Translate

Δευτέρα, 7 Σεπτεμβρίου 2015

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΥΣ, ΓΙΑ THN ΘΕΣΗ ΤΟΥ π. ΙΩΣΗΦ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΝΟΥ, ‘’ΟΤΙ Η ΣΥΖΥΓΙΑ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΙΩΝΙΩΤΗΤΑ’’



ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΥΣ, ΓΙΑ THN ΘΕΣΗ ΤΟΥ π. ΙΩΣΗΦ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΝΟΥ, ‘’ΟΤΙ Η ΣΥΖΥΓΙΑ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΙΩΝΙΩΤΗΤΑ’’

(Σε ποια Πατερική βάση στηρίζεται τούτο;  Αποτελεί στρέβλωση και της διδασκαλίας της Εκκλησίας μας για την επουράνιο βασιλεία)

Του  Βασίλειου Χαραλάμπους, θεολόγου
__________________
Το κείμενο τούτο, του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού, από το οποίο είναι παρμένη η απαράδεκτη θέση, τιτλοφορείται «Γάμος και οικογένεια» και  μπορεί να τo δει κανείς στο διαδύκτιο στις ιστοσελίδες και στα ιστολόγια,  agiazoni.gr,ksipnistere.blogspotzkortas.com κ.ά. 

Επίσης την θέση αυτή τη βρίσκομε και σε αναδημοσίευση από το περιοδικό «Πεμπτουσία», στο ιστολόγιο pigizois.net, σε συνέντευξη με τον π. Ιωσήφ Βατοπαιδινό, σε άλλο φυσικά κείμενο, που τιτλοφορείται «ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΓΕΡΟΝΤΑ ΙΩΣΗΦ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΝΟ».   Στη συνέντευξη τούτη αναφέρεται και πάλι ξεκάθαρα ότι «η συζυγία δεν διαλύεται εδώ αλλά θα συνεχιστεί στην αιωνιότητα». 

Η συζυγία συνεχίζεται στην αιωνιότητα;  Ποιός Άγιος της Εκκλησίας μας είχε πει ότι «η συζυγία συνεχίζεται στην αιωνιότητα;»  Ποία έννοια μπορεί να έχει η συνέχεια της συζυγίας στην αιωνιότητα;   Σε ποια Πατερική βάση στηρίζεται τούτο; 

Το μέγα του γάμου μυστήριο εις σωτηρία οδηγεί. Στην ‘’Ακολουθία επί μνήστροις ήτοι αρραβώνος’’ ο ιερεύς εύχεται «Υπέρ του παρασχεθήναι αυτοίς, πάντα τα προς σωτηρίαν αιτήματα».  Ο σωτηριώδης σκοπός του γάμου αφορά την παρούσα και όχι τη μέλλουσα. 

Περιπίπτοντας ο π. Ιωσήφ Βατοπαιδινός σε τούτη τη στρεβλή θέση για το γάμο, σίγουρα δημιουργεί λανθασμένη  άποψη και για τη βασιλεία των ουρανών. 

Αντιλαμβάνεται κανείς ότι δεν πρόκειται περί λεκτικού λάθους.  Αυτό πίστευε ο π. Ιωσήφ Βατοπαιδινός και αυτό ανέφερε.  Εξάλλου δεν το ανέφερε μόνο σε μια ομιλία του.  Δηλαδή υπάρχει κανείς που αμφιβάλλει ότι αυτό πίστευε για τη συζυγία;  Δηλαδή για να χρησιμοποιήσουμε απλούστερο συλλογισμό, ο π. Ιωσήφ Βατοπαιδινός ανέφερε ότι η συζυγία συνεχίζεται στην αιωνιότητα και εννοούσε ότι δεν συνεχίζεται