Translate

Κυριακή, 17 Ιανουαρίου 2016

ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ, «Ο ΚΡΑΤΥΝΑΣ ΤΗΝ ΑΜΩΜΗΤΟΝ ΟΡΘΟΔΟΞΟΝ ΠΙΣΤΙΝ» ΟΣΙΟΣ ΠΑΪΣΙΟΣ

ΣΙΩΠΗΛΟ ΑΓΙΟΦΑΡΑΓΓΟ
                                               
Του Β. Χαραλάμπους
_______
Φευγάτισμα αλλιώτικο
από την τύρβη π’ αρχίνισε να λεηλατεί
και τη μικρή πολίχνη.

Καραβιά από τους Καλούς Λιμένες
με τα Μάταλα βουνίσια συντροφιά
ίσαμε τ’ Αστερούσια Όρη.

Κι εκεί όπου σμίγει το ρυάκι
με το κυανωπό του Λυβικού πελέγους
σιμά στη στεριανή χούφτα
φωλιάζει τ’ Αγιοφάραγγο.

Πρωτόγνωρο αντάμωμα
αναπάντεχη περιφυγή
σε τόπο αγιασμένων ασκητών.

Γαντζωμένα θάμνα και λιόδενδρα
στο φαράγγι ετούτο
της Κρήτης τ’ Αγιοφάραγγο.

Αλλιώτικο σκουντούφλημα στη θωριά
από   ένα μαβί αγριολούλουδο
ξαπόσταμα για λίγο
κάτω από το παμπάλαιο λιόδενδρο
με συντρόφεμα τ’ αγριοκάτσικα στα γκρέμια.

Η καμπάνα κρεμμασμένη
στο μεγάλο και παμπάλαιο δένδρο
με μεγάλο προβατοκούδουνο μοιάζει.

Και τ’ Άη Αντώνη τη μικρή εκκλησιά
έμειναν να  φωτίζουν
από τα μικροπαραθύρια στον τρούλλο
οι λησμονημένες λιαχτίδες.

Γύρωθε τα πάμπολλα σπήλαια
όπου φώλιαζαν ερημίτες ασκητές.

Παρεμπρός σε κείνο εκεί το «γουμενόσπηλιο»
με τη μισάνοιχτη ακόμα σιδερένια πόρτα
γινόταν το σύναγμα.

Ασκηταριά παντέρημα
ευωδιά από την αδιάλειπτο ικεσία
που στιχοπλέκει το σιωπηλό Αγιοφάραγγο.



«Ο ΚΡΑΤΥΝΑΣ ΤΗΝ ΑΜΩΜΗΤΟΝ ΟΡΘΟΔΟΞΟΝ ΠΙΣΤΙΝ» ΟΣΙΟΣ ΠΑΪΣΙΟΣ

(Εξ αφορμής της Αναγραφής εις το Αγιολόγιον της Ορθοδόξου Εκκλησίας  του Αγίου Παϊσίου)
Του Β. Χαραλάμπους,  θεολόγου
______________________
Η πιο πρόσφατη «Πατριαρχική και Συνοδική Πράξις Αναγραφής εις το Αγιολόγιον της Ορθοδόξου Εκκλησίας», ήταν αυτή του Αγίου Παϊσίου.  Εις την «Πατριαρχικήν και Συνοδικήν Πράξιν Αναγραφής εις το Αγιολόγιον της Ορθοδόξου Εκκλησίας», μεταξύ άλλων αναφέρει για τον Όσιο Παΐσιο ότι ήταν ο «μαρτυρήσας την καλήν Ομολογίαν και την αμώμητον Ορθόδοξον πίστιν κρατύνας». 

Ο Όσιος Παΐσιος πρωτίστως με θάρρος ομολόγησε την Ορθόδοξη Πίστη.   Επέδειξε ομολογιακό θάρρος και με την γνωστή επιστολή του προς τον Αρχιμανδρίτη  Χαράλαμπο Βασιλόπουλο, αναφορικά με τις οικουμενιστικές και  φιλενωτικές ενέργειες του Οικουμενικού Πατριάρχη Αθηναγόρα

Να επισημάνομε την αναφορά στο «Αγιολόγιον της Ορθοδόξου Εκκλησίας».  Θα μπορούσαμε να δεχθούμε μια άλλη ‘’παράλληλη εκκλησία’’ ή ένα άλλο ‘’πνεύμονα’’ με άλλους ‘’αγίους’’, που δεν πιστεύει σε όλες τις δογματικές αλήθειες της Εκκλησίας;  «Το κάθε δόγμα είναι πηγή της αιωνίου ζωής και της αγίας πνευματικότητος» σύμφωνα με τον  Άγιο Ιουστίνο Πόποβιτς τον Ομολογητή, εννοώντας φυσικά το κάθε δόγμα της Εκκλησίας.
«Οι Άγιοι είναι οι άνθρωποι, οι οποίοι επί γης ζουν τας αγίας, αιωνίας, θείας αληθείας.  Δι’ αυτό και οι ‘’Βίοι των Αγίων’’ αποτελούν στην πραγματικότητα την εφηρμοσμένην Δογματικήν, επειδή έχουν βιωθεί από αυτούς όλαι αι αγίαι και αιώνιαι δογματικαί αλήθειαι, εις ολόκληρον την ζωογόνον και δημιουργικήν δύναμίν  των.  Εις τους ‘’Βίους των Αγίων’’ καταδεικνύεται κατά τον πλέον οφθαμοφανή τρόπον ότι τα δόγματα δεν είναι μόνον οντολογικαί αλήθειαι καθ’ εαυτάς, αλλ’ ότι το κάθε δόγμα είναι πηγή της αιωνίου ζωής και της αγίας πνευματικότητος, σύμφωνα με το παναληθές Ευαγγέλιον του μοναδικού και αναντικαταστάτου Σωτήρος και Κυρίου : ‘’Τα ρήματά μου πνεύμα εστί και ζωή εστί’’ (Ιωαν. 6,63).  Διότι, κάθε ‘’ρήμα Κυρίου’’, κάθε λόγος του Θεού, προχέει μίαν δύναμιν σωστικήν, αγιαστικήν, η οποία χαριτώνει, ζωοποιεί και μεταμορφώνει», λέγει ο Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς.

Η αναφορά στην «Πατριαρχικήν και Συνοδικήν Πράξιν Αναγραφής εις το Αγιολόγιον της Ορθοδόξου Εκκλησίας» του Αγίου Παϊσίου, «κοσμούντες νυν τον πολυάστερον ουρανόν του καθ’ ημάς Ορθοδόξου εορτολογίου και γενόμενοι οδηγοί προς την Βασιλείαν των ουρανών», σε καμιά περίπτωση δεν εξυπονοεί και ‘’παράλληλο’’ Παπικό  εορτολόγιο.

«Άνευ της αγίας δογματικής αληθείας περί της Αγίας Τριάδος, δεν θα είχομεν τας θείας ενεργείας από την Αγίαν Τριάδα, τας οποίας αντλούμεν δια της ορθής πίστεως, και αι οποίαι μας ζωοποιούν, μας αγιάζουν, μας σώζουν και μας θεώνουν» λέγει ο Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς.  Και οι Παπικοί πρωτίστως με την με την αιρετική προσθήκη του Filioque, σαφέστατα δεν έχουν την δογματική αλήθεια περί της Αγίας Τριάδος, που πρεσβεύει η Μία Αγία  Καθολική και Αποστολική Εκκλησία.  Και μόνη η απλή αναφορά στον Όσιο Παΐσιο, τον «κρατύναντα την αμώμητον Ορθόδοξον πίστιν», δεν αφήνει την παραμικρή διάθεση για οικουμενιστικά φληναφήματα.




ΕΓΙΝΕ Η ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΗΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΚΟΡΑΝΙ, ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗΣ ΜΟΡΦΟΥ

(Ας γίνει αφορμή για απόσυρση και της αντιπρότασης της ολιστικής ιατρικής)
Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
_____________________
Με πολλή χαρά παρατηρήσαμε ότι έγινε επιτέλους η απόσυρση της συνέντευξης για το κοράνι που τόσο μας λύπησε.  Μια χαρά που εδράζεται στο γεγονός ότι υπήρχαν πολλά άτοπα και απαράδεκτα, που καθιστούσαν την απόσυρσή της απολύτως αναγκαία.

Η  συνέντευξη αυτή είχε τον τίτλο «Πριν και μετά τη μεγάλη έκρηξη…», λόγω μιας ευκαιριακής εισαγωγής, ενώ όπως ανέφερε η  δημοσιογράφος «Είχαμε συμφωνήσει ότι αυτή η συνέντευξη θα κινείτο πέριξ των αντιδράσεων για την εισαγωγή της διδασκαλίας του κορανίου στα σχολεία των κατεχομένων»

Να σημειώσουμε πρωτίστως την παρατήρηση-υπόδειξη του Μητροπολίτη Μόρφου «Τι ωραία θα ήταν και οι Ε/κ να ήξεραν και το Κοράνι.  Τι λέει ο Μωάμεθ για τον Ιησού Χριστό, για την Παναγία.  Πολύ σπουδαία πράγματα αυτά αλλά δεν τα ξέρουν…».   Ποια χαρά μπορούσε να δοκιμάσει ο Ορθόδοξος Έλληνας της Κύπρου, διαβάζοντας το αντιτριαδικό κοράνι, που με μανία αρνείται τη Θεότητα του Χριστού;

Επίσης το άτοπο που λέχθηκε επίσης κατά τη συνέντευξη ότι «…Η θρησκεία είναι μια πηγή γνώσης.  Το ξεχνούν αυτό.  Είναι μια πηγή γνώ-σης! (έτσι αναγράφηκε στην ιστοσελίδα).  Δηλαδή ένας τρόπος να γνωρίσεις τον κόσμο, τον Θεό και τον εαυτό σου».  Πως μπορεί να τονίζεται η ‘’γνώ-ση αυτή του Θεού από οποιαδήποτε θρησκεία’’;  Είναι ποτέ δυνατό να γνωρίσεις τον Θεό μέσα από ζοφώδεις πλάνες;  

Όταν ρωτήθηκε από τη δημοσιογράφο «Γιατί μάθημα Θρησκευτικών και όχι Θρησκειολογίας στα σχολεία; »   ο Μητροπολίτης Μόρφου απάντησε :  « Ε, πιέστε να μπει. Εγώ είμαι εξ’ αυτών που λέω ‘‘ναι’’ στο μάθημα της Θρησκειολογίας». Ανοίγονται οι ασκοί του Αιόλου με το μάθημα θρησκειολογίας, καθότι επιπρόσθετα με τα άλλα μειονεκτήματα, δίδεται η αφορμή σε αυτούς που καραδοκούν να το μετατρέψουν σε συγκρητιστικό θρησκειολογικό μάθημα.

Στην  υπόδειξη του Μητροπολίτου Μόρφου, ότι «Οι Τουρκοκύπριοι δάσκαλοι πρέπει να καταλάβουν ότι είναι δικαίωμα των νέων Τουρκοκυπρίων να διαβάσουν το κοράνι», η δημοσιογράφος ρώτησε  «Ναι, αλλά αυτό θα βοηθήσει τον τόπο;»   Και η απάντηση του Μητροπολίτου πρόσθεσε λύπη στη λύπη μας : «Αυτό που λέτε είναι φασιστική αντίληψη.  Τι σημαίνει θα  βοηθήσει τον τόπο…Γιατί να μην βοηθήσει;  Εγώ κάποτε διάβαζα το Κεφάλαιο του Μαρξ και με βοήθησε να πάω μετά να διαβάσω το Ευαγγέλιο.  Ποιος ξέρει τι βοηθά, πως κτίζεται, πως δομείται μια σκέψη;  Ποιος είναι αυτός, ο  οποίος θα καταρτίσει έναν κατάλογο με βιβλία που θα βοηθήσουν την επανένωση του τόπου;  Αυτό δεν είναι ελευθερία…».

Το τι βοηθά το κοράνι της βίας το γνωρίζει όλη η ανθρωπότητα, ακόμα και μουσουλμάνοι. Επίσης είναι παντελώς λανθασμένη και επικίνδυνη η ερωτηματική αναφορά «και ποιος ξέρει τι βοηθά».  Θα μπορούσε κάποιος να αναφέρει σε κάποιον που θα ήθελε να διαβάσει ένα βιβλίο των χιλιαστικών πλανών, «ότι δεν ξέρεις τι βοηθά και δεν βοηθά».   Παντελώς λανθασμένη η ρήση τούτη.  Όσο αφορά την αναφορά του Μητροπολίτου Μόρφου «Ποιος είναι αυτός, ο  οποίος θα καταρτίσει έναν κατάλογο με βιβλία που θα βοηθήσουν την επανένωση του τόπου;  Αυτό δεν είναι ελευθερία…», διερωτώμαστε τι παιδεία μπορείς να έχεις με αυτό το σκεπτικό; 

Είναι μεγάλη λοιπόν η χαρά από την απόσυρση της συνέντευξης για το κοράνι που τόσο μας λύπησε και συγχαίρουμε για την απόσυρσή της.  Ας γίνει αφορμή για απόσυρση του σημείου της συνέτευξης που αναφέρεται στην αντιπρόταση της ολιστικής ιατρικής.  Αρωγός ας γίνει το πόρισμα από την ΚΕ΄ Πανορθόδοξη Συνδιάσκεψη που αναφέρει για τις εναλλακτικές θεραπείες ότι  «δεν έχουν απλώς αποκρυφιστικές προεκτάσεις, αλλά τα ίδια τα θεμέλια τους ευρίσκονται στον εξωχριστιανικό και μάλιστα στον αποκρυφιστικό χώρο».



Η ΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΜΑΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΙΣ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΠΛΑΝΕΣ

(Με προεξάρχουσα την ΚΕ΄ Πανορθόδοξη Συνδιάσκεψη, δόθηκε Ορθόδοξη απάντηση στις εναλλακτικές πλάνες)
Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
_______________
Η ενημέρωση της Ιεράς Μητροπόλεως Γλυφάδας, για την νέα ολιστική μέθοδο της Φυσιορρύθμισης, έδωσε ακόμα μια Ορθόδοξη απάντηση στις εναλλακτικές πλάνες.Η ενημερωτική αυτή ανακοίνωση αναφέρει ότι θεωρίες, πρακτικές και έννοιες της νέας ολιστικής μεθόδου της Φυσιορρύθμισης, είναι  ασυμβίβαστες με την Ορθόδοξη Πίστη για παράδειγμα :  «ολιστική διάγνωση, τσάκρας, ενεργειακές, συναισθηματικές τοξίνες, εξισορρόπηση του θεραπευομένου, αυτό-ίαση», αποκρυφιστικές θεωρίες περί «ζωτικής δύναμης» και «βιταλισμού», καθώς και αμφιλεγόμενες πρακτικές, οι οποίες έχουν χαρακτηριστεί από επιστημονικούς φορείς διεθνώς ως ψεδοεπιστήμες, όπως ο βιοσυντονισμός, η εφηρμοσμένη κινησιολογία, η ιριδολογία κ.α.

Να υπενθυμίσουμε το πόρισμα από την ΚΕ΄ Πανορθόδοξη Συνδιάσκεψη που αναφέρει για τις εναλλακτικές θεραπείες ότι  «δεν έχουν απλώς αποκρυφιστικές προεκτάσεις, αλλά τα ίδια τα θεμέλια τους ευρίσκονται στον εξωχριστιανικό και μάλιστα στον αποκρυφιστικό χώρο».

Το πόρισμα επίσης της Ειδικής Συνοδικής Επιτροπής επί Ειδικών Ποιμαντικών Θεμάτων και Καταστάσεων (Κανονισμός 135/1999), στο οποίο προβάλλεται το κείμενο του Αθανασίου Β. Αβρααμίδη, Καρδιολόγου Καθηγητού Παθολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, το οποίο τιτλοφορείται «Ανορθόδοξες μέθοδοι Ιατρικώς και Εκκλησιαστικώς».

Ένα από τα πορίσματα Επιστημονικού Συνεδρίου στην Κύπρο με θέμα «Εναλλακτικές Θεραπείες – Ολιστική Ιατρική – Υγιεινή Διατροφή : Μια Επιστημονική και Ορθόδοξη Χριστιανική προσέγγιση», που πραγματοποίησε η «Παγκύπρια Ένωση Γονέων» το έτος 2005, με τη συμμετοχή εκπροσώπου της Εκκλησίας Κύπρου, τόνιζε ότι «Μέσα από χιλιάδες μελέτες που έγιναν σε σχέση με τους κινδύνους των ποικιλόμορφων αποκρυφιστικών ομάδων, φαίνεται ότι οι ομάδες αυτές οφείλουν τη δημοτικότητά τους στη μεταμφίεση, δηλαδή αποκρύπτουν το πραγματικό τους προσωπείο εντυπωσιάζοντας με τις τεχνικές τους στοχεύοντας στον προσηλυτισμό.  Με σκοπό οι ομάδες αυτές να αλλοιώσουν το Ορθόδοξο φρόνημα παρουσιάζονται ως μη αβλαβείς κατέχοντας δήθεν επιστημονικές μεθόδους».

«Στους ‘’νέο-εποχίτες’’,  όπως και στους ανατολικούς λαούς, ο Θεός ταυτίζεται με τον κόσμο…Θεός είναι η ‘’συμπαντική συνείδηση’’…Ο Θεός δεν είναι ο δημιουργός, αλλά ο νους του σύμπαντος…», ανέφερε ο ιερομόναχος Αρτέμιος Γρηγοριάτης (πτυχιούχος Χημικός), αναπτύσσοντας το θέμα «Ολιστική ιατρική», με την  ευλογία τότε του Γέροντος του Αρχιμανδρίτου Γεωργίου  Καψάνη.

Ο  Άγιος Παΐσιος απέτρεπε να καταφεύγουν στην ομοιοπαθητική και τα ομοιοπαθητικά φάρμακα.  Ήταν χαρακτηριστική η προτροπή του Οσίου Γέροντος «Να μην πάτε.  Είναι μπερδεμένο πράγμα».  Αλλού δήλωνε «Να μην της έχετε εμπιστοσύνη».  Όταν  επισκέφτηκαν δύο μοναχοί τον Άγιο Παΐσιο, εκ των οποίων ο ένας κατέφυγε στην ομοιοπαθητική και θέλησε να μάθει αν είναι απάτη ή κάτι ακόμα χειρότερο, πήρε  την αποτρεπτική απάντηση του Αγίου  με τα εξής λόγια : «Εδώ αυτοί χρησιμοποιούν τα φάρμακά τους, όπως εμείς χρησιμοποιούμε τον Αγιασμό». Ανάλογη ήταν και η στάση του Αγίου Προφυρίου.

Όταν έφτασαν σε Κέντρο  ολιστικής ιατρικής, μέχρι και γιόγκα για παιδιά να προσφέρουν, αντιλαμβανόμαστε τη σοβαρότητα της κατάστασης.  Δεν είναι δύσκολο   να αντιληφθεί κανείς ότι η ενασχόληση με μια από τις προβαλλόμενες Νεοεποχίτικες εναλλακτικές πλάνες, οδηγεί πολλές φορές και σε άλλες τέτοιες πλάνες.  Ευτυχώς η Εκκλησία μας, αντιμετωπίζει Ορθοδόξως τις εναλλακτικές αυτές πλάνες.