Translate

Τρίτη, 19 Ιανουαρίου 2016

ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ, Η ΕΠΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ: H ΜΟΝΗ ΟΔΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΥΡΙΣΚΟΜΕΝΟΥΣ ΣΕ ΠΛΑΝΕΣ ΚΑΙ ΑΙΡΕΣΕΙΣ




Η ΕΠΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ: H ΜΟΝΗ ΟΔΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΥΡΙΣΚΟΜΕΝΟΥΣ ΣΕ ΠΛΑΝΕΣ ΚΑΙ ΑΙΡΕΣΕΙΣ

(Αναφορά στην τελετή αποδοχής στην  Ορθόδοξη Εκκλησία αποσχισθέντων ή υποπεσόντων σε πλάνες και αιρέσεις, που πραγματοποιήθηκε στη Μόσχα)

Του Β. Χαραλάμπους,  θεολόγου
______________________
Η μόνη οδός που υπάρχει για τους ευρισκομένους σε πλάνες και αιρέσεις, είναι η επιστροφή στην Μία Αγία Εκκλησία.  Η πρόσφατη τελετή αποδοχής στην  Ορθόδοξη Εκκλησία αποσχισθέντων ή υποπεσόντων σε πλάνες και αιρέσεις, που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Νοέμβριο στον Ιερό Ναό της Παναγίας της Πάντων των Θλιβομένων Χαράς στη Μόσχα, καταδεικνύει την οδό της επιστροφής.  

Της  τελετής αποδοχής στην  Ορθόδοξη Εκκλησία αποσχισθέντων ή υποπεσόντων σε πλάνες και αιρέσεις, προέστη ο Πρόεδρος του Τμήματος Εξωτερικών Εκκλησιαστικών Σχέσεων του Πατριαρχείου Μόσχας, Μητροπολίτης Βολοκολάμσκ Ιλαρίωνας(σύμφωνα με τη mospat.ru.gr).  Αυτή είναι η μόνη οδός, η επιστροφή στην Μία Αγία Εκκλησία και αυτή την οδό υποδεικνύει η εν αληθεία αγάπη.

Η Εκκλησία της Ρωσίας, μετά τη πτώση των αντιθέων κομμουνιστικών καθεστώτων, έχει να αντιμετωπίσει πλήθος πλανών και αιρέσεων που προσπαθούν να πλανήσουν τους Ορθόδοξους.  Σε τούτη την ταλαιπωρία θα πρέπει να προστεθεί και το πλήθος των αποσχισθέντων.  Εκμεταλλεύονται τις επιπτώσεις από τη μακροχρόνιο στέρηση της Ορθόδοξης προστασίας πολλών Ρώσων, κατά την μακρόχρονη αντίχριστη κομμουνιστική σκλαβιά, για να τους οδηγήσουν σε πλάνες και αιρέσεις.

Περισσότεροι από εκατό συνάνθρωποί μας που υπέπεσαν στον παγανισμό, σε άλλες πλάνες και αιρέσεις, καθώς και αποσχισθέντες, επέστρεψαν στην Εκκλησία του Χριστού με την τελετή αποδοχής στην  Ορθόδοξη Εκκλησία, που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Νοέμβριο στον Ιερό Ναό της Παναγίας της Πάντων των Θλιβομένων Χαράς στη Μόσχα.
Στις  νουθεσίες του προς τους επιστρέψαντες ο Μητροπολίτης Βολοκολάμσκ Ιλαρίωνας, για την ‘’επανένταξή τους στην Εκκλησία’’, αναφέρθηκε πρωτίστως στην παραβολή της  επιστροφής του ασώτου (Λουκ. 15, 11-32).  Επισημαίνομε τις ακόλουθες αναφορές από τις νουθεσίες του Μητροπολίτη Βολοκολάμσκ Ιλαρίωνα :
«Σήμερα δια της μετανοίας έχετε επανέλθει στην Εκκλησία και κατ’ αρχάς θέλω να σας ευχηθώ να μην πέσετε ποτέ και να μην αποκλίνετε ακολουθώντας την οδό του πονηρού»

«Μελετάτε τα Ορθόδοξα Χριστιανικά βιβλία : τις ερμηνείες του Ευαγγελίου, των Αγίων Πατέρων και άλλα έργα αυτών, καθώς και τα βιβλία των συγχρόνων Ορθοδόξων θεολόγων. Αποφεύγετε τα σχισματικά και αιρετικά βιβλία, τα οποία να τα κάψετε ή να τα πετάξετε.  Εάν κοντά σας υπάρχουν άνθρωποι για τους οποίους ξέρετε ότι πρεσβεύουν κάποια πλάνη, την οποία έχετε εγκαταλείψει, κάντε προσπάθεια να τους βοηθήσετε και κυρίως με το προσωπικό σας παράδειγμα και εάν είναι δυνατό με λόγο νουθεσίας».

«Να μείνετε στην Εκκλησία, να προσέρχεσθε τακτικά στην εξομολόγηση και να μεταλαμβάνετε, διότι μέσα από τη Μετάληψη των Αχράντων του Χριστού Μυστηρίων ο ίδιος ο Κύριος μας Ιησούς Χριστός εισέρχεται μέσα μας με το Άχραντο Του Σώμα και το Τίμιό του Αίμα». 

Αντιλαμβάνεται κανείς τόσο τα περί της οδού επιστροφής στην Μία Αγία Εκκλησία, όσο και το πώς θα προστατευτούν από την «οδό του πονηρού την οποία  ακολούθησαν», κατά τον Μητροπολίτη Βολοκολάμσκ Ιλαρίωνα.  Επιπρόσθετα  με αυτά ο Ρώσσος Ιεράρχης, υπέδειξε και την οδό της εν αγάπη ομολογίας, στη ‘’συνύπαρξη’’ με τους ευρισκομένους ακόμη σε σχίσματα, πλάνες και αιρέσεις.