Translate

Παρασκευή, 23 Οκτωβρίου 2015

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΝΟΥΝΗ: [ΜΕΡΟΣ Γ΄] ΘΕΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΕ ΠΟΛΥΠΟΙΚΙΛΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΤΙΝΟΣ ΑΣΤΡΟΦΥΣΙΚΟΥ




Θεολογικές ἀπαντήσεις σέ πολυποίκιλα ἐρώτηματα τινός ἐρευνητοῦ τῆς Ἀστρονομίας
Μέρος Γ΄


Υπάρχει πάντα μια πιθανότητα όλο αυτό που συμβαίνει με τις βιωματικές εμπειρίες  των Αγίων και τα θαύματα, να είναι μια γενική  πλάνη.  Μια διεργασία ανάδυσης ενός πολύπλοκου δικτύου σχέσεων , δηλαδή  μετάβασης φάσης απο ένα κατώτερο σύστημα πολυπλοκότητας και  αυτοοργάνωσης , σε ενα ανώτερο [...] Ενα παράδειγμα είναι τα κύτταρα των πνευμόνων που αναπτύσουν σε πολλές παράλληλες κλίμακες μορφοκλασματική γεωμετρία και λειτουργία . Ενα άλλο είναι τα κύτταρα του εγκεφάλου. Τα κύτταρα του εγκεφάλου λειτουργούν εντελώς μηχανιστικά. Κάθε κύτταρο διαθέτει μονάδες εισόδου και εξόδου και κάθε κύτταρο εκτελεί πράξεις άθροισης των σημάτων εισόδου. Η ανώτερη λειτουργία του εγκεφάλου οφείλεται στο αναδυόμενο δίκτυο σχέσεων  ενός μεγάλου συνόλου νευρικών κυττάρων.
 Για να γυρίσω στους Αγίους και τα θαύματα. Υπάρχει πιθανότητα τα διάφορα παραφυσικά  φαινόμενα που συμβαινουν , να οφείλονται σε μια διαφορετική και συλλογική αναδυόμενη κατάσταση της συνείδησης . Για παράδειγμα όταν κάποιος κρίσιμος αριθμός ανθρώπων φοβάται κάτι πολύ έντονα ή υπάρχει/ουν υστερικά άτομα ή   όταν κάποιος μεγάλος αριθμός ανθρώπων υποφέρει απο πείνα και σκέφεται κάτι κοινό (ενα ψωμί) , αυτό κάτω απο προυποθέσεις μπορεί να γίνει πραγματικότητα και να υλοποιηθεί. Το δίκτυο σχέσεων μεταξύ των ανθρώπων διαμορφώνει και προβάλει μια κοινή είκόνα , που κάνει την αναφορά της στο θεωρητικό πλαίσιο πληροφορίας του συλλογικού ασυνειδήτου, φορτίζοντας το απαραίτητο πρόπλασμα.   Η φόρτιση που γίνεται είναι εντελώς αυτόματη . τέτοιες περιπτώσεις έχουμε απο την αρχαιότητα μέχρι και σήμερα σε πολέμους. Στον Παυσανία αναφέρεται οτι κατά την πολιορκία της Αθήνας απο τους Πέρσες., εμφανίστηκε η πολυούχος Αθηνά προστάτιδα της Αθήνας , πάνω απο το τοίχος ,φοβίζοντάς τους και δίωχνωντάς τους. Επίσης υπάρχουν αναφορές οτι κατά την διάρκεια πορείας των Περσών προς τους Δελφούς, να ξεκολάνε βράχοι απο τον παρνασσό και να πέφτουν κεραυνοί ωστε να μην μπορούν τα στρατεύματα να κινηθούν.
 Επίσης έχω υπόψη μου περιπτώσεις όπου σε Χριστιανικούς Ναούς όταν εμφανίστηκε απειλή απο Τούρκους στρατιώτες μέσα στην εκκλησία,  το εκκλησίασμα φοβήθηκε και προκάλεσε φαινόμενα εμφάνισης  ενός Τούρκου αξιωματικού απο το πουθενά , ο οποίος διέταξε τους απλούς στρατιώτες να υποχωρήσουν. Σε άλλη περίπτωση κατα την Γερμανική κατοχή όταν οι Γερμανοί πυροβόλούσαν  τις  εικόνες του Ναού, το εκκλησίασμα φοβήθηκε κάνοντας αυτόματες συνειρμικές σκέψεις , με αποτέλεσμα η μόνη εικόνα που δεν έπαθε τίποτα ήταν αυτή της Παναγίας . Στις περισσότερες περιπτώσεις όμως δεν συμβαίνει τίποτα και δεν ενεργεί καμία δύναμη προστασίας . Είναι περίεργο που μόνο ελάχιστες εικόνες θεωρούνται θαυματουργικές, και αυτό γιατί μόνο αυτές μάλλον φορτίστηκαν απο κάποιο είτε υστερικό άτομο, είτε απο κάποιο πλήθος ανθρώπων σε κατάσταση ΄μεγάλης ανάγκης. Σήμερα τα φαινόμενα ανάδυσης και φόρτισης των εικόνων του συλλογικού ασυνειδήτου λαμβάνουν διαστάσεις χιονοστοιβάδας κυριως στις ΗΠΑ,   προβάλοντας εικόνες και φαινόμενα αγνώστου ταυτότητας αντικείμένων στον ουρανό και εξωγηϊνων φανταστικών όντων . Θέλω να πω οτι τα φαινόμενα μπορεί να μην είναι όπως νομίζουμε και κατανοούμε. Μπορεί να είναι μια μεγάλη πλάνη, που απο την στιγμή που είμαστε μέτοχοι εντός του συστήματος αναφοράς αυτής της πραγματικότητας , δεν μπορούμε να την κρίνουμε και να αποφασήσουμε σαν να είμαστε εκτός.
 Είναι σαν το κακό μάτι. Κανένας δεν θα πει οτι η φόρτιση κάποιου ασυνείδητου μηχανισμού στο συλλογικό ασυνείδητο που θεωρείται κακό μάτι, είναι δαιμόνιο. Όταν όμως το κακό μάτι πάρει διαστάσεις και χρησημοποιήσει ως ιός κάποιον ξενιστή , τότε μιλάμε για δαιμόνιο . Δεν καταλαβαίνουμε πως σήμερα έχει αποδειχθεί οτι η επιστήμη μελετά τον χώρο τον χρόνο και την ύλη ως δίκτυο σχέσεων και πληροφορίας . Απο τα ηλεκτρόνια , τον χώρο και τον χρόνο , όλα ανήκουν σε ενα δίκτυο σχέσεων . [...]
   Σε αυτη την περίπτωση εμείς διαμορφώνουμε την πραγματικότητα μας και οχι κάτι εξωτερικό.

Φιλικά

Μαρθίδης Ελευθέριος.


     


ρκετά νδιαφέροντα τά σα περιγράφεις, μόνο πού εναι ρκετά διανοουμενίστικα γιά τό χαμηλό διανοητικό πεδίο μου.

ξάπαντος μως, σύμφωνα μέ σα μπόρεσα νά ντιληφθ, χω τήν σχυρή ποψη, τι πρέπει νά ξαναδιάβασεις τίς παντήσεις μου, διότι προσπαθείς κόμη, μέ τά μεθοδολογικά κριτήρια τν Θετικν πιστημν, νά ρμηνεύσεις καί νά ναλύσεις, να λλο εδος πιστητό, τό ρθόδοξο-Θεολογικό, καί ατό εναι διαμφισβήτητα μία καραμπινάτη πλάνη.

Καί λόγος εναι πλός, δέν δύνασε νά διακρίνεις, τίς οσιαστικές διαφορές καθς καί τήν θεμελιακή μεθοδολογία των,  κ το Δυτικο φιλοσοφικο Χριστιανισμο μέ ατόν το ρθοδόξου Χριστιανισμο.


ταν μελετήσεις σοβαρά καί παντες τίς λάχιστες βιβλιογραφίες πού σέ παραπέμπω, πιθανόν νά ντιληφθείς, τί καί πιό πράγμα γνοείς...

Καλή μελέτη καί ρευνα δελφέ μου

Π.Π.Ν.
(Ἔγραφον τήν 28ην Σεπτεμβρίου τό 2015, μνήμης τοῦ Ἁγίου Χαρίτωνος τοῦ Ὁμολογητοῦ καί τοῦ Προφήτου Βαροῦχ)



ΔΕΙΤΕ  ΚΑΙ ΤΑ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΜΕΡΗ: