Translate

Πέμπτη, 24 Δεκεμβρίου 2015

ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ: ΚΑΝΕΝΑ ΡΟΛΟ ΜΕΤΑΝΟΟΥΝΤΟΣ ΔΕΝ ΥΠΟΔΥΕΤΑΙ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ



ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΚΟΣΜΙΚΕΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΤΗΤΑΣ, ΣΤΗ ΒΙΑΙΗ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΙΚΗ ΜΟΝΟΠΟΛΙΣΜΙΚΟΤΗΤΑ

(Απαγόρευση εορτασμού των Χριστουγέννων στο Μπρουνέι, τη Σομαλία, το Τζατζικιστάν αλλά και σε Γερμανικές περιοχές)

Του   Βασίλειου Χαραλάμπους, θεολόγου
__________________
Δεν είναι μόνο η Γαλλία από το Ευρωπαϊκό δίπολο που επέδειξε την διαπολιτισμική ένδεια απέναντι στο Ισλάμ, αλλά και η Γερμανία.  Μετά την απαγόρευση των χριστιανικών συμβόλων στην πόλη Solingen, τη σειρά είχε το  Bερολίνο και συγκεκριμένα η περιοχή Κreuzberg

Oι Γερμανικές αρχές του Κreuzberg απαγορεύουν τον εορτασμό των Χριστουγέννων σε δημόσιους δρόμους και χώρους. σύμφωνα με την Γερμανική ‘’Berliner Zeitung’’ και θα στηθεί μόνο ένα δένδρο στην περιοχή.  Και όλα τούτα για τους μουσουλμάνους της περιοχής.  Ακόμα και η ‘’Χριστουγεννιάτικη αγορά’’ μετονομάστηκε σε ‘’γιορτή του χειμώνα’’. 

Και το αντιμίσθιο τούτων, η άλλη όψη της βίαιης ισλαμικής μονοπολιτισμικότητας στο μουσουμανικό κρατίδιο του Μπρουνέι, στις βόρειες ακτές του νησιού Βόρνεο, όπου απαγορεύτηκε κάθε εορταστική εκδήλωση που να θυμίζει Χριστούγεννα, υπό τη δαμόκλειο σπάθη της πεντάχρονης τουλάχιστον φυλάκισης. Απαγόρευση παρόμοια για τα Χριστούγεννα έγινε και στη Σομαλία και το Τζατζικιστάν.

«Θεός εφανερώθη εν σαρκί», «χαρά εν όλω τω κόσμω».  Δυστυχώς  όμως η Ισλαμική αντίχριστος άρνηση της Θεότητας του Υιού και Λόγου του Θεού, προσπαθεί να μοιράσει τον φόβο και τον πνευματικό θάνατο στις καρδιές των ανθρώπων.  

«Θεός εφανερώθη εν σαρκί, εδικαιώθη εν Πνεύματι, ώφθη αγγέλοις, εκηρύχθη εν έθνεσιν, επιστεύθη εν κόσμω, ανελήφθη εν δόξη» (Α΄Τιμοθ. γ΄16).







ΑΛΛΙΩΤΙΚΗ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ

(Πώς αρκετοί συγχωριανοί μου περνούσαν τα Χριστούγεννα, στο σκλαβωμένο σήμερα  χωριό μου)

Του Β. Χαραλάμπους,  θεολόγου
______________________
«Η εορτή των Χριστουγέννων δίνει πρωτίστως μήνυμα θεολογικό και έπειτα διδάγματα ηθικά.  Η Εκκλησία μας εορτάζει τα Χριστούγεννα, για να δοξολογήσει τον Κύριο και Θεό μας Ιησού Χριστό, τον Υιό και Λόγο του Θεού, που από άπειρη αγάπη σαρκώθηκε και έγινε άνθρωπος για τη σωτηρία μας», τόνιζε ο μ. Αρχιμανδρίτης Γεώργιος Καψάνης σε εόρτιο κείμενό του για τα Χριστούγεννα,  το έτος 2004.

Αυτός ο λόγος του Αρχιμανδρίτη Γεώργιου Καψάνη, μου έδωσε την αφορμή να γράψω κάτι που τα τελευταία χρόνια με προβλημάτιζε. Το αν έπρεπε δηλαδή να γράψω στη διμηνιαία εφημερίδα του σκλαβωμένου χωριού μου τη Ζώδεια της περιοχής Μόρφου, ένα μικρό λαογραφικό κείμενο για το πώς αρκετοί συγχωριανοί μου περνούσαν τα Χριστούγεννα.

Η αναφορά σε λαογραφικό κείμενο, σίγουρα παραπέμπει σε παραδοσιακά έθιμα.  Όμως δεν είναι αυτό που εννοώ, καθότι δεν είχαμε ιδιαίτερα έθιμα στο σκλαβωμένο σήμερα χωριό μου.  Ούτε και  ιδιαίτερο στολισμό είχαμε.  Εκείνη τη μέρα τα παλιά χρόνια το μόνο που έκαναν αρκετοί συγχωριανοί μου ήταν να πηγαίνουν αχάραδα στην εκκλησία του Τιμίου Σταυρού (τώρα οι Τούρκοι την έκαναν τζαμί), για τη Θεία Λειτουργία της Γέννησης του Χριστού.  Οπωσδήποτε θα συμμετείχαν στο Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας. 

Η Χριστουγεννιάτικη Θεία Λειτουργία, στο χωριό μου ήταν σαν μια μικρή αγρυπνία. Όσο αφορά το υπόλοιπο της μέρας, μετά τη Χριστουγεννιάτικη Θεία Λειτουργία, δεν είχε κάτι διαφορετικό. Ούτε και πολύ διαφορετικό φαγητό υπήρχε, αλλά ούτε και εδέσματα, για αρκετούς συγχωριανούς μου.  Είχαν όμως μια χαρά διαφορετική αρκετοί από αυτούς (όχι όλοι φυσικά). Θα φανώ υπερβολικός αν πω ότι δεν υπήρχε κάποιο  εξωτερικό ερέθισμα που να τους έδιδε ξεχωριστή χαρά τη  μέρα αυτή.  Γι’ αυτούς ήταν Χριστούγεννα.

Με πολλή σοβαρότητα τα γράφω αυτά.  Αυτή ήταν η χαρά για αρκετούς από αυτούς.   Ήταν Χριστούγεννα.  Πολλές φορές δοκίμασα να το γράψω τούτο το αλλιώτικο λαογραφικό κείμενο, αλλά η πολύ πιθανή αντιμετώπισή του ως έκφρασης ‘’διανοουμενίστικου ρομαντισμού’’,  το άφηνε για ευθετότερο χρόνο.

Αυτή ήταν η πηγή της χαράς, για αρκετούς από τους συγχωριανούς μου, η Γέννηση του Χριστού.  Τα ηθικά διδάγματα ακολουθούσαν.  Στις μέρες μας ξεκινούμε από τα ηθικά διδάγματα, αλλά και μένομε στα ηθικά διδάγματα, ως να μην εορτάζομε «οι πιστοί Χριστιανοί τα Χριστούγεννα ως μετοχή στο μυστήριο της ενανθρωπήσεως του Λόγου» (από το εόρτιο κείμενο των Χριστουγέννων κατά το έτος  2004, του Αρχιμανδρίτη Γεώργιου Καψάνη).





ΚΑΝΕΝΑ ΡΟΛΟ ΜΕΤΑΝΟΟΥΝΤΟΣ ΔΕΝ ΥΠΟΔΥΕΤΑΙ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ

(Σχολιασμός στην πιο πρόσφατα προβαλλόμενη ομιλία του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού)

Του   Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
__________________
Στην ιστοσελίδα που επιγράφεται ΙΕΡΑ Μ. ΜΟΝΗ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΟΥ (www.vatopedi.gr), προβλήθηκε πρόσφατα βίντεο που τιτλοφορείται «Είναι και σήμερα εφαρμόσιμος ο Χριστιανισμός;»,  με ομιλία του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού, που έγινε στο Συνοδικό της Ιεράς Μονής Βατοπαιδίου, στο οποίο  μεταξύ άλλων αναφέρει  τα εξής : «Ο Χριστός κατέβηκε φοράει τη διεφθαρμένη φύση που διεφθείραμε να την ανακαινίσει, υποδύεται το ρόλο του μετανοούντος, μπαίνει στο πρακτικό τρόπο της επιστροφής και μας υποδεικνύει πως να γυρίσομε πίσω».

Εξ αφορμής των αναφερθέντων από τον π. Ιωσήφ Βατοπαιδινό ότι «φόρεσε τη διεφθαρμένη φύση που διεφθείραμε»,  σημειώνουμε τι αναφέρει ο Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός.   Στο κεφάλαιο «Περί φθοράς και διαφθοράς» ο Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός αναφέρει ότι ήταν «φθαρτό το σώμα του Κυρίου φαμέν» ως «ομοούσιον ημίν» και όχι διεφθαρμένο.  Στο κεφάλαιο «Για τα φυσικά και αδιάβλητα πάθη» ο Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός επεξηγεί: «Ομολογούμε δε, ότι πάντα τα φυσικά και αδιάβλητα πάθη του ανθρώπου ανέλαβεν.  Όλον τον άνθρωπον και πάντα τα του ανθρώπου ανέλαβε πλην της αμαρτίας».   Άλλη η έννοια του φθαρτού και άλλη η έννοια του διεφθαρμένου. 

Επίσης κανένα ρόλο μετανοούντος δεν έχει υποδυθεί ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός, ούτε και μπήκε σε τέτοιο πρακτικό τρόπο επιστροφής και συνεπώς ούτε μας υπόδειξε τοιουτοτρόπως πώς να γυρίσομε πίσω Αυτά είναι άτοπα.. Ο Χριστός «ημίν υπολιμπάνων υπογραμμόν ίνα επακολουθήσομεν τοις ίχνεσιν αυτού»* , σύμφωνα με τον Απόστολο Πέτρο,  και δεν έχει υποδυθεί το ρόλο του μετανοούντος, όπως αναφέρει η απαράδεκτη αναφορά του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού. Είναι αυτά σύμφωνα με την Πατερική μας διδασκαλία;  Γιατί να προβάλλονται τέτοιες απαράδεκτες αναφορές; 

Αλίμονο λοιπόν αν δεχθούμε τον αυτοισχυρισμό του  π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού που είπε ‘’συνιστών εαυτόν’’ «ο  ίδιος ο Θεός Λόγος μας έβαλεν μέσα εις τον δρόμον της Πατερικής ορολογίας.  Δεν αρνούμαι τίποτα, μας έδωσεν την ικανότηταν να γράψωμεν με λεπτομέρειαν όλην την Πατερικήν ορολογίαν… ».  

Εν αναμονή της εορτής των Χριστουγέννων αυτά βρήκαν να προβάλουν;  Ας προβάλουν εόρτιους λόγους των θεοφόρων  Αγίων μας.  Δόξα τω Θεώ, μέγας ο πλούτος της Πατερικής μας διαδασκαλίας.  Ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς αναφέρει ότι «οι θεόσοφοι θεολόγοι θεοχαρίστως τε εδιδάχθησαν και θεομιμήτως ημάς εδίδαξαν».   Είναι φρόνιμο να προβάλλονται αυτοί που «θεομιμήτως ημάς διδάσκουν» και όχι να υπερπροβάλλεται ένας μοναχός που μέχρι και κακοδοξίες δίδαξε.


*Κατά το  «υμίν υπολιμπάνων υπογραμμόν ίνα επακολουθήσητε τοις ίχνεσιν αυτού» (Α΄ Πέτρ. 2,21)
Δημοσίευση σχολίου