίσης, τα λόγια του Στρατηγού Μακρυγιάννη στον Γάλλο ναύαρχο Δεριγνύ : «είναι αδύνατες οι θέσεις κι' εμείς, όμως είναι δυνατός ο Θεός όπου μας προστατεύει. Και θα δείξωμεν την τύχη μας σ' αυτές τις θέσεις τις αδύνατες. Κι αν είμαστε ολίγοι εις το πλήθος του Μπραΐμη, παρηγοριόμαστε μ' ένα τρόπον, ότι η τύχη μάς έχει τους Έλληνες πάντοτε ολίγους. Ότι αρχή και τέλος, παλαιόθεν και ως τώρα, όλα τα θεριά πολεμούν να μας φάνε και δεν μπορούνε. Τρώνε από μας και μένει και μαγιά. Και οι ολίγοι αποφασίζουν να πεθάνουν. Κι όταν κάνουν αυτήνη την απόφασιν, λίγες φορές χάνουν και πολλές κερδαίνουν.»
Τέλος, θα θέλαμε να σας πληροφορήσουμε κ. Κωνσταντίνου, αυτό που σημειώνει και ο Μητροπολίτης Μεσογαίας κ. Νικόλαος σ΄ ένα άρθρο του, ότι δηλαδή, «δεν πτοούμαστε από τους πειρασμούς, διότι “μείζων ἐστίν ὁ ἐν ἡμῖν ἢ ὁ ἐν τῷ κόσμῳ” (Α΄ Ἰω. δ´ 4)· δεν φοβούμαστε τις ελλείψεις, διότι “ἡ θεία χάρις τὰ ἀσθενῆ θεραπεύει καὶ τὰ ἐλλείποντα ἀναπληροῖ”· δεν δειλιάζουμε μπροστὰ στην ανεπάρκειά μας, διότι “καὶ τὸ θέλειν καὶ τὸ ἐνεργεῖν ἐκ τοῦ Θεοῦ ἐστίν” (Φιλ. β´ 13)».


ΥΓ
  • Για το θέμα της ίδρυσης κατεύθυνσης ισλαμικών σπουδών στη Θεολογική Σχολή του ΑΠΘ θα συστήναμε στον κ. Κοσμήτορα να μελετήσει την «Ἀνοιχτή ἐπιστολὴ πρὸς τὸν Ὑπουργὸ Παιδείας καὶ Θρησκευμάτων Καθηγητὴ Ἀνδρέα Λοβέρδο, γιὰ τὴν ἵδρυση: «Εἰσαγωγικῆς Κατεύθυνσης Μουσουλμανικῶν Σπουδῶν» στὸ Τμῆμα Θεολογίας τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς τοῦ ΑΠΘ», του Καθηγητή κ. Ἰωάννου Β. Κογκούλη. Ηλεκτρονική πηγή:
Και για το ζήτημα του Προσκυνηταρίου με την εικόνα του Χριστού, το άρθρο «Ο Κοσμήτορας και η «εικόνα» του». Ηλεκτρονική πηγή: http://www.petheol.gr/nea/okosmetoraskaieeikonatou




Οι αναλήθειες του Κοσμήτορα
Του Σταύρου Αβαγιάννη
Θεολόγου


Ο κ. Μιλτιάδης Κωνσταντίνου, Κοσμήτορας  της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ, σε συνέντευξή του με τίτλο, «Πουλάνε Ορθοδοξία για να καλύψουν προσωπικά ελλείμματα», στο Ψηφιακό Περιοδικό «Ορθοδοξία Info»(τεύχος 4, 1 Μαρτίου 2016), συνεχίζει να ομιλεί με άπειρες αναλήθειες:
  1. Είναι ψέμα  ότι το προσκυνητάρι με την εικόνα του Χριστού στηριζόταν σε γυψοσανίδες. Ουδέποτε, ούτε τότε που ήταν στον 1ο όροφο ούτε σήμερα -μετά την εξορία του στον 4ο όροφο στηριζόταν ή στηρίζεται κάπου, όπως μας διαβεβαιώνουν φοιτητές και καθηγητές της Θεολογικής Σχολής. Επί 7-8 χρόνια δεν υπήρχε κίνδυνος ατυχήματος και τώρα υπήρξε κίνδυνος που τον διέκριναν οι μπογιατζήδες!!! Τώρα εκεί που το πήγε ο κ. Κοσμήτορας, γιατί δεν φοβάται τους σεισμούς και τον κίνδυνο ατυχήματος; Ή μόνο στον 1ο όροφο γίνονται σεισμοί; Ψεύδεται επίσης εντελώς,  όταν λέει ότι βρισκόταν δίπλα στις τουαλέτες, διότι η αλήθεια δεν είναι έτσι. Η τουαλέτα των καθηγητών και του προσωπικού του 1ου  ορόφου είναι αρκετά μακριά δεν είναι δίπλα, όπως και «ιδίοις όμμασι», έχουμε διαπιστώσει. Βρίσκεται δίπλα στην αίθουσα συνεδριάσεων της Σχολής και δίπλα στον ανελκυστήρα και πάντα είναι κλειστή, σπάνια δε χρησιμοποιείται. Η προστασία του Προσκυνηταρίου από την τουαλέτα είναι πλασματική! Επομένως, προφάσεις εν αμαρτίαις!!!
Εξάλλου, στη συνέχεια ο κ. Κωνσταντίνου, αντιφάσκοντας προς τα προηγούμενα, εξηγεί και ισχυρίζεται τους πραγματικούς λόγους της μετακίνησης που διαψεύδουν τους προηγούμενους. Ό, τι δηλαδή:  «Ένα Προσκυνητάρι σηματοδοτεί έναν ιερό χώρο που πηγαίνει κανείς και προσκυνάει. Ένα Προσκυνητάρι στη μέση του πουθενά σε ένα φουαγιέ δεν έχει κανένα νόημα παρά μόνον επίδειξη ευσέβειας». Αυτός είναι ο αληθινός λόγος που δεν θέλει ο κ. Κοσμήτορας το Προσκυνητάρι στην είσοδο, διότι σηματοδοτεί κάτι το ιερό και διότι δεν έχει γι΄  αυτόν ίσως κανένα νόημα να υπάρχει εκεί, παρά μόνον ως επίδειξη ευσέβειας. Προφανώς είναι κακό πράγμα η ευσέβεια και το Ιερό στη Θεολογική Σχολή(!!!) για ανθρώπους που τα βλέπουν και τα κρίνουν μέσα από φιλοισλαμικό, φιλοπροτεσταντικό  πολυθρησκειακό ή διαθρησκειακό Πνεύμα. Και το Ισλάμ και οι Προτεστάντες ως γνωστό, δεν δέχονται τις εικόνες!! Και οι χιλιάδες φοιτητές που επέδειξαν ευσέβεια προσκυνώντας την Εικόνα του Χριστού αμάρτησαν που το έκαναν…  Φαίνεται ότι ομιλεί άλλη θεολογική γλώσσα ο κ. Κοσμήτορας από εμάς, σχετικά με τις εικόνες και τον συμβολισμό της προσκυνήσεώς τους, όπου και αν βρίσκονται.
Βλέπετε κ. Κοσμήτορα είναι θέμα ευσέβειας η προσκύνηση των εικόνων και πώς τελικά την αντιλαμβάνονται ορισμένοι αυτήν την ευσέβεια, ειδικά εκείνοι που κόπτονται για τη θρησκευτική ελευθερία και την ανεξιθρησκία όλων των άλλων, πλην των Ορθοδόξων!! Που παίρνουν εξουσίες για να τις χρησιμοποιούν και για να χειραγωγούν στις δικές τους ατομικές, θρησκευτικές ερμηνείες, πεποιθήσεις και  κατευθύνσεις.
Ο λαός έχει χορτάσει από δυτικόφρονες σωτήρες που προσπαθούν εδώ και χρόνια να διορθώσουν την Ορθοδοξία και να τη φέρουν στα μέτρα των δικών τους κριτηρίων και των φίλων τους, εντός και εκτός Ελλάδος. Ματαιοπονούν, όμως, διότι ο λαός ευτυχώς ξέρει τι και πώς να πιστεύει και να επιδεικνύει την ευσέβειά του. Δεν περιμένει ακαδημαϊκές υποδείξεις που δεν έχουν καμιά σχέση με τις παραδόσεις του.    
  1. Είναι ψέμα αυτό που αναφέρει στη συνέντευξή του ο κ. Κωνσταντίνου ότι ο Παναγιώτατος Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης κ. Άνθιμος είπε ότι «για συναισθηματικούς λόγους» δεν συμφωνεί με την ίδρυση του Τμήματος Ισλαμικών Σπουδών. Αν διαβάσει ή ακούσει κάποιος όλα όσα έχει πει κατά καιρούς ο Μητροπολίτης θα διαπιστώσει ότι για πολύ ουσιαστικούς θεολογικούς, εκκλησιαστικούς, ιστορικούς και πολιτικούς λόγους διαφωνεί απόλυτα με την ίδρυση Ισλαμικών Σπουδών στη Θεολογική.
  2. Είναι ψέμα ότι δεν έχει γίνει και δεν έχει ψηφιστεί το Πρόγραμμα των μαθημάτων του Ισλαμικού Τμήματος, αφού το συγκεκριμένο πρόγραμμα εγκρίθηκε από το Τμήμα Θεολογίας, τη ΜΟΔΙΠ, τη Σύγκλητο και το Υπουργείο Παιδείας και υπάρχει στα αρχεία όλων των καθηγητών και στα δικά μας.
  3. Είναι παραπλανητική η σύνδεση εκ μέρους του κ. Κοσμήτορα κάποιων μουσουλμάνων φοιτητών του Αριστοτελείου, που πηγαίνουν για 1.30 ώρα κάθε Παρασκευή για να προσευχηθούν σε παραχωρηθέν δωμάτιο στο Υπόγειο της Θεολογικής με τους φοιτητές  του Τμήματος Ισλαμικών Σπουδών που θα είναι μόνιμα στη Θεολογική Σχολή, ως κανονικοί φοιτητές. Οι εν λόγω φοιτητές που προσεύχονται την Παρασκευή δεν έχουν λόγο στα τεκταινόμενα στη Σχολή, καθώς είναι επισκέπτες ελάχιστου χρόνου στη Σχολή.
  4. Είναι ψέμα αυτό που ισχυρίζεται ο Κοσμήτορας ότι δήθεν ο Οικουμενικός Πατριάρχης και η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος αποφάνθηκαν  ότι «το Τμήμα Ισλαμικών Σπουδών είναι μια πολύ καλή ιδέα». Ας μας δείξει το γραπτό κείμενο είτε του Οικουμενικού Πατριάρχη είτε της αποφάσεως της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας. Αν δεν το κάνει, η θέση αυτή αποτελεί βαρύτατο ψεύδος και για έναν επιπρόσθετο λόγο, επειδή εμπλέκει -ως  μη όφειλε- το Πατριαρχείο και την Ιερά Σύνοδο σε δικές του σκοπιμότητες!!!
  5. Είναι ψέμα ότι τα τελευταία χρόνια υπάρχουν απαλλαγές από τα Θρησκευτικά, λόγω του Ορθόδοξου χαρακτήρα του μαθήματος των Θρησκευτικών. Αιτήσεις απαλλαγών υπήρξαν από ορθόδοξους μαθητές, που δήλωναν ψευδώς ότι έχουν λόγους θρησκευτικής συνειδήσεως για να έχουν στο Πρόγραμμά τους ένα μάθημα λιγότερο. Αυτήν τη δυνατότητα απαλλαγής για λόγους συνειδήσεως γνωρίζουμε πολύ καλά ποιος την μεθόδευσε και ποιος την χορήγησε και για ποιον λόγο το 2013 και πολύ σύντομα θα αποκαλυφθούν όλα!! Απαλλαγές δεν ζήτησαν ούτε ζητούν οι μη ορθόδοξοι μαθητές που ανήκουν σε χριστιανικές ομολογίες ή θρησκείες, παρά το γεγονός ότι το δικαιούνται. Αντίθετα, θέλουν οικειοθελώς να παρακολουθούν και να βαθμολογούνται στο ορθόδοξο χριστιανικό μάθημα. Ποτέ επίσης αυτοί οι μαθητές δεν ζήτησαν ένα πολυθρησκειακό μάθημα αντί του ορθοδόξου. Η ιδέα του Πολυθρησκειακού μαθήματος ήταν και συνεχίζει να είναι του θεολογικού αντισυλλόγου «Καιρός» του οποίου ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ήταν μέχρι πρότινος ο κ. Κωνσταντίνου.