Translate

Δευτέρα, 5 Οκτωβρίου 2015

TA "ΣΥΓΧΩΝΕΥΜΕΝΑ ΑΧΩΝΕΥΤΑ" ΑΙΡΕΤΙΚΟΛΟΓΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΙΩΣΗΦ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΝΟΥ

Ἆραγέ γιατί ὅποτε θωρῶ μακαριστοῦς καί κεκοιμημένους Καλόγερους, κόφκεται μου τό γέλιον;
Μᾶλλον ἔνεν " γέλιον ἐκ τῆς αἰωνιότητας";
Χμ... μᾶλλον! (π.π.ν.)


«ΚΙ ΑΛΛΟΤΕ ΣΑΣ ΤΟ ΕΙΠΑ ΑΥΤΟ, ΑΛΛΑ ΣΑΣ ΤΟ ΕΙΠΑ ΣΥΓΧΩΝΕΥΜΕΝΑ»

(Αυτό είναι λεκτικό λάθος ή αιρετική κακοδοξία σε συνέχειες; )

Του   Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
__________________
Η αναφορά του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού, «κι άλλοτε σας τα είπα αυτό, αλλά σας το είπα συγχωνευμένα», στην κατακλείδα της αιρετικής διδασκαλίας του περί της Θείας Χάριτος, καταδεικνύει την εμμονή του στην κακοδοξία αυτή.

Η αναφορά σε πιθανά λεκτικά λάθη δεν ευσταθεί.  Είναι αλήθεια ότι το να ‘’πιάνεται’’ κανείς από λεκτικά λάθη, δεν καταδεικνύει νοσηρότητα μόνο αλλά νοσηρότητα απωλείας.  Νοσηρότητα απωλείας είναι να αφορμάται κανείς από λεκτικά λάθη και να τα παρουσιάζει ως αιρετικές θέσεις. 

Όμως πολύ χειρότερο είναι να μεταφράζει κανείς με τη χειρίστη μορφή μονομέρειας, αιρετικές πλάνες ως απλά λεκτικά λάθη.  Το πρόβλημα στην περίπτωση αυτή του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού  πολύ μεγάλο, καθότι έχουν διδαχθεί με αιρετικές θέσεις του πάμπολλοι Χριστιανοί. 

Η δικαιολόγηση της αιρετικής θέσης μάλιστα περί κατωτερότητας της Θείας Χάριτος, ότι δηλαδή  ‘’η Θεία Χάρις είναι εργαλείο, ενώ ο νούς είναι πρόσωπον’’,  όπως και η απαράδεκτη ‘’ισχυροποίησή’’ της αιρετικής αυτής θέσης με τον χαρακτηρισμό της ως «μυστήρια μυστηρίων», δεν αφήνει περιθώρια άλλης εκδοχής.  Η δικαιολόγηση ή μάλλον ισχυροποίηση της αιρετικής αυτής πλάνης, δεν αφήνει ουδέ επ’ ελάχιστον περιθώρια λεκτικού λάθους.   Αποτελεί ξεκάθαρα αιρετική θέση περί της Θείας Χάριτος.

«’Εστιν ουν και ο Πατήρ και ο Υιός και το Πνεύμα το Άγιον ομού πηγή του ζώντος ύδατος, τουτέστιν της Θείας Χάριτος» (Αποδεικτικός 2,65) λέγει ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς.  Πως λοιπόν μπορεί κανείς να δεχθεί  την αιρετική καινοτομία η οποία θεωρεί τον ανθρώπινο νου ανώτερο της Θείας Χάριτος; 

Είναι δυνατό να ειπωθεί τέτοια βλάσφημη και απαράδεκτη θέση για την Θεία Χάρη;  Εάν ο ανθρώπινος νους λογίζεται ανώτερος από τη Θεία Χάρη, πως θα θεώσει κατά χάριν τον άνθρωπο. 

Είναι συνήγοροι της ασεβείας οι προβάλλοντες τέτοια αιρετική θέση στο διακτυακό  ιστότοπό των (στην ιστοσελίδα που επιγράφεται (ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΟΥ) Vatopedi.gr), η οποία θεωρεί (άπαγε της βλασφημίας) την άκτιστον Θεία Χάρη κατώτερη του κτιστού ανθρωπίνου νου. Πρόκειται περί αιρετικής καινοτομίας και νοθεύει αγνωμόνως την Πατερική μας Παράδοση. 

ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ -  Όσοι προσμένουν εναγωνίως απάντηση από αυτούς που πρέπει να ανασκευάσουν, για την αίρεση αυτή του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού, πιθανότατα είναι μάταιη η προσμονή τους.  Εάν επρόκειτο απλά περί λεκτικού λάθους και όχι αίρεσης θα ήταν διαφορετική η στάση τους.  Το μόνο που θα γίνει η σιωπηρή ‘’απόσυρσή’’ της, γεγονός που δεν θα μειώσει την αίγλη του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού,  που υπερβαλλόντως του έχουν προσδώσει και διαφυλάττουν ως κόρην οφθαλμού.
Δημοσίευση σχολίου