Translate

Τετάρτη, 9 Σεπτεμβρίου 2015

ΩΣ «ΣΠΑΘΗ ΔΑΜΟΚΛΕΙΟΣ» Η ΑΙΡΕΤΙΚΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΧΑΡΙΤΟΣ ΤΟΥ π. ΙΩΣΗΦ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΝΟΥ



Η ΑΙΡΕΤΙΚΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΧΑΡΙΤΟΣ ΤΟΥ π. ΙΩΣΗΦ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΝΟΥ, ΕΠΙΣΚΙΑΖΕΙ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΤΟΥ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥΤΟ

«Ο γαρ της ευσεβείας ζήλος ου μισών αλλ’ ελέγχων το νίκος ενδείκνυται» - Άγιος Διάδοχος Φωτικής

Του Βασίλειου Χαραλάμπους, θεολόγου
_____________________
Όσα μεγαλειώδη και να πει περί της Θείας Χάριτος εφόσον δεν ανασκευάζει την αιρετική αυτή θέση του ότι  «ο νους του ανθρώπου που είναι πρόσωπον και το καθ’ εικόνα και ομοίωσιν, είναι υπεράνω της Χάριτος»,  θα επισκιάζει και τους υπόλοιπους λόγους του. 

Εξάλλου και στην ομιλία για την οποία γίνεται λόγος έχει πει μεγαλειώδη, όμως ότι και να πει θα επισκιάζει (εφόσον δεν ανασκευάζει την πλάνη του αυτή), ο λόγος του που τον χαρακτήρισε ο ίδιος  ως «μυστήρια μυστηρίων», αναγνωρίζοντας ότι τούτο είναι παραδοξολόγημα.

Οι ενστάσεις που γίνονται για την ανασκευή της αιρετικής καινοτομίας του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού, δεν έχουν σκοπό τον λόγο της αλήθειας αλλά την a prioriπροστασία του μοναχού αυτού ο οποίος αδιακρίτως υπερπροβάλλεται.

Είναι λυπηρό, αφετηρία και  γνώμονας να είναι πρωτίστως η μη διασάλευση της ενθουσιαστικής και υπερβολικής αίγλης του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού και όχι η αλήθειες της Πίστεώς μας.  Κατά κανόνα η στήριξη γίνεται με κριτήριο την εκ των προτέρων προσωποληπτική στήριξη.

Οι «φανατικοί υποστηρικτές των Βατοπαιδινών» (κατά τον Μητροπολίτη Πέτρας και Χερρονήσου Νεκτάριο) συνεχίζουν την προσωποληπτική στάση τους.  Είναι χαρακτηριστικά τα λόγια του Μητροπολίτου Πέτρας και Χερρονήσου Νεκταρίου που με πόνο έγραφε :  «Ακόμη παρακαλώ τους φανατικούς υποστηρικτές του, να προσέχουν τις υπερβολές τους.  Πάντοτε ο φανατισμός αφήνει υπονοούμενα».  Να συμπληρώσουμε ότι όχι μόνο υπονοούμενα αφήνει ο φανατισμός των, αλλά και κακώς εννοούμενα.  

Όταν διαπιστώνεται αιρετική καινοτομία κάποιου και όχι λάθος, αυτή κρίνεται και όχι το σύνολο των ομιλιών του.  Δεν αποτελεί η απάντηση η αναφορά των άλλων γραπτών ή προφορικών λόγων του.  Όταν η Εκκλησία καταδικάζει μια αίρεση περιορίζεται στην αιρετική πλάνη και όχι στο σύνολο της διδασκαλίας κάποιου, εκτός και εάν η αιρετική πλάνη έχει προεκτάσεις και σε άλλα θέματα.

Έχομε χρέος χάριν της αλήθειας να ανασκευάσομε την ιωσήφειο πλάνη περί της  Θείας Χάριτος.  «Ο γαρ της ευσεβείας ζήλος ου μισών αλλ’ ελέγχων το νίκος ενδείκνυται», λέγει ο Άγιος Διάδοχος Φωτικής. Θα βοηθήσει η Μεγαλόχαρη Παναγιά μας να λάμψει η αλήθεια.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ



ΩΣ  «ΣΠΑΘΗ ΔΑΜΟΚΛΕΙΟΣ» ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑΣ ΤΟΥ ΗΧΗΤΙΚΟΥ ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟΥ

(Για τη γνωστή κακοδοξία του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού για τις εκτρώσεις)

Του Βασίλειου Χαραλάμπους, θεολόγου
_________________
Εξακολουθούν να προβάλλονται οι ανυπόστατες εκφράσεις αμφισβήτησης του ηχητικού ντοκουμέντου που κυκλοφορεί στο διαδύκτιο (με τον π. Ιωσήφ Βατοπαιδινό να εκφράζεται με πλανεμένες απόψεις στο θέμα των εκτρώσεων για το κυοφορούμενο έμβρυο, πριν τον τρίτο μήνα της κυήσεως).

Προβάλλουν τον ισχυρισμό  ότι δήθεν με την τεχνολογία σήμερα μπορεί να γίνουν πολλά.  Η απάντηση όμως έρχεται στο «ίδιο μήκος κύματος» : Με την τεχνολογία σήμερα μπορεί να δοκιμασθεί η αξιοπιστία και η αυθεντικότητα του ηχητικού ντοκουμέντου. 

Το κατεξοχή τεκμήριο αμφισβήτησης του εν λόγω ηχητικού ντοκουμέντου, στηριζόταν στον ισχυρισμό ότι επιστημονικώς υπάρχει η δυνατότητα να γίνει  τέλεια απομίμηση της φωνής κάποιου, πράγμα που δεν ευσταθεί (όταν έχεις γνώση της φωνής κάποιου, αντιλαμβάνεσαι την απομίμηση). 

Η τέλεια απομίμηση της φωνής κάποιου δεν είναι κατορθωτή,  ούτε με τα σύγχρονα τεχνικά μέσα.  Επιπρόσθετα παρέχεται η τεχνική δυνατότητα εξακρίβωσης της αξιοπιστίας του ηχητικού ντοκουμέντου, με τα σύγχρονα μέσα τεχνολογίας.

Αυτό θα αποβεί ευεργετικό και για όσους λοιδορούν ως συκοφάντες τους ανασκευάσαντες την πλάνη του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινούγιατί θα πάψουν τα αμαρτήματα της ύβρεως και της συκοφαντίας.

Οι θεολόγοι που τοποθετήθηκαν με αληθείας λόγους, στο ηχητικό ντοκουμέντο έχουν καθυβρισθεί ως συκοφάντες.  Το θέμα είναι πολύ σοβαρό,  τόσο από την άποψη της πλανεμένης θέσης που εξέφρασε ο π. Ιωσήφ Βατοπαιδινός, όσον και από την επιπόλαια και ιδιοτελή αμφισβήτησή της.  Ως εκ τούτων καθίσταται αναγκαία η αποκατάσταση της αλήθειας. 

Ο ισχυρισμός ότι ο ήταν ολιγογράμματος, είναι υπεκφυγή για να δικαιολογηθούν τα αδικαιολόγητα.  Ρώτησα πολλές φορές διάφορους συζητώντας για το θέμα της κακοδοξίας του  π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού το εξής : «Αν συζητούσατε το θέμα των αμβλώσεων, με τους ολιγογράμματους παππούδες και γιαγιάδες σας, θα σας απαντούσαν με τέτοιες κακόδοξες  παρερμηνείες;»  Κανείς δεν μου απάντησε καταφατικά, στο ερώτημά μου τούτο. 

Ως «δαμόκλειος σπάθη» επικρέμμεται ο κίνδυνος να δοκιμασθεί η αξιοπιστία και η αυθεντικότητα του ηχητικού ντοκουμέντου και τότε τα πράγματα καθίστανται δύσκολα.  «Ιδού η Ρόδος» λοιπόν, για να πάψει και η πληθύς των ύβρεων, για τους καλούμενους ‘’συκοφάντες’’.