Translate

Τετάρτη, 4 Νοεμβρίου 2015

ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ: ΓΙΑΤΙ Η ΑΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΥΠΕΡΠΡΟΒΟΛΗ ΤΟΥ ΙΩΣΗΦ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΝΟΥ;



ΓΙΑΤΙ Η ΑΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΥΠΕΡΠΡΟΒΟΛΗ ΤΟΥ π. ΙΩΣΗΦ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΝΟΥ;

(Ας προβληματίσει η αιρετική πλάνη του περί της Θείας Χάριτος)

Του   Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
_____________________
Ποιος λόγος συντρέχει για τέτοια αδιάκριτο υπερπροβολή όλων ανεξαιρέτως των λόγων του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού;  Ποιος λόγος συντρέχει να εξακολουθεί να προβάλλεται η ομιλία του με τη αιρετική κακοδοξία περί της Θείας Χάριτος; Γιατί να μη προβάλλονται οι λόγοι των Αγών Πατέρων της Εκκλησίας μας γι’ αυτό το θέμα και να προβάλλεται η αίρεση τούτη;

Ας παρατεθεί το του Αγίου Διαδόχου : «Ο νους ευρώστως δια την αμεριμνίαν κινούμενος της θείας αρρήτου χρηστότητος αυτός και τω σώματι, κατά το μέτρον της εαυτού προκοπής, της οικείας χρηστότητος μεταδίδωσιν· εγγινομένη χάρις τότε τη ψυχή και τω σώματι, υπόμνησις εστίν απλανής της αφθάρτου βιότητος».

Ενθυμούμαι από τον Γέροντα Γεώργιο Καψάνη που συχνά ομιλούσε για τον Άγιο Γρηγόριο τον Παλαμά, μια συχνή ερωτηματική απάντηση του στην βαρλααμική κακοδοξία περί κτιστής Θείας Χάριτος, ότι  «εάν η Θεία Χάρις είναι κτιστή, πως θα θεώσει εμένα τον κτιστό άνθρωπο;» 

Παρομοίως και εμείς απαντούμε στην περί Θείας Χάριτος κακοδοξία του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού ότι «εάν η Θεία Χάρις είναι κατώτερη από τον ανθρώπινο νου (άπαγε της βλασφημίας), πως θα θεώσει εμένα τον κτιστό άνθρωπο;»

Όπως τότε με μειωτική και βλάσφημη θέση, ο Βαρλαάμ θεώρησε την Θεία Χάριν κτιστή και ‘’χείρον νοήσεως’’, έτσι και στις μέρες μας διακηρύσσεται με μειωτικό και βλάσφημο χαρακτηρισμό ως κατώτερη η Θεία Χάρις από τον ανθρώπινο  νου (άπαγε της βλασφημίας). 

Μάλιστα αυτή η αιρετική καινοτομία κατοχυρώνεται ‘’θεολογικά’’ από τον υπερπροβαλλόμενο π. Ιωσήφ Βατοπαιδινό, ότι η αιτία της κατωτερότητας της Θείας Χάριτος, έγκειται στο γεγονός ότι ‘’η Θεία Χάρις   είναι εργαλείο, ενώ ο νούς είναι πρόσωπο’’ (άπαγε της βλασφημίας) . 

Γιατί να προβάλλεται χωρίς ανασκευή η αλλόκοτος τούτη ασέβεια περί της Θείας Χάριτος του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού, η οποία θεωρεί την θεοποιόν Χάριν ως κατώτερη του ανθρώπινου νου;   Πως ανέχθηκαν τον του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινό να λέγει για την του Θείου Πνεύματος άκτιστον ενέργεια ότι είναι κατώτερη του ανθρώπινου νου;
Δημοσίευση σχολίου