Translate

Πέμπτη, 27 Αυγούστου 2015

OI ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΤΟΥ ΑΝΤΙΑΙΡΕΤΙΚΟΥ ΑΓΩΝΑ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΛΕΜΕΣΟΥ ΝΑ ΑΝΑΣΚΕΥΑΣΟΥΝ ΤΗΝ ΑΙΡΕΤΙΚΗ ΘΕΣΗ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΧΑΡΙΤΟΣ, ΠΟΥ ΔΙΔΑΞΕ Ο π. ΙΩΣΗΦ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΝΟΣ



OI ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΤΟΥ ΑΝΤΙΑΙΡΕΤΙΚΟΥ ΑΓΩΝΑ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΛΕΜΕΣΟΥ ΝΑ ΑΝΑΣΚΕΥΑΣΟΥΝ ΤΗΝ ΑΙΡΕΤΙΚΗ ΘΕΣΗ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΧΑΡΙΤΟΣ, ΠΟΥ ΔΙΔΑΞΕ Ο π. ΙΩΣΗΦ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΝΟΣ

(Δεν πρόκειται περί φραστικού λάθους, αλλά περί αιρετικής θέσης, ότι δήθεν ‘’η Θεία Χάρις είναι κατώτερη από το νου του ανθρώπου’’)

Του   Βασίλειου Χαραλάμπους, θεολόγου
_____________________
Η αιρετική καινοτομία ότι  «ο νους του ανθρώπου που είναι πρόσωπον και το καθ’ εικόνα και ομοίωσιν, είναι υπεράνω της Χάριτος», που δίδαξε ο π. Ιωσήφ Βατοπαιδινός, θα πρέπει να ανασκευαστεί από τους αρμοδίους του αντιαιρετικού αγώνα της Ιεράς Μητροπόλεως Λεμεσού.

Το σχετικό βίντεο αναρτήθηκε πρόσφατα στην ιστοσελίδα Vatopedi.gr της Ιεράς Μονής Βατοπαιδίου και τιτλοφορείται «Τέκνα Θεού γενέσθαι»,  με ομιλία του που έγινε στο Συνοδικό της Ιεράς Μονής Βατοπαιδίου.  Δεν αποτελεί φραστικό λάθος, αλλά αιρετική και  βλάσφημη καινοτομία, η περί Θείας Χάριτος διδασκαλία του, ότι δηλαδή «ο νους του ανθρώπου είναι υπεράνω της Χάριτος»

Η δικαιολόγηση της αιρετικής θέσης περί κατωτερότητας της Θείας Χάριτος, ότι δηλαδή ‘’η Θεία Χάρις είναι εργαλείο, ενώ ο νούς είναι πρόσωπον’’,   όπως και η απαράδεκτη ‘’ισχυροποίησή’’ της αιρετικής αυτής θέσης με τον χαρακτηρισμό της ως «μυστήρια μυστηρίων», δεν αφήνει περιθώρια άλλης εκδοχής.  Αποτελεί ξεκάθαρα αιρετική θέση περί της Θείας Χάριτος.  Αλοίμονο αν τις αιρετικές θέσεις τις καλούσαμε λεκτικά λάθη.

Μάλιστα η αναφορά του περί επαναλήψεως της αιρετικής αυτής πλάνης, με τα χαρακτηριστικά λόγια «Κι άλλοτε σας τα είπα αυτό, αλλά σας το είπα συγχωνευμένα.  Δεν είναι παράξενα τούτα», δεν αφήνει περιθώρια φραστικού λάθους.  Φυσικά η προσωποληψία δεν αφήνει άλλη εκδοχή πέραν του φραστικού λάθους. 

Ο ενθουσιαστικώς προβαλλόμενος π. Ιωσήφ Βατοπαιδινός δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης.  Χιλιάδες ανυποψίαστοι Ορθόδοξοι Χριστιανοί γίνονται καθημερινά  μέτοχοι της αιρετικής ασέβειας  αυτής του Κυπρίου αυτού μοναχού. 

Πρόκειται περί ‘’καινής αιρέσεως’’.  Είναι συνήγοροι της ασεβείας οι προβάλλοντες τέτοια αιρετική θέση, η οποία θεωρεί (άπαγε της βλασφημίας) την άκτιστη Θεία Χάρη κατώτερη του κτιστού ανθρωπίνου νου. 

Νοθεύει αγνωμόνως την Πατερική μας Παράδοση η αιρετική αυτή καινοτομία.  Ας προστατέψουν οι αρμόδιοι του αντιαιρετικού αγώνα της Ιεράς Μητροπόλεως Λεμεσού, τις χιλιάδες ανυποψίαστους Ορθοδόξους Χριστιανούς, οι οποίοι εκλαμβάνουν ως ορθούς όλους τους λόγους του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού.

Φυσικά θα δοθεί η συνήθης απάντηση ότι απλά είναι ένα φραστικό λάθος.  Χωρίς να θέλω να μειώσω τους   αρμοδίους του αντιαιρετικού αγώνα της Ιεράς Μητροπόλεως Λεμεσού (κάποιοι γωρίζουν την αλήθεια των λόγων τούτων), θα αναφέρω απλά ότι η μόνη ελπίδα μας είναι ο Θεός.  Το θέμα δεν είναι καθόλου εύκολο.  Έχομε λάβει πικρή πείρα και από τα κείμενά μας για την κακοδοξία του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού για το θέμα των εκτρώσεων.  Μόνο ο Θεός θα βοηθήσει να λάμψει η αλήθεια.  



ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΙΡΕΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ π. ΙΩΣΗΦ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΝΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΙΑ ΧΑΡΗ, ΕΧΟΥΝ ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΘΟΥΝ

Του  Βασίλειου Χαραλάμπους, θεολόγου
__________________
Το θέμα της καινοφανούς αιρετικής διδασκαλίας για τη Θεία Χάρη, που δίδαξε ο π. Ιωσήφ Βατοπαιδινός, είναι αρκετά σοβαρό και προς τούτο έχουν ενημερωθεί οι ακόλουθοι :
-  Το Οικουμενικό Πατριαρχείο.
-  Η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Κύπρου.
-  Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος.
-  Η Ιερά Κοινότης του Αγίου Όρους.

Η αιρετική και βλάσφημη ερμηνεία ή μάλλον το αιρετικό βίωμα του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού για τη Θεία Χάρη, την οποία θεώρησε ως κατώτερη του ανθρωπίνου νου (‘’χείρον νοήσεως’’ και κατά τους βαρλααμίτες), δεν αποτελεί φραστικό λάθος, για το λόγο ότι γνωρίζοντας ότι τούτο είναι παραδοξολόγημα, το χαρακτήρισε ως «μυστήρια μυστηρίων». 

Η αιρετική αυτή θέση είχε αναφερθεί ξανά.  «Κι άλλοτε σας το είπα αυτό, αλλά σας το είπα συγχωνευμένα.  Δεν είναι παράξενα τούτα», ανέφερε χαρακτηριστικά  ο π. Ιωσήφ Βατοπαιδινός. 

«Η χάρη όμως και η αλήθεια στον Χριστιανισμό», κατά τον Άγιο Ιουστίνο Πόποβιτς, «δεν είναι αφηρημένες έννοιες, αλλά ζώντα μέλη της προσωπικότητας του Θεανθρώπου Χριστού». 

Η σοβαρότητα του θέματος επέβαλε την ενημέρωση του Οικουμενικού μας Πατριαρχείου, της  Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Κύπρου, της  Διαρκούς Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος και της  Ιεράς Κοινότητος του Αγίου Όρους.  Αρωγός στην προσπάθεια μας αυτή ας είναι ο πνευματορρήτωρ Άγιος  Γρηγόριος ο Παλαμάς, ο «κήρυξ της Χάριτος», τις πρεσβείες του οποίου θερμώς επικαλούμαστε. 


ΑΙΡΕΤΙΚΗ Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ π. ΙΩΣΗΦ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΝΟΥ, ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΧΑΡΙΤΟΣ

Του   Βασίλειου Χαραλάμπους, θεολόγου
__________________
Στην ιστοσελίδα Vatopedi.gr, πολύ πρόσφατα αναρτήθηκε βίντεο που τιτλοφορείται «Τέκνα Θεού γενέσθαι»,  με ομιλία του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού, που έγινε στο Συνοδικό της Ιεράς Μονής Βατοπαιδίου, στο οποίο  μεταξύ άλλων αναφέρει  τα εξής : «Όταν λοιπόν όπως είπα κρατήσομεν την πρακτικήν έτσι αντιστάμενοι στην έννοιαν, στην κρούσιν του παραλόγου, τότε αρχίζει ο φωτισμός στον νουν, ξυπνάει ο νους και δεν πλανάται άκοπα στον άσκοπον μετεωρισμόν. Όταν η Θεία Χάρις αυτό το διαπιστώσει, ότι ο νους αυτός εξύπνησε και πήρε τη θέση του σαν πρόσωπο και ο νους είναι το πρόσωπο, τότε υποτάσσεται η Χάρις εις τον νουν, μυστήρια μυστηρίων.  Κι άλλοτε σας τα είπα αυτό, αλλά σας το είπα συγχωνευμένα.  Δεν είναι παράξενα τούτα.  Ο νους του ανθρώπου που είναι πρόσωπον και το καθ’ εικόνα και ομοίωσιν, είναι υπεράνω της Χάριτος.  Η Χάρις του Θεού είναι άκτιστος ενέργεια μέσω της οποίας κατασκεύασε τα πάντα και τα διοικεί.  Αλλά αυτή είναι εργαλείο, ο νούς είναι πρόσωπον,  τόσον το καθ’ εικόνα και ομοίωσιν.  Γι’ αυτό και το φόρεσε ο Θεός Λόγος και το έχει αχώριστα στην αιωνιότητα της δόξης του, ο Πατήρ του μέλλοντος αιώνος».

Είναι καινοφανής αιρετική θέση το λεχθέν ότι «η Χάρις υποτάσσεται εις τον νουν».  Μάλιστα το ‘’κατοχυρώνει’’ επεξηγώντας ότι «αυτή (η Θεία Χάρις) είναι εργαλείο, ο νούς είναι πρόσωπον».  «Η χάρη όμως και η αλήθεια στον Χριστιανισμό», κατά τον Άγιο Ιουστίνο Πόποβιτς, «δεν είναι αφηρημένες έννοιες, αλλά ζώντα μέλη της προσωπικότητας του Θεανθρώπου Χριστού». «Φωτίζει η Χάρις αυτόν (εννοεί τον άνθρωπον), οδηγεί, ειρηνεύει, αγαθύνει τα πάντα ούσα θεία και επουράνιος», αναφέρει ο Άγιος Μακάριος ο Αιγύπτιος.

Μειώνει ξεκάθαρα τη Θεία Χάρη ως κατώτερη από το νου, τον οποίον θεωρεί ότι αυτός είναι το ανθρώπινο πρόσωπο, αναφέροντας  ότι «η Χάρις υποτάσσεται εις τον νουν» και ‘’ισχυροποιεί την πλάνη με τον ανάρμοστο χαρακτηρισμό για τη Θεία Χάρη «αυτή είναι εργαλείο», αντιπαραβάλλοντας με το ότι κατ’ αυτόν «ο νούς είναι πρόσωπον». Η Θεία Χάρη, είναι η «δύναμις του Αγίου Πνεύματος», κατά τον Άγιο Μακάριο τον Αιγύπτιο.

Μάλιστα με παιδαγωγικό ύφος ο π. Ιωσήφ Βατοπαιδινός ανέφερε ότι «κι άλλοτε σας τα είπα αυτό, αλλά σας το είπα συγχωνευμένα.  Δεν είναι παράξενα τούτα».  Δηλαδή η αιρετική αυτή θέση είχε αναφερθεί ξανά. 

Αυτά είναι τα  «μυστήρια μυστηρίων»;  Αυτός είναι ο απλανώς διδάξας;   Τα λόγια του π.  Ιωσήφ Βατοπαιδινού, που είπε συνιστών εαυτόν, ότι «ο  ίδιος ο Θεός Λόγος μας έβαλε μέσα εις τον δρόμο της Πατερικής ορολογίας.  Δεν αρνούμαι τίποτα, μας έδωσε την ικανότητα να γράψομε με λεπτομέρεια όλη την Πατερική ορολογία… », ποσώς δεν τον καθιστούν ‘’απλανώς διδάξαντα’’.

Δηλαδή αντί να προβάλλεται στην ιστοσελίδα Vatopedi.gr (και μάλιστα Ιεράς Μονής), η Ορθόδοξη Πατερική περί Θείας Χάριτος διδασκαλία, προβάλλεται πλανεμένη θέση του π.  Ιωσήφ Βατοπαιδινού;