Translate

Παρασκευή, 4 Δεκεμβρίου 2015

ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ: ΠΟΛΥΠΟΙΚΙΛΑ ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΘΕΟΛΟΓΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ



ΙΣΑΜΕ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΚΛΗΤΟΥ ΤΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ
                                                                  
Του Β. Χαραλάμπους
_____________
Θυμητάρια ξετυλίγονται
στου Καρπασίου το πλάτος
οι λόφοι που μάθαμε να λέμε «κουέστες».

Ιχνηλατώντας τα ψηφιά τούτα
από τη μεγάλη «κουέστα»
κάπου εκεί σιμά στο Ριζοκάρπασο
που πασκίζουν να λησμονήσουμε
η απρόσκλητη θωριά
ίσαμε του Πρωτόκλητου το δασοτόπι
από τη μια ακρογκρέμι
κι από την άλλη γαλήνιο βουνοπλάγι.
τούτη η περίεργη αλληλουχία που σημαδεύει
και της δικής μας βιοτής το διάβα.

Το θώρι επαίτης
στη μεθόριο που θαμποφέγγει
εκεί όπου συνθλίβεται το σπάταλο σκότος
της αλλόκοτης νυχτιάς.

Αδιαφορώντας
για τ’ ασυλλόγιστο τραγούδημα του ζέφυρου
ανάμεσα στα πεύκα και τα κυπαρίσσια
συνέχισα πεισματικά να οδοιπορώ
για του Πρωτόκλητου το Μοναστήρι.

Αδιάφορώντας για το μενεξεδί
αδιαφορώντας για τα τόσα  λούλουδα ολοτρίγυρα.

Παρέκει το κύμα μαθεμένο ν’ αγκαλιάζει
τ’ ακρωτήρι του Πρωτόκλητου.

Να βαστάξω πρέπει λίγο ακόμα
να βαστάξω πρέπει λίγο ακόμα.

Μα είναι και τ’ άλλο ακόμα
πως τούτη η απαντοχή
μάταια ανταλλάγματα δεν σχωρνάει.

Κι έτσι οδοιπορώντας στη Καρπασία
συλλογιέμαι πως δεν είν’ οι άργιλλοι κι οι ψαμμίτες
οι μάργες, οι γύψοι κι οι κρητίδες
που τούτη τη γη σημαδεύουν
μα κείνο π’ αρκεί να θυμώμαστε
πως η χερσόνησος τούτη «γη Αγίων εστί».


ΠΡΟΣΒΟΛΗ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΤΩΝ ΟΠΟΙΩΝ ΤΑ ΑΓΙΑ ΛΕΙΨΑΝΑ ΕΧΟΥΝ ΤΟΠΟΘΕΤΗΘΕΙ ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΤΡΑΠΕΖΑ, ΝΑ ‘’ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ’’ ΣΕ ΑΥΤΗ ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ

(Εξ αφορμής ειδήσεων ότι θα δοθεί Ιερος Ναός στην Πάτμο σε αιρετικούς Παπικούς)
Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
__________________
Γιατί να δοθεί Ιερος Ναός στην Πάτμο σε αιρετικούς Παπικούς;  Σύμφωνα με τη διαδικτυακή εφημερίδα patmostimes (www.patmostimes.gr) πιθανώς να δοθεί  η Αγία Ειρήνη του Χοχλακά αντί ο Άγιος Φωκάς.  Το ερώτημα δεν είναι  ποιος θα δοθεί αλλά γιατί να δοθεί σε αιρετικούς Παπικούς.

Στην Αγία Τράπεζα όπου κατά τον εγκαινισμό του Ιερού Ναού έχουν τοποθετηθεί Άγια Λείψανα, θα ‘’λειτουργεί’’ αιρετικός;   Είναι μεγάλη κατάντια να δοθεί Αγία Τράπεζα να λειτουργεί αιρετικός.

Εις την Ακολουθία των Εγκαινίων Ναού μετά το ‘’Ευλογητός’’, ψάλλονται τα τροπάρια «Οι Μάρτυρες σου Κύριε εν τη αθλήσει αυτών»,  «Αθλοφόροι Κυρίου, μακαρία η γη η πιανθείσα τοις αίμασν υμών και άγιαι αι Σκηναί αι δεξάμεναι τα σώματα  υμών», «Τους Μάρτυρας Χριστού, ικετεύσωμεν πάντες», το Δοξαστικόν «Ως απαρχάς της φύσεως, τω φυτουργώ της κτίσεως, η οικουμένη προσφέρει σοί Κύριε τους θεοφόρους Μάρτυρας», καθώς και στο ‘’και νυν’’ το «Θεοτόκε συ ει η άμπελος».   Μετά την Απόλυσιν  «Καταρτίσας ο Αρχιερεύς τα Άγια Λείψανα, εισφέρει ταύτα μετά του Κλήρου εν ετέρω ενθρονιασμένω Ναώ προ του Εσπερινού.  Και τίθησιν αυτά εν τη Αγία Τραπέζη και άπτει Κηρός δι’ όλης της νυχτός».

Σκεφτήκατε ποτέ αν στα Άγια Λείψανα της Αγίας Τράπεζας, υπήρχαν Άγια Λείψανα του  Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά ή Αγίων Μαρτύρων αναιρεθέντων υπό αιρετικών Παπικών Λατίνων (όχι φυσικά πως για τα άλλα Άγια Λείψανα ήταν επιτρεπτό.  Για τονισμό της απαράδεκτης αυτής ενέργειας αναφέρεται).  Είναι λυπηρό να δοθεί Αγία Τράπεζα να λειτουργεί αιρετικός. 

Γιατί όμως αιρετικός;  Ποιός το λέγει αυτό;  Όχι φυσικά κάποιοι ακραίοι, κατά τον χαρακτηρισμό αυτών που ανέχονται να παραβιάζονται Ιεροί Κανόνες της Εκκλησίας μας, αλλά κατά τον μεγάλο Ομολογητή Άγιο Μάρκο τον Ευγενικό ο οποίος την Εκκλησία έσωσε από τη λύμη των αιρετικών Παπικών. 

«Ως αιρετικούς αυτούς απεστράφημεν και δια τούτο αυτών εχωρίσθημεν» και «αιρετικοί εισίν άρα και ως αιρετικούς αυτούς απεκόψαμεν», λέγει ο Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός.  Είναι απαράδεκτο λοιπόν σε εγκαινισμένη Αγία Τράπεζα από Επίσκοπο της Μίας Αγίας Εκκλησίας, να ‘’λειτουργήσει’’ αιρετικός. 


ΚΑΙ ΤΑ ΚΛΑΣΣΙΚΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΣΚΟΠΟ ΤΗΣ ΟΜΟ-ΠΑΙΔΕΊΑΣ

(Πανεπιστημιακοί ερευνητές ‘’μελετούν’’  τρόπους  ενάντια στην ‘’ομοφοβία’’ ).
Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
_________________
Τον τελευταίο καιρό παρατηρείται μια ανέντιμη προσπάθεια, για αλλότροπη ανοχή των «παθών ατιμίας» στην εκπαίδευση, ιδιαιτέρως στην Ευρώπη.  Προς τούτο οι ερευνητές Elizabeth Atkinson και Renée De Palma του Πανεπιστημίου τουSunderland σε συνεργασία με ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Exeter  και του Institute of Education του Πανεπιστημίου του Λονδίνου ερεύνησαν  τρόπους  ενάντια στην καλούμενη (από τους στηρίζοντες τα πάθη ατιμίας)  ‘’ομοφοβία΄’’.  Το ερευνητικό αυτό ‘’έργο’’ χρηματοδοτήθηκε από τοEconomic and Social Research Counsil, με σκοπό την αμφισβήτηση της ‘’ομοφοβίας’’ στα Δημοτικά Σχολεία.

Στο ‘’ερευνητικό’’ αυτό πρόγραμμα συμμετείχαν και δημοτικά σχολεία, στα οποία έγινε  χρήση βιβλίων, με ‘’μη ετερόφυλους χαρακτήρες’’ (non-heterosexual characters) όπως τους ονόμασαν.  Αντιλαμβάνεται κανείς το επακόλουθο των ερευνητικών αυτών προγραμμάτων, καθώς και ποια ανήθικα διδάγματα θα δοθούν στα παιδιά.  

Ανάμεσα στα αναγνώσματα που χρησιμοποιήθηκαν από τους ερευνητές, εκτός από την ανοησία με το  ομο-παραμύθι με τους πεγκουΐνους   ‘’And TangoMakes Three’’ ήταν και  το ομο-παραμύθι ‘’King and King’’ (Ο βασιλιάς και ο βασιλιάς), όπου δύο πρίγκηπες ερωτεύονται μεταξύ τους. 

Άλλο τέτοιο ανήθικο κατασκέυασμα  ήταν και  το ομο-παραμύθι με το κορίτσι και τις δύο μαμμάδες ‘’Spacegirl Pukes’’.   Επίσης το ομο-κατασκεύασμα ‘’One DadTwo DadsBrown DadBlue Dads Spacegirl Pukes’’ όπου η αλλόκοτος περιγραφική λύσσα αφορούσε τους ανήθικους ‘’μπαμπάδες’’.Καταλαβαίνει κανείς σε τι ανηθικότητες εξωθούνται οι μαθητές από τους Πανεπιστημιακούς αυτούς ερευνητές.
Στα πλαίσια του ερευνητικού αυτού προγράμματος κλήθηκαν οι μαθητές να γράψουν τις δικές τους εκδοχές των γνωστών κλασσικών  παραμυθιών,  όπως συνέβη για παράδειγμα με το παραμύθι της Σταχτοπούτας.  Αρκετά  παιδιά, όπως ήταν το κατευθυνόμενο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, χρησιμοποίησαν ομοφυλόφιλους χαρακτήρες. 

Τέτοια κακοτεχνήματα της ανηθικότητας θα διδάσκονται τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί είναι υποχρεωμένοι να διδάσκουν τα πάθη ατιμίας. Ποιά αγωγή θα δοθεί στα παιδιά, με τα ομο-παραμύθια που ετοιμάζουν; Ο λεγόμενος εκσυγχρονισμός, γίνεται αναχρονισμός και  η θεματολογική προσέγγιση του γέμει παραδειγμάτων της αλλόκοτης αυτής λύσσας*. 

Το ομο-παιδαγωγικό ολίσθημα ακολουθούν τα λογοτεχνικά συμφραζόμενα παθών και παιδαγωγικών παρανοήσεων.  Η σκόπιμη διαστροφή της αγωγής αρχίζει από την  παιδική ηλικία.   Δυστυχώς ετοιμάζουν μια τέτοια ομο-λογοτεχνική συνθετότητα παθών ατιμίας, η οποία θα «αντίκειται τη υγιαινούση διδασκαλία» (Α΄Τιμ.1,10).  

*«Αλλοκοτος λύσσα» - Έτσι καλεί την αρσενοκοιτία ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος.

ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΗ Η ΕΠΙΛΟΓΗ - ΑΝΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ κ. Ν. ΦΙΛΗ ΣΕ ΦΩΤΙΣΜΕΝΟΥΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΚΑΙ ΘΕΟΛΟΓΟΥΣ

(Για όσους δήθεν συμφωνούν ότι είναι αναχρονισμός ο ομολογιακός χαρακτήρας  του μαθήματος των Θρησκευτικών )
Του   Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
__________________
Είναι προσβλητικός για τους υπόλοιπους Ιεράρχες και θεολόγους, ο επιλεκτικός έπαινος του Υπουργού  Παιδείας κ. Νίκου Φίλη ως φωτισμένων ιεραρχών και θεολόγων, με κριτήριο το ότι κατά την άποψή του θεωρούν ως αναχρονισμό τον ομολογιακό χαρακτήρα του μαθήματος των Θρησκευτικών.  Η αλλότροπος συγκατάνευση στη μαρξιστική θρησκειολογική  μάνητα είναι το κριτήριο;  Αποτελεί αυτό κριτήριο φωτισμένων Ιεραρχών και θεολόγων;

Υπενθυμίζουμε τη θλιβερή αναφορά του Υπουργού  Παιδείας κ. Νίκου Φίλη : «Για ιστορικούς λόγους το μάθημα των Θρησκευτικών στη χώρα μας έχει ομολογιακό χαρακτήρα.  Αυτό συνιστά ένα αναχρονισμό που το αντιλαμβάνονται φωτισμένοι ιεράρχες και θεολόγοι»

Σε Ελλάδα και Κύπρο ο πολιτικός αυτός χώρος επιμένει να επιλέγει επαινετικά τους Ιεράρχες με βάση αλλότρια κριτήρια, προσβάλλοντας τελικά και τους ίδιους τους επαινομένους Ιεράρχες.  Κριτήρια αλλότρια, που πεισματικά αγνοούν τα εκκλησιαστικά χαρίσματα  και των επαινομένων.

Ενθυμίζει αυτό που διαβάσαμε σε ‘’επαινετικό’’ για τον Μητροπολίτη Μόρφου κείμενο ανώτερου εκπαιδευτικού λειτουργού (τότε ταλαιπωρούσε την Κύπρο η ανανική έξαρση), σε Κυπριακή εφημερίδα, ότι ο εν λόγω Μητροπολίτης είναι ο μόνος Επίσκοπος στη Ιερά Σύνοδο.  Φυσικά η μοναδικότητα αυτή για τον ανώτερο εκπαιδευτικό λειτουργό, δεν ήταν με βάση εκκλησιαστικά κριτήρια.  Ήταν απαράδεκτη προσβολή των υπολοίπων Ιεραρχών στην Κύπρο.

Ήταν πολύ μειωτικά και προσβλητικά αυτά που άφηνε να νοηθούν ο εν λόγω ανώτερος εκπαιδευτικός λειτουργός για τα υπόλοιπα μέλη της Ιεράς Συνόδου της Εκλησίας της Κύπρου.  Φυσικά μείωνε τελικά  και τον Ιεράρχη αυτόν που επαινούσε, με τα μη εκκλησιαστικά επαινετικά κριτήριά του, πεισματικά αγνοώντας τα εκκλησιαστικά χαρίσματά του.  Είναι η γνωστή επιμονή του πολιτικού αυτού χώρου να έχει κριτήρια που μειώνουν και τους επαινομένους.

Φυσικά στη Ελλάδα οι επιλογές αυτές είναι ως επί το πλείστον λεκτικές.  Στην Κύπρο όμως που στις Αρχιεπισκοπικές εκλογές ψηφίζει ο λαός, ο συναφής αυτός πολιτικός χώρος (ο οποίος είναι και ο μοναδικός που παίρνει επίσημα θέση), καμιά πρόθεση δεν έχει να μην κατευθύνει τους ψηφοφόρους του και έτσι ο ρόλος του στην εκλογική διαδικασία είναι καθοριστικός.


ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΑΝΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ κ. Ν. ΦΙΛΗ ΓΙΑ ΤΟ  ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ  ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ

(Ως αναχρονισμό χαρακτήρισε τον ομολογιακό χαρακτήρα  του μαθήματος των Θρησκευτικών  ο Υπουργός Παιδείας κ. Νίκος Φίλης)
Του   Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
__________________
Ο Υπουργός Παιδείας κ. Νίκος Φίλης στην επίσημη απάντηση του στο Τμήμα αναφορών της Διεύθυνσης Κοινοβουλευτικού ελέγχου, για το Υπόμνημα που κατάθεσε ο βουλευτής κ. Νίκος Νικολόπουλος, για το έγγραφο της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων και στα εξής : 
«Για ιστορικούς λόγους το μάθημα των Θρησκευτικών στη χώρα μας έχει ομολογιακό χαρακτήρα.  Αυτό συνιστά ένα αναχρονισμό που το αντιλαμβάνονται φωτισμένοι ιεράρχες και θεολόγοι».  Και φυσικά σύμφωνα με τον κ. Νίκο Φίλη  είναι η αιτία να γίνει το μάθημα  των Θρησκευτικών συγκρητιστικό θρησκειολογικό μάθημα

Προς τι αναφορά σε ιστορικούς λόγους και όχι σε λόγους Ορθοδόξου Πίστεως.  Φυσικά ένας βουλευτής που ανήκει σε ένα κόμμα που ταλανίζεται από την αθεϊστική έπαρση, θα ομιλήσει για ιστορικούς λόγους και όχι για λόγους Ορθοδόξου Πίστεως. 

Ένας βουλευτής που εξέφρασε την βλάσφημη ειρωνεία, λέγοντας ότι  «Θα υποταχθούμε στη λογική, ότι θα θεραπεύσουν τα φημολογούμενα λείψανά τους καρκινοπαθείς;   Αυτό είναι μορφή ειδωλολατρείας», η αναφορά του σε αναχρονισμό είναι επακόλουθη του φρονήματός του.

Αυτό που δήλωνε στις 4/10/2015 στην Εφημερίδα Καθημερινή, για το μάθημα των Θρησκευτικών κατέγραφε επακριβώς τις προθέσεις του.  Η αναφορά του Υπουργού Παιδείας κ. Νίκου Φίλη  είχε ως εξής : «Τα θρησκευτικά δεν πρέπει να έχουν ομολογιακό χαρακτήρα.  Θρησκευτική κατήχηση και δημόσιο σχολείο δεν μπορούν να συνδυαστούν στις σύγχρονες κοινωνίες, καθώς κάτι τέτοιο θεωρείται ότι θα πλήξει καίρια ένα διαπολιτισμικό και ανεκτικό προς την ετερότητα θρησκευτικό μάθημα, που θα πρέπει να ενδιαφέρει και να απευθύνεται σε όλους τους μαθητές».

Αυτό που επιζητούν, δεν είναι ένα μάθημα κριτικής απέναντι στα θρησκεύματα από Ορθόδοξης πλευράς, αλλά ένα κατ’ εξοχή συγκρητιστικό μάθημα. Επιδιώκουν ξεκάθαρα τη μετατροπή του μαθήματος των Θρησκευτικών σε συγκρητιστικό θρησκειολογικό μάθημα.

Ο  λαός, που στην μεγάλη του πλειοψηφία, το πρώτιστο έχει  είναι η Ορθόδοξη Πίστη του, όταν αμοίβει από αντίδραση στα Κυβερνητικά αξιώματα αυτούς που  την πολεμούν και την ειρωνεύονται, τέτοια αποκάρπια θα έχει.

Η ΕΠΑΚΟΛΟΥΘΗ ΤΟΥ ‘’ΣΥΜΦΩΝΟΥ ΑΤΙΜΙΑΣ’’ ΥΙΟΘΕΣΙΑ, ΔΕΝ ΘΑ ΔΗΛΗΤΗΡΙΑΣΕΙ ΜΟΝΟ ΤΟ ΥΙΟΘΕΤΗΜΕΝΟ ΘΥΜΑ

(Θα γίνει  προσπάθεια ‘’αγωγής’’ στα σχολεία για να αποδεχθούν δήθεν τα υπόλοιπα παιδιά το υιοθετημένο θύμα)
Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου.
___________________
Χωρίς κανένα ηθικό  προβληματισμό προχωρούν στη θεσμοθέτηση του ‘’συμφώνου συμβίωσης’’ ή μάλλον  ‘’συμφώνου ατιμίας’’ μεταξύ  ομοφυλοφίλων.  Χωρίς κανένα ηθικό  προβληματισμό προχωρούν στη θεσμοθέτηση του ‘’συμφώνου ατιμίας’’ των ομοφυλοφίλων. Επακόλουθη θεσμοθέτηση θα είναι η απάνθρωπη υιοθεσία από μέρους του ‘’ζεύγους  ατιμίας’’.  Με τέτοιες ανήθικες παραδοξότητες, καθίσταται η ευθύνη των κρατούντων τεράστια.   

Όπως διακηρύσσουν όσοι προωθούν το ‘’σύμφωνο ατιμίας’’ και την επακόλουθη  ‘’παιδοκτόνο υιοθεσία’’, εκζητούν παράλληλη αγωγή στα άλλα  παιδιά τέτοια που να ανεχθούν τούτη τη ‘’διαφορετικότητα’’.    Φυσικά δεν επιζητούν απλά την αγάπη των άλλων παιδιών προς  τα ομο-θύματα, αλλά την επαίσχυντη ανοχή απέναντι στα πάθη ατιμίας.  Ξεκάθαρα ομιλούν για απενοχοποίηση των παθών ατιμίας, ωσάν απλά να ήταν ένα θέμα διαφορετικότητας.

Ήδη αυτό άρχισε να καλλιεργείται στην Ευρώπη και όχι μόνο.  Ήδη στην Ευρώπη άρχισαν να ομιλούν για οικογένειες με δύο μαμμάδες και δύο μπαμπάδες.   Τον τελευταίο καιρό παρατηρείται μια ανέντιμη προσπάθεια, για αλλότροπη ανοχή των «παθών ατιμίας» στην Εκπαίδευση και μάλιστα από την Προδημοτική Εκπαίδευση, ιδιαιτέρως στην Ευρώπη αλλά και στις ΗΠΑ.  Τέτοιο θλιβερό εκπαιδευτικό γεγονός έγινε στο Birmigham της MBρεττανίας και μάλιστα σε επίπεδο προδημοτικής εκπαίδευσης.

Χαρακτηριστική επίσης περίπτωση με  απαράδεκτο ομο-γλωσσάριο, ήταν το έγγραφο που είχε σταλεί στους εκπαιδευτικούς Μέσης Εκπαίδευσης, σε μια Σχολική Περιφέρεια στη Νebraska των ΗΠΑ, το οποίο ‘’συμβούλευε’’ να χρησιμοποιούνται εκφράσεις όπως «μωβ πιγκουίνοι» αντί αγόρι και κορίτσι.

Όλα τα παιδιά θα διδάσκονται τα κακοτεχνήματα της ανηθικότητας και οι εκπαιδευτικοί είναι υποχρεωμένοι να τα διδάσκουν. Ποιά ηθική αγωγή θα δοθεί στα παιδιά, με τα κείμενα που ετοιμάζονται;  Μήπως η αναφορά στους μωβ πιγκουίνους  ή στα παραμυθο-διδάγματα των «δύο μαμμάδων» και των «δύο μπαμπάδων»;    

Λυπηρό ήταν και το γεγονός που δημοσιεύτηκε στην Γαλλική εφημερίδα «LeMonde»,  για την αποδοχή από μέρους της Ακαδημίας της Νάντης στη Δυτική Γαλλία, στις 16/5/2014 να ορισθεί η «ημέρα της φούστας» (La journée de la jupe), δήθεν κατά του σεξισμού.    Το λυπηρό τούτο γεγονός, πραγματοποιήθηκε σε 27 Λύκεια της Νάντης, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας της Γαλλίας ξεσκεπάζοντας απαράδεκτες σκοπιμότητες και για τούτο έγινε αντικείμενο γενικής κατακραυγής.

Να αναφέρομε ότι  ακόμα και η ίδια η Εθνική Υπηρεσία Υγείας – NHS (NationalHealth Service), της Μ. Βρεττανίας, χορήγησε (ενέσιμα) φάρμακα σε παιδιά ηλικίας 9 ετών, για ενδεχόμενη μελλοντική εγχείρηση αλλαγής φύλου, επεμβαίνοντας στην ορμονική διεργασία του εφήβου.  Η έκφραση ‘’playing God’’, στην σχετική ανακοίνωση της «Daily mail» με ημερομηνία 20/5/2014, θα μπορούσε ελεύθερα να αποδοθεί ‘’παίρνουν τον ρόλο του Θεού’’, καταδεικνύει το μέγεθος του ηθικού εγκλήματος, καθώς και το γεγονός ότι οι αποτρόπαιη τούτη ενέργεια εμπαίζει, τον ίδιο τον Δημιουργό Θεό. 

Ποιά ηθικά ερείσματα θα δοθούν στο παιδί με την επαίσχυντη αυτή παιδαγωγική;  Ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος λέγει «Παιδεία μετάληψις αγιότητος εστί» (Εις την Προς Εβραίους Ομιλία ΚΘ) και ο Απόστολος Πάυλος λέγει «…πόρνοις, αρσενοκοίταις …και ει τι έτερον  τη υγιαινούση διδασκαλία αντίκειται…» (Α΄Τιμ.1,10).  Δυστυχώς η  ορθή τοποθέτηση στο θέμα τούτο, καλείται «ομοφοβική ρητορική».  Με τις παιδαγωγικές ανοχής που ετοιμάζουν, σίγουρα θα καταστήσουν την αγωγή οδό απωλείας.


ΣΤΗ ΔΙΝΗ ΤΗΣ ΣΥΓΚΡΗΤΙΣΤΙΚΗΣ ‘’ΜΕΓΑΛΟΚΑΡΔΙΑΣ’’ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΗΝ ΙΣΛΑΜΙΚΗ ΠΛΑΝΗ

(Παρήγορη η ομολογιακή παρακαταθήκη του Γέροντα Γεωργίου Καψάνη)
Του Β. Χαραλάμπους,  θεολόγου
______________________
Ο μ. Αρχιμανδρίτης Γεώργιος Καψάνης, στις δύσκολες μέρες μας υπερασπίστηκε πολλές φορές την Ορθόδοξη Πίστη απέναντι πολλών  πλανών.  Ο Γέροντας Γεώργιος Καψάνης που διετέλεσε Ηγούμενος στο Μοναστήρι του σιωπώντος Οσίου Γρηγορίου, ομολόγησε πολλάκις με θάρρος την Ορθόδοξη   Πίστη του, γνωρίζοντας ότι η άλλη σιωπή δεν είναι αρετή κατά το λατινικό ρητό «qui tasteconsentit» (ο σιωπών συναινεί).

Πνευματική παρακαταθήκη είναι για μας και το γραπτό κείμενό του «Ορθοδοξία και Ισλάμ (Κριτική προσέγγισις του ακαδημαϊκού διαλόγου υπό το φως των Αγίων Πατέρων) », με τα οποίο ομολογιακώς ανασκευάζει τη δαιμονιώδη ισλαμική πλάνη. Επισημαίνει ιδιαιτέρως ότι το κοράνιο αρνείται ότι ο άνθρωπος έχει ελευθερία της βουλήσεως.

Ο Γέροντας Γεώργιος Καψάνης με βαθειά συναίσθηση του ρόλου της Ορθοδοξίας, μας άφησε ομολογιακή παρηγοριά το μικρό αυτό σύγγραμμα του. Ο ομολογητής Γέροντας πολλάκις κατέδειξε  ότι το κάλλος της ομολογίας, έχει ευεργετική επίδραση όχι μόνο στο Ορθόδοξο λαό αλλά και σε όσους ταλαιπωρούνται από πλάνες.

Παραθέτουμε τούτο το μικρό απόσπασμα από το μικρό αυτό σύγγραμμά του :
«O Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός έβλεπε από κοντά τα σοβαρά προβλήματα που δημιουργούσε η μουσουλμανική πλάνη στους Χριστιανούς της Συρίας και της Παλαιστίνης.  Είναι εύκολο να αντιληφθούμε τον ζήλο του στους διαλόγους που πολλές φορές φαίνεται να πραγματοποίησε με τους Μουσουλμάνους.  Είναι χαρακτηριστικό ότι στα πολύ μικρά σε έκτασι αντι-σλαμικά κείμενά του αντιμετωπίζει καίρια τις σοβαρές θεολογικές, ανθρωπολογικές και σωτηριολογικές πλάνες του Ισλάμ».   

Δεν παραλείπει να αναφερθεί με παρρησία στο μέγιστο ολίσθημα του μ. Πατριάρχη Αλεξανδρείας Παρθενίου, που τρισσώς χαρακτήρισε τον Μωάμεθ ως «προφήτη» και το κοράνι «άγιο», γεγονός απαράδεκτο αλλά και βλάσφημο.  Ο μ. Πατριάρχης Αλεξανδρείας Παρθένιος είχε συγκαταλέγεξει ανάμεσα στους φωτισμένους από το Άγιο Πνεύμα Προφήτες, τον Μωάμεθ που με την συνέργεια του πονηρού δημιούργησε την Θεομάχο, Χριστομάχο και Πνευματομάχο δαιμονιώδη μωαμεθανική πλάνη.

Η επιλογική αναφορά του ότι «η ελπίδα για ασφαλή   ειρήνη, συνεργασία και ουσιαστική προσέγγιση Ορθοδόξων Μουσουλμάνων χωρίς την  ενότητά τους εν Χριστώ είναι ουτοπία», αποκαλύπτει ότι οι διάλογοι Ορθοδόξων Μουσουλμάνων, χωρίς μαρτυρία Χριστού, την κοσμική αγάπη εξυπηρετούν,  κατά πως έλεγε και ο Άγιος Παΐσιος.

Στις μέρες μας που η συγκρητιστική ‘’μεγαλοκαρδία’’ απέναντι στην ισλαμική πλάνη είναι το κυρίαρχο φληνάφημα, η παρήγορη παρακαταθήκη του μ. Γέροντα Γεωργίου Καψάνη ας είναι υπόδειγμα ομολογίας.  Στις μέρες μας, που φτάσαμε να ακούμε τη συγκρητιστική κατάντια ότι «κατ’ οικονομία επιτρέπεται και η συμπροσευχή με αλλοθρήσκους ακόμη», από Αγιορείτη μάλιστα Ηγούμενο, το παράδειγμα του ομολογητή αυτού Γέροντα είναι φάρος φωτεινός.
Δημοσίευση σχολίου