Translate

Σάββατο, 9 Ιανουαρίου 2016

ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ: Η ΕΜΠΑΘΗΣ ‘’ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΗ’’ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΣΤΗ ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ ΜΕ ΑΙΡΕΤΙΚΟΎΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟΘΡΗΣΚΟΥΣ


Η ΕΜΠΑΘΗΣ ‘’ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΗ’’ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΣΤΗ ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ ΜΕ ΑΙΡΕΤΙΚΟΎΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟΘΡΗΣΚΟΥΣ

Του   Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
__________________
Είναι πολύ μεγάλο εμπόδιο για ένα Ορθόδοξο Χριστιανό η ‘’ιδεολογική’’ χροιά στα θέματα συνύπαρξης με αιρετικούς και αλλοθρήσκους.  Η ‘’ιδεολογική’’ αντιμετώπιση στα θέματα αυτά δημιουργεί στρεβλώσεις.  Κανών Ορθόδοξης συμπεριφοράς στα θέματα συνύπαρξης με αιρετικούς και αλλοθρήσκους, είναι η αγάπη εν αληθεία.

Άνθρωποι που ταλαιπωρήθηκαν επί μακρόν με ιδεολογήματα, όταν αντιληφθούν που οδηγεί το ιδεολογικό πάθος που ακολουθούν, κάποτε χωρίς να το αντιλαμβάνονται πολεμούν την ιδεολογία με ιδεολογικό τρόπο.  Όσο περίεργο κι αν ακούεται τούτο είναι μια πραγματικότητα.  Πρέπει να προσέχει κανείς τα κεκρυμμένα κατάλοιπά της ιδεολογικής συμπεριφοράς.  Η ιδεολογική αντιμετώπιση πολλάκις είναι κεκρυμμένο πάθος.

Το πολυσυζητημένο θέμα της συνύπαρξης με αιρετικούς και αλλοθρήσκους, πολλάκις αντιμετωπίζεται μέσα από το ιδεολογικό πρίσμα.  Και όλα τούτα για το κριτήριο της Ορθόδοξης ισορροπίας παραχαράσσεται από την ιδεολογική εμπάθεια. 

Για τούτο παρατηρούμε Ορθοδόξους Χριστιανούς που αντί την πλάνη να μισήσουν, το μίσος των εγγίζει και τον εν πλάνη συνάνθρωπό μας, παραβαίνοντας τοιουτοτρόπως την εντολή της κατά Χριστόν αγάπης.

Από την άλλη παρατηρούμε Ορθοδόξους Χριστιανούς, που προς χάρη μιας ανθρωπάρεσκης  συνύπαρξης, εφευρίσκουν ‘’κοινά’’ στα οποία πλειστάκις και αρκούνται, για να συντηρείται το συνυπαρξιακό ιδεολόγημά των.

Κανών Ορθόδοξης συμπεριφοράς στα θέματα συνύπαρξης, είναι η αγάπη εν αληθεία.   Αυτή η αλληλοπεριχώριση αγάπης και αλήθειας, προβάλλει το Ορθόδοξο κάλλος της αγάπης και της αλήθειας. 

Παρατηρείται το φαινόμενο άλλοι να διαστρέφουν την αγάπη προς χάρη της αλήθειας και άλλοι την αλήθεια προς χάρη της αγάπης.  Δημιουργείται τοιουτοτρόπως μια βαβέλ απόψεων, θέσεων και συμπεριφορών με ποικίλες στρεβλώσεις.

Απάντηση προς τούτη τη βαβέλειο σύγχυση, την οποία προκαλεί  η εμπαθής ιδεολογική αντιμετώπιση, είναι τα λόγια του Αγίου Ιουστίνου Πόποβιτς, τα οποία προβάλλουν το Ορθόδοξο εκκλησιολογικό ήθος : «Παρακαλώ υμάς…ίνα λέγητε το αυτό.  Οι χριστιανοί δύνανται να λέγουν το αυτό πάντες, όταν έχουν τα ίδια αισθήματα, τα ιδίας σκέψεις, τα ίδια βιώματα.  Τούτο δε επιτυγχάνουν όταν ενώσουν την ψυχήν των με την καθολικήν ψυχήν της Εκκλησίας, την καρδίαν των με την  καθολικήν καρδίαν της Εκκλησίας (πρβλ. Πράξ.4,32) και την σκέψιν  των με την καθολικήν σκέψιν της Εκκλησίας.  Τότε σκέπτονται και αισθάνονται και ‘’λέγουσι’’ δια της καθολικής ψυχής της Εκκλησίας, της καθολικής καρδίας της και της καθολικής σκέψεώς της» (Αγίου Ιουστίνου Πόποβιτς, ‘’Άνθρωπος και Θεάνθρωπος’’).  Aν αυτό το Ορθόδοξο εκκλησιολογικό ήθος αποκτήσομε, τότε και οι συμπεριφορές μας απέναντι στους  αιρετικούς και τους αλλοθρήσκους, δεν θα παρουσιάζουν διαφορές.





Η ΕΠΙΒΕΒΛΗΜΕΝΗ ‘'ΟΜΟΓΝΩΜΙΑ’’ ΤΩΝ ΠΑΠΙΚΩΝ

Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
__________________
Αν διαβάσει κανείς τις ‘’ποικίλες’’ βατικάνειους ειδήσεις, για ενέργειες και δηλώσεις του Πάπα Φραγκίσκου, τόσο από βατικάνεια μέσα ενημέρωσης, όσο και από βατικάνειους διαδικτυακούς ιστότοπους, θα διαπιστώσει κανείς μια περίεργη ‘’ομογνωμία’’.  Μια ‘’ομογνωμία’’, που  διαχρονικά έχει επιβληθεί από το Παπικό σύστημα. 

Στις μέρες μας που τόσα λέγονται και πράττονται από τον Πάπα Φραγκίσκο, καμιά κριτική δεν γίνεται από τους Παπικούς.  Ενδεικτικά να θυμηθούμε ότι στη επίσκεψη του Πάπα το 2006 στην Κωνσταντινούπολη, προσευχήθηκε στο  μιχράμπ, η οποία είναι η ημικυκλική εσοχή στο τείχος του ισλαμικού τεμένους, το οποίο είναι στραμμένο προς την την Μέκκα, συνοδευόμενος από τον μουφτή της Πόλης Μουσταφά Cagrisi.  Καμιά βατικάνειος αντίδραση κανένα μέσο ενημέρωσης, από κανένα  διαδικτυακό ιστότοπο.  Ο προηγούμενος Πάπας Βενέδικτος ασπάστηκε το ανίερο κοράνι.  Καμιά βατικάνειος αντίδραση, από κανένα μέσο ενημέρωσης, κανένα  διαδικτυακό ιστότοπο.  Είπε το Σύμβολο της Πίστεως χωρίς την Παπική αιρετική προσθήκη του Filioque.  Καμιά βατικάνειος αντίδραση. 

Επεξηγεί πλήρως την  επιβεβλημένη ‘’ομογνωμία’’, αυτό που αναφέρει ο Καρδινάλιος  Bellarmino στη ‘’Theologia’’ του, ο οποίος μάλιστα ‘’αγιοποιήθηκε’’ από τους Παπικούς, ότι «Αν κάποια ημέρα ο Πάπας έπεφτε σε σφάλμα συνιστώντας αμαρτίες και απαγορεύοντας αρετές, η Εκκλησία θα ήταν υποχρεωμένη να πιστέψει ότι πράγματι οι αμαρτίες είναι καλές και οι αρετές κακές.  Διαφορετικά θα διέπραττε αμάρτημα κατά της συνειδήσεώς της»*  ‘’Siautem Papa erraretpraecipiendo vitiavel prohibendo virutewtenetur Ecclesiacredere vitia esse bonaet virtutes mala’’ (TheologiaBellarminoDe RomanoPontifice).

Αυτό που διηγήθηκε  ο π. Ι. Ρωμανίδης επεξηγεί ακριβώς τα συμβαίνοντα :
«Σε μια συζήτησή μου με ένα παπικό τον ρώτησα :
-          Μα εσείς θέλετε πραγματικά την ένωση;
Μου απάντησε :
-          Ναι πραγματικά τη θέλουμε.
-          Να σας δώσω ένα σχέδιο για την ένωση και η ένωση θα γίνει αμέσως.
Για να γίνει η ένωση μεταξύ Ορθοδόξων και Λατίνων επί παπικού θεμελίου, είστε υποχρεωμένοι να πείσετε τον κάθε Ορθόδοξο χωριστά.  Υπάρχουν διακόσια εκατομμύρια Ορθόδοξοι, φαντασθήτε πόσα χρόνια πρέπει να περάσουν για να πείσετε τον καθένα.  Ενώ από δικής σας απόψεως, ένας μόνος πρέπει να πεισθή να αλλάξη : o Πάπας.  Σε μας πρέπει ν’ αλλάξουν διακόσια εκατομμύρια.  Άντε, λοιπόν, να πείσετε  τον ένα, τον Πάπα, και η ένωση θα γίνη αμέσως» ** 

Αυτή όλη η επιβεβλημένη ‘’ομογνωμία’’ των Παπικών εξυπηρετεί την Παπική εξουσιαστική μάνητα, το Παπικό δηλαδή πρωτείο εξουσίας, γι’ αυτό και  ‘’μοναδική μαρτυρία του Πάπα’’ το καλούν οι Παπικοί. 

Ο ‘’πατέρας’’ Thomas Rosica (διευθύνων σύμβουλος σε ‘’Καθολικό’’ (Παπικό) Ίδρυμα Μέσων Ενημέρωσης στον Καναδά), κατά τη διάρκεια της φθινοπωρινής Συνόδου της Βαλτιμόρης είπε στους ‘’Επισκόπους’’ των ΗΠΑ : «Οι  Ορθόδοξοι Χριστιανοί μαθαίνουν από τη μοναδική μαρτυρία του Πάπα Φραγκίσκου.  Είναι από πολλές απόψεις ένας ‘’επίσκοπος’’ που αντικατοπτρίζει το Χριστιανισμό της πρώτης Χιλιετίας, όταν η Εκκλησία ήταν αδιαίρετη». Αρκεί πιστεύω αντί άλλου σχολίου, αυτό που ο  Άγιος Πορφύριος ομολογεί με παρρησία ότι  «οι διαθέσεις του Πάπα ανέκαθεν ήταν να υποτάξει την Ορθόδοξη Εκκλησία», καθώς επίσης και το του Αγίου Νεκταρίου : «Τα πάντα θα σοφισθούν, τα πάντα θα δράσουν, όπως αναδείξουν τους Πάπας ηγεμόνας της Εκκλησίας και τυράνους της Οικουμένης».

*Από το βιβλίο του «Η επιστροφή μου στην Ορθοδοξία», (Έκδοσις Ιεράς Βασιλικής και Σταυροπηγιακής Μονής Μαχαιρά - 2009).
**(Από το σύγγραμμα «Εμπειρική Δογματική της Ορθοδόξου Καθολικής Εκκλησίας» Κατά τις προφορικές παραδόσεις του π. Ι. Ρωμανίδη – από την καταγραφή του Μητροπολίτου Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου Ιεροθέου).