Translate

Πέμπτη, 12 Νοεμβρίου 2015

ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ: Η ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΟΥ ΚΑΙ Η ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΛΕΜΕΣΟΥ ΝΑ ΑΝΑΣΚΕΥΑΣΟΥΝ ΤΗΝ ΑΙΡΕΤΙΚΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΙΩΣΗΦ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΝΟΥ






Η ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΟΥ ΚΑΙ Η ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΛΕΜΕΣΟΥ ΝΑ ΑΝΑΣΚΕΥΑΣΟΥΝ ΤΗΝ ΑΙΡΕΤΙΚΗ ΘΕΣΗ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΧΑΡΙΤΟΣ, ΠΟΥ ΔΙΔΑΞΕ Ο π. ΙΩΣΗΦ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΝΟΣ

(Υπενθυμίζομε ότι δεν πρόκειται περί φραστικού λάθους, αλλά περί αιρετικής θέσης, ότι δήθεν ‘’η Θεία Χάρις είναι κατώτερη από το νου του ανθρώπου’’)

Του θεολόγου κ. Β. Χαραλάμπους
_____________________
Η αιρετική καινοτομία ότι  «ο νους του ανθρώπου που είναι πρόσωπον και το καθ’ εικόνα και ομοίωσιν, είναι υπεράνω της Χάριτος», που δίδαξε ο π. Ιωσήφ Βατοπαιδινός, θα πρέπει να ανασκευαστεί τόσο από την Ιερά Μονή Βατοπαιδίου όσο και από την  Ιερά Μητρόπολη Λεμεσού.

Το σχετικό βίντεο αναρτήθηκε πρόσφατα στην ιστοσελίδα που επιγράφεται Ι. Μ. Μονή  Βατοπαιδίου, Vatopedi.gr και τιτλοφορείται «Τέκνα Θεού γενέσθαι»,  με ομιλία του που έγινε στο Συνοδικό της Ιεράς Μονής Βατοπαιδίου.  Δεν αποτελεί φραστικό λάθος, αλλά αιρετική και  βλάσφημη καινοτομία, η περί Θείας Χάριτος διδασκαλία του, ότι δηλαδή «ο νους του ανθρώπου είναι υπεράνω της Χάριτος». 

Να ληφθεί υπόψη ότι η δικαιολόγηση της αιρετικής θέσης περί κατωτερότητας της Θείας Χάριτος, ότι δηλαδή ‘’η Θεία Χάρις είναι εργαλείο, ενώ ο νούς είναι πρόσωπον’’,   όπως και η απαράδεκτη ‘’ισχυροποίησή’’ της αιρετικής αυτής θέσης με τον χαρακτηρισμό της ως «μυστήρια μυστηρίων», δεν αφήνει περιθώρια άλλης εκδοχής.  Αποτελεί ξεκάθαρα αιρετική θέση περί της Θείας Χάριτος.  Αλοίμονο αν τις αιρετικές θέσεις τις καλούσαμε λεκτικά λάθη.

Μάλιστα η αναφορά του περί επαναλήψεως της αιρετικής αυτής πλάνης, με τα χαρακτηριστικά λόγια «Κι άλλοτε σας τα είπα αυτό, αλλά σας το είπα συγχωνευμένα.  Δεν είναι παράξενα τούτα», δεν αφήνει περιθώρια φραστικού λάθους.  Φυσικά τυχόν   προσωποληψία δεν αφήνει άλλη εκδοχή πέραν του φραστικού λάθους. 


Πρόκειται ξεκάθαρα για αίρεση.  Είναι συνήγοροι της ασεβείας οι προβάλλοντες τέτοια αιρετική θέση, η οποία θεωρεί (άπαγε της βλασφημίας) την άκτιστη Θεία Χάρη κατώτερη του κτιστού ανθρωπίνου νου.  Αιρετική είναι η διδασκαλία τούτη και όχι «μυστήρια μυστηρίων»  όπως τα έχει ζοφωδώς καλέσει ο π. Ιωσήφ Βατοπαιδινός.  Θα παρακαλούσαμε να μη δοθεί η συνήθης απάντηση ότι απλά  ήταν ένα φραστικό λάθος.  Πρόκειται ξεκάθαρα για αίρεση και χρειάζεται ομολογιακή ανασκευή.

Σημείωση :  Έχομε τη βεβαιότητα ότι το αποτέλεσμα θα είναι και πάλι η άλλη ‘’σιωπή’’.